Naisjulkimot syyttävät Spedeä seksuaalisista ahdisteluista

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
JohanPomppas
Javier Pena

Re: Spedeä syytetään raiskauksen yrityksestä

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

dippainssi kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 7:56 am
JohanPomppas kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 12:23 am
Se että joku on erittäin katsottua ja suosittua ei tee siitä hyvää ja laadukasta. Kaikki Speden tuotanto on silkkaa paskaa ja sitä katsottiin lähinnä siksi, että telkkarissa oli vain muutama kanava, eikä ollut paljon valinnan varaa. Töllö laitettiin auki ja sitten katsottiin mitä sieltä tuli. Totta - minä todellakin vihaan Speden tuotantoa. Se on absoluuttista paskaa ja täytyy olla jollain tapaa päästään vajaa, että sitä pitää hyvänä. Tämä on minun mielipide ja se minulle sallittakoon.

Savile ei ollut pelkästään pedofiili - hän oli kaikkiruokainen. Kaikki kelpasi vauvasta vaariin, sukupuolellakaan ollut väliä, ei sillä oliko terve vai sairas tai edes elävien kirjoissa. En Spedeä häneen vertaa, vaan pelkästään sitä - että "saako" väärinteoista puhua sen jälkeen, kun väärintekijä on kuollut. Savilen teothan tuli julki vasta, kun ukko delasi. Senkin kohdalla olisi voinut sanoa, että "miksi nyt? Mitä väliä sillä enää on? Miksei voinut puhua silloin, kun se vielä eli?" No jos ja kun tekijä on "kaikkien rakastama" ja ihailtu iso tähti, jolla rahaa ja mahiksia hankkia asianajajat yms. niin vaikea pienen ihmisen on lähteä taistoon tällaista vastaan. Lenita tosin oli jo kauan ollut iso nimi itsekin, että olisi voinut mun mielestä puhua aiemmin - mutta ehkä asia jollain tapaa hävetti - koska aika oli tosiaan "eri" tuolloin - tai sitten olisi mennyt suhteita poikki, kun yhteisiä ystäviä ja tuttavia heillä varmasti oli.

Jos luit ton jutun, minkä linkkasin - niin kyllä tosta Speden touhusta on puhuttu jo aiemmin, että kyllä se tiedossa on ollut. Ei mun mielestä ole millään tapaa asiallista, että työnantaja heiluu kalsareissaan ja puhuu "levottomia" alaisensa edessä. Mitä itse ajattelisit, jos oma pomosi toimisi noin? Ja jo Hollywoodin alkuajoista lähtien näihin päiviin, on ollut ihan normaali käytäntö, että nuorten ja nättien naisten on pitänyt raottaa haarojaan tai "polvistua" jonkun mogulin eteen, mikäli haaveilee roolista. Että siinäkään mielessä ei mitenkään epäuskottavaa, että täälläkin olisi ollut samanlaista... Misukoiden pöksyihin haluaminen on toki luonnollista - mutta fiksumpi jätkä osaa pitää nuo halut omien korviensa välissä, eikä ahdistele typykköjä.

Enkä väittänyt, että Spede olisi nussinut joka ikistä muijaa - mähän sanoin, ettei sekään ole kaikkia naisia varmaan halunnut panna... Enkä mäkään ymmärrä miksi olisi halunnut nussia Airistoa - mutta hei - nussihan sitä Loirikin. Mistäpä tietää, jos oli kuullut Loirilta juttua, kuinka soiva peli Lenita on iästään huolimatta. Ja jos Airiston tarina pitää paikkansa, niin kyseessä on jo enemmän kuin tökerö iskuyritys. Jos äijä käy päälle ja työntää kielensä kurkkuun, eikä siitä pääse eroon muutoin, kun jysäyttämällä polvella munille, niin kyllä se jo enempi on... No oli miten oli - tässä on nyt enää vain Lenitan sana, eikä Pasaselta voi kysyä. Silti oon valmis jopa uskomaan näitä naisia, koska kyllähän Pasasesta näki, että on kovinkin pillun perään ja jotenkin tosiaan typerä ja lapsellinen kaikkine raivareineen hävitessään typerässä ohjelmassaan.
dippainssi
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja dippainssi »

