Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
MEG
Jessica Fletcher

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja MEG »

Riinan täsmällistä omille teilleen lähtöaikaa ei ole selvitettävissä ,mutta oleellista on ,että valoisaa aikaa on riittänyt etäällekin kävellä. Järkevintähän vaikuttaisi palata autollatulo tietä ABC edustalle pyytämään kyytiä Helsinkiin. Liftaus vaihtoehdoissa vaan on ongelmana ,että usealle autolle saa moottoritiellä peukuttaa tai ABC edustalla kysellä ennenkuin tärppää. Mutta varmaan on siellä tuolloin pitkänmatkan autoilijoita ollut ,jotka olisivat huomiota herättäneen liftaritytön nähneet ,mutta kun eivät iltapäivä lehdistä katoamisia lue .
L.A
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja L.A »

Toimiiko täällä joku sensuuri, kun mun eilinen kommentti ei koskaan tänne tullut..?

Musta on ihmeellistä ja outoa ettei nuo muutamat asiat ole aiemmin tulleet julkisuuteen. Ihan kun Wahe puhuisi tyystin toisesta tapauksesta. Lisäksi tuntuu edelleen pitävän Jarvan sanaa totena ja uskottavana.

Mä olen aivan varma että kuvan tyttö ei ole Riina. Näyttää enemmän Jarvan tyttöystävältä. Tuntuu että Riina ei ole tuolla korvessa edes koskaan ollutkaan. Jos oma äiti ei tunnista lastaan vaan ainoostaan huivin niin ei tuota voi Riinana pitää.

Jos mun auto hajoaisi korpeen niin en mä keksis alkaa johtoja polttelemaan, ellei mun pitäs saada todistusaineistoa tuhottua. Missä kohti muuten tuo auton palamisteoria tuollaiseksi muuttui? Eikös se syttynyt palamaan kun jäi juuriin kiinni? Kyä mä tilaisin jonkun hinaamaan autoni korvesta enkä jäis kyydittömänä metsään.
Jasonnn
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

L.A kirjoitti: Su Maalis 20, 2022 11:33 am Toimiiko täällä joku sensuuri, kun mun eilinen kommentti ei koskaan tänne tullut..?

Musta on ihmeellistä ja outoa ettei nuo muutamat asiat ole aiemmin tulleet julkisuuteen. Ihan kun Wahe puhuisi tyystin toisesta tapauksesta. Lisäksi tuntuu edelleen pitävän Jarvan sanaa totena ja uskottavana.

Mä olen aivan varma että kuvan tyttö ei ole Riina. Näyttää enemmän Jarvan tyttöystävältä. Tuntuu että Riina ei ole tuolla korvessa edes koskaan ollutkaan. Jos oma äiti ei tunnista lastaan vaan ainoostaan huivin niin ei tuota voi Riinana pitää.

Jos mun auto hajoaisi korpeen niin en mä keksis alkaa johtoja polttelemaan, ellei mun pitäs saada todistusaineistoa tuhottua. Missä kohti muuten tuo auton palamisteoria tuollaiseksi muuttui? Eikös se syttynyt palamaan kun jäi juuriin kiinni? Kyä mä tilaisin jonkun hinaamaan autoni korvesta enkä jäis kyydittömänä metsään.
Samaa mietin. Kyllä äiti lapsensa tunnistaa. Oli lapsi sitten missä kunnossa tahansa yms.. Äiti ei kuulemma ollut millään tunnistaa kuvan tyttöä riinaksi. Tunnisti vain huivin..

Mitä jos Riinaa ei ole koskaan ollutkaan tuolla metsässä? Vain Jarvan tyttöystävä..
MaraM
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja MaraM »

Touhupuntti kirjoitti: La Maalis 19, 2022 7:55 pm
Hurjimus kirjoitti: La Maalis 19, 2022 4:45 pm Olisihan se hienoa mainosta murhainfolle, jos ja kun täällä huomattaisiin noin ratkaiseva asia, ettei Riina olekkaan kuvassa. Tyrmättäisiin näin poliisin ja omaisten väärät päätelmät.
Nyt joukolla ilmoittamaan poliisille ja omaisille, miten asia on.
Tuo tietohan muuttaa kerralla koko kuvion uusiksi ja ehkäpä JJ.n jää näin nalkkiin.
Aikamoisia vellinaamoja olette, ellette tee ilmoitusta, sehän jo hipoo rikoksen suosimista, joka voi olla rangaistavaakin 😁😁
Olisihan se hienoa täällä onnitella nimimerkkejä, jotka tämän jutun ratkaisun olisivat aikaansaanneet.

