Jos poliisi tietää tarkalleen milloin tyttö joutui pinon alle, niin silloinhan on olemassa joku silminnäkijä? Tietnkin tyttö jäi alle jos levyt liukui päälle mutta en ole missään nähnyt kerrotavan että tyttö oli levyjen liukuessa kävelemässä tai seisomassa auton vieressä. Hän siis on voinut olla myös kaatuneena syystä tai toisesta.Starbalia kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 2:22 pmTai mitä jos tyttö onkin ollut jo levyjen välissä puristuneena pakkauspäässä?lammas1 kirjoitti: ↑Pe Joulu 17, 2021 5:59 pm Joku jo heittikin ajatuksen ilmoille mutta jospa se kuski oikeasti ajoiikin sen tytön kumoon ennen pysähtymistä? Eli siinä on huomattu nuojuva,kuorma ja lähdetty pysähtymään kevyenliikenteen väylälle mahdolliseman reunasn. Kuski on voinut vahtia peileistä vain sitä kuormaa ettei leviä eikä ole edes huomannut tyttöä. Auto on saattanut tönäistä tytön maahan, tai jos ollut juuri hollilla hän on väistäessään autoa alavan penkereen puolelta, liukatunut. Kuormahan levisi lähes heti kun kuski pysäköi auton.
Koska poliisi hieman panttaa asiasta tiedottamista, luulen että myös tämän jalankulkijan osuus tutkitaan. Toisaalta myös halutaan varmasti somessa yms vaimentaa se huutomyrsky jos vihjattaisiin vähääkän tytön osallisuuteen tilanteessa.
Sillä kyllä se niin on että jalankulkija monesti vaarantaa itsensä ohittaessaa isoja ajoneuvoja hyvin läheeltä. Kaikista kulmista ei aina havaita ihmistä, vaikka oltaisiin kuinka varovia.
Lukekaa edes oikeasti aiheet kunnolla. Tuollahan on Poliisi selvästi jo ilmoittanut että levypino on tippunut hänen päällensä siinä vaiheessa kun ajoneuvo on mennyt tienlaitaan ja kuormaa on alettu oikaisemaan. Tämä todennäköisesti viittaa siihen, että joko a) kuormansidonta on pettänyt tai b) kuorman pakkaus on pettänyt sidonnasta huolimatta.
Hauska lukea miten kirjoittajat pistävät vastuun kuljettajalle 100%. Miettikää vaikkapa omalle kohdalle seuraava tilanne:
Ystäväsi pyytää sinua auttamaan ja viemään vanhan lipaston kaatopaikalle.
Teet työtästi ja lupaudut auttamaan, koska omistat peräkärryn millä lipastoa on helppo kuljettaa.
Käyt hakemassa häneltä Lipaston. Lipasto näyttää olevan ehjä ja ystäväsi on kiinnittänyt laatikot metalliliuskoin jotta ne eivät putoa/pääse aukeamaan ajon aikana.
Nostatte ystäväsi avustuksella lipaston peräkärryysi, kiinnität sen asianmukaisesti liinoin peräkärryn koukkuihin ja varmistat että se ei liiku.
Lähdet ajamaan kohti kaatopaikkaa, kunnes heti liikenneympyrässä tiukan mutkan jälkeen näet peilistäsi että lipaston yksi laatikko repsottaa ulospäin suuntaununeena ja on lähellä tippua muun liikenteen sekaan.
Ensimmäisenä alat miettimään mihin voit pysäyttää yhdistelmän, koska takanasi tulee muita ajoneuvoja etkä pysty tekemään hätäjarrutusta heti liikenneympyrän jälkeen. Tie on myös vain yksikaistainen molempiin suuntiin, joten et voi pysähtyä keskelle tietäkään.
Tiedät myös että esim. bussipysäkille on vielä matkaa ja lipaston laatikko todennäköisesti tulee lentämään kyydistä ennen kuin pääset sinne.
Haluat välttää sen tippumisen tielle, toisen autoilijan päälle tai pahimmassa tapauksessa lentävän esim. pyöräilijän päälle.
