Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?
Minusta oman kuolemisensa vaistoaminen ei ole sen mystisempää kuin sekään, että äidit lähes poikkeuksetta vaistoavat, koska alkavat synnyttämään. Tietysti se on kummallista, jos joku vaistoaa esimerkiksi vuorokautta ennen jotakin ja tulee sitten ammutuksi... Mutta esimerkiksi veritulppa on terveydellisen tilanteen kärjistymä, tietysti ihminen tuntee, koska keho alkaa tulla tiensä päähän.
^ Niin, mutta siis infarktit ja veritulpat aiheutuvat jostakin, kehossa täytyy tapahtua jotakin, terveydentilan täytyy olla tietynlainen, jotta infarkti tai veritulppa olisi mahdollinen. Kyse on siis aivan erilaisesta tavasta kuolla kuin esimerkiksi kuolemasta kadulle jonkun mielepuolen ampumana. Ja minä uskon, että ihmiset olisivat muutenkin paljon terveempiä jos luottaisivat omiin tuntemuksiinsa. En keksi mitään sairauskohtausta, joka iskisi ns. salamana kirkkaalta taivaalta siten, ettei sitä ennen tapahtuisi mitään (tähän voisi joku terveydenhuoltoalan ammattilainen ehkä kommentoida jotakin?).
Tälläkin forumilla on varmaan ihmisiä loille futis tai lätkä ovat niin tärkeitä etten voi asiaa lainkaan käsittää. Kyllä täällä saattaa olla joskus niille omia topikkejaan mutta ei sitä lätkää tungeta joka väliin. Jollei sillä ole sitten merkitystä jutun kannalta eli surman uhri olisi tiedetty olevan sairaaseen ideologiaan asti menevä jokeri-fani ja kuollut mystisesti esim. TPS:n voitonjuhlissa tms.bluerein kirjoitti:Me emme voi ottaa mitään ellei meille anneta, kaikki mitä meillä on , on lahjaa Jumalalta, lahjaa on sekin että saat syödä sitä raparperi piirakkaa, enkä minä käännyt ketään, en ymmärrä miksi ei uskovat sanoo aina että yritetään käännyttää, uskonelämä on meille luonnollinen asia ja elämä, niinkuin kenelle tahaansa oma elämä miten sen elää, en siis käännyt, vaan kerron miten minä koen ja näen asioita, jos ymmärrätte, nämä on minun mielipiteitäni, jos minä rakastaisin jalkapalloa ylikaiken, niin toki siitä kertoisin koko ajan, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu, mikä on sinulle kaikkein tärkein, siitä sinä puhut-sydämen kyllyydestä.
On myös foorumeita missä rikoksista kiinnostuneen ja niistä puhuvien kirjoituksia ei katsottaisi hyvällä mutta sydämen kyllyydestä Jumalasta puhuminen kuuluisi asiaan. Itse asiassa täällä valistajanrooliisi on suhtauduttu hyvinkin ymmärtäväisesti...
Edit: tosin huuhaa-osaston allahan ollaan.
Äitiydestä tuli mieleeni, että tiedän aina koska nuorin poikani on lähestymässä taloamme. Yleensä tässä vaiheessa jo panen pannun tulelle ja kissautan sumpit. Poika ei siis enää asu kotona. Kaffeet eivät kauaa ehdi vanheta, kun poika jo soittelee ovikelloa. Sellaista se vaan on!joey kirjoitti:Minusta oman kuolemisensa vaistoaminen ei ole sen mystisempää kuin sekään, että äidit lähes poikkeuksetta vaistoavat, koska alkavat synnyttämään. Tietysti se on kummallista, jos joku vaistoaa esimerkiksi vuorokautta ennen jotakin ja tulee sitten ammutuksi... Mutta esimerkiksi veritulppa on terveydellisen tilanteen kärjistymä, tietysti ihminen tuntee, koska keho alkaa tulla tiensä päähän.
Kun lapset olivat pieniä, vaistosin aina n. 5 minuutin tarkkuudella koska he heräävät. Vaikka olisi voinut olettaa lapsen nukkuvan esim. 4 tuntia yhteen putkeen, tiesin, että nyt ei niin käy vaan kohta lapsi kaipaa minua. Niin myös kävi poikkeuksetta.
Jep, Ailar. Etkä ole ainoa äiti, jolla on ns. yli-inhimillisiä kykyjä. Minulla olisi esimerkkejä kerrottavana jokaisesta äidistä, jonka tunnen. Lentämään kukaan ei ole sentään oppinut jälkeläistensä hyväksi, mutta ei ole kyllä kovin kauaskaan jäänyt. Minun äitini esimerkiksi tietää edelleen, koska kaipaan häntä - puhelin alkaa pirisemään kun olen ottanut sen käteen hänelle soittaakseni. Hän myös tietää, milloin minä huolehdin kovasti jostakin. Jos olen esimerkiksi valvonut yön stressaantuneena, puhelin soi aamulla ja äiti vaatii saada tietää, mikä on hätänä. Enkä näitäkään laskisi yliluonnollisiksi asioiksi; onhan äidin pakko tietää. Kuka muu tietäisi?
