Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
uusitma
Hetty Wainthropp
Viestit: 462
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 12:27 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja uusitma »

Vähän ennen Juulin katoamista Hesarissa oli kuvia Espoossa bongatusta kuningaskalastajasta, joka on Suomessa harvinainen vesilintu. Mietin, mitenköhän tärkeä harrastus lintubongaus oli Juulille. Olisiko hän halunnut lähteä kuvaamaan lintua, ennenkuin myrsky iskee?
Spencer

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Spencer »

Ihan noviisi joskin olen lukenut foorumia jo vuosia. 3. hyvää kysymystä. Tai voi olla huonojakin.

1. Juulin jäljet päättyvät Arabianrantaan mutta asuiko siellä vai joku muu syy?

2. Juulilla työpaikalla mentor joka myös lintubongari. Sattumaa vai ei?

3. Samaan aikaan Juulin katoamisen kanssa poliisi nosti hälytystasoa kovinkin voimakkaasti. Sattumaa tämäkin?
Downshifting
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 07, 2017 12:02 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Downshifting »

Itse Arabianrannassa asuneena osaan sanoa, että Lammassaari sekä Vanhankaupunginkoski ovat hyvin houkuttelevia kohteita niin kesällä kuin lintubongauksen kannalta talvella. Ja poliisi kertoo, että mitään vinkkejä ei ole että Juuli olisi merelle mennyt. Aivan naurettavaa, joko poliisi tietää että Juuli kuollut tai leikkii tyhmää.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2913
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Spencer kirjoitti: Pe Helmi 11, 2022 11:25 pm 2. Juulilla työpaikalla mentor joka myös lintubongari. Sattumaa vai ei?
Tiedätkö onko Juulin mentor myös luontokuvaaja ja pitänyt valokuvanäyttelyjä?
Onko sama henkilö vai vain saman niminen?
Suomen perustuslain 109 §:n mukaan oikeusasiamiehen tulee valvoa, että tuomioistuimet ja muut viranomaiset sekä virkamiehet, julkisyhteisön työntekijät ja muutkin julkista tehtävää hoitaessaan noudattavat lakia ja täyttävät velvollisuutensa.
Downshifting
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: La Loka 07, 2017 12:02 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Downshifting »

Tiesitkö, että
Viranomaisten ja muiden turvallisuustoimijoiden on kyettävä toimimaan ajasta ja paikasta riippumatta: kyberhyökkäyksen kourissa ja myrskyn keskellä, saaristossa ja tuntureilla. Vahvistuva digitalisaatio korostaa tietoteknisten järjestelmien ja tietoliikenneyhteyksien sekä niiden varaan rakennettujen palvelujen toimintavarmuutta ja turvallisuutta kaikissa olosuhteissa.

Juulin työpaikan sivuilta, kybersota on siis alkanut
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Olenko tyhmä vai miksi yhdistän Juulin katoamisen tämän hetkiseen poliisin tilanteeseen. Poliisi kertoi että ovat edenneet Juulin tapauksessa, olisiko pidätyksiä, järjestäytyneeseen rikollisuuteen?
Mikään lintubongailu ei ole käynyt edes mielessä, epäilen jotain kaappausta ja mahdollisesti jo tapettu..?
Lies have short wings
amelien
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 12:30 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja amelien »

SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 10:41 am Olenko tyhmä vai miksi yhdistän Juulin katoamisen tämän hetkiseen poliisin tilanteeseen. Poliisi kertoi että ovat edenneet Juulin tapauksessa, olisiko pidätyksiä, järjestäytyneeseen rikollisuuteen?
Mikään lintubongailu ei ole käynyt edes mielessä, epäilen jotain kaappausta ja mahdollisesti jo tapettu..?
Ei tähän katoamiseen mitään kaappausta liity. Ei järjestäytynyttä rikollisuutta, ei murhaa, huumerinkiä, poliisin uhkatilannetta tai lintubongaustakaan.
Tärkeintä on matka, ei määränpää.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:38 am
SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 10:41 am Olenko tyhmä vai miksi yhdistän Juulin katoamisen tämän hetkiseen poliisin tilanteeseen. Poliisi kertoi että ovat edenneet Juulin tapauksessa, olisiko pidätyksiä, järjestäytyneeseen rikollisuuteen?
Mikään lintubongailu ei ole käynyt edes mielessä, epäilen jotain kaappausta ja mahdollisesti jo tapettu..?
Ei tähän katoamiseen mitään kaappausta liity. Ei järjestäytynyttä rikollisuutta, ei murhaa, huumerinkiä, poliisin uhkatilannetta tai lintubongaustakaan.
Eli tiedät mihin liittyy? Poliisikin tietää siis?
Jos sulla on hyvin selkeä kuva katoamisesta niin oletan että olet poliisiin ollut yhteydessä ja halukas selvittämään asiaa
Viimeksi muokannut SP78, La Helmi 12, 2022 11:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lies have short wings
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:38 am
SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 10:41 am Olenko tyhmä vai miksi yhdistän Juulin katoamisen tämän hetkiseen poliisin tilanteeseen. Poliisi kertoi että ovat edenneet Juulin tapauksessa, olisiko pidätyksiä, järjestäytyneeseen rikollisuuteen?
Mikään lintubongailu ei ole käynyt edes mielessä, epäilen jotain kaappausta ja mahdollisesti jo tapettu..?
Ei tähän katoamiseen mitään kaappausta liity. Ei järjestäytynyttä rikollisuutta, ei murhaa, huumerinkiä, poliisin uhkatilannetta tai lintubongaustakaan.
Amelien, mitä uskot Juulille tapahtuneen?
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
amelien
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 12:30 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja amelien »

SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:39 am Eli tiedät mihin liittyy? Poliisikin tietää siis?
Jos sulla on hyvin selkeä kuva katoamisesta niin oletan että olet poliisiin ollut yhteydessä ja halukas selvittämään asiaa
Kuten olen useaan otteeseen täälläkin kertonut. Kyllä, poliisilla on ollut tieto asiasta katoamisesta lähtien.
Miksi minun pitäisi olla poliisiin yhteydessä, kun olen läheiseltä -jotka luonnollisesti ovat yhteydessä poliisiin - kuullut asioista :roll:
Tärkeintä on matka, ei määränpää.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:57 am Kuten olen useaan otteeseen täälläkin kertonut. Kyllä, poliisilla on ollut tieto asiasta katoamisesta lähtien.
Miksi minun pitäisi olla poliisiin yhteydessä, kun olen läheiseltä -jotka luonnollisesti ovat yhteydessä poliisiin - kuullut asioista :roll:
En silti sinua levittelisi täällä asioita jotka eivät välttämättä ole tosia. Läheisesi joka ollut yhteydessä poliisiin voi myöskin hyvin valehdella asioita poliisille. Niin kauan kun tästä ei ole faktaa tämän enempää niin kaikki ovat mahdollista, jopa se rikoksen uhriksi joutuminen.
Lies have short wings
amelien
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 29, 2011 12:30 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja amelien »

SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 12:02 pm
amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:57 am Kuten olen useaan otteeseen täälläkin kertonut. Kyllä, poliisilla on ollut tieto asiasta katoamisesta lähtien.
Miksi minun pitäisi olla poliisiin yhteydessä, kun olen läheiseltä -jotka luonnollisesti ovat yhteydessä poliisiin - kuullut asioista :roll:
En silti sinua levittelisi täällä asioita jotka eivät välttämättä ole tosia. Läheisesi joka ollut yhteydessä poliisiin voi myöskin hyvin valehdella asioita poliisille. Niin kauan kun tästä ei ole faktaa tämän enempää niin kaikki ovat mahdollista, jopa se rikoksen uhriksi joutuminen.
En tiedä miksi Juulin läheiset valehtelisivat poliisille? Heillä on älytön huoli ja tietenkin haluaisivat löytää tämän mahdollisimman nopeasti.
Mutta ehkäpä vaikenen ja palaan asiaan Juulin löydyttyä.. jatka sinä kaappausmurhaspekulointia. Viestini on tainnut koko ajan aiheuttaa sinussa ärsytystä :roll:
Tärkeintä on matka, ei määränpää.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 12:06 pm
SP78 kirjoitti: La Helmi 12, 2022 12:02 pm
amelien kirjoitti: La Helmi 12, 2022 11:57 am Kuten olen useaan otteeseen täälläkin kertonut. Kyllä, poliisilla on ollut tieto asiasta katoamisesta lähtien.
Miksi minun pitäisi olla poliisiin yhteydessä, kun olen läheiseltä -jotka luonnollisesti ovat yhteydessä poliisiin - kuullut asioista :roll:
En silti sinua levittelisi täällä asioita jotka eivät välttämättä ole tosia. Läheisesi joka ollut yhteydessä poliisiin voi myöskin hyvin valehdella asioita poliisille. Niin kauan kun tästä ei ole faktaa tämän enempää niin kaikki ovat mahdollista, jopa se rikoksen uhriksi joutuminen.
En tiedä miksi Juulin läheiset valehtelisivat poliisille? Heillä on älytön huoli ja tietenkin haluaisivat löytää tämän mahdollisimman nopeasti.
Mutta ehkäpä vaikenen ja palaan asiaan Juulin löydyttyä.. jatka sinä kaappausmurhaspwkulointia. Viestini on tainnut koko ajan aiheuttaa sinussa ärsytystä :roll:
Jos kyseessä on sukulainen niin voin uskoa havainnon todeksi, muussa tapauksessa valitettavasti en.

Eetunkin tapauksessa varmasti ollut väärää havaintojen levittelyä aluksi, muka luotettavilta läheisiltä.
Yksi heistä on tällä hetkellä vangittuna kirveshyökkäyksestä. Ei ole mitään varmuutta siitä että läheisten antamat havainnot ovat tosia jos itse liittyisi katoamiseen.
Lies have short wings
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Pahin skenaario olisi se, että Juulia ei koskaan löydettäisikään.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
murhaturisti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2022 4:55 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja murhaturisti »

”Kuten olen useaan otteeseen täälläkin kertonut. Kyllä, poliisilla on ollut tieto asiasta katoamisesta lähtien.
Miksi minun pitäisi olla poliisiin yhteydessä, kun olen läheiseltä -jotka luonnollisesti ovat yhteydessä poliisiin - kuullut asioista”
Olisiko ihan mahdotonta, jos vaikka saisit läheisiltä luvan, kertoa, mistä on kysymys? Loppuisi nämä älyttömät spekuloinnit! Mielenterveydenhäiriöistä puhutaan nykypäivänä ymmärryksellä, eikä niihin liity tabuja - ei ole siis hävettävää, jos ihmisen psyyke jostain syystä pettää. Surullistahan tämä on, mutta ehkä ihmiset osaisivat pitää silmänsä auki liikkuessaan maastossa, jos vähän tiedettäisiin, mistä alueesta voisi olla kyse. Ja vielä tarkennus: ymmärrän tosi hyvin, jos tarkempia tietoja ei haluta antaa.
Vastaa Viestiin