Ps yleensä narkkaaminen vie kasvoista lihaa pois

Kyllä se multakin ainakaan vei kaikki lihat mut ei se silti mun kasvojen muttasuhteita ja luustoa muuttanut. Mitä sitten jos tämä ei-riina-teoria osoittautuu vääräksi? Ei mitään, koska aiemmatkaan teoriat eivät ole tepsineet ja Riinasta ei ole tietoakaan. Ainahan voi leikitellä ajatuksilla vai mitä?
Samaa mieltä Touhupuntin kanssa että kyllä tähä ketjuun ajatuksia mahtuu niin kauan ku Riina löytyy, vaikka se vähä jonkun persettä kuumottelis.

Toho valvontakamerankuvaan sen verran että enempi se näyttää Nuoralalta ku Riinalta. Missä vaiheessa Riina on todellisuudessa jo ollut poissa pelistä ja onko edes ollut koko metässä missää vaiheessa. Ja iha paskapuhetta että Jarvalle toi mettä ei olis ollu ennestää tuttu paikka. Tieti kallionkolotki mihi roudasivat autosta kamoja jemmaan.

Tää keissi haisee niin pahasti ja haju johtaa suoraan ihan tiettyyn suuntaa.
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

https://www.facebook.com/faina.puustinen

Kumma, ettei edelleenkään ole äiti huomannut, ettei Riina olekkaan kuvassa. :D
Teillä on suorastaan velvollisuus ilmoittaa surevalle äidille tästä.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Hurjimus kirjoitti: Su Maalis 20, 2022 1:38 pm https://www.facebook.com/faina.puustinen

Kumma, ettei edelleenkään ole äiti huomannut, ettei Riina olekkaan kuvassa. :D
Teillä on suorastaan velvollisuus ilmoittaa surevalle äidille tästä.
Sinulla on kumma tarve siirtää huomio siitä ajatusleikistä että kuvassa ei olisikaan Riina kaikkeen epäolennaiseen. Kunnioitan omaisia niin minulle ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa surevalle omaiselle mitään. Viranomaiselle taidan suoraan oman versioni näpytellä koska selkeästi nostattaa kuumotusta täällä palstalla tälläinenkin ajatus, vai olisiko ollut ihan poliisin järjestämä ajatusten herättäjä tämä koko kuvan julkaisu 🙃

On kunnon Hurjimus-touhua vetää uhrin äidin facebookki tänne kun joku hieman sekoittaa perustoimimatonta ajatuskehää joka EI ole vuosiin tuottanut mitään tuloksia.
Hurjimus
Perry Mason

Tarkoitatko sitä, että ellei joku juttu ala selvitä, täällä pitää pähkähulluja juttuja alkaa viljellä ??
Sitenkö nämä sitten ratkeaa ?

Eikö ole parenpi, että äidin profiili ainakin osan näistä hoopoista saa järkiinsä. Toisaalta, ehken omaistenkin olisi hyvä tietää, millaista täälläkin kuvitellaan. Tosin saattaahan joku heistä seuratakkin näitä kirjoitteluja.

Hienoa, että ilmoitat poliisille, voimme odottaa aika piankin ilta lehtien lööpeistä, miten asia sai uuden käänteen.

Nyt kun äidin sivusto on nähtävillä, käykää ainakin toivottamassa jaksamista tyttären ikävässä.❤️
pihlajakatu23b
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja pihlajakatu23b »

Mun silmään näyttää Riinalta tuo valvontakamerakuvan nainen. Pitää huomioida että selfiet puhelimella ja valvontakameran kuvat ihan erilaisella linssillä varustettuna muuttaa kasvojen mittasuhteita reilustikin...
Riippuu myös kuvakulmasta paljon esim: https://viranomaisuutiset.fi/poliisi-ju ... mmikuussa/
Tässäkin näyttää silmät toisessa kuvassa isommilta kuin toisessa: https://www.ksml.fi/paikalliset/2409973
Edit. Kirjoitusvirheitä korjattu
Kuva
Hurjimus
Perry Mason

Kyllä kai Riina näyttää Riinalta 😁
HannoPe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja HannoPe »

Bookbeat:sta esimerkiksi löytyy tuo Wahen uusi kirja ja loppuosassa kirjaa hän käy läpi tapausta. Kannattaa lukea, vaikka ei siinä mitään kovin uutta selviä, mutta tutkinta asiat tarkentuu hiukan lisää.
outo ihmettelijä
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja outo ihmettelijä »

Varma tuosta valokuvan henkilöstä ei voi olla kuin paikalla ollut henkilö. Ja voimmeko siihenkään henkilöön luottaa? Kaikilla muilla kuitenkin on vain mielipide...
Poliisikin kuitenkin on ollut hieman epäileväinen tuon kuvan henkilön suhteen, koska ovat tämän toisen naisen tietoja tarkistelleet. Ei niitä yleensä ihan muuten vain tarkistella. Kyllä siihen vaaditaan edes jonkinlainen epäilys. Monelle kuitenkin tuo sama epäilys mieleen hiipii, kun noiden naisten kuvia vertailee. Onhan tuosta toisen naisen mukana olemisesta kuitenkin liikkunut eri yhteyksissä tietoa jo aika alkuajoista lähtien, eikä sitä ole varmasti kiistetty missään yhteydessä.