Näet että tieosuuden vieressä kulkee kevyenliikenteenväylä, jossa ei sillä hetkellä ole liikennettä.
Laitat hätävilkut päälle ja ohjaat autosi väylälle katukiven päältä.
Ohjaat auton mahdollisimman lähelle pengertä. Pysäytettyäsi auton, nouset kyydistä ja menet katsomaan mitä on tapahtunut.
Huomaat että laatikko on melkein tipahtamassa, mutta sinun tulee löystää yhtä liinoista jotta saat laatikon työnnettyä takaisin paikoilleen.
Menet löystämään liinaa toiselle puolelle, mutta yhtäkkiä laatikko tipahtaakin laidan yli penkereelle.
Nostettuasi laatikon, huomaat että valitettavasti laatikon alla on 11-vuotias tyttö johon laatikko on osunut suoraan otsaan.
Hän on kuollut saamiinsa vammoihin.
Miten kokisit tässä tilanteessa oman vastuusi? Oletko sinä vastuussa lipaston laatikoiden kiinnityksistä? Ystäväsi on sanonut kiinnittäneensä ne kunnolla, jotta ne eivät aukea ajossa. Olet kiinnittänyt kuorman asianmukaisesti ja varmistanut että se ei aiheuta vaaraa muille tienkäyttäjille.
Tässä otsikon tapauksessa laatikoiden kiinnittäjänä on yritys, joka vastaa kuormattavan kohteen kasassa pysymisessä. Oli se sitten paikallaan tai siirrettävänä kuorma-auton lavalla.
11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Kyllä, olen vastuussa, että kuljettamastani lastista ei tipu mitään. Siitä ei tuossa tapauksessa ole mitään epäselvää. Jos olet itse sitä mieltä, että et ole vastuussa niin suosittelen vahvasti, että et ikinä vedä edes tyhjää peräkärryä.Starbalia kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 2:22 pm
Hauska lukea miten kirjoittajat pistävät vastuun kuljettajalle 100%. Miettikää vaikkapa omalle kohdalle seuraava tilanne:
Ystäväsi pyytää sinua auttamaan ja viemään vanhan lipaston kaatopaikalle.
Teet työtästi ja lupaudut auttamaan, koska omistat peräkärryn millä lipastoa on helppo kuljettaa.
Käyt hakemassa häneltä Lipaston. Lipasto näyttää olevan ehjä ja ystäväsi on kiinnittänyt laatikot metalliliuskoin jotta ne eivät putoa/pääse aukeamaan ajon aikana.
Nostatte ystäväsi avustuksella lipaston peräkärryysi, kiinnität sen asianmukaisesti liinoin peräkärryn koukkuihin ja varmistat että se ei liiku.
Lähdet ajamaan kohti kaatopaikkaa, kunnes heti liikenneympyrässä tiukan mutkan jälkeen näet peilistäsi että lipaston yksi laatikko repsottaa ulospäin suuntaununeena ja on lähellä tippua muun liikenteen sekaan.
Ensimmäisenä alat miettimään mihin voit pysäyttää yhdistelmän, koska takanasi tulee muita ajoneuvoja etkä pysty tekemään hätäjarrutusta heti liikenneympyrän jälkeen. Tie on myös vain yksikaistainen molempiin suuntiin, joten et voi pysähtyä keskelle tietäkään.
Tiedät myös että esim. bussipysäkille on vielä matkaa ja lipaston laatikko todennäköisesti tulee lentämään kyydistä ennen kuin pääset sinne.
Haluat välttää sen tippumisen tielle, toisen autoilijan päälle tai pahimmassa tapauksessa lentävän esim. pyöräilijän päälle.
Näet että tieosuuden vieressä kulkee kevyenliikenteenväylä, jossa ei sillä hetkellä ole liikennettä.
Laitat hätävilkut päälle ja ohjaat autosi väylälle katukiven päältä.
Ohjaat auton mahdollisimman lähelle pengertä. Pysäytettyäsi auton, nouset kyydistä ja menet katsomaan mitä on tapahtunut.
Huomaat että laatikko on melkein tipahtamassa, mutta sinun tulee löystää yhtä liinoista jotta saat laatikon työnnettyä takaisin paikoilleen.
