Tällä ketjulla alkaa olla komediallista arvoa ihan tosissaan.
markja kirjoitti:
Et nähtävästi ole vieläkään oppinut lukemaan, että kukaan ei tässä ketjussa ainakaan ole väittänytkään, etteikö lakia olisi noudatettu....
Osaan lukea, mutta sinä ilmeisesti et. Sanoin selkeällä suomen kielellä, että olen pitkälti samaa mieltä kanssasi tuomion pituudesta suhteutettuna muihin tuomioihin. Kyse onkin siitä, voiko lakia muuttaa yhden ihmisen takia. Nämä lait joita me Suomessa noudatamme, on päätetty enemmistön ehdoilla, enemmistö on niihin ollut tytyväisiä. Jos enemmistö nousisi sinun tavallasi vastustamaa Lehdon tuomiota, se luultavasti purkautuisi, tai laki ainakin muuttuisi.
Enemistö. Demokratia. Pidätkö siitä vai et?
Demokratia ei ole mikään hiton utopia. Sinä haluat elää markjamaailmassa jossa
sinä yksin teet päätökset, perustuen sinun näkemyksiisi ja mielipiteisiisi. Ja niin haluaa moni muukin, harmi vaan että tuollaisen toteutuminen on epätodennäköistä.
Saat siis vastustaa päätöstä, mutta se on sinun
mielipiteesi, eivätkä päättäjät ole velvoitettuja tanssimaan sinun pillisi mukaan.
Et ole selittänyt mitään. Etkä ymmärrä mitä kirjoitetaan.
Ymmärrän ilmeisesti monta kertaa paremmin kuin sinä. Ja selitin yhteyden näin: "Pienempi teko, pienempi haitta, pienempi rangaistus. "
MONISTA asioista nimittäin rangaistaan! Tämä voi vähän nyt hirvittää sinua, mutta mm. varastaminen, raiskaaminen, julkisen omaisuuden tärvely, eläinten rääkkääminen ym. ovat rangaistavia tekoja. Tekojen vakavuus vaikuttaa taas siihen, miten kovat rangaistukset annetaan.
Se taas, mitkä teot ovat rangaistavia, jälleen kerran, riippuu enemmistön näkemyksistä. Enemmistön mielestä herjaajia ja valheelllista tietoa tahallaan ja toistuvasti julkisesti levittäviä saa ja tulee rangaista.
Enemmistö. Tätä mieltä. Maailma ei. Pyöri sinun halujesi mukaan.
Ei. Ratkaisua ei pitäisi ikinä edes miettiä eikä missään nimessä sallia, koska jos väitämme, että meillä on demokratia ja ihmisoikeudet ja muuta mukavaa, niin sitten emme saa estää ihmisiä äänestämästä Keskustapuoluetta, vaikka miten monta ihmistä selittäisi ja uskoisi sen kieltämisen olevan miten hyödyllistä tahansa. Aivan kuten sananvapaudenkin suhteen.
Eli siis hyväksytkö sen terroristipuolueen vai et?
Se puolue tekisi rikoksia. Joista olisi haittaa ihmisille. Jotka haluaisivat valtion puuttuvan asiaan, kuten laissa oli säädetty. Seppo Lehto teki rikoksia. Joista oli haittaa ihmisile. Jotka halusivat valtion puuttuvan asiaan, kuten laissa oli säädetty.
Valtio ei ole
loppupeleissä mitään muuta kuin kansalaisensa, ja demokraattisessa valtiossa kansalaisilla on huomattava mahdollisuus päättää asioista pienellä vaivalla.
Sinustako YK on ylijumala, joka määrittelee ihmisoikeudet?
Sinustako tuosta seuraa, että on oikeudenmukaista tuomita noita rikkova pidemmäksi aikaa vankilaan kuin mitä raiskauksesta tuomitaan?
Voi jeesus. Pyysit ihmisoikeuspykäliä. Annoin ne sinulle. Mistä sellaiset pykälät löytää, joita kunnioittaisit? Rakennanko taikakopterin jolla lennän ihmeelliseen markjamaailmaan hakemaan paikalliset ihmisoikeusjulistukset?
Mieti edes mitä kirjoitat.
YK:n lauselmat ovat ok. Raiskauksesta annettavat tuomiot ovat liian lyhyitä, mutta mitä tekemistä sillä on tämän kanssa? Lehdon tuomiota ei voi mielestäni lyhentää siksi että joku muu pääsee liian helpolla. Voiko sinusta?
En kirjoita romaaneita, enkä varsinkaan ymmärrysrajoitteisille yksilöille, jotka eivät osaa lukea edes sitä, mitä on jo kirjoitettu tuhat kertaa. Olen kyllä pyrkinyt hyvin pitkälle pilkkomaan ja erittelemään eri väittämäsi ja kirjoittamasi pointit ja nuijimaan niitä yksi kerrallaan.
