Poliisi saattaa puuttua juhannusliikenteen hidasteluun

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

joey kirjoitti: Eikös löpö ja diesel ole sama asia? :shock:
Löpöllä tarkoitetaan yleisesti ottaen pölttoöljyä, ei dieseliä. Kansan keskuudessa tosin dieselistäkin käytetään löpö-nimitystä.
A man's got to do what a man's got to do.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^^ Perkele, allekirjoittanutta on siis johdateltu vuosikaudet harhaan. Dieselinkäyttäjäperheenjäsen saa kyllä kuulla kunniansa. Kiitos oikaisusta.

Minä en myöskään usko, että tuo protesti toteutuu. Ja kuten tämän päivän päivälehdistä toisessa poliisin edustaja totesikin jo, oikeastaan tuo pelkkä uhkaus riittää - keskustelu on saatu käynnistettyä. Samainen henkilö kertasi myös keinot, joilla poliisi aikoo tähän hidasteluun puuttua, mikäli on aihetta. Puhui lähinnä mahdollisesta sakottamisesta, mikäli homma menee liikenteenvaarantamiseksi.

Siihen liittyen: eikö tietty alinopeus ole jo sinänsä rangaistavaa ja liikenteenvaarantamiseksi luokiteltavaa? Näin ainakin olen itse luullut autokoulusta saakka.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Samarina kirjoitti:Löpö = polttoöljy, ainakin täällä pohjanmaalla.

Mä en oikein jaksa uskoa, että suomalaisista löytyy munaa niin paljon, että tuo "mielenosoitus" toteutuisi. Ja johan se on nähty Venäjän puutullien ja rekkajonojenkin kanssa. Hienoahan se toki olisi sillä Tiinan kanssa olen kyllä samaa mieltä, että nuo lailliset kanavat on yhtä tyhjän kanssa.

Niin ja kun viettää jussin kotona niin ei paljon ruuhkat ahdista. Kalsarikännit roks.
Itse olen törmännyt kielenkäyttöön, jossa löpöllä tarkoitetaan myös bensaa.

En kannata mitään juhannusliikenneprotestia. Kas kun siellä liikenteessä on mukana myös paljon niitä, jotka vain yrittävät päästä kotiinsa ruuhkassa työpäivän jälkeen!
Every ship must sail a world.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Tuo juhannusliikenneprotesti taitaa lopulta kaatua siihen, että myös rahtareilla itsellään on parempaakin tekemistä ylihuomenna kuin kykkiä tuntitolkulla liikenteentukkona.
Paikalla
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Yhdyn edelliseen veikkaajaan siinä että juhannusliikenteessä tulee yli 30 kuolonuhria. Kiitos rekkamiehet jo etukäteen! :twisted: :twisted: :twisted:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Kake
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Kake »

Tiina kirjoitti:
Kake kirjoitti:Nettiin kirjoittelu, lehtiin kirjoittelu, suoran yhteyden ottaminen poliitikkoihin tai sitten ihan luvallisen mielenosoituksen järjestäminen paikassa jossa se ei aiheuta häiriötä.
Ehehheehhee!...olihan tää vitsi olihan? :lol:
Edellä mainituilla ei ole todellakaan mitään vaikutusta.
Kunnon kaaos aikaiseksi, niin ehkäpä jotain viimein tapahtuu.
Tosin tuskin sittenkään! :roll:

Ei se mikään vitsi ollut. Niin asioihin yritetään sivistyneissä länsimaissa vaikuttaa. Jos se ei auta niin sitten ei voi mitään.

Terroriteot eivät kuulu missään vaiheessa eivätkä missään muodossa keinovalikoimaan.

Jotenkin vielä ymmärtäis jos teot kohdistettaisiin itse poliitikkoihin mutta kun kohteena on täysin viattomat tienkäyttäjät jotka itsekkin ovat taatusti saaneet osansa polttoaineen hinnasta niin toivon todellakin poliisilta ja oikeuslaitokselta kaikkia tarvittavia toimenpiteitä näiden rikollisten tekojen ennaltaehkäisemiseksi ja mahdollisten syyllisten rankaisemiseksi.
Kyösti Pöysti
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Kyösti Pöysti »

VoDKa kirjoitti:
Tästä olen samaa mieltä. Näen sieluni silmin jo upeat otsikot viikonlopun jäljiltä mikäli tämä toteutuu:

"30 kuollutta, yli 50 loukkaantunutta liikenteessä"

Kyllähän tuon tietää, ettei suomalaisen hermo kestä liikenteessä muutenkaan, ohittelut on älyttömiä ja auta armias jos siinä edessä on hidas traktori tai karavaanari. Ei silloin odoteta turvallisia hetkiä ohitteluun, vaan päästellään heti ohi kun mahdollista, oli niitä vastaantulijoita eli ei.
Korn kirjoitti:Evolution, just evolution.

