Hans Assmann - Bodomin tekijä, vai myytti?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Kieltämättä nämä kirjat, varsinkin edellä mainittu, ovat jossain määrin sensaatiohakuisia. On kuitenkin sangen epäilyttävä että hän olisi näinkin yksityiskohtaisesti keksinyt elämäntarinansa.

Tuolloin 50 ja 60-luvulla käsittääkseni Suomen maahanmuutto-politiikka oli paljon tiukempi kuin mitä se on tänä päivänä. Miksi ylipäätä kyseinen henkilö, jolla saattoi olla aika hämärä menneisyys, joidenkin olettamusten mukaan teloittanut jopa satoja ihmisiä, annettiin lupaa tulla maahan. Eihän silloin mistään työvoimapulasta kärsitty, eikö näitä kirkkomaalareita löytynyt Suomesta omasta takaa.

Jos on totta, että hän tui maahan järjestetyn avioliiton kautta, niin tutustuiko hän tulevaan vaimoonsa jossakin ulkomailla? Tuskin.

Onko sitten niin että kuka tahansa voi tutustua SUPOn Assmann kansioon, jos sellainen on ylipäätä olemassa. Itselläni on päinvastaisia kokemuksia, tosin ei Assmannin liittyen.

Totean vielä kerran etten itse pidä Assmannia Bodom-tekijänä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä kait tuo Assmann kertoili tarinoitaan maalaillen sen mitä kirjavimmilla värikynillä.

Kun lukisit joskus, Miss Makepeace 50-60 luvun vakoilijoista ja vakoilujärjestöistä kirjoja, niin tietäisit, miten esimerkiksi Israelin tiedustelupalvelu Mossad toimi, kun kyseessä oli sotarikollinen ja keskitysleirin vartija, joka oli vieläpä itse tunnustanut tappaneensa juutalaisia naisia ja lapsia.

Ei tuollainen olisi viikkoa kauemmin ollut vapaana, ennen kuin Mossad olisi iskenyt ja toimittanut hänet reittejään pitkin Israeliin, eikä Suomen viranomaiset olisi perään haukkuneet, vaan henbkäisseet syvään.

Samoin olisi tehnyt epäilemättä Neuvostoliiton KGB, ja saattaa olla, että Itä-Saksan Stasikin olisi hävittänyt tietonsa Assmannista.

Nykyisin tietoja saa jo melko hyvin, esimerkiksi KGB: n ja Stasin toiminnoista.

Mossadista sitten onkin jo pintapuolista tietoa enempää vaikea saada, mutta se on sellainen järjestö, että sillä saattaa olla laajin verkosta koko maailmassa, sillä kuten hyvin tiedämme, juutalaisia on levittäytynyt ympäri maailmaa, kuten nykyisin myöskin arabeihin lukeutuvia ihmisiä.

Itselläni on pitkään ollut "kesken" eräskin vakoilumuistelmat, taitaa olla Länsi-Saksan tiedustelupalvelun jonkun, nyt jo edesmenneen johtajan muistelmat.

Se on pitkästyttävää luettavaa, mutta jos on aiheesta todella kiinnostunut, niin kyllä niitä lukee.

Mielestäni Assmann ei olut murhaaja, ainakaan Suomessa, vaan huumehörhö, joka ihme kyllä uskalsi julkisesti kertoilla noita keskitysleirijuttuja, mutta kait tiesi, että kun ne eivät olleet totta, miin Mossad ei niille korvaansa lotkauta.

Simon Wiesenthal, oli kuuluisa natsien metsästäjä, joten hänkin olisi varmaan puuttunut tuon "natsirikollisen" asiaan melko ankarasti, jos niissä jutuissa olisi ollut perää.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tuntuu siltä kuin Hessu olisi vakuuttunut siitä, että Wiesenthal jäljitti ja Mossad nouti hirtettäväksi Israeliin jokaisen keskitysleireillä pahojaan tehneen natsin....joten näin ollen koska Assmania ei noudettu, hän ei ole syyllistynyt mihinkään pahantekoon.
Mielenkiintoinen näkökanta. :shock:
Hessu52
Watson itse

En ole väittänyt, etteikö tuo perkele olisi pahojaankin tehnyt, ainakin naisilleen, joita pahoinpiteli hyvinpitelyn sijaan.

Turpaan ja lujasti olisi moinen naisten pieksijän pitänyt saada, enkä usko, että kenkään olisi tohtinut mennä siihen pieksentään väliin, sillä niin oikeutettua se olisi ollut.

