"Elämän kovan koulun" merkitys

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

inka
Jane Marple
Viestit: 1042
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

"Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja inka »

Tein nyt ketjun siitä mitä status "elämän kova koulu" voi merkitä, koska tuntuu että ihmisillä on käsitys että se on pelkkää päihdeongelmaa ja linnareissuja.
Mielestäni se voi sisältää kaikkea vähemmän mukavaa, mitä moni ei tunnu tajuavan.
Elämän kova koulu voi alkaa jo lapsena toistuvilla pahoinpitelyillä, seksuaalisella hyväksikäytöllä, henkisellä pahoinpitelyllä ym. Ja samaa rataa voi jatkua monessa eri elämän vaiheissa, eri ihmisten toimesta. Nämä taas tuo mukanaan omat henkiset haasteet, mielialahäiriöt, masennukst ja muut henkiset sairaudet.
Tässä ihan vaan aloituksena muutama esimerkki, on paljon muutakin mikä tekee ns. elämänkoululaisen.
Itse olen kokenut pienestä pitäen, ja edelleen kakenlaista, mutta olen selvinnyt tähän asti pää pystyssä ja näin aion selvitä myös jatkossa. Tälläisiä on oikeat kovan elämän koululaiset, ei venkulat ja nistit.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Se on elämämkoulu, nimenomaan yhteenkirjoitettuna. Ja täällähän sinäkin pyörit, että näin.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja poikani »

Hopealusikka suussa syntyneet luulevat saavuttaneensa kaiken vain omaa erinomaisuuttaan. Paitsi tietysti he, joilla elämä on hyvistä lähtökohdista huolimatta mennyt päin persettä. Omaa paremmuuttaan voi korostaa ilkkumalla jollekulle itähelsinkiläisen YH-äidin kasvatille, joka on käynyt sen "elämän kovan koulun".

En muuten itse ole itähelsinkiläinen YH-äidin kasvatti, mutta kuitenkin.
????? ?? ??????.
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Kummalle tää nyt on tarkotettu? No olen muutaman kerran käynyt itähelsingissä, ennen invaasiota. Värikästä oli jo silloin,kin. Jos olisin kultalusikka perseessä syntynyt pelaisin muilla foorumeilla. Oli se ukkovainaa sen verran reilu kun kotoa läksin että 50m. anto etupeltoon ennen ku haulikko laukes. Ja tämä tarina on tosi. Osta tai jätä tiskille.
inka
Jane Marple
Viestit: 1042
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja inka »

Tiukkameno kirjoitti: To Helmi 24, 2022 9:03 pm Se on elämämkoulu, nimenomaan yhteenkirjoitettuna. Ja täällähän sinäkin pyörit, että näin.
Mikä helvetti tässä viestissä nyt on se pointti? Sen lisäksi että et osaa kirjoittaa ja korostat omaa tyhmyyttäsi, jälleen :lol:
Ai se on elämäN kovan koulun merkki että pyörii tällä foorumilla, voi vittu miten jollain voi olla noin alhainen älykkyysosamäärä.
TOIVOISIN ETTÄ PYSYISIT POISSA TÄSTÄ KETJUSTA, KIITOS. Riittää kun oot paskonut jo kaikki muut ketjut foorumilla.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Ymmärrän että nuorilla on joskus vaikeeta. Voit purkaa pahaaoloasi yv. Mutta yhteiskunta antaa asiantuntevaa apua kun pyydät.
Niille maksetaan siitä. Aattele?
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3147
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

inka kirjoitti: Pe Helmi 25, 2022 5:35 am
Tiukkameno kirjoitti: To Helmi 24, 2022 9:03 pm Se on elämämkoulu, nimenomaan yhteenkirjoitettuna. Ja täällähän sinäkin pyörit, että näin.
Mikä helvetti tässä viestissä nyt on se pointti?
Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta inkalla taitaa olla ymmärrysvaikeuksia?

Oikea kirjoitusmuoto on juurikin Tiukkamenon mainitsema elämämkoulu.
it's my car !
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10855
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja damfin »

inka kirjoitti: To Helmi 24, 2022 7:56 am Tein nyt ketjun siitä mitä status "elämän kova koulu" voi merkitä, koska tuntuu että ihmisillä on käsitys että se on pelkkää päihdeongelmaa ja linnareissuja.
Mielestäni se voi sisältää kaikkea vähemmän mukavaa, mitä moni ei tunnu tajuavan.
Elämän kova koulu voi alkaa jo lapsena toistuvilla pahoinpitelyillä, seksuaalisella hyväksikäytöllä, henkisellä pahoinpitelyllä ym. Ja samaa rataa voi jatkua monessa eri elämän vaiheissa, eri ihmisten toimesta. Nämä taas tuo mukanaan omat henkiset haasteet, mielialahäiriöt, masennukst ja muut henkiset sairaudet.
Tässä ihan vaan aloituksena muutama esimerkki, on paljon muutakin mikä tekee ns. elämänkoululaisen.
Itse olen kokenut pienestä pitäen, ja edelleen kakenlaista, mutta olen selvinnyt tähän asti pää pystyssä ja näin aion selvitä myös jatkossa. Tälläisiä on oikeat kovan elämän koululaiset, ei venkulat ja nistit.
Olet kyllä aivan oikeassa, mutta toisaalta yhtäläisyydestä huolimatta tuo naurunaiheeksi muodostunut "elämäm kovakoulu" on eri asia kuin sinun (kuin myös minun) mahdollisesti läpikäymä elämän kova koulu.

Elämän kovan koulun voi käydä läpi ja päästä eteenpäin elämässä, kun taas sitten nämä elämämkouluun jumittuneet ikuiset oman elämänsä opiskelijat pyörivät siellä koulussaan elämänsä loppuun asti oppimatta mitään muuta kuin lähimmän kelan sijainnin. Nämä kuuluvat mielestäni samaan kastiin kuin pian eläkeiän saavuttavat opiskelijat joilla voi olla takana yliopisto-opinnot ja maisterin tutkinnot, mutta silti ovat jumittuneet ikuiseksi opiskelijaksi joka ei koskaan pääse mihinkään ammattiin asti, eli ei ole oppinut mitään muuta käytännössä hyödyllistä tietoa kuin sen lähimmän kelan sijainnin.

Eli mitkään opinnot eivät todellakaan ole minkäänlainen mittari siitä kuinka on pärjännyt elämässä, ja usein ilman minkäänlaisia hienoja opintoja sen elämän kovan koulun läpikäyneet pärjäävät elämässä paremmin kuin monet korkeasti koulutetut joilta käytännön taidot on jääneet oppimatta.

Elämämkoululle naureskelu (usein ihan aiheesta) taas perustuu siihen että kirjoitusvirheiden lisäksi myös tällaisten henkilöiden profiilit muutenkin yleensä paljastaa sen että sieltä kovasta koulustakaan ei ole opittu yhtään mitään.
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Erittäin hyvin kiteytettynä monilla sanoilla jotka voi sanoa yhdellä.
Oximog
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Heinä 31, 2021 9:10 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Oximog »

Valitettavan usein nämä elämäm kallut ovat ihan itse aiheuttaneet omat vastoinkäymisensä omilla huonoilla valinnoillaan, mistä sitten ulisevat niin uhreina että. On toki se pieni vähemmistö, joilla on oikeasti ollut liiankin rankkaa ihan pyytämättä.
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Voimia Inkalle, apua saa jos pyytää. Tää on varmaan huono foorumi purkaa pahaa oloa. Parempi soittaa sinne mielenterveyspuolelle ja rikosuhripäivystykseen. Rikosilmoitus kannattaa tehdä poliisille, tällä foorumilla ei ole mitään tekoa lain kanssa. Paitsi puheen tasolla.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Pidä Inka pää pystyssä.Kaikille se ei aukene,mitä elämänkoulu tarkoittaa.Sitä ei opeteta koulussa.Eri asia on sitten nämä douppiporukat ym,ketkä sinne joutuu,taikka haluaa.Omalla kohdalla yläasteella naispuoleinen opettaja käytti mm.minua hyväksi.Vastauksena sain rehtorilta pelkkää vittuilua.turpaan tuli vanhemmilta,kun olin 10-11v.Faijan haulikon kaivoin vielä kaapista,että loppuisi.Oon sen jo maininnut aikaisemmin.Lapsesta asti totuin fyysiseen väkivaltaan,henkistä puran vieläkin urheilemalla,musiikilla,kokkailemalla erillaisia ruokia,mitä ei löydy kaupan hyllystä ja mikä tuntuu hyvälle.Kenenkään käskyttämänä.Pikkuhiljaa jättämällä menneet asiat taakse,pääsee pikkuhiljaa eteempäin.Ei niitä pidä unohtaa,mutta menneelle ei mahda mitään.Tulevaisuuteen voi jollakin tavalla vaikuttaa.Kaikesta huolimatta tsemppiä sinulle.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
inka
Jane Marple
Viestit: 1042
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja inka »