Mutta GodDamn diesel on liki saman hintaista kuin bensa, plus diesel vero, kaikkein järjettömintä on se, että dieseliä pitäisi suosia ympäristöystävällisempänä vaihtoehtona. Vaan mitä teki hallitus????
Tämä allekirjoitus on huono.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Kyösti Pöysti kirjoitti:Mutta GodDamn diesel on liki saman hintaista kuin bensa, plus diesel vero, kaikkein järjettömintä on se, että dieseliä pitäisi suosia ympäristöystävällisempänä vaihtoehtona. Vaan mitä teki hallitus????

Nii, siinäs kuulitta.(näitte) 8)
68616
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja 68616 »

No, länsinaapurissammehan diesel on noin kruunun kalliimpaa, kuin bensa.

Ja sielläkin on dieselvero, tosin pienempi kuin suomessa.
"Death Is Certain, Life Is Not"
"Treat me good, I'll treat You better; Treat me bad...."
apollo
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja apollo »

Torstaina klo 12-14 aikaan alkanee tämä mielenosoitus. Rekat ajaa uhkaamusten mukaan 20-30 km/h. Kannattaa liikkua eri aikaan tai toivoa ettei osu rekkaralli kohdalle.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Luin sen tekstiviestin eilen, ja muistaakseni siinä oli että torstaina klo 18 saakka on hitaus huipussaan. Jos lähtee sitten illemmalla vasta baanalle...
Nerot hallitsevat kaaoksen
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Tämän mielenilmauksen toteutuessa kuljetusyrittäjät kusevat kyllä omaan nurkkaansa: juuri kun olisi aika kerätä ymmärrystä alan kriisiä kohtaan, suunnitellaan tavallisten ihmisten juhannuksen pilaamista, millä sympatiapisteitä tuskin juuri heruu.

En ymmärrä, miten verohelpotukset pelastaisivat kuljetusalan kriisistään. Öljyn hinnan nousu ei ole tullut kenellekään yllätyksenä, ja oli helpotuksia tai ei, se tullee vielä nousemaan. Mikäs sitten eteen? Ihan maalaisjärjellä ajateltuna ahdingon syynä on se, että yrittäjät ovat neuvotelleet paskoja sopimuksia eikä se, että bensa/diesel/löpö/mikälie on niin kallista.

Toivottavasti tämän hintakriisin myötä alettaisiin todella miettiä kaiken kuljetuksen järkeistämistä, ja tähän myös valtio voisi osallistua jotta se sujuisi jotenkin hallitusti eikä konkurssi olisi niin monen kohtalona. Alan ihmisten juttuja kuunnellessa ei useinkaan voi muuta kuin pyöritellä silmiään. Eräskin kuljettaa tiettyyn laitokseen muutamia salaatinkeriä viidensadan kilometrin päästä ja jos minä lähetän Lapissa naapurikylään paketin, käväisee se ensin mutkan Helsingissä. Ei minusta turhaa, kallista ja saastuttavaa toimintaa ole syytä tukea verohelpotuksin, vaan ala kaipaa apua muutoksiin.

Joeyko sanoi, että tässä tilanteessa riittäisi se, että keskustelu saadaan aikaan. Olen samaa mieltä, ja toivon ettei uhkaus toteudu. En halua viettää juhannusta sydän syrjällään maanteillä liikkuvien läheisteni vuoksi.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

PaulaDrew kirjoitti: Olen samaa mieltä, ja toivon ettei uhkaus toteudu. En halua viettää juhannusta sydän syrjällään maanteillä liikkuvien läheisteni vuoksi.
Mitä kummaa voisi sattua jos etenee 20km/h ? :shock:
Turvallisin jussi ikänä!
Ei ehdi niin monta hukkuakaan, kun pääsevät vasta aamuyöstä mökille kosanderipullojen kimppuun, jos eivät sitten ole jo matkasta niin uupuneita, että kömyävät suoraan sängyyn.
Mulla ei tule kyllä mieleen muuta kuin hyöty tästä hommasta. :mrgreen:
Turri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turri »

^ Lapset huutaa takapenkillä, vaimo naputtaa vieressä ja perheenisä on kyllästynyt ajamaan 20km/h rekkajonon perässä. Lähtee ohittamaan hiukan riskialttiissa paikassa ja poks! Vastaantuleva auto ei välttämättä ajakaan 20km/h, jos sekin on kyllästynyt matelemaan. :x
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Tiina kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti: Olen samaa mieltä, ja toivon ettei uhkaus toteudu. En halua viettää juhannusta sydän syrjällään maanteillä liikkuvien läheisteni vuoksi.
Mitä kummaa voisi sattua jos etenee 20km/h ? :shock:
Turvallisin jussi ikänä!
Ei ehdi niin monta hukkuakaan, kun pääsevät vasta aamuyöstä mökille kosanderipullojen kimppuun, jos eivät sitten ole jo matkasta niin uupuneita, että kömyävät suoraan sängyyn.
Mulla ei tule kyllä mieleen muuta kuin hyöty tästä hommasta. :mrgreen:
Minun sukunihan tietysti on hyvähermoista väkeä, jotka eivät koskaan edes harkitsisi liikennettä vaarantavia ohituksia ja mökilläkin juovat toki vain mansikkamehua, mutta entäs ne kaikki muut vastaantulevien kaistalla ajelevat kaljan kittaukseen kiirehtivät raivopäät?
Vastaa Viestiin