Mutta kun ei vaan ollut pieksijöitä.

Oikeuskin laski jätkän kuin koiran veräjästä ja tuohan luikahti veräjän raosta, kuin kusi lumeen.

En ole ainoa, joka on ihmetellyt sitä, kuinka typerät äijät hakkaavat vaimojaan, kun eivät muita uskalla.

Eipä silti, ihmettelen sitäkin, miksi naiset kestävät tuollaisia miehiä, sillä yleensä noilla tyypeillä on se viimein lyönti ja se on se viimeinen naula naisen arkkuun.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: ......

Turpaan ja lujasti olisi moinen naisten pieksijän pitänyt saada, enkä usko, että kenkään olisi tohtinut mennä siihen pieksentään väliin, sillä niin oikeutettua se olisi ollut.

Mutta kun ei vaan ollut pieksijöitä.

Oikeuskin laski jätkän kuin koiran veräjästä ja tuohan luikahti veräjän raosta, kuin kusi lumeen.
.
Tuollainen ajattelutapa tuo mieleen häikäilemättömän rikollisliigan jäsenen ajattelutavan. Idän huumeliigat tulevat mieleen. Siellä ensimmäisellä kertaa ehkä piestään ja sitten likvidoidaan lopullisesti. Ainakin satusedälle nämä ovat outoja ajatuksia.

Assman tuomittiin vaimonsa pahoinpitelystä ja kärsi myös rangaistuksensa vankilassa. Assmanin osuutta Bodomiin ei ole ainakaan virallisesti todettu. Sellainen kyllä saattaa olla. Huumeita mies kyllä käytti, mutta toisaalta hän vaikuttaa hyvin pystyvältä ja melko älykkäältä mieheltä. Hän puhui mm. ainakin viittä kieltä. Suomen kieltäkin on hänen kerrottu puhuneen sujuvasti. R-äänne oli vain vierasperäinen. Itse uskon, että Assman oli vakoilija, mahdollisesti jopa kaksoisagentti. Lisäksi hän oli tavallaan häiriytynyt, ja mahdollinen Bodomin juttu olisi pantava hänen häiriytyneisyytensä piikkiin.

Assmanin vaimo oli vanhojen areenoiden mukaan Saksassa Länsimaisessa sotilasperheessä palvelijana. Joku kyseli, että oliko vaimo Saksassa. Vastaus on siis, että oli.
Hessu52
Watson itse

Voi herran pieksut, kun Saroiola on nyt kirjoituksestani tuohtunut ja vertaa sitä itämafiaan ja ties mitä.

Olenkin sitä mieltä, että Sariola voitaisiin nostaa kaikkien rikollisten suojelupyhimykseksi, kun hän jatkuvasti puolustaa rikollisia.

Olisikin kiva joskus nähdä, minkälainen hienohelma sieltä Sariolan koneen takaa kurkistelee.

Tuollainen vertaileminen meikäläistä rikolliseen ja väkivaltaiseen ihmiseen kirjoituksieni perusteella, on melko yliampuvaa ja uhkarohkeaa, sillä mistäpä sitä tietää, millainen äijä tämän koneen takan on.

Minun muistini mukaan Assmann pääsi ehdonalaisella vaimonsa hakkaamisesta ja meni Ruotsiin, mutta sitten palasi Suomeen ja rötösteli itselleen linnareissun.

En ole tuosta ihan varma, mutta en viitsi sitä Sariolan takia lähteä tarkistamaankaan, joten antaa Sariolan puheitten olla omassa yksinäisessä hylätyssä koulukiusatun lokerossaan.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Tuollainen vertaileminen meikäläistä rikolliseen ja väkivaltaiseen ihmiseen kirjoituksieni perusteella, on melko yliampuvaa ja uhkarohkeaa, sillä mistäpä sitä tietää, millainen äijä tämän koneen takan on.

.
No, itsepä tuon kuvan olet luonut, kertomalla milloin kenestäkin joka on saanut tuta Ingomaisen " Thorin Vasarasi " kuonossaan.

Eipä silti, etteikö tuota jokainen vähänkin äijä olisi itse kukin tullut harrastaneeksi, mutta sillä joka käänteessä rehvastelu nostaa esiin kysymyksen, josko se onkin satua kaikki sekin? :P
Hessu52
Watson itse

Hyvin näyttää purevan tuo Sariolan mustamaalaaminen.

Monestiko olen kirjoittanut, että olen joutunut itse tappelukseen näiden parintuhannen kirjoitukseni aikana ja monestiko olen kehunut vetäneeni jotain turpiin?