Lautamiehiin tuollainen vihanpurkaus, joka on hieman lapsellinen. Jos et pidä Speden tuotannosta niin ei siinä mitään.
En minä ala makuasioita selventämään, siihen ei ole tarvetta - mutta olen kyllä pakotettu sanomaan sen faktan että Pertti Pasanen oli kaikkien aikojen suurin suomalainen viihteentekijä - suurempaa ei ole vielä tullut ja elokuvista hän tuli suureksi, ei kahden kanavan aikoihin.
Typyköitä hän ei ole edeleenkään ahdistellut - Ja rauhoitu hyvä mies, ei se että inhoaa Speden elokuvia tarkoita että sinun tarvii ihan hulluna maalailla todella isolla pensselillä super-seksiongelmaista maanikkoa kyseisestä Suomi-viihteen jättiläisestä.

Ei minulla ole mitään sinua vastaan, mutta pysytään aiheessa, eli Lenitan syytöksissä, eikä pureta vuosikymmenien inhoa jotain kokoajan framilla olevan viihteentekijän inhoon, sille voi perustaa oman ketjun, vaikka nimellä Suomalainen elokuva- ja TV-viihde.
Allahia ei ole olemassa.
Pula-ahoko
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Pula-ahoko »

Pirre Pasanen voisi tietää, miksi ei häneltä kysytä oliko iskä raiskari ?
Toisintoajattelija
Porukan petturi
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Porukan petturi »

Vanha femakko sekä vihervasemmisto lainen lesbo huora. Kyllä Spede saisi jonkin pelin aikaan tästäkin sopasta , tulinen vai mieto ?
Vasikoin kaiken sekä kaikki
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Miesten kohdalla tilanteisiin pääseminen ei ole ihan niin helppoa. Syy miksi Spede on käyttänyt tuota taktiikkaa, niin se on oletettavasti toiminut.

Näissä asioissa luodaan usein mielikuva kuin naiset pelkkää hyvää hyvyyttään ovat menneet juttelemaan Speden kanssa, mutta epäilen onko se aina noinkaan.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

JohanPomppas kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 12:23 am No oli miten oli - vanhoja asioita joo, ja ilman tätäkin tietoa olisimme voineet elää. Sitten taas samoilla argumenteilla voisi puolustella Jimmy Savilen keississä, että mitäs tuosta - vanhoja asioita ja äijä delannut jo aikaa sitten, että miksi tästä tarvii puhua enää... Parashan olisi, kun neitoset ja miekkoset, jotka ahdistelun kohteeksi joutuu, avais sanaisen arkkunsa heti.
Spede Pasanen oli syyllistynyt johonkin #metoo tasoiseen vääränlaiseen lähestymiseen aikuisia naisia kohtaan.

Aika eri tasoa puhua esim Savilesta, #pizzagatesta tai CNN:n pedofiiliskandaaleista
Viimeksi muokannut holmesin haamu, Ke Maalis 09, 2022 3:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

jmit kirjoitti: Ti Maalis 08, 2022 2:13 pm Eikö Suomesta enää löydy eläviä miehiä syytettäväksi raiskauksista? Vai onko ongelma siinä, että elävä mies voisi kiusallisesti tuoda myös toisen näkökulman esiin?
Olihan tässä vastikään SDPn vaikuttajan Veijo Baltzarin lähes tapaus. Syytettiin esimerkiksi ihmiskaupasta. Oli opettanut 13-18v tyttöjä teatterikoulussa ja moni näistä tytöistä päätyi Baltzarin seksikulttiin mukaan. Kuulemma olisi ollut paritustoimintaa muuallekin uutisjuttujen perusteella.
Jotakin tilanteesta kertoo sekin, että Baltzarin kultin yli 30v naispuolinen jäsen oli avustanut Balzaria muiden tyttöjen kanssa.
Senkin jälkeen kun Baltzar pääsi pois, niin hän hengaili vuosia seksikultissa olleen 20v tytön kanssa (taisi Olli a sama tyttö joka 14v karkasi Baltzarin luokse), jonka kanssa on edelleen.