tattooed fucker kirjoitti: Su Helmi 27, 2022 3:52 am Pidä Inka pää pystyssä.Kaikille se ei aukene,mitä elämänkoulu tarkoittaa.Sitä ei opeteta koulussa.Eri asia on sitten nämä douppiporukat ym,ketkä sinne joutuu,taikka haluaa.Omalla kohdalla yläasteella naispuoleinen opettaja käytti mm.minua hyväksi.Vastauksena sain rehtorilta pelkkää vittuilua.turpaan tuli vanhemmilta,kun olin 10-11v.Faijan haulikon kaivoin vielä kaapista,että loppuisi.Oon sen jo maininnut aikaisemmin.Lapsesta asti totuin fyysiseen väkivaltaan,henkistä puran vieläkin urheilemalla,musiikilla,kokkailemalla erillaisia ruokia,mitä ei löydy kaupan hyllystä ja mikä tuntuu hyvälle.Kenenkään käskyttämänä.Pikkuhiljaa jättämällä menneet asiat taakse,pääsee pikkuhiljaa eteempäin.Ei niitä pidä unohtaa,mutta menneelle ei mahda mitään.Tulevaisuuteen voi jollakin tavalla vaikuttaa.Kaikesta huolimatta tsemppiä sinulle.
Kiitokset sinulle, mukava saada asiallinenkin kommentti ketjuun.
Kaiken paskan tuloksena kyllä aloin aikoinaan myös douppaamaan, mutta itseasiassa tässä kuussa tuli 26 vuotta täyteen kun lopetin. Ja alko ei ole koskaan maistunut, sitä läträämistä sai aikoinaan katsella lapsuudenkodissa ihan tarpeeksi...
Mutta eipä se ole sinunkaan tie helppo ollut, ole ylpeä itsestäsi että olet tänä päivänä pää pystyssä ja selkäranka suorana. Moni ei ymmärrä millaista vahvuutta se vaatii selvitä tietynlaisista asioista, kaikista ei ole siihen.
Hyvä me, me jatkamme pää pystyssä eteenpäin :)
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Hyvä,jos ajatukseni tekstinä auttoi :) .Tänne,kun itsekkin kirjoittaneena kysyy jotakin,ihan mistä vaan,on harvoja nimimerkkejä,ketkä vastaa asiallisesti.Vittuilut mua kohtaan ei hetkauta pätkänvertaa.Onneksi olkoon 26v.putken stopista.Itte fiksuna,eksyneenä pienenä poikasena dokasin bensaa,kun muut joi olutta.Vauhti,pepsi ja polakka ryynikiljuineen testi-eemeleillä vei osan elämästäni hukkaan,Ei siihenaikaan ollut mitään,taikka ketään,kenelle olisi voinut puhua.Ihteni tietäen,sinne en olisi kyllä mennytkään.Ei silloin poseerattu epsanjan rannoilla,vaan tuli tehtyä rötöksiä liikaa.Nousee vieläkin pala kurkkuun,kun nuita muistelee.Oli sukevalla wanhanliiton ukko,kuka hoksasi tilanteen,samalla anto taskusta muutamia tasottavia.Pidetään vieläkin yhteyksiä.kun kylmiltä jouduin taloon.Ja hyvä että jouduin.Koskaan en tehnyt pystyjä vanhemmille,enkä nuoremmille.Välistä tuli ylimielisiltä otettua.Rahnat tuli hommattua lähinnä könttäkeikoilla,millä sitä rahnotti.Ei ole ylpeilyn aihe todellakaan.Ettei lähde lipsumaan asiasta,tiedän monta perhettä,kulissit kunnossa,isäntä vetää kätöseen kättä sekä skotti viskiä,emäntä toisella puolella vetämässä tööttejä hihaan.Kumpikin tietävät toistensa asiat,kulissien pirstaloitumisen vaarassa,kumpikin jatkaa sanomatta sanaakaan.Tuossa se vissiin elämän kovaa koulua.Sori pitkä juttu.Yhet sille.Eihän elämä olisi elämisen arvoista,jos ei ole ja tule vastoin käymisiä.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
inka
Jane Marple
Viestit: 1042
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: "Elämän kovan koulun" merkitys

Viesti Kirjoittaja inka »

^
Niin tutun kuuloista sinun "elämäntarinasi". Ja kiitos onnitteluista :)
Onnittelut myös sinulle, tiedän että kaikesta tuosta paskasta ei ole helppo rämpiä ylös ja eteenpäin.
Omasta mielestäni se on ns. elämän kova koulu on juurikin se että kaikesta tuosta paskasta huolimatta jossain vaiheessa saa elämästä taas kiinni ja jatkaa entistä vahvempana. Douppaaminenhan on tietysti oma valinta (niinkuin varmaan joku tulee tähän ketjuun pillittämään), mutta moni ei kykene ymmärtämään mitä kaikkea jotkut joutuu sietämään ennenkuin "turvautuu" siihen vaihtoehtoon jotta pääsis hetkeksi pakoon omaa elämää.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Vastaa Viestiin