Nytkin sanoin esimerkin, että naisen pahoinpitelijälle olisi pitänyt antaa samalla mitalla takaisin, miten hän käyttäytyi naisiaan kohtaan ja tällaista saatanaa Sariola on puolustamassa, voi pientä Assmann parkaa.

Olen aiemminkin ollut joissain kirjoituksissa sitä mieltä, ettei pitäisi kääntää toista poskea, jolloin tämä "Neitsyt Maria Sariola", on pitänyt minua brutaalina väkivallantekijänä, kun vain olen vaatinut oikeutta pahoinpideltyjen uhreille.

No voin kertoa, että olen yhden ainoan kerran kirjoittanut nuoruuden ajan koitoksistani, enkä jatkuvasti, mutta noilla herjailevilla kirjoituksillaan, Sariola saa minut näyttämään siltä, että olisin nuorena ja miks ei vanhempanakin jatkuvasti kahnauksissa ihmisten kanssa.

Luulen, että Sariola itse on pahasti häiriintynyt koulukiusattu, kun tuollaisia asioita pitää noin itsestään selvinä.
uusi78
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

NG:n hypnoosissa antaman kuvauksen perusteella tehty kuva muistuttaa jonkin verran Assmania.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

uusi78 kirjoitti:NG:n hypnoosissa antaman kuvauksen perusteella tehty kuva muistuttaa jonkin verran Assmania.

Löysinpäs tämmöisen jutun Bodomjarvi.com -sivuilta:

"Selvännäkijä Lilly Åkerblom kuvailee omaa näkemystään Kyllikki Saaren murhaajasta: "Miehellä oli soikeat kasvot ja turpeat huulet, joista alahuuli ylähuulta vielä huomattavasti paksumpi. Lisäksi miehen vaalea tukka oli kammattu taaksepäin."

Muistuttaako yhtään Nissukan "hypnoosissa" antamia tuntomerkkejä? :twisted:
papillon
Perry Mason

peltirumpu kirjoitti:
uusi78 kirjoitti:NG:n hypnoosissa antaman kuvauksen perusteella tehty kuva muistuttaa jonkin verran Assmania.

"Selvännäkijä Lilly Åkerblom kuvailee omaa näkemystään Kyllikki Saaren murhaajasta: "Miehellä oli soikeat kasvot ja turpeat huulet, joista alahuuli ylähuulta vielä huomattavasti paksumpi. Lisäksi miehen vaalea tukka oli kammattu taaksepäin."

Mainio havainto ja mieliinpalautus, peltirumpu!

Samankaltaisuutta löytyy, olet oikeassa, on ollut aiemmin useinkin puhetta siitä että asialla olisi ollut sama tekijä, tai tekijä molemmissa paikoissa.

Eikä vain Isojoella, vaan myös Tulilahdella. Alibikin tähän mahdollisuuteen kiinnitti huomiota numerossaan 3/84 kirjoittaen etukannessa: " Onko tekijä sama mies? "

Eikä se ainoastaan jää tuohon yhdennäköisyyteen minkä honasit, tekotavoissakin samoja piirteitä, kyllä. :lol:
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:
peltirumpu kirjoitti:

Mainio havainto ja mieliinpalautus, peltirumpu!

Samankaltaisuutta löytyy, olet oikeassa, on ollut aiemmin useinkin puhetta siitä että asialla olisi ollut sama tekijä, tai tekijä molemmissa paikoissa.

Eikä vain Isojoella, vaan myös Tulilahdella. Alibikin tähän mahdollisuuteen kiinnitti huomiota numerossaan 3/84 kirjoittaen etukannessa: " Onko tekijä sama mies? "

Eikä se ainoastaan jää tuohon yhdennäköisyyteen minkä honasit, tekotavoissakin samoja piirteitä, kyllä. :lol:
Tuliko meistä nyt kaverit :roll:

Kuinkahan yleisesti nuo tuntomerkit olivat koko kansan tiedossa? Entäpä Tulilahden tekotapa? Näistä aineksistako syntyi Bodom-lavastus? Entä Nissukan "hypnoosi". Napsahtiko surmaaman tuntomerkit hypnosoituun mieleen jostakin lehdestä luetusta? Tietoisesti tai tiedostamatta :twisted:
papillon
Perry Mason

Töllistelin tuota -84 Alibia, siinä on se kuva vuodelta -80, kun Nilssi esittelee telttapaikkaa

Siitä käy varsin selvästi ilmi, että maasto on perin erinäköinen telttapaikalla kuin tuolloin - 80.