Veijo Baltzar tosiaan vapautettiin kaikista rikossyytteistä. SDPn puoluekirja on hyvä olla mukana, jos meinaa ryhtyä tuollaiseen
JohanPomppas
Javier Pena

dippainssi kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 2:34 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 1:48 pm
dippainssi kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 7:56 am
Lautamiehiin tuollainen vihanpurkaus, joka on hieman lapsellinen. Jos et pidä Speden tuotannosta niin ei siinä mitään.
En minä ala makuasioita selventämään, siihen ei ole tarvetta - mutta olen kyllä pakotettu sanomaan sen faktan että Pertti Pasanen oli kaikkien aikojen suurin suomalainen viihteentekijä - suurempaa ei ole vielä tullut ja elokuvista hän tuli suureksi, ei kahden kanavan aikoihin.
Typyköitä hän ei ole edeleenkään ahdistellut - Ja rauhoitu hyvä mies, ei se että inhoaa Speden elokuvia tarkoita että sinun tarvii ihan hulluna maalailla todella isolla pensselillä super-seksiongelmaista maanikkoa kyseisestä Suomi-viihteen jättiläisestä.

Ei minulla ole mitään sinua vastaan, mutta pysytään aiheessa, eli Lenitan syytöksissä, eikä pureta vuosikymmenien inhoa jotain kokoajan framilla olevan viihteentekijän inhoon, sille voi perustaa oman ketjun, vaikka nimellä Suomalainen elokuva- ja TV-viihde.
Lautamiehiin? Miksi ihmeessä? Enhän mä ole ketään toista kommentoijaa tässä haukkunut. Kertonut pelkästään mielipiteeni Speden tuotannosta. Ja miksi mun pitäis rauhoittua? En mä minkään tunnetilan vallassa ole. Ihan rauhallisena ja jokseenkin neutraalisti kommentoin. Mun mielestä naisten syytökset on uskottavia. Sun mielestä ei. Asia selvä.
JohanPomppas
Javier Pena

holmesin haamu kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 3:07 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 12:23 am
Spede Pasanen oli syyllistynyt johonkin #metoo tasoiseen vääränlaiseen lähestymiseen aikuisia naisia kohtaan.

Aika eri tasoa puhua esim Savilesta, #pizzagatesta tai CNN:n pedofiiliskandaaleista
Niin kuten sanoin - kysymys oli siitä, että "saako" ja "voiko" väärinteoista puhua, jos väärintekijä on delannut. En verrannut Pasasta suoraan Savileen, tai väittänyt että teot samaa luokkaa. Pelkästään mainitsin, että myös Savilen kohdalla olisi voinut perustella että "vanhoja asioita, ukko delannut, ei tarvi puhua enää". Ja ei kai aikuisia naisiakaan saa ahdistella sen kummemmin kuin tyttöjä? Kyllä se mummoikäisestäkin voi iljettävältä tuntua, jos työnnetään kieli kurkkuun ja tullaan muna tanassa kopeloimaan "yllättäen ja pyytämättä". Eihän Lenita ole ollut enää varmaan 50-60 -vuoteen mikään jokapojan unelmanainen, jos koskaan - en tiedä onko se ollut edes nuorena sellainen, enkä viitti googlata - mutta eipä ole Pasanenkaan ollut luultavasti koskaan yhdenkään naisen ykkösvalinta ihan vain Pertti Pasasena ilman rahapussia ja valtaa. Ehkä yhden tai kahden muijan mielestä, ennen kuin tukka tipahti, voinut olla hyvä saalis, mutta ne naiset tuskin mitään missejä oli.

Metoossa oli oma pointtinsa ja varmasti puhdisti tiettyjä piirejä. Ainakin joksikin aikaa... Tosin kun aikaa kului ja pahimmat tapaukset oli käsitelty, alkoi tuo laajeta paskoihin deitteihin ja panoihin. Naiselle tuli morkkis ja likainen olo, joten tottakai syytä voi silloin vierittää miehelle, eikä miettiä, että kannattaako mennä sänkyyn jokaisen kanssa... Bill Burrilla on tähän liittyen hyvä sketsi. Kannattaa etsiä youtubesta.