Minä olen vastannut kaikkiin kohtiisi. Elleivät ne ole olleet sisällöltään täysin samanlaisia. Et ole vastannut mihinkään sellaiseen jonka olen jo kumonnut, mutta intät samoja asioita uudestaan. Olen joutunut jo useaan otteeseen lainaamaan itseäni edellisestä viestistäni.
Argumentum ad populum.
Ei ole.
...
Demokratiassa taas yhteisö (auktoriteetti) on aina oletusarvoisesti "oikeassa". Se on koko demokratian perusta. Demokratian vahvuus on siinä, että se ei ota kantaa päätösten "oikeuteen" ja "vääryyteen" vaan antaa enemmistön päättää.
On. Sinä perustelet demokraattisesti tehdyn päätöksen eettistä ja älyllistä kestävyyttä sillä, että se on demokraattisesti tehty päätös.. [/quote]
1. Lappalaisten laittaminen kaasukammioihin ei olisi kannattavaa. Asian voi pohtia kylmällä järjellä, ottamatta kantaa sellaisiin täysin epämääräisiin ja ihmisten päässä oleviin asioihin kuten "eettisyys" ja "oikea" ja "väärä". Lappalaiset eivät aiheuta ongelmia, heitä on vähän, kaasuttaminen olisi kallista ja vaikeaa, ulkomaat tuomitsisivat, mellakoita, ym.
2. Kuten edellisessä jo viittasin (ja monta kertaa aiemminkin) et tajua eroa mielipiteen ja totuuden välillä. Ei ole mitään ylimoraalia, mitään oikeaa ja vääärää, MITÄÄN. Siksi paras tapa on yhdistää edellisen pointin järkevä ajattelumalli jonkinlaiseen kansallisvaikuttamiseen.
3. En ole demokratiauskovainen. Revit näitä nimityksiä hatusta, tuntematta minua lainkaan. Uskon, että demokratia on pienin paha, sillä minkäänlainen eliitin valta ei voi käytännössä toimia. Vaikka keräisimme maailman viisaimmat (sinun mielestäsi kai sinä?) johtamaan maapalloa, kauanko tuollainen kestäisi? Viisainkin mies ja nainen on vain ihminen, eikä viisaus takaa automaattisesti moraalista oeikudentuntoa, jota on mahdotonta määritellä, kuten myös viisautta. Alatko ymmärtää?
4. Puhuin siitä miten demokratia toimii. kerroin faktat siitä. En ottanut lainkaan kantaa siihen, onko demokratia "hyvä" vai "huono", totesin vain, että se kelpaa minulle. Vähiten huono vaihtoehto. Tämän takia kyse ei ole
"Argumentum ad populumista", sille nimenomaan kielsin mitään "hyvyyttä" ja "huonoutta" olemasta olemassakaan. Puhuin demokratian toimitavasta, en kenekään mielipiteistä. Ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää.
5. Esimerkkisi on lapsellinen, kärjistävä, asiaan liittymätön. Kansanmurhaa ja herjaajan kahden vuoden linnatuomiota ei voi todella verrata.
Mielipiteesi ei ole totuus. Miksi et kykene tajuamaan tätä? Onko se noin vaikeaa?
En tietenkään kannata enemmistön tyranniaa. Sinä kannatat selvästi. Sinä kannatat myös lappalaisten sullomista kaasukammioihin, jos kansan enemmistö sitä haluaisi. Mieti.
Hahaha. Mitä valtiomuotoa sitten kannatat? Kerro toki. markjautopiaa tietenkin. Minä olen realisti. Täydellistä valtiomuotoa ei ole. Pitää valita se joka toimii edes jotenkuten.
Jos enemmistö haluaisi laittaa lappalaiset kaasukammioihin, nousisin sitä vastaan. Voi kannattaa demokratiaa yleisesti parhaana valtiomuotona ilman että hyväksyy kansanmurhan. Mutta en voi olettaa enemmistön lopettavan kansanmurhan minun mielipiteeni takia, voisin ainoastaan toimia omien käsitykseni mukaan lappalaisten puolella. Enkä usko omien käsitysteni olevan muiden vastaavia parempia. Totuutta ei ole. Vain mielipiteitä.
Ja edelleen, tämä on typerä esimerkki, koska lappalaisten surmaamiselle ei ole perusteita, Lehdon vangitsemiselle on.
Ja tässä ei sunsta ole mitään väärää? Just.
Ei ole. Sillä muuta vahinkoa aiheutuu. Olenkin nämä jo luetellut. En jaksa kovin montaa copy-pastetusta enää kuule väentää. Sinusta valtion tulee turvata vain fyysinen ja omaisuuden turva, minun mielestäni myös mm. maine, henkinen terveydentila, identitetti ym. kannattaa suojata.