Poliisi saattaa puuttua juhannusliikenteen hidasteluun
aijai.. kerrankin mielenosoitus johon ei itse tarvitse osallistua ja joka ei juhannukseeni vaikuta millään tavalla. seuraavan kerran pääsee itse sotkemaan liikennettä suurajojen aikaan, siihen asti saa tämä suorantoiminnan kannattaja lomailla
hauskaa juhannusta sinne pääkaupunkiseudulle!
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Niin no, onhan se ihan käsittämätöntä, etteivät kaikki asu pääkaupunkiseudulla tai edes Tampereella vaan että ihmiset saattavat haluta kohtuullisen tuoretta ruokaa Joensuussa, Kainuussa, Rovaniemellä ja -klumps!- Ivalossa. Ettäs kehtaavat! Järkeistetään ensin Suomen asumisrakenne ja pakataan kaikki kolmoskehän sisään niin ei tarvitse kuljettaa mitään mihinkään.PaulaDrew kirjoitti:Eräskin kuljettaa tiettyyn laitokseen muutamia salaatinkeriä viidensadan kilometrin päästä ...
No, kettuilut sikseen, mutta Suomi on iso maa ja täällä tarvitaan toimivaa logistiikkaa. Sekään ei toimi että osa ihmisistä asuu syrjässä ja sitten kymmenen ihmistä erikseen käyvät henkilöautoilla hakemassa sadan kilometrin päästä ne salaattinsa, enempi siinä tulee päästöjä kuin että rekka toisi ne lähikauppaan.
-
PaikallaJack the Ripper
- Jessica Fletcher
Nimenomaan! Ja näitä riskiohituksia kun tapahtuu juhannuksen menoliikenteessä tuhansia niin uhrimäärä nousee yli 30 henkilön.Turri kirjoitti:^ Lapset huutaa takapenkillä, vaimo naputtaa vieressä ja perheenisä on kyllästynyt ajamaan 20km/h rekkajonon perässä. Lähtee ohittamaan hiukan riskialttiissa paikassa ja poks! Vastaantuleva auto ei välttämättä ajakaan 20km/h, jos sekin on kyllästynyt matelemaan.
(Kristallipallo kertoo että juhannuksena kuolee 32 ihmistä erilaisissa onnettomuuksissa)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Kun on märkä, niin sama mennä uimaan...Tiina kirjoitti:^Pyyhi siitä pallukastas pölyt poies.
Sateinen juhannus...kyllä se uhrimäärä jää nyt aika pieneksi.
Ajetaan sitten hilijaa tai kovvoo.
No mutta, itse asiaan. Sukulainen on kuljetusalalla. Tekee töitä sellaset 12h vuorokaudessa. Minimipalkka. Kohta menee firma konkkaan. Syynä juuri polttoainehinnat. Että, tajuan kyllä mielenilmauksen, ja on surullista, jos pitää aiheuttaa sivullisille vaaraa ennen kuin päättäjiä alkaa kiinnostaa.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Tästä öljyn hintakehityksestä on monta mielipidettä. Tätä kirjoittaessani maksaa 132 dollaria tynnyriltä ja rapiat päälle. Tuolta maailmanlopun skenaarioista löytyy lisää kirjoituksia. Moni veikkaa öljyn hinnan kasvavan entisestäänkin tästä edespäin. Jopa kaksin- kolminkertaiseksi vuoteen 2010 mennessä. Jokainen voi miettiä kuinka kivaa sitten on kun maksaa bensalitra 5 euroa. Muutaman kymmenen sentin hinnankorotukset ovat aiheuttaneet jo lakkoja ja mellakoita ympäri maailmaa.
-
PaikallaJack the Ripper
- Jessica Fletcher
Erään lievän arvion mukaan TEHY:n joukkoirtisanoutuminen olisi aiheuttanut 30 potilaan kuoleman päivittäin alkaen noin viikko irtisanoutumisen toteutumisesta.chiller kirjoitti:Kun on märkä, niin sama mennä uimaan...Tiina kirjoitti:^Pyyhi siitä pallukastas pölyt poies.
No mutta, itse asiaan. Sukulainen on kuljetusalalla. Tekee töitä sellaset 12h vuorokaudessa. Minimipalkka. Kohta menee firma konkkaan. Syynä juuri polttoainehinnat. Että, tajuan kyllä mielenilmauksen, ja on surullista, jos pitää aiheuttaa sivullisille vaaraa ennen kuin päättäjiä alkaa kiinnostaa.