Kaikkia mielipiteitä voi heitellä ilmaan ja laskeskella yhteen erilaisilla pohdinnoilla täällä. Aina joku voi saada uusia ideoita erilaisia pohdintoja yhdistelemällä. Onhan meillä näitä löytymisiäkin tullut, kun eri yhteyksien irrallisia asioita on yhdistelty.

Täälläkin on esiin nostettu tuo poliisien ilmoittaman tapahtumakulun ja muista yhteyksistä löytyvien tietojen ristiriitaisuus aikojen ja tapahtumien suhteen. Jokainen asia kuitenkin vaikuttaa suuresti seuraavaan. Olisi oikeasti tarpeen saada selville, koska viimeinen poliisipartio on paikalta poistunut. Lisäksi olisi hyvä saada poliisilta selvyys tuohon yksittäiseen laukauksen ääneen, koska poliisin mukaan he olivat alueella silloin. Kuitenkin on myös esitetty, että poliisi olisi poistunut alueelta jo silloin. Lisäksi olisi saatu nuotiokin syttymään sen verran, että oli kuumuutta räjäyttää jotain. Aikataulussa on erittäin paha ristiriitaisuus.

Voidaanhan tähän myös heittää mukaan ajatus siitä, että Riina olisi ollut tämä seuraavana päivänä nähty nainen. Olisi löytänyt tiensä ABC:lle, jossa on epäilty tämän toisen naisen olleen poimimassa tätä miespuoleista kyytiin. Jos Riina olisikin eksynyt tähän paluukyytiin ja oikeasti hävinnytkin muutaman päivän päästä tämän pariskunnan seurasta. Yön tapahtumat saattaisivat jopa olla totta siinä tapauksessa, vaikka tällä kaverilla olisikin asiasta lisätietoa.
Hurjimus
Perry Mason

Vai on se poliisi ollut epäileväinen Riinan kuvasta tuolla perusteella, mitä kirjoitit😂
Jos ja kun poliisi on alkuun epäillyt Jarvan kertomusta, aika luonnollista on selvittää puhelinten omistajat ja paikat.
Poliisi ja omaiset ovat vakuuttuneita Riinan kuvasta, siitä ei päästä mihinkään.

Äsken oli Nybergin ohjelmassa joku tutkija
kertomassa erilaisista salaliittoihin uskovista henkilöistä. Kaksi prosenttia väestöstä karkeasti Suomesta näitä löytyy, kaiketi täällä heistä osa viettää aikaansa.
Hattivatti
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Hattivatti »

Näyttää ankalta, kävelee kuin ankka jne... Kyllä pitää sokea olla jos ei näe tätä tapahtumien kulkua
outo ihmettelijä
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja outo ihmettelijä »

Siis sinulla on ensi käden fakta tieto, että kuvassa on Riina?
HannoPe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja HannoPe »

Aiemmin mainitun uutuuskirjan sivuja hiukan mukaillen:

"Silminnäkijän ilmoituksesta meni yli tunti partion saapumiseen."

"Partio suoritti lähietsintää ja tutki auton tarkemmin. Omistajaa ei tavoitettu. (Joka oli J:n) Partio löysi samalla veneen maston juurelta."

"Seuraavana aamuna kiinniotto ja kiistää alkuun kaiken. Kertoo kiinniotonaikana kuitenkin aseen sijainnin ja kertoo vielä myöhemmin käyneensä tuolloin R:n kanssa Kouvolan suunnalla mökkimurroilla yms."

"Palattuaan Kouvolasta: ajettiin abc:lle ja ohi siitä edelleen metsään (alueelle joka tunnettiin vain osin (?)) Tarkoituksena piilottaa traileri ja vene, vene trailereineen jätettiinkin maston juurelle. Jostain syystä J ei palannutkaan enää abc:n suuntaan, vaan jatkoi syvemmälle metsään autoineen, jääden siis aikanaan jumiin ja syttyen tuleen."
Vastaa Viestiin