Ihmeellistä kyllä, minun isä on herkkä minun mielialojeni suhteen. Jos joku asia huolestuttaa tosi rankasti, hän ilmestyy pian paikalle, mutta jää esim. istumaan pihalle autoon, koska ei oikein uskalla tulla heti peremmälle kun ei tiedä kuinka vakavasta on kyse. Äitini sen sijaan porskuttaa ilman mitään herkkyyksiä 
Nothing is quite what it seems
Omia mielipiteitäni tuosta kielillä puhumisen armolahjasta.
Ilmiö ei ole kristinuskon oma. Sitä esiintyy myös muissa uskonnoissa mukaanlukien luonnokansojen uskonnot.
Kielillä puhuminen on kahtiajakautunut ilmiö. a) puhutaan jotain jotka kukaan kuoleva ei tunnu ymmärtävän (valtaosa) b) puhuu itselleen vieraalla kielellä jota joku muu ymmärtää ja pystyy tulkitsemaan. (pienen pieni vähemmistö) Silti näitäkin on käsittääkseni ihan tieteellisesti todistettu.
Raamatun lähetyskäsky puhuu kaiketi lähinnä jälkimmäisestä, sillä tehdäkseen kaiken kansan Jumalan oppipojiksi, ei ole hyötyä siitä jos alkaa mongertamaan jotain josta ei kukaan paikallinen ota selvää sen enempää kuin puhujan omasta äidinkielestä/tuntemistaan muista kielistä.
Joissain, varsinkin helluntalaisissa piireissä tätä kielillä puhumista korostetaan niin voimakkaasti että he jotka eivät saa/omaa kielillä puhumisen lahjaa, tuntevat olonsa huonommaksi seurakuntayhteisössä. Tämä ei varmaankaan ollut kielilläpuhumisen tarkoitus (tästä omia havaintoja kotikaupunkini heluntaiseurakuntalaisten keksuudesta)
Asiaan ottaa kantaa myös Paavalin 1. kirjeessään korintin seurakunnalle. lainaus on raamatun käännöksestä vuodelta 1992. Edellinen käännös otti kantaa vielä selkeäsanaisemmin. Mutta niin tai näin, koko kielilläpuhumisasia on saanut paikkapaikoin vapaissa seurakunnissa jo hälyyttäviä piirteitä
nova, ja tästä jatkaa Paavali korintin seurakunnalle:
Ilmiö ei ole kristinuskon oma. Sitä esiintyy myös muissa uskonnoissa mukaanlukien luonnokansojen uskonnot.
Kielillä puhuminen on kahtiajakautunut ilmiö. a) puhutaan jotain jotka kukaan kuoleva ei tunnu ymmärtävän (valtaosa) b) puhuu itselleen vieraalla kielellä jota joku muu ymmärtää ja pystyy tulkitsemaan. (pienen pieni vähemmistö) Silti näitäkin on käsittääkseni ihan tieteellisesti todistettu.
Raamatun lähetyskäsky puhuu kaiketi lähinnä jälkimmäisestä, sillä tehdäkseen kaiken kansan Jumalan oppipojiksi, ei ole hyötyä siitä jos alkaa mongertamaan jotain josta ei kukaan paikallinen ota selvää sen enempää kuin puhujan omasta äidinkielestä/tuntemistaan muista kielistä.
Joissain, varsinkin helluntalaisissa piireissä tätä kielillä puhumista korostetaan niin voimakkaasti että he jotka eivät saa/omaa kielillä puhumisen lahjaa, tuntevat olonsa huonommaksi seurakuntayhteisössä. Tämä ei varmaankaan ollut kielilläpuhumisen tarkoitus (tästä omia havaintoja kotikaupunkini heluntaiseurakuntalaisten keksuudesta)
Asiaan ottaa kantaa myös Paavalin 1. kirjeessään korintin seurakunnalle. lainaus on raamatun käännöksestä vuodelta 1992. Edellinen käännös otti kantaa vielä selkeäsanaisemmin. Mutta niin tai näin, koko kielilläpuhumisasia on saanut paikkapaikoin vapaissa seurakunnissa jo hälyyttäviä piirteitä
nova, ja tästä jatkaa Paavali korintin seurakunnalle:
1 Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa. 2 Kielillä puhuva ei näet puhu ihmisille vaan Jumalalle; kukaan ei ymmärrä häntä, Hengen valtaamana hän puhuu salaisuuksia. 3 Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa. 4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa. 5 Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin toivoisin teidän profetoivan. Profetoiva on arvokkaampi kuin kielillä puhuva, ellei tämä sitten osaa myös tulkita puhettaan, niin että se koituu seurakunnan parhaaksi.
6 Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta? 7 Samoinhan on elottomien soittimienkin laita, vaikkapa huilun tai lyyran. Miten huilulla tai lyyralla soitettu sävelmä voidaan tuntea, elleivät sävelet erotu toisistaan? 8 Ja jos sotatorvesta lähtee epäselvä ääni, kuka valmistautuu taisteluun? 9 Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin. 10 Niin paljon kuin maailmassa onkin kieliä, kaikki ne ovat ymmärrettävissä. 11 Mutta ellen ymmärrä puheen merkitystä, olen puhujalle muukalainen, samoin hän minulle.
