Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Ylen MOT oli löytänyt uimahallin, jonka kunta myi satasella ulosotossa olevalle (muokattu t:mode), ja saman kiinteistöyhtiön muut osakkaat ovat kusessa. Ulosotossa oleva ostaja ei ole maksanut vastikkeitaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12313068

Toimittajalle tarjottiin jopa tonnia käteen, jos suostuu "ostamaan" ison liikehuoneiston jostain korpikylästä, :mrgreen: Mjaahas, jos tuommoisista arvottomista huoneistosta jopa maksetaan, jos niistä ja vastikemaksuista päästään eroon, niin sehän voi johtaa isoihin ongelmiaan. Kaiken maailman luottotiedottomat ostajat lähtevät liikkeelle, kun saavat palkkion ottaessaan vastaan ongelmajätettä?

Golf osakkeiden kohdallallahan eräs hamstraaja sai kunnon linnatuomion vastaavanlaisista järjestelyistä. Uimahallin ostajaa ei tiettävästi epäillä mistään rikoksesta, ei ainakaan tuossa edellisessä artikkelissa ole mainointaa semmoisesta.

https://harjattulagolf.fi/osakkaille/go ... en-tuomio/
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2032
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

kapteeni kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 6:37 pm Uimahallin ostajaa ei tiettävästi epäillä mistään rikoksesta, ei ainakaan tuossa edellisessä artikkelissa ole mainointaa semmoisesta.

https://harjattulagolf.fi/osakkaille/go ... en-tuomio/
Ei ostaja tuossa mitään rikosta ole tehnyt. Käsittääkseni ostajan tarkoituksena oli avata koirahoitola tuohon tilaan. Toki voi arvailla miten kannattava tuollainen olisi Sastamalan seudulla, mutta ainakin kuntapäättäjät liiketoimintasuunnitelma on vakuuttanut. Kuntahan tuossa on päässyt kätevästi eroon rahareiästä.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Gentle »

palokirves kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 7:37 pm
kapteeni kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 6:37 pm Uimahallin ostajaa ei tiettävästi epäillä mistään rikoksesta, ei ainakaan tuossa edellisessä artikkelissa ole mainointaa semmoisesta.

https://harjattulagolf.fi/osakkaille/go ... en-tuomio/
Ei ostaja tuossa mitään rikosta ole tehnyt. Käsittääkseni ostajan tarkoituksena oli avata koirahoitola tuohon tilaan. Toki voi arvailla miten kannattava tuollainen olisi Sastamalan seudulla, mutta ainakin kuntapäättäjät liiketoimintasuunnitelma on vakuuttanut. Kuntahan tuossa on päässyt kätevästi eroon rahareiästä.
Kuntapäättäjät on tuossa vakuuttanut se että pääsevät isosta ja kalliista "liiketilasta" eroon eikä ole kiinnostanut mikään muu. Täysin moraalitonta toimintaa päättäjiltä.
Kyllä minun käsittääkseni kiinteistön ostajan pitäisi huolehtia vastikkeista vaikka liiketoimintasuunnitelma meniskin perseelleen. Täyttä kusetusta molempien puolelta ja kerrostalokiinteistön muut osakkaat kärsii tästä.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2032
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Gentle kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:03 pm
Kyllä minun käsittääkseni kiinteistön ostajan pitäisi huolehtia vastikkeista vaikka liiketoimintasuunnitelma meniskin perseelleen. Täyttä kusetusta molempien puolelta ja kerrostalokiinteistön muut osakkaat kärsii tästä.
Tietenkin pitäisi, mutta ei maksamatta jättäminen ole rikos, kun tässä ei ole mitään petosta tapahtunut. Moni jättää vuokrat maksamatta, ei sekään ole rikos.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
lumiaura
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:30 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja lumiaura »

Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Minulla kiinteistöveron maksaminen ei lämmitä edes maksajaa, saati taloa.

Liiketilojen korkeampi vastike liittyy siihen että yleisesti sen kuvitellaan rasittavan kiinteistöä enemmän kuin sänkyynsä vuosikymmen sitten muumioitunut Hilma.

Asian sivuun mutta en ymmärrä näitä kun liikekiinteistöä muutetaan asunnoksi. Että miksi muu yhtiö ei vaadi kertakorvauksena myyntihinnan eroa arvossa asuinosakkeeseen. Joku helsingissä 50 000 maksava liiketila kun asuntona maksaa 200 000, niin yhtiölle kertalåtilityksenä menevä 150 000 on semmonen 30 vuoden erotussumma. Ehkä vähentäisi näitä kikkailijoita, ehkä ei.
Hubiukko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 7:02 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Hubiukko »

Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Vastikkeella katetaan veron lisäksi mm. lämmitys, tonttivuokra, kiinteistöhuolto- ja lainanhoitokustannukset. Taloyhtiön tilinpäätökseen tutustumalla voi vähentää ihmetystä.
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 396
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Ei kai tuo kovin paljon poikkea per neliö keskimääräisestä vastikkeestä ylöspäin, vaikkei olsikaan mitään rahoitusosuutta.

