Joukkotappelu Kokkolassa - poliisit kivisateessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
373
Susikoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 373 »

Zodiac kirjoitti:Katupoika ja muut lökäpöksyt valehtelevat. Vaikea todistaa sellaista mitä ei tapahtunut...eikä siinä mitään KUNNON kansalaiset menetä jos poliisi hakkaisikin noita hihhuleita.
Tämäkö on sitten se oikea asennoituminen?
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

373 kirjoitti:Tämäkö on sitten se oikea asennoituminen?
Ei todellakaan! Tuossa kommentissa liikutaan taas siinä toisessä äärilaidassa, niin kuin varmaan ymmärrät.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Mike Manner
Jessica Fletcher

Zodiac kirjoitti:eikä siinä mitään KUNNON kansalaiset menetä jos poliisi hakkaisikin noita hihhuleita.
Jos alat ajatella tarkemmin tuotakin asiaa, niin voisit jopa lopulta muuttaa mieltäsi... Itse ainakin ajattelen niin, että tuollaisessa skenaariossa nämä ns. "kunnon kansalaiset" menettäisi ihan yhtä paljon kuin noi "hihhulitkin". Ehkä jopa hiukan enemmänkin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:onko käynyt kellään, toistan: kellään mielessä tehdä tutkinta pyyntöä, koska juuri itsekkin kerroit olleesi todistamassa ko. laista tapausta, eli todistajia ainakin on...?
Ei toimi Suomessa. Poliisin sana on laki. Poliisi voi vaikka aivan vapaasti valehdella oikeudessa ilman, että kukaan suostuisi epäilemään poliisin sanaa. Ikävä kyllä.
Mike Manner
Jessica Fletcher

katupoika kirjoitti:Ei toimi Suomessa. Poliisin sana on laki. Poliisi voi vaikka aivan vapaasti valehdella oikeudessa ilman, että kukaan suostuisi epäilemään poliisin sanaa. Ikävä kyllä.
Jotenkin sain sen kuvan, että tuollaisilla tapahtumilla olisi enemmänkin teidän porukasta silminnäkijöitä ja syntyyhän sitä jonkinmoisia vammojakin kun kunnolla tulee runtua, niin kannattaisi miettiä kumminkin niiden juttujen nostamista... Ja nykyään on noi kännykkäkamerat, niin niihin myös voi tukeutua.

(Näkisin tarpeelliseksi selvittää tuollaiset setit ihan siitä syystä, että nähtäisiin kuka jauhaa sontaa ja jos vartija/poliisi on tehnyt virheen, niin asiasta seuraisi rangaistus - kaikille osapuolille paras ratkaisu)
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

katupoika kirjoitti:Ei toimi Suomessa. Poliisin sana on laki. Poliisi voi vaikka aivan vapaasti valehdella oikeudessa ilman, että kukaan suostuisi epäilemään poliisin sanaa. Ikävä kyllä.
Älä valehtele. Vaikeahan se todistaa mitään sellaista mitä ei tapahtunut. Saman jutun olen lukenut HS:n keskustelualueelta ja Basso yms... foorumeilta moneen kertaan.

Melkoinen "gestapo" meillä täällä Suomessa jos edes puolet tarinoista pitäisi paikkansa. VAAN NYTPÄ EI TAIDA OLLA NIIN ASIAN LAITA.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Zodiac kirjoitti:Melkoinen "gestapo" meillä täällä Suomessa jos edes puolet tarinoista pitäisi paikkansa.
Tässä on tän jutun pointti.
Olen itse samaa mieltä.
pippurinen
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja pippurinen »

Minkähän niminen tää pizzeria oli? Muistaakseni ainakin Marzianosta, konservatoriota vastapäätä oltiin joskus rikottu ikkunat. Aiemmin, kun se sijaitsi toisella puolella Pitkänsillankatua, vastapäätä elokuvateatteria, se taidettiin tuhopolttaa.

Muistaako joku paremmin, tai tietääkö tarkemmin, missä nyt riehuttiin?
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Zodiac kirjoitti:
Melkoinen "gestapo" meillä täällä Suomessa jos edes puolet tarinoista pitäisi paikkansa.
Nimenomaan. Tätä mä ja ilmeisesti moni muukin on yrittänyt poliisiuskovaisille kertoa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mäkin kyllä tunnen monta ihmistä jotka ovat saaneet pamppua ja nyrkkiä, kuten myöskin itsekkin nuorempana jamppana vaikka en ole kotoisin PK:ltä. Yksikään syyte ei ole mennyt läpi. Ei ne kytätkään aina ole kovin kivoja :D
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Bombay kirjoitti:Ei ne kytätkään aina ole kovin kivoja :D
Ei tosiaankaan ole. Ja niiden sana oikeudessa menee aikalailla aina läpi esim. virkavallan vastustamisessa yms.