Sympatiani ovat kuljetusalan työntekijöiden puolella. Monella on oma yhden auton firma ja menot ylittää kohta tulot ja kaapissa on tuliterä Valmet-haulikko ja mitäsit vaimo ja taapero jäis jälkeen...jajaja tulis nyt sellainen itsemurhanajaja keulaan mikä osuttais kopperonsa tuohon oikean renkaan kohdalle, siis tähtää päänsä oikeaan renkaaseeni. Vasempaan surmanajajan näkövinkkelistä. Se osuma veisi minut oikealle pois ajoradalta ja jos olisi kalliota tai mäkeä tai muuten vaan hyvä tsägä niin henki menis.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Meni rahtareilla pupu pöksyyn: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008061 ... 6_uu.shtml
No, itsekin lappilaisena ymmärrän, että aina ei ole mahdollista vaatia lähellä tuotettua ruokaa tai hyödykkeitä, mutta aina voisi käyttää lähintä mahdollista vaihtoehtoa. Tuokin mainitsemani salaatinkuljettaja vie tosiaan ne yksittäisen laitoksen tarvitsemat kerät Keski-Suomesta etelään päin, ja myöntää itsekin ettei koko touhussa ole mitään järkeä. Eikä esimerkki varmaan ole lähelläkään kaikkein absurdeimpia kuljetusalan kiemuroita.Wallabi kirjoitti:Niin no, onhan se ihan käsittämätöntä, etteivät kaikki asu pääkaupunkiseudulla tai edes Tampereella vaan että ihmiset saattavat haluta kohtuullisen tuoretta ruokaa Joensuussa, Kainuussa, Rovaniemellä ja -klumps!- Ivalossa. Ettäs kehtaavat! Järkeistetään ensin Suomen asumisrakenne ja pakataan kaikki kolmoskehän sisään niin ei tarvitse kuljettaa mitään mihinkään.PaulaDrew kirjoitti:Eräskin kuljettaa tiettyyn laitokseen muutamia salaatinkeriä viidensadan kilometrin päästä ...
No, kettuilut sikseen, mutta Suomi on iso maa ja täällä tarvitaan toimivaa logistiikkaa. Sekään ei toimi että osa ihmisistä asuu syrjässä ja sitten kymmenen ihmistä erikseen käyvät henkilöautoilla hakemassa sadan kilometrin päästä ne salaattinsa, enempi siinä tulee päästöjä kuin että rekka toisi ne lähikauppaan.
Minä en ymmärrä, miksi yritäjät eivät yksinkertaisesti nosta palvelujensa hintoja polttoaineen kallistuessa. Näin muussakin liiketoiminnassa käsittääkseni tehdään. Ymmärrän, että on jo tehty sopimuksia, jotka on pidettävä kustannusten noustuakin, mutta edelleenkin: ei öljykriisi ole muutamassa vuodessa syntynyt eikä sen pitäisi ketään yllättää. Ja tuskin kukaan mitään elinkautissopimuksia on tehnyt. Taloussanomien mukaan kuljetusalan yrittäjien suurin virhe on se, etteivät he osaa laskea palveluilleen hintaa, joka kattaisi kustannukset ja tekevät töitä tappiolla. Lyhytnäköisyys on nyt johtanut ahdinkoon.
En ole juurikaan perehtynyt tähän asiaan, mutta näillä tiedoillani olen sitä mieltä, että polttoaineita on syytäkin verottaa. Tuntuu välillä, ettei tajuta että öljy on uusiutumaton luonnonvara, vaan pidetään senkin hinnan nousua jonain herrojen metkuna, vaikka oikeasti tulisi miettiä, miten sitä käytettäisiin mahdollisimman järkevästi.
Sateet = vesiliirtoja ohitustilanteissa. Veikkaan 40 kuolonuhria.Tiina kirjoitti:^Pyyhi siitä pallukastas pölyt poies.
Miksi kuljetusala kuuluu sellaiseen bisnesryhmään, jossa palvelusta pyydettävää hintaa ei voi korottaa, vaan on ehdottomasti pakko saada ostaa polttoainetta alihintaan? Käsittääkseni maailmassa on yleensä vallalla inflaatio, jonka yhtenä osana on, että tuotantokustannusten nousu aiheuttaa hintojen nousua. Tämä osaavat öljyntuottajamaatkin.chiller kirjoitti:No mutta, itse asiaan. Sukulainen on kuljetusalalla. Tekee töitä sellaset 12h vuorokaudessa. Minimipalkka. Kohta menee firma konkkaan. Syynä juuri polttoainehinnat. Että, tajuan kyllä mielenilmauksen, ja on surullista, jos pitää aiheuttaa sivullisille vaaraa ennen kuin päättäjiä alkaa kiinnostaa.
Ihmistä etsimässä.
mitä mitä?? onko koko mielenilmaus peruttu? nyt meni juhannus pilalle ku en päässyt nauttimaan edes vahingonilosta. ei oo auringonpaistetta luvassa, ei ees juhannussaunaa tai lavatansseja.. on vaan vesisadetta ja tyhjä kaupunki ympärillä. ja nyt tämäkin riemu on peruttu.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei