todenperäisyydestä en tiedä mutta sen tiedän että paasilinnan arto on muutmaa poikkeusta lukuunottamatta niin paska kirjailija että mielummin lukee vaikka raamattua (jäniksen vuoden ja hirtettyjen kettujen metsän jälkeen).Mike Manner kirjoitti: ---lyhennys---Mikä raamatusta tekee yhtään sen todemman kirjan, kuin esim. Arto Paasilinnan romaaneista?kaikki nämä on luettavissa Raamatusta, jos vaivaudutte lukemaan
Ilmestyskirja
No, minä olen sen tyyppinen etten ikimaailmassa menisi juttelemaan kenenkään esim. seurakunnan työntekijän kanssa. Veljeni on pappi ja pidän heidän päivystystuntejaan siltä osin ihan huuhaana. Tarkoitan että jos joku haluaisi mennä puhumaan todella vakavista asioista, ei sieltä apua heruisi.
Tosin minulla ei ole sellaista ongelmaa että tarvitsisi. Mutta muuten uskon että meistä jokainen on täällä ihan yksin loppujen lopuksi enkä usko sellaiseen että läheiset voisivat missään asiassa auttaa. Itselläni on iso perhe, mutta kukaan niistä ei voi minua auttaa, jos oletettaisiin että tarvitsisin apua. Pärjäilen itse. En voi edes kuvitella mitä ns. läheisen antama tuki voisi olla, mitä se pitäisi sisällään.

Tosin minulla ei ole sellaista ongelmaa että tarvitsisi. Mutta muuten uskon että meistä jokainen on täällä ihan yksin loppujen lopuksi enkä usko sellaiseen että läheiset voisivat missään asiassa auttaa. Itselläni on iso perhe, mutta kukaan niistä ei voi minua auttaa, jos oletettaisiin että tarvitsisin apua. Pärjäilen itse. En voi edes kuvitella mitä ns. läheisen antama tuki voisi olla, mitä se pitäisi sisällään.
Nothing is quite what it seems
-
bluerein
MuutamissaMaybrick kirjoitti:Tuo kohta pistää kyllä vastaan ainakin minulla. Mistä sen voi tietää, kenen äänen voi kuulla. Onhan se "Jumalan ääni" käskenyt tappaa lähimmäisiäkin muutamissa murhatapauksissa.
Ja bluerein, älä viitsi valehdella olevasi työssä mielenterveysongelmaisten parissa. Vapaaehtoistyötä voit paatoksellasi tehdä, mutta oikeana ammattilaisena asenteesi on vaarallinen.
Psykoottisen ihmisen pään sotkeminen uskonnolla pitäisi kriminalisoida. Ja usko, että tiedän, mistä puhun.
Et vastannut kysymykseeni. Ja luulisi sinun ymmärtävän kysymyksen erityisen hyvin, jos kerta olet itsekin perehtynyt mielenhäiriöihin. Eli; ymmärrätkö miltä meidän muiden korvaamme kuulostaa kun uskovainen sanoo, että juttelee Jumalan kanssa? Jos ymmärtäisit sen, sinun olisi hirveän paljon helpompi ymmärtää ei-uskovaisia ja sitä, miksi uskovaisiin suhtaudutaan niin, miten usein suhtaudutaan.bluerein kirjoitti:JOEY... Kysyit mielisairaudesta ja skitsofreniasta, kuule sanon sinulle, että minä työskentelen juuri Mielenterveys ongelmaisten kanssa, olen 20v. ollut samassa työpaikassa, ja tunnen hyvin nuo alueet. Uskonasiolla ei ole mitään tekemistä mielisairauksien kanssa, vaikka mielen alueella olisikin sairautta samalla tavalla Evankeliumi kuuluu heillekkin, siinä ei erotella millään tavalla, jokainen on yhtä arvokas ihminen ja Jumala näkee jokaisen täydellisenä luomuksena, jonka hän on luonut, Mielenterveys alue on niin laaja etten käy siitä nyt kirjoittamaan, mistä mielenterveydelliset sairaudet johtuu ja miksi ihminen sairastuu mielen alueella.