Omat kokemukset asiasta aika vähäisiä. Vaan kuullu kavereiden kokemuksii näistä poliisin ylilyönneistä - esim alastiriisumista keskel aamuruuhkaa kun tsekattiin vähän huumeita ja aseita (jätkällä tosin oli mittava rekisteri). Ite kun ilmoitin kerran että kauppakeskuksen paloposti on avattu (pe-la välisenä yön aamuyöst) niin muahan siitä epäiltiin heti puhelimessa ja kohtelu oli suht tylyä. Mitä ne kuvittelee - jos avaisin vesihanat kauppakeskuksen palopostista niin soittaisinko heti että täällä koko katu lainehtii?!? Paikalle tulleet poliisitkin kuulusteli meitä asiasta siihen tyyliin että enpä tiedä soittaisinko seuraavalla kerralla vain ilmoittaakseni jostain pikkuilkivallasta.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
StillGoingStrong
Hercule Poirotin viikset

jepu

Viesti Kirjoittaja StillGoingStrong »

Itse olin kolmetoista kun sain tutustua poliisien oikeudenmukaisuuteen porissa: olin kännissä kaupungilla porukassa ja joku monotti muuntajaa. Miten ollakaan poliisi kansalaisten turva ja paljvelija ajoi maijalla juuri ohi. Jarrut pohjaan ja tien sivuun. Kaikki lähti kävelemään pois päin. Sit takaa kuului askeleita, poliisi lähestyi ja sitten tuli nahkahanskassa nyrkki poskeen, ilmeisesti sillai "naisen avarilla" -tyylisesti lyötynä. Kaaduin maahan.

Veivät laitokselle ja selvittelivät kaikkien kotiyhteyksiä. Huusin, että millä oikeudella poliisi lyö nyrkillä päähän heti ensimmäiseksi. Virkailija, joka ei edes ollut paikalla, alkoi huutaa, että suu kiinni, sinua kukaan ole lyönyt. Todistetaan, että valehtelet. Homma jäi siihen. Ei tullut juuri mitään jälkeäkään, ei tule helpolla muutenkaan. Kytät heitti kotiin, minulla ei ollut vanhempia paikalla jättivät sinne minut ja puolen tunnin päästä olin takaisin kaupungilla ;)

Siis tapahtuuhan noita paljon, mutta harva kansalainen joutuu poliisien kanssa tekemisiin, eikä niistä puhuta. Sitten yllättyy, että miten ne nyt minunkin päälle kävi. Toiset ovat nimittäin väkivaltaista porukkaa ihan kaikille kansalaisille, kunhan vaan tilanne on oikeanlainen.
!One Love!
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Älkää nyt viitsikö, aikuiset (?) ihmiset. Olen ollut vaikka missä selvinpäin ja humalassa. Poliisiin olen törmännyt usein mutta pamppua ei ole tullut, rautoihinkaan en ole joutunut. Taidan olla joku vitun nössö! :D
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

rapier kirjoitti:Älkää nyt viitsikö, aikuiset (?) ihmiset. Olen ollut vaikka missä selvinpäin ja humalassa. Poliisiin olen törmännyt usein mutta pamppua ei ole tullut, rautoihinkaan en ole joutunut. Taidan olla joku vitun nössö! :D
Paremminkin normaali.
Smyba
Alokas

Viesti Kirjoittaja Smyba »

pippurinen kirjoitti:Minkähän niminen tää pizzeria oli? Muistaakseni ainakin Marzianosta, konservatoriota vastapäätä oltiin joskus rikottu ikkunat. Aiemmin, kun se sijaitsi toisella puolella Pitkänsillankatua, vastapäätä elokuvateatteria, se taidettiin tuhopolttaa.

Muistaako joku paremmin, tai tietääkö tarkemmin, missä nyt riehuttiin?
Marmara on kyseinen pizzeria, siinä se on keskellä kaupunkia anttilan vieressä. Elokuvateatteria vastapäätä oli pikku-italia niminen ruokapaikka joka palo joskus -90 luvulla. Jos oikeen muistan ni tais olla vakuutuspetos?? Tämä marmara on ollut ennenki otsikoissa, muutama vuosi sit omistaja valitteli paikallisessa lehdessä kuinka rasistinen kaupunki kokkola on kun oli joutunut jatkuvien hyökkäysten kohteeks. Ikkunoita hajotettiin ja vähän väliä siellä oli joku kahakka. Tiiä sit oliko omistaja jotain tehny ku tosiaan jatkuvasti siellä jotain sattu ja tapahtu. Oli jo muuttamassa pois kokkolasta, mut kovasti vielä jaksaa vielä yrittää.
Vastaa Viestiin