Mutta olen mä miettinyt sellaistakin puolta, että kun aina on olemassa näitä naisia, jotka on valmiita kiipeämään tikapuita ylöspäin antamalla toosaa, voihan se vääristää näiden korkeassa asemassa olevien miesten käsitystä siitä mikä on soveliasta ja jopa oman viehätysvoimansa tasosta - tai onko sitä ylipäätään. Sitten voi tulla näitä kuvitelmia omasta viehätysvoimasta ja charmista ja kuvitellaan että kaljupäinen, hikinen setämies on joka ikisen naisen unelma. Ei ole. Se kannattaisi jokaisen ymmärtää, niin olis oma elämä helpompaa.
jekkumaisteri
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

Nice shirt kirjoitti: Ti Maalis 08, 2022 5:48 pm Eikös raiskausyrityksen jälkeen mennä kertomaan se poliisille? Vai säästetäänkö se kirjaan 20-30 vuoden päähän?
Tätä olen monesti ihmetellyt miksi sitä turpaa ei saada auki heti tuoreeltaan vaan jäädään märehtimään vuosikymmeniksi kunnes turpa saadaan auki ja ulistaan ja itketään yhyy se tyypi raiskasi tai yritti raiskata.

Taittaa nämä naiset olla sekaisin päästään ja mee too on noussut suureksi muoti ilmiöksi
jekkumaisteri
Jane Marple

Lenita on kyllä ollut melkoinen tyrkky itse iät ajat. Vuonna 1991 hän on ollut 60 v joten tuskin Spedeä on edes siinä mielessä kiinnostanut koko harppu. Asia taitaa olla niin että Spede ei lämmennyt Lenitalle ja nyt noitanainen katkeruuksissaan uskottelee että Spede yritti nussia väkisin.

Ennemmin helvetti jäätyy kuin joku oman arvonsa tunteva mies uittaa munaansa tuon akan pillussa
JohanPomppas
Javier Pena

jekkumaisteri kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 4:11 pm
Nice shirt kirjoitti: Ti Maalis 08, 2022 5:48 pm Eikös raiskausyrityksen jälkeen mennä kertomaan se poliisille? Vai säästetäänkö se kirjaan 20-30 vuoden päähän?
Tätä olen monesti ihmetellyt miksi sitä turpaa ei saada auki heti tuoreeltaan vaan jäädään märehtimään vuosikymmeniksi kunnes turpa saadaan auki ja ulistaan ja itketään yhyy se tyypi raiskasi tai yritti raiskata.

Taittaa nämä naiset olla sekaisin päästään ja mee too on noussut suureksi muoti ilmiöksi
Tähän lie monta syytä. Ensinnäkin aika ja vallitseva ilmapiiri siinä, miten tuohon suhtaudutaan. Voi olla, että joissain kulttuureissa, eri aikoina jne. jne. naista syytetään tapahtuneesta. Toisaalta vielä nykypäivänä suurin osa raiskauksista jää ilmoittamatta, varsinkin kun tekijä on tuttu. Ilmeisesti se on vaan jollain tapaa niin hävettävää ja kammottavaa, ettei sitä voi kertoa. Tähän osannee vastata vain uhrit... Tää sitten ihan näin yleisesti, eikä niinkään Airistoon liittyen.
jekkumaisteri
Jane Marple

On aikalailla raukkamaista huudella tuollaisia syytöksiä julkisuuteen kun toinen osapuoli on kuollut vuosia sitten eikä voi sanoa omaa kantaansa asiaan. Totuutta ei saada selvitettyä koskaan.
Villeri
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Villeri »

damfin kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 11:42 am
Villeri kirjoitti: Ke Maalis 09, 2022 9:40 am Tämän lienee pakko olla se 7. hetki -ohjelma, joka on kuvattu väitettyä raiskausta seuranneena päivänä: https://youtu.be/7xF3CnZiZmY

Aiemmin kirjoittamaani vasten ilmeisesti Spede onkin Lenitan ja Jörkan vetämän ohjelman vieraana.
Jos tuo keskusteluohjelma on tosiaan kuvattu lähiaikoina tuon väitetyn "raiskausyrityksen" jälkeen niin voisi tunnelmasta ja Lenitan hyväntuulisesta olemuksesta päätellä että Lenita on yrittänyt raiskata Speden :lol:
Lenita ei todellakaan näytä siltä että olisi minkäänlaista kylmäkiskoisuutta tai inhoa Spedeä kohtaan, ihan päinvastoin, hän katsoo lähes jatkuvasti puhuessaan suoraan Spedeä kasvoihin eikä välttele katsekontaktia millään lailla, saati sitten että ilmeensä kertoisi minkäänlaisesta vastenmielisyydestä.