Menet löystämään liinaa toiselle puolelle, mutta yhtäkkiä laatikko tipahtaakin laidan yli penkereelle.
Nostettuasi laatikon, huomaat että valitettavasti laatikon alla on 11-vuotias tyttö johon laatikko on osunut suoraan otsaan.
Hän on kuollut saamiinsa vammoihin.
Miten kokisit tässä tilanteessa oman vastuusi? Oletko sinä vastuussa lipaston laatikoiden kiinnityksistä? Ystäväsi on sanonut kiinnittäneensä ne kunnolla, jotta ne eivät aukea ajossa. Olet kiinnittänyt kuorman asianmukaisesti ja varmistanut että se ei aiheuta vaaraa muille tienkäyttäjille.
Tässä otsikon tapauksessa laatikoiden kiinnittäjänä on yritys, joka vastaa kuormattavan kohteen kasassa pysymisessä. Oli se sitten paikallaan tai siirrettävänä kuorma-auton lavalla.
-
- Armas Tammelin
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su Marras 07, 2021 11:18 am
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Kuljettaja vastaa sidonnasta, ei kukaan muu, vain ja ainoastaan ajoneuvon kuljettaja.
Siinä kätilö kauhusta kalpeni, kun minä tulin maailmaan...
ja sairaalalaskukin halpeni, pelkäs lääkäri vastuutaan...
ja sairaalalaskukin halpeni, pelkäs lääkäri vastuutaan...
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Muutamalle kirjoittajalle tuntuu olevan jotenkin epäselvää se, että olet itse auton kuljettajana vastuussa jos vaikka ajat pyörätiellä ihmisen päälle tai niin kuin tässä, tiputat kuorman ihmisen päälle. Kuljettajana olet vastuussa kuormasi turvallisuudesta. Et voi sysätä vastuuta jalankulkijoille tai naapurin koiralle. Luultavasti näillä idiooteilla ei ole edes ajokorttia.
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
-
- Hercule Poirotin viikset
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Marras 19, 2015 4:32 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Itse asiassa lain mukaan näin ei ole.Rampsin Kari kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 5:52 pm Kuljettaja vastaa sidonnasta, ei kukaan muu, vain ja ainoastaan ajoneuvon kuljettaja.
Tieliikennelain 114 pykälästä: "Kuorman sijoittamisen ja kiinnittämisen ajoneuvoon, konttiin tai muuhun kuormatilaan suorittanut, samoin kuin asemansa vuoksi kuorman sijoittamisesta ja kiinnittämisestä ohjeita antanut vastaa siitä, että kuorma on oikein sijoitettu ja kiinnitetty ja muutoinkin täyttää kuljettamista koskevat vaatimukset."
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Ei poista kuljettajan vastuuta tilanteessa, missä ajoneuvo on valmiiksi kuormattuna.Jori Puska kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:00 pmItse asiassa lain mukaan näin ei ole.Rampsin Kari kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 5:52 pm Kuljettaja vastaa sidonnasta, ei kukaan muu, vain ja ainoastaan ajoneuvon kuljettaja.
Tieliikennelain 114 pykälästä: "Kuorman sijoittamisen ja kiinnittämisen ajoneuvoon, konttiin tai muuhun kuormatilaan suorittanut, samoin kuin asemansa vuoksi kuorman sijoittamisesta ja kiinnittämisestä ohjeita antanut vastaa siitä, että kuorma on oikein sijoitettu ja kiinnitetty ja muutoinkin täyttää kuljettamista koskevat vaatimukset."
Samasta pykälästä: "Kuljetuksen suorittaja vastaa siitä, että tavaran kuormaajalla on oikeat ja riittävät tiedot ajoneuvosta. Tavaran lähettäjä ja kuljetuksen toimeksiantaja vastaavat siitä, että kuormaajalla on kuljetettavista tavaroista käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot ja että kuljetuksen suorittajalle on annettu ilmoitus kuljetettavan kontin ja vaihtokorin painosta."