Ja Mariackalta taasen kivenkovaa asiaa.
-
bluerein
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Äää, älä ole liian pessimistinen. Jotku ihmiset uskoo yhteen juttuun, toiset toiseen... Jokanen pelatkoon pelinsä niin kuin parhaakseen näkee. Asioista on kiva keskustella kun ne jutut ei mene paatoksen puolellebluerein kirjoitti:kukaan täällä ei usko mitään, eikä mihinkään, miksi jankkaisin sit turhaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Kuka pakotti?bluerein kirjoitti:Vielä yksi lause: työni ei ole vapaaehtoista, vaan se on vakituinen ollut jo 20v., mutta nyt mennään jo henkilökohtaisuuksiin.
Asiaan...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
-
bluerein
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Kiits seurasta ja oli mukava rupatella!bluerein kirjoitti:Jeesus Rakastaa teitä kaikkia,! kiitos osallistumasta keskusteluihin tähän asti, nyt voitte jatkaa keskenänne.
10 4, over and out!
Ps. http://www.youtube.com/watch?v=Da2CV97D3eA
http://www.youtube.com/watch?v=V7zFg8IVXRo&NR=1
Niin on, tuo verbi vain on kovin voimakas eikä puhuta mitään opettamisesta tai siitä, että tulisi ottaa huomioon kaikkien kansojen keskuudessa mahdollisesti vallitsevat muut uskonnot. Ei sillä, uskooko joku jo johonkin, tunnu olevan tuossa mitään väliäjoey kirjoitti:On sekin minun mielestäni kyllä "tekemistä", että uskontoa tuputetaan jollekin joka ei aiemmin ole uskonut mihinkään. Käännyttäminenhän tarkoittaa nimenomaan sitä, että henkilö saadaan hylkäämään jokin toinen uskonto lähetystyön seurauksena.PaulaDrew kirjoitti:Minuakin kiinnostaa. Olen aina tulkinnut tuon lähetyskäskyn nimenomaan käskyksi käännyttämiseen. "Menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani." Ei: "Menkää ja opettakaa ja antakaa kaikkien kansojen itse valita uskontonsa."
Olen lueskellut unettoman yöni pelastukseksi (=nukahtamiseksi) Raamattua, enkä ole löytänyt lukuisten lähetystyötä koskevien kohtien joukosta yhtään mitään käännyttämisen arveluttavuuteen viittaavaakaan, vaikka olen yrittänyt ja tapojeni vastaisesti välttänyt lukemasta "kuin piru Raamattua." Maybrick tuolla edellisellä sivulla mainitsi, että yksilöön kohdistuva painostus ja ovelta ovelle kaupustelu olisi kiellettyä. Mielestäni näiden nyt lukemieni valossa päinvastoin: esim. Luukkaan evankeliumissa (luku 14) puhutaan Jumalan suurista pidoista, jonne Herra käskee palvelijaansa haalimaan ihmisiä maanteiltä ja kylien kujilta (teiltä ja aitovieriltä, oliko entisessä käännöksessä?) ja vaatimaan heitä tulemaan. (Lukikohan edellisessä käännöksessä vieläpä "pakota heidät tulemaan"? Aivan kuin olisin ennen lukenut niin ja enpä ihmettelisi jos tuo sana olisikin siistitty muotoon "vaadin".)
Aion vielä paneutua tähän asiaan, mutta pikkuisen minusta tuntuu jo sille, että tuo käännyttämisen kieltämisjuttu on nolostuneiden kirkonisien uutta tulkintaa ja silottelua jälkeen kaiken sen kritiikin, mitä heidän lähetystyönsä todelliset aikaansaannokset ovat nostattaneet. Luulisi, että jos käännyttäminen olisi todella Raamatun mukaan kiellettyä, olisi siitä useitakin mainintoja, koska lähetystyöstäkin niin monessa kohdassa puhutaan.