Jostain pitää maksaa kiinteistön ammattimainen ylläpito eli se, minkä omakotiasuja tekee itse: lumityöt, lämmitys, pihatyöt, kirjanopito, vesilasku jne
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3279
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Siis vitsi rupeeppa nyt sit laskee paljox siin sun omakotitalos maxaa lämmitys, sit teetät jollai firmal nurmikonleikkuut, lumityöt, hiekotuxet, kattolumenpudotuxet, pihansiivouxet, jätehuolto, kiinteistovakuutuxet , tontinvuokrat, talotekniset huoltotyöt ym ym kato ei ne ilmasii oo.
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3295
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Kummisetä kirjoitti: Ma Helmi 21, 2022 2:44 pm
Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Siis vitsi rupeeppa nyt sit laskee paljox siin sun omakotitalos maxaa lämmitys, sit teetät jollai firmal nurmikonleikkuut, lumityöt, hiekotuxet, kattolumenpudotuxet, pihansiivouxet, jätehuolto, kiinteistovakuutuxet , tontinvuokrat, talotekniset huoltotyöt ym ym kato ei ne ilmasii oo.
Vitsihän onkin siinä, että isommissa kaupungeissa em. työt maksavat enemmän kuin pienemmissä kaupungeissa..

Ja rivareissahan on vielä korkeammat vastikkeet, vaikka lämmitys on asukkaan vastuulla.
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Marja »

lumiaura kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 9:49 pm
Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Minulla kiinteistöveron maksaminen ei lämmitä edes maksajaa, saati taloa.

Liiketilojen korkeampi vastike liittyy siihen että yleisesti sen kuvitellaan rasittavan kiinteistöä enemmän kuin sänkyynsä vuosikymmen sitten muumioitunut Hilma.

Asian sivuun mutta en ymmärrä näitä kun liikekiinteistöä muutetaan asunnoksi. Että miksi muu yhtiö ei vaadi kertakorvauksena myyntihinnan eroa arvossa asuinosakkeeseen. Joku helsingissä 50 000 maksava liiketila kun asuntona maksaa 200 000, niin yhtiölle kertalåtilityksenä menevä 150 000 on semmonen 30 vuoden erotussumma. Ehkä vähentäisi näitä kikkailijoita, ehkä ei.
Liike-huoneistojen arvo (jos siinä hyvä-varma yritys vuokralla) on ~ 1/2 asuin-huoneiston arvosta , Yhtiö-vastikkeet kuitenkin pääsääntöisesti vähintään kaksinkertaiset mitkä maksaa osakkeen-omistaja ( vaikkei vuokralainen maksaisi syystä/toisesta vuokraa) . Liikehuoneistoja rupeaa nykyään olemaan niin paljon tyhjillä että niitä olisi aivan hyvä muuttaakkin asuin-käyttöön tosin
Tupla vastikkeiden muuntamiksesi vastaamaan muiden asuntojen tasolle ei onnistu käytännössä koska Yhtiökokuksessa 1 ääni riittää hylkäämään sen ( minkä ymmärrän toki)
Hubiukko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 7:02 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Hubiukko »

JanitaSlim kirjoitti: Ma Helmi 21, 2022 5:35 pm
Kummisetä kirjoitti: Ma Helmi 21, 2022 2:44 pm
Svimba kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:53 pm Mä en tajua noita vastikkeita, mix ne on niin isoja?
Asuin ennen kerrostalossa, mun sukulaisen kämpässä, 72neliöö, ei mitään remppoja, silti yhtiövastike 400€!!!
Siis kuukaudessa!
Nyt asun omassa omakotitalossa ja maxan kiinteistöveron 480€ vuodessa.
Siis vitsi rupeeppa nyt sit laskee paljox siin sun omakotitalos maxaa lämmitys, sit teetät jollai firmal nurmikonleikkuut, lumityöt, hiekotuxet, kattolumenpudotuxet, pihansiivouxet, jätehuolto, kiinteistovakuutuxet , tontinvuokrat, talotekniset huoltotyöt ym ym kato ei ne ilmasii oo.
Vitsihän onkin siinä, että isommissa kaupungeissa em. työt maksavat enemmän kuin pienemmissä kaupungeissa..

Ja rivareissahan on vielä korkeammat vastikkeet, vaikka lämmitys on asukkaan vastuulla.
Kysyntä ja tarjonta selittävät vitsin. Normaalia markkinataloutta. Ei kukaan tee työtä talkoilla, ei yrittäjä eikä palkansaaja.

Jälkimmäinen meni tavallaan oikein, mutta ei kuitenkaan. Riippuu lämmitysmuodosta, joissakin taloyhtiöissä kun löytyy kattilat (kaukolämpö, öljy jne) joilla asuntojen lämmitys hoidetaan osin tai kokonaan.
Yöllinen kulkija
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2022 6:12 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Yöllinen kulkija »

Hubiukko kirjoitti: Ma Helmi 21, 2022 7:17 pm Ei kukaan tee työtä talkoilla, ei yrittäjä eikä palkansaaja.
Nykyinen yrittäjänmalli taitaa olla juuri sellainen, joka ottaa talkoolaiseksi juuri näitä palkkatuettuja. Parhaimmillaan työvoimaa saa käytännössä ilmaiseksi.
ASierra
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2022 12:15 am

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Onko Lieksassa tyhjä uimahalli, Soile voisi vuokrata sen somaleille hintaan 50.000 e kuussa.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Uimahalli satasella - muhiiko syrjäseuduilla uusi kiinteistövedätysten siemen?

Viesti Kirjoittaja Gentle »

palokirves kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 9:02 pm
Gentle kirjoitti: Su Helmi 20, 2022 8:03 pm
Kyllä minun käsittääkseni kiinteistön ostajan pitäisi huolehtia vastikkeista vaikka liiketoimintasuunnitelma meniskin perseelleen. Täyttä kusetusta molempien puolelta ja kerrostalokiinteistön muut osakkaat kärsii tästä.
Tietenkin pitäisi, mutta ei maksamatta jättäminen ole rikos, kun tässä ei ole mitään petosta tapahtunut. Moni jättää vuokrat maksamatta, ei sekään ole rikos.
Ja sehän on suuri virhe laissa.
Vastaa Viestiin