Maasto on pienen aluskasvillisuuden peitossa, kanervaa vai mitä lie varvikkoa, varpua. Siihen maastoon en usko kengänkorkojen paljon skraadeja jätä, semminkin Nilsin kusiluistimet, ei ne olisi pysyneet edes jalassa raahattaessa. Se on huuhaata se. raahaaminen.

Joka tapauksessa aivan muuta kuin nykypäivän näkymä, jossa maa paljas ja juuret mollottaa. No tämä nyt selviö muttta kumminkin, ettei unohdu.

Niin ja se männyn juuren kivi...se on peitossa kokonaan.
papillon
Perry Mason

peltirumpu kirjoitti: Tuliko meistä nyt kaverit :roll:

Kuinkahan yleisesti nuo tuntomerkit olivat koko kansan tiedossa? Entäpä Tulilahden tekotapa? Näistä aineksistako syntyi Bodom-lavastus? Entä Nissukan "hypnoosi". Napsahtiko surmaaman tuntomerkit hypnosoituun mieleen jostakin lehdestä luetusta? Tietoisesti tai tiedostamatta :twisted:
Miten niin tuliko?
Emmehän me ole mitään muuta olleetkaan tietääkseni, kaikenkaikkiaan Bodomilaiset ovat yhtä suurta pers..perhettä ja se on hyvä se. :lol:

Joo voi olla napsahdellu ties kenen päähän mitä vaan...Bodom taisi sattua juuri " sopivasti " siihen hetkeen kun kaikki rikoslehtineekerit olivat joko menneet tai ainakin niin aikoivat mennä tulilahdella alkavaan oikeudenkäyntiin, joka starttasi pyhien jälkeen.

Toki tekijä on voinut ottaa mallia muista rikoksista, eikä sitäkään liene poissuljettu, etteikö asialla olisi ollut sama pärsoona.
Melko kaukaa haettuahan se olisi, 7 vuoden aikana...no niin.
Hessu52
Watson itse

Jorma Palo ja Jorma Paloaron yhdessä pykäämä "teos" "Luottamus tai kuolema", kirjassa kaverukset yhdistävät niin Kyllikki Saaren, kuin presidentti Kennedyn murhan yhteen ja he olisvat sitä mieltä, että tekijä oli tämä moniagentti Assmann.

Myöskin Tulilahden murhat ja Sirkka-Liisa Waljuksen murha Bodomineneen sopivat samaan kasaan.

Villein ajatus oli Penna Tervon auton sabotoiminen, jolla saatiin presidentin valitsijamies Penna Tervo vaalin jälkeen hengiltä.

Stunt temppuna, tuollainen yhteenajo, niissä varusteissa olisi ollut melko uskaliasta, ihan samanlainen, kuin väitetty prinsessa Dianan murhakin, eli kuljettaja Henry Paul, olisi tahallaan vetänyt mersun tunnelin betoniseen tolppaan.

Siitä sentään Assmannia eivät "veljekset" syyttäneet, vaan 24:stä Keski-Euroopassa ja Pojoismaissa tehdystä murhasta kuitenkin, joten on siinä pitänyt yhdellä agentilla niin kiirettä, ettei ole varmaan murhien välillä paljon ehtinyt kirkkoja maalata, saati sitten tehdä tarkkaa vakoilijan työtä, mittaamalla siltarumpujen leveyksiä, jokaisen pikkutienkin kohdalta koko Suomen maassa.

Mikä sekin olisi ollut kovin turhaa, koska valvontakomissio olisi ne saaneet paikallisilta kommunisteilta aikoinaan ihan kysymättäkin ja yllättäen.

Nuo tuntomerkit, jotka ovat hypnotisoinnissa tulleet, ovat erittäin epäuskottavia ja kas, kun "botoksia" oli laitettu ainoastaan alahuuleen, sillä eiköhän tuota nykyään ruikita enempikn ylähuuleen, jotta kuvallinen vaikutus toisi mieleen enemmänkin naisen turvonnutta sukuelintä.

Mitä tullee papillonin mainitsemaan maaston muutokseen, on se ollut melko suuri, eli polkukin on pahimmoillaan kolme kertaa niin leveä, kuin silloin v. 60.

Senpä takia esimerkiksi moottoripyöräonnettomuus olisi polun kapeuden takia ollut silloin mahdoton yhtälö, kuten olen yrittänyt muutamille kirjoittajille todentaa, tosin huonolla menestyksellä.
Vastaa Viestiin