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
-
- Hercule Poirotin viikset
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Marras 19, 2015 4:32 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
No tällä ei nyt ollut asian kanssa mitään tekemistä.John Kimble kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:16 pm Samasta pykälästä: "Kuljetuksen suorittaja vastaa siitä, että tavaran kuormaajalla on oikeat ja riittävät tiedot ajoneuvosta. Tavaran lähettäjä ja kuljetuksen toimeksiantaja vastaavat siitä, että kuormaajalla on kuljetettavista tavaroista käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot ja että kuljetuksen suorittajalle on annettu ilmoitus kuljetettavan kontin ja vaihtokorin painosta."
Kuljettajalla on tietenkin vastuu siinä tapauksessa että se on itse myös kuormannut auton mutta tätähän tässä ei tiedetä. Mutta kategorisesti ei voi sanoa että kuljettajalla on aina vastuu kuormasta.
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Tähän mun on pakko sanoa; sä olet 'vähän' kujalla. Oletko oikeasti tota mieltä vai onko tämä pelkkää provosointia?Hermione kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 4:07 pm Tässä on laiminlyöty huolehtia ettei kukaan mene sortuvan pinon alle. Nyt on tukittu kevyen kulkuliikenteen väylä huolehtimatta, että väylän kulkijoille osoitetaan selkeästi turvallinen reitti esteen ohi ja ettei kukaan mene vaara-alueelle. Tässä on kuljettaja ilmeisesti vaan keskittynyt epätavalliseen tilanteeseen ja unohtanut kokonaan sen seikan, että hänen vastuullaan on myös kevyen liikenteen väylän käyttäjien turvallisuus. Varsinkaan lapset eivät osaa arvioida epätavallisissa tilanteissa millä tavalla pitää itse toimia, eikä hoksottimet ole aikuisillakaan aina parhaat mahdolliset.
Tämä on aivan peruskauraa sellaisten toimijoiden työssä, jotka joutuvat työskentelemään liikennealueella. Koskaan työtoimenpiteitä ei suoriteta yksin ja autossa on myös välineet joilla varoitetaan muita tielläliikkujia ja ohjataan liikenne turvallista reittiä pitkin. varmaan tavanomaisessa kuorma-autossa ei varoitusmerkkejä eikä huomiokartioita ole, mutta olisivat vaan aika pieni investointi.
Suurin virhe sen jälkeen, kun kuorman on havaittu olleen epävakaa, on ollut varmistaa ettei lasti romahda ja kutsua heti apuvoimia paikalle. Pelastuslaitos olisi voinut olla paras oikea osoite välittömästi.
Toivottavasti otkes ottaa tapahtuman tutkiakseen.
Luuletko tosiaan että esim. tuollaisen tilanteen missä sivupeilistä on mahdollisesti nähty levyjen luiskahtelevan ulos kuormasta, on kuljettajan ensimmäisest ajatukset jossain helvetin turvakartioissa ja alueen suojaamisessa?
Haluaisin nähdä kyllä sinut tai osan kirjoittajista ketkä syyllistävät kuljettajaa, niin vastaavassa tilanteessa.
Siinä onkin hauska näky, kun heti vaaratilanteen nähdessäsi pysäytät auton keskelle tietä, otat upeasti varustellusta kuorma-autostasi huomiokartiot, lippusiimat, ohjaat ja opastat ihmisiä sekä samalla hoidat vielä 112 puhelun. Ainiin sekä näiden päälle pitelet levyjä etteivät romahda.
Nyt järki käteen näihin juttuihin... Onnettomuus on onnettomuus, huonojen sattumusten summa. Voimia perheelle ja toivottavasti he ymmärtävät minkälaisten asioiden kautta tapahtuma on päättynyt miten on.
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Mikäli tuotteet lavalla ovat kuormalavassa ja jakeluautoyrityksen nimen tietäen, on tavarat nostettu trukilla sivulautojen ollessa alhaalla kyytiin.Jori Puska kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:27 pmNo tällä ei nyt ollut asian kanssa mitään tekemistä.John Kimble kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:16 pm Samasta pykälästä: "Kuljetuksen suorittaja vastaa siitä, että tavaran kuormaajalla on oikeat ja riittävät tiedot ajoneuvosta. Tavaran lähettäjä ja kuljetuksen toimeksiantaja vastaavat siitä, että kuormaajalla on kuljetettavista tavaroista käytettävissään riittävät ja oikeat tiedot ja että kuljetuksen suorittajalle on annettu ilmoitus kuljetettavan kontin ja vaihtokorin painosta."