Sen minä voin vielä uskoa että Lenita on torjunut Speden lähentely-yritykset, ja Spede ehkä jopa pahoittanut siitä hetkellisesti mielensä, mutta melko naurettavaa ruveta tuollaisesta mitään raiskausyritys- otsikoita enää vuosikymmenien jälkeen kehittelemään varsinkin kun toinen osapuoli on ollut jo pitkään haudassa.
On sen pakko olla tuo jakso, jonka linkkasin. Samaa mieltä on myös Episodi: https://www.episodi.fi/uutiset/spede-pa ... irjassaan/

Tässä Lenitan kertomaa tapahtumista:
Lenita Airisto, 85, pyysi vuonna 1991 viihteen moniottelija Spede Pasasen vieraakseen Kolmoskanavan 7. hetki -ohjelmaan.

Sen pohjaksi oli käytävä taustakeskustelu, joka sovittiin lähetystä edeltävälle päivälle Speden työhuoneelle Lauttasaareen.

Airisto kertoo tuoreessa kirjassaan, miten kolmen vartin keskustelussa käytiin läpi tulevan haastattelun ydinkysymykset.

Kun Airisto alkoi tehdä lähtöä, tapahtui jotain täysin yllättävää:

– Salamannopeasti Spede hyökkäsi päälleni, kaatoi minut sohvalle ja tunsin, miten hänen kielensä tunkeutui suuhuni. Tämä oli paitsi äärimmäisen vastenmielistä, myös täysin odottamatonta.

– Olin tukehtua hänen hikisen ruhonsa alla enkä pystynyt liikkumaan. Hänen kielensä esti minua huutamasta ja hänen puuskutuksensa teki selväksi, että tilanne etenisi raiskaukseksi, Airisto kuvailee tuoreessa kirjassaan.

Hän kertoo saaneensa jonkinlaisen raivarin, jonka energialla sai potkaistua Spedeä arkaan paikkaan.

– Potkuni voimasta Spede joutui muuttamaan asentoaan päälläni ja pääsin pudottautumaan nopeasti lattialle ja juoksemaan ulko-ovelle ja talon rappukäytävään. Spede nilkutti vessaan, Airisto muistelee.

– Kun Spede tuli ulos vessasta, komensin hänet rappuun ja sanoin niin hillitysti kuin pystyin: ’Saatanan paskiainen, mitä sä idiootti luulit tekeväs! Huomenna on Crea Videossa -nauhoitus, jos et ole ajoissa paikalla pistän ilmoituksen Hesariin, jossa kerron, että yritit raiskata minut. Mutta etpäs kusipää onnistunut!’ Airisto jatkaa kirjassaan.

Seuraavana päivänä televisiohaastattelu tehtiin sovitusti, mutta tunnelma oli jäätävä."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... d3a1161d63
Täytyy sanoa, etten näe ohjelman nauhoituksessa mitään jäätävää. Tunnelma vaikuttaa päinvastoin hyvin leppoisalta. Ja onpa pirun erikoista,jos raiskausyrityksen uhri jää paikalle käskyttämään tekijää saapumaan tv-nauhoitukseen seuraavana päivänä! Toki maailma on monesti pirun erikoinen.
Pula-ahoko
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Pula-ahoko »

Salla Paajanen kertoo Speden värvänneen myös häntä töihin ”kaavamaisella” tavalla: ”Ilmapiiri oli vaivaannuttava”
Salla Paajanen paljastaa omat kokemuksensa Spede Pasasen rektytointitavoista.

Taas yksi väsynyt lehmä yrittää irtopisteitä.. ..
Toisintoajattelija
Vastaa Viestiin