12 Kun te nyt kerran tavoittelette henkilahjoja, pyrkikää saamaan niitä runsain määrin seurakunnan rakentamiseksi. 13 Sen, joka puhuu kielillä, on siksi rukoiltava itselleen myös tulkitsemisen kykyä. 14 Jos näet rukoilen kielillä, minun henkeni rukoilee mutta ymmärrykseni jää hyödyttömäksi. 15 Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä. 16 Jos kiität Jumalaa vain hengelläsi, miten paikalla oleva ulkopuolinen voi sanoa kiitokseesi aamenen, kun hän ei ymmärrä mitä sanot? 17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta ei tuo toinen siitä hyödy. 18 Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa. 19 Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
20 Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia. 21 Lain kirjassa sanotaan:
-- Oudoilla kielillä ja vieraiden huulilla olen puhuva tälle kansalle, eikä se sittenkään kuuntele minua, sanoo Herra.
22 Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko; profetoiminen sen sijaan ei ole merkkinä epäuskoisille vaan uskoville. 23 Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. 24 Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi 25 ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne."
Viimeksi muokannut supernova, Pe Kesä 13, 2008 10:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Salaisuuksia hengesä - tämä ilmaisu kertoo että olet paremmin tutustunut siihen vanhempaan käännökseen 1938.
Otat esiin yhden kasteeseen liittyvän jakeen jolla ei ole asiaan merkitystä. Ainakaan jos sen lukee niin että ei lue pelkkää jaetta, vaan sen mitä on kirjoitettu ennen sitä ja sen jälkeen.
Otampa minäkin sitten pari jaetta tuosta vanhemmasta käännöksestä, samaa kohtaa jota jo aikaisemmin lainasin. Eli kyllä mulla on itseasiassa kolmekin käännöstä raamatusta...
Otat esiin yhden kasteeseen liittyvän jakeen jolla ei ole asiaan merkitystä. Ainakaan jos sen lukee niin että ei lue pelkkää jaetta, vaan sen mitä on kirjoitettu ennen sitä ja sen jälkeen.
Otampa minäkin sitten pari jaetta tuosta vanhemmasta käännöksestä, samaa kohtaa jota jo aikaisemmin lainasin. Eli kyllä mulla on itseasiassa kolmekin käännöstä raamatusta...
Mihin tuo on unohtunut niin monilta piireiltä jotka lukevat edelleen vanhaa käännöstä tai mihin se unohtui niiltä piireiltä ennen uutta käännöstä? Sinulla varmaan on kirja mistä lukea asiaa uusiksi...27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Eli minun mielipiteeni on koko kielilläpuhumisesta se että se teettää enemmän hallaa kun niin monet tahot pitävät sitä merkkinä jota ilman ei ole kuuliainen kristitty. Minne silloin unohtuu esim. palvelijan armolahja joka on seurakunnalle monin verroin tärkeämpi kuin kielilläpuhuminen jota kukaan ei osaa selittää eikä puhujakaan.
Mutta niinhän se on ihan yleismaailmallisesti että tietyt asiat halutaan nähdä ja tuoda julki ja toisia taas ei.
Mutta niinhän se on ihan yleismaailmallisesti että tietyt asiat halutaan nähdä ja tuoda julki ja toisia taas ei.
-
combat18
- Martin Beck
Yliluonnollinen tapahtuma on vain ihmisen vilkas mielikuvitus, ei yhtään mitään sen enempää. Mitään yliluonnollista kukaan ei ole todistanut ikinä.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

Toisaalta tutkimuksen mukaan ihminen käyttää aivokapasiteetistaan noin 13%. Jospa ne, joilla on kyky käyttää enemmän, näkevät sellaisia asioita joilla ei ole materiaalisia raameja? Tai sitten kaikki on selitettävissä sellaisilla fysiikan laeilla, joita emme vielä tunne.combat18 kirjoitti:Yliluonnollinen tapahtuma on vain ihmisen vilkas mielikuvitus, ei yhtään mitään sen enempää. Mitään yliluonnollista kukaan ei ole todistanut ikinä.
-
John Smith
- Nikke Knatterton
No, oon mä tuntenut ja tunnen monta "uskoon tullutta" ja uskon kyllä sen, että sen täytyy olla jotenkin aivan käsittämättömän ihmeellinen kokemus, eihän sitä kai muuten niin yritettäisi tuputtaa. Mutta toisaalta, niin sanoo heroiininarkitkin, että H:sta tuleva euforia on jotain sellaista mitä ei mihinkään muuhun voi verrata. Kumpikin vaihtoehto on kuitenkin aika pitkälti sosiaalinen itsemurha muissa kuin niissä omissa porukoissa, joten kumpaakaan kokemusta ei siksi halua edes kokeilla.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
- Vanha viidakon sanonta