Kuljettajalla on tietenkin vastuu siinä tapauksessa että se on itse myös kuormannut auton mutta tätähän tässä ei tiedetä. Mutta kategorisesti ei voi sanoa että kuljettajalla on aina vastuu kuormasta.
Täten kuorman sidonta ja pakkaus on tavarantoimittajalla, joka nostaa tuotteen lavalle. Kuljettajan tehtävä on sitten tavaran kiinnitys liinoin sekä laitojen nostot.
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Ai nytkö pykälällä 114 ei olekaan mitään tekemistä asian kanssa. Kysyppäs itseltäsi: kuka kuljetti ajoneuvon pyörätielle jonka seurauksena 11-vuotias tyttö kuoli, kuorman lastaaja/sitoja vai kuljettaja? Tässä tapauksessa se on kuljettaja ja on siten yksin vastuussa mitä pyörätiellä tapahtui. Asia saattaisi olla eri jos kuljettaja olisi vain jatkanut ajamistaan autotiellä.Jori Puska kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:27 pm No tällä ei nyt ollut asian kanssa mitään tekemistä.
Kuljettajalla on tietenkin vastuu siinä tapauksessa että se on itse myös kuormannut auton mutta tätähän tässä ei tiedetä. Mutta kategorisesti ei voi sanoa että kuljettajalla on aina vastuu kuormasta.
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Hauska näky tai ei niin tämä olisi ollut parempi toimintamalli kuin lähteä sooloilemaan pyörätielle koululaisten sekaan kuorma-autolla josta kuorma on romahtamassa.
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
-
- Hercule Poirotin viikset
- Viestit: 104
- Liittynyt: To Marras 19, 2015 4:32 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Itse itseäni lainaten:John Kimble kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:44 pm Ai nytkö pykälällä 114 ei olekaan mitään tekemistä asian kanssa. Kysyppäs itseltäsi: kuka kuljetti ajoneuvon pyörätielle jonka seurauksena 11-vuotias tyttö kuoli, kuorman lastaaja/sitoja vai kuljettaja? Tässä tapauksessa se on kuljettaja ja on siten yksin vastuussa mitä pyörätiellä tapahtui. Asia saattaisi olla eri jos kuljettaja olisi vain jatkanut ajamistaan autotiellä.
Jori Puska kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 3:53 pm Tieliikennelaki on toista mieltä.
37 pykälästä: "Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle tai pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten"
- John Kimble
- Michael Knight
- Viestit: 4124
- Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Ei tuo poista kuljettajan vastuuta aiheuttamastaan koululaisen kuolemasta. Saa autotielläkin lain mukaan ajaa, mutta olet vastuussa jos aiheutat jonkun kuoleman.Jori Puska kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 7:23 pmItse itseäni lainaten:John Kimble kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:44 pm Ai nytkö pykälällä 114 ei olekaan mitään tekemistä asian kanssa. Kysyppäs itseltäsi: kuka kuljetti ajoneuvon pyörätielle jonka seurauksena 11-vuotias tyttö kuoli, kuorman lastaaja/sitoja vai kuljettaja? Tässä tapauksessa se on kuljettaja ja on siten yksin vastuussa mitä pyörätiellä tapahtui. Asia saattaisi olla eri jos kuljettaja olisi vain jatkanut ajamistaan autotiellä.Jori Puska kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 3:53 pm Tieliikennelaki on toista mieltä.
37 pykälästä: "Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle tai pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten"
Radiopuhelin kirjoitti: ↑Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Vaikka autokuski olisi pysähtynyt ajokaistalle, niin olisivat ne vanerit silti voineet karata kevyen liikenteen väylälle ja teilata kevyen liikenteen väylällä kulkijan/kulkijat.
