Ilmestyskirja

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

bluerein kirjoitti:Ensinnäkin Jumala ei ole taikuri, hän on Kaikkivaltias Jumala ja on ollut aina olenmassa, samoin Jeesus oli jo silloin läsnä kun Jumala hänen taivaallinen Isänsä loi maailman, te kun ette lue Raamattua, niin sinne on tämäkin kirjoitettu.
Kuka lukee, kuka ei. Harvempi lukijoistakaan vaan taitaa siihen uskoa yhtä sokeasti niin kuin sinä teet ilman minkäänlaista kritiikkiä, täysin naivina.
kaikki nämä on luettavissa Raamatusta, jos vaivaudutte lukemaan
Mikä raamatusta tekee yhtään sen todemman kirjan, kuin esim. Arto Paasilinnan romaaneista?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
bluerein

:o . " Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maanpäällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia ja herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen" Kol.1:16
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:44 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bluerein

Kannattaisi tutustua silti Raamattuun, siellä on elämän ohjeita kaikkeen elämiseen.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

bluerein kirjoitti:Kannattaisi tutustua silti Raamattuun, siellä on elämän ohjeita kaikkeen elämiseen.
Empä sano, että "ihmiset raamatunkin on kirjoittaneet", vaan että milläs todistat ne raamatun tapahtumat faktaksi?

Ja onko sulla jokin käännytämis kiintiö päivittäin millä lunastat taivaspaikkasi, kun nytkin ihan asioiksesi vielä muistit muistuttaa tuosta raamatun lukemisen tärkeydestä...?

Olen aika utelias sitä kohtaan, että oletko jehovantodistaja, koska jos olet, niin pyydän kyllä ensi kerralla heidän ilmestyessä tuohon ulko-ovelle heidät ihan sisään saakka ja kerron ystävällisesti, että tämän osoitteen käännytys kiintiö on jo täynnä, koska murha.infon bluerein on hoitanut sen asian jo ja toivotan hyvää päivän jatkoa samalla kun ohjaan heidät taas ulko-ovelle päin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Jos Jumala on kaikkivaltias ja siis hallitsee kaikkea ja kykenee kaikkeen, minkä takia hänen piti ylipäätään uhrata poikansa jotta meidän syntimme sovitettaisiin? Hän siis teki itse sen päätöksen että uhri tarvitaan, uhrasi sitten oman poikansa koska niin päätti (vaikka kaikkivaltiaana luulisi että homman olisi voinut hoitaa muutenkin), ja meidän pitäisi nyt sitten olla kiitollisia siitä? Eikö tuo kuulosta aika mielivaltaiselta?
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Bombay kirjoitti:En luota raamattuun lähteenä sen enempää kuin Mein Kampfiin, puhut kirjaimellisesti toteutuneista ennustuksista, kerro lähde tarkalleen ja lähde sille mikä varmistaa että raamatun teksti on totta ja kirjoitettu ennen ennustuksen toteutamista. Kun varmaan itsekkin ymmärrät, että kirja jossa väitetään että ihmisiä on herätetty kuolleista ja paljon muutakin puhdasta huijausta ei ole sen pätevämpi lähde kuin, jos väittäisin että örkkejä on olemassa koska J.R.R Tolkienin kirjassa niistä kerrottiin.
Et vastannu bluerein niihin kysymyksiin ennustuksista :)
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Käännyttäminen onkin Raamatun mukaan väärin, ja sitä paitsi mahdotonta. Ketään ei voida käännyttää, koska usko on jumalan työ ihmisessä. Kukaan ei myöskään ylläolevan lähteen mukaan voi päättää sydämessään "antaa" elämänsä jumalalle. Se ei ole ihmisen valinta. Raamattua yksin lueskelemalla ei saa kuin pahan mielen.
Usko välittyy aina toisen uskovan ihmisen kautta. Jumala ei koskaan tänä aikana ilmaise itseään suoraan yksilölle, esim. puhu unessa tms. Tätä tapahtui vanhan testamentin aikana paljonkin.
Nothing is quite what it seems
bluerein

:P Ei kukaan ihminen voi pelastaa ketään eikä voi käännyttää uskovaksi, ihminen itse tekee sen valinnan ,kun Jeesus kutsuu seuraamaan häntä.
Viimeksi muokannut bluerein, Ti Marras 04, 2008 8:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

bluerein kirjoitti:Maybrick....No sä ajattelet noin kaikkien kohdalla ettei Jumala puhu ihmiselle, kyllä hän puhuu, hän puhuu sanansa kautta, hän puhuu unessa, hän puhuu Pyhän-Henkensä kautta vaikka kuinka paljon, olen itse saanut jopa tuntea konkreettisesti hänen läsnäolonsa myös.
En halua loukata enkä provosoida, vaan osoittaa sinulle, miten me uskottomat asian näemme: oletko lukenut mielisairauksista? Esimerkiksi skitsofreniasta? Ymmärrätkö, miltä tuo meidän korvaamme saattaa kuulostaa?
Bombay
Adrian Monk

Maybrick kirjoitti:^Käännyttäminen onkin Raamatun mukaan väärin,
Ei ole.

EDIT:

Matt. 28:19-20 "Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Kaste-ja lähetyskäsky on muuta kuin käännyttämään kehottamista. Yllä siteeratun käskyn noudattamisella tarjotaan ihmisille ympäri maailmaa mahdollisuus tulla tuntemaan Jumalan sana, käskyt ja lupaukset. Mutta sillä ei voida käännyttää ketään, vaikka käännytys -sanaa on paljon käytetty eri uskontokuntien "ohjelmassa".

Ei ketään pystykorvaluterilaistakaan ole ikinä voitu käännyttää uskomaan Jumalaan esim. juuri kastamalla vauvana tai opettamalla rippikoulussa ja muualla. Tällä palstalla on ehkä suuri osa sellaisia, jotka on kastettu kastekäskyä noudattaen ja laitettu jopa rippikouluun, mutta ovat aikuisiksi tultuaan eronneet kirkosta eivätkä tunnusta kristinuskoa millään lailla. Käännyttäminen on raamatun mukaan väärin, kastaminen ja opettaminen ei.
Nothing is quite what it seems
Bombay
Adrian Monk

Maybrick kirjoitti: Käännyttäminen on raamatun mukaan väärin, kastaminen ja opettaminen ei.
Ei edellenkään ole. Ei tuota siteerausta voi ymmärtää muuten.
Vastaa Viestiin