Jos seuraavaksi tulee pieni ruuhka kun kuorma-auto pysähtyy ajokaistalle ja muu liikenne odottaa 5-10-30-60 sekuntia jossain vastaavassa tilanteessa ja tuolla säästyy yksi ihminen, onko tuo 60 sekuntia keneltäkään pois? Kovasti tuotakin puolustellaan ettei voi ajokaistalle pysähtyä.
Nyt puolustellaan kevyen liikenteen väylälle ajamista ajoneuvoliikennehaitan pienentämisellä...no vaakakupissa on kevyen liikenteen turvallisuus, ja nyt tuli kaato. Seuraavaksi vuorossa on teidän lapsi, vaimo tai sukulaiset?
Muutama vuosi taaksepäin yhden pörssiyhtiön jätekuski katsoi pitkään yhdellä katutyömaalla työmaahaittaa, ajoi porttikongista sisään ja sitten ulos + 100 m. Peruutti sitten takasin 100 m ja tuli kertomaan mielipiteensä miten muka tukimme isojen autojen liikenteen (2 - akselinen)....ilmoitin tuosta hänen työnanatajalleen www.sivujen kautta. Kaveri tyhjäpäisyyttään otti selkeän riskin....Katu jossa peruutti täysin tarpeettomasti, on suuren kaupungin joenrantakatu.
Noin niitä onnettomuuksia tapahtuu
Jos seuraavaksi tulee pieni ruuhka kun kuorma-auto pysähtyy ajokaistalle ja muu liikenne odottaa 5-10-30-60 sekuntia jossain vastaavassa tilanteessa ja tuolla säästyy yksi ihminen, onko tuo 60 sekuntia keneltäkään pois? Kovasti tuotakin puolustellaan ettei voi ajokaistalle pysähtyä.
Nyt puolustellaan kevyen liikenteen väylälle ajamista ajoneuvoliikennehaitan pienentämisellä...no vaakakupissa on kevyen liikenteen turvallisuus, ja nyt tuli kaato. Seuraavaksi vuorossa on teidän lapsi, vaimo tai sukulaiset?
Muutama vuosi taaksepäin yhden pörssiyhtiön jätekuski katsoi pitkään yhdellä katutyömaalla työmaahaittaa, ajoi porttikongista sisään ja sitten ulos + 100 m. Peruutti sitten takasin 100 m ja tuli kertomaan mielipiteensä miten muka tukimme isojen autojen liikenteen (2 - akselinen)....ilmoitin tuosta hänen työnanatajalleen www.sivujen kautta. Kaveri tyhjäpäisyyttään otti selkeän riskin....Katu jossa peruutti täysin tarpeettomasti, on suuren kaupungin joenrantakatu.
Noin niitä onnettomuuksia tapahtuu
Re: 11-vuotias tyttö jäi kuorma-autosta pudonneen kuorman alle Helsingissä
Se sama pykälä kertoo myös mm. että "Kuljettajan on ennen matkan alkamista varmistauduttava siitä, että ajoneuvo on kuormattu säännösten ja määräysten mukaisesti, jos varmistautuminen ei kuormatilan sinetöinnin, kuorman purkamisen tai muun vastaavan syyn vuoksi aiheuta kohtuutonta haittaa ja viivästystä kuljetustehtävälle. Lisäksi kuljettajan on ajon aikana huolehdittava siitä, että kuorman sijoittelu ja kiinnitys pysyvät tässä laissa säädetyn mukaisina."Jori Puska kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 6:00 pmItse asiassa lain mukaan näin ei ole.Rampsin Kari kirjoitti: ↑La Joulu 18, 2021 5:52 pm Kuljettaja vastaa sidonnasta, ei kukaan muu, vain ja ainoastaan ajoneuvon kuljettaja.
Tieliikennelain 114 pykälästä: "Kuorman sijoittamisen ja kiinnittämisen ajoneuvoon, konttiin tai muuhun kuormatilaan suorittanut, samoin kuin asemansa vuoksi kuorman sijoittamisesta ja kiinnittämisestä ohjeita antanut vastaa siitä, että kuorma on oikein sijoitettu ja kiinnitetty ja muutoinkin täyttää kuljettamista koskevat vaatimukset."
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.