Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Mariangel
Martin Beck

Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017

Viesti Kirjoittaja Mariangel »

Oliko näin, että varastetun veneen myynti-ilmoitusta olivat jättämässä Tokmannille?

Lautojen kanniskelu on myös outoa.

Onko näihin tullut varmuutta?
Musta ruusu
Murheli
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Hermione kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 11:24 pm
Karo79 kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 8:37 pm Mä en ylipäänsä ymmärrä miksi poliisi ei anna enempää julki esim kuvia. Tuntuu että vähän väliä tulee ilmi uusia asioita tähän liittyen jotka saavat meidän "netpoliisien" ajatukset rullaamaan. Tietääkö joku miten Riina käyttäytyi tokmannilla? Ja mikä oli oikeasti Riinan suhde tähän Janiin? Miten he ylipäänsä olivat tavanneet?
Ei kuvia julkaista ihmisten tirkistelykiiman tyydyttämiseksi.

Toki tuon tokmannikuvan julkaisu heti katoamisilmoituksen jälkeen olisi saattanut tuottaa lisää vihjeitä. Tokmannikuvassa Riina näyttää todella erilaiselta verrattuna hänestä vuosikaudet julkisuudessa nähtyihin hymykuviin.

Vähän sama juttuhan se oli aikoinaan Raisan tapauksessa, häntä etsittiin rippikuvan avulla vaikka katoamisaikaan ulkonäkö oli muuttunut varsin paljon rippikouluajoista.
Ja sama juttu Ristikankareen jutussa. Ehkä omaisilla on taipumus antaa edustavia tai itselleen tunteita herättäviä kuvia?
Voi voi, kun päättyi elämän koi
HannoPe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja HannoPe »

Mariangel kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 11:46 pm Oliko näin, että varastetun veneen myynti-ilmoitusta olivat jättämässä Tokmannille?

Lautojen kanniskelu on myös outoa.

Onko näihin tullut varmuutta?
Joo, näistä olisi kiva tietää lisää. Myynti-ilmoitusta olivat kai laitelleet ja jotain häiriökäytöstä myös ilmeisesti. Lautojakin kai kanniskeltu...

Jostain täältä luin, että häiriökäytöksestä olisi tehty poliisille ilmoa jo tuolloin. 💁
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Murheli kirjoitti: Ti Maalis 22, 2022 10:50 pm No, täältähän ne sen lukee :mrgreen:
Poliisi saattaa todella seurata näitä foorumeita, koska aika nopeasti vahvisti Riinan henkilöllisyyden.
Omaisille saattaa olla liian raskasta luettavaa.
Kylläkin muutamassa selvässä itsetuhotapauksessa, joutui ilmeisesti kadonneen puoliso kirjoittamaan tänne. Hänestä itsestään väännettiin täällä tappaja.☹️☹️, joten ainakin osa lukee. Myös muut läheiset saattaa lukea ja antavat omaisille vinkin näistä kirjoituksista.
Murheli
Axel Foley

Onhan useammissa haastatteluissa ja kirjoissa eri poliisit sanoneet täälläkin kirjoituksia käyneensä lukemassa, ja varmaan sama koskee montaa muutakin keskustelualustaa. Itse, kun olen näistä asioista kiinnostunut, luulen että kun on jokin tutkinta menossa, niin tulee varmasti myös vapaa-ajalla sitä mietittyä, niin täällä on helppo käydä katsomassa onko joku kirjoittanut jotain paljastavaa. Ja voihan täällä joskus joku keksiäkin jotain, mitä ei ole tullut aiemmin ajateltua. Ja varmaan on välillä tosi hauskaa lukea ihan älyttömiä teorioita, kun itse kuitenkin tietää todellisuuden :mrgreen:

Sitä myös olen pohtinut, että heittääkö tutkijat tänne myös "syöttejä" keskustelun joukkoon? Itse saattaisin niinkin tehdä, vaikka se ei liene sallittua?
Hurjimus
Perry Mason

Omaisista, joista täällä leivotaan hyvin usein rikollisia, ei kylläkään ole hauska lukea ☹️
outo ihmettelijä
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja outo ihmettelijä »

Murheli kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:44 am Onhan useammissa haastatteluissa ja kirjoissa eri poliisit sanoneet täälläkin kirjoituksia käyneensä lukemassa, ja varmaan sama koskee montaa muutakin keskustelualustaa. Itse, kun olen näistä asioista kiinnostunut, luulen että kun on jokin tutkinta menossa, niin tulee varmasti myös vapaa-ajalla sitä mietittyä, niin täällä on helppo käydä katsomassa onko joku kirjoittanut jotain paljastavaa. Ja voihan täällä joskus joku keksiäkin jotain, mitä ei ole tullut aiemmin ajateltua. Ja varmaan on välillä tosi hauskaa lukea ihan älyttömiä teorioita, kun itse kuitenkin tietää todellisuuden :mrgreen:

Sitä myös olen pohtinut, että heittääkö tutkijat tänne myös "syöttejä" keskustelun joukkoon? Itse saattaisin niinkin tehdä, vaikka se ei liene sallittua?
Onhan poliisillakin oikeus kirjoitella mielipidevapauden puitteissa. Tietenkään ei saa mitään tutkinnallisesti tärkeätä päästää julkisuuteen.
Voihan niissä älyttömissäkin teorioissa aina olla jonkinlainen siemen tutkinnan suunnalle. Oli se kuinka tyhmä tahansa. Tietenkin myös sellainen seikka, että täälläkin tapahtuma kerää omanlaisen horisontin ja siitä muodostuu se aikajana. Poliisillahan saattaa olla aivan toisenlainen kuva tapahtumista ja kun epäillyn kertomus alkaa pikku hiljaa löytää kohti eri lähteistä kerättyä tapahtumakuvausta niin se epäilys alkaa muodostumaan. Kuten Wahe maikkarin haastattelussa antaa ymmärtää. Ainahan voi myös jonkinasteisia täkyjä heittää pohdittavaksi ja elämään. Onhan se aina kuitenkin eri asia pohtiiko asiaa muutama poliisi, joille kuitenkin muodostuu jonkinlainen ennakkokäsitys asiasta vs. muutama sata ihmistä netin ääressä pohtimassa eri variaatioita jääden pohtimaan omaa näkökulmaansa. Ainahan myös on tietoa ihmisillä, jota ei poliisille kerrota missään yhteyksissä, mutta tänne voi "lipsauttaa".

Lisäksi myös Wahe totesi:
Hänen oma äitinsäkään ei ensin meinannut tunnistaa häntä, mutta tunnistamisessa auttoi esimerkiksi huivi, joka naisella on kädessään. Äiti tunnisti huivin.
. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vii ... an/8381394 :roll:

Kelailin taas eräänä päivänä dplayn kadonneet sarjan jaksoa ja minulle jäi siitä J:n kirjevastauksesta kuva, että siinä väitti kadonneen lähteneen kerralla pellon suuntaan ja siinä se. Kun liikkuu ajatuksena, että palasi takaisin ja sitten lähti "tietä" pitkin takaisin. Tuon voisi joku muu myös vilkaista.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Hurjimus kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:49 am Omaisista, joista täällä leivotaan hyvin usein rikollisia, ei kylläkään ole hauska lukea ☹️
Tekopyhänä täällä omaisista puhut kun pari sivua taaempana lisäsit uhrin äidin FB tänne itse suoralla linkillä. Tosin hän on asian kanssa ollut jo julkisuudessa itsekin ja monet hänet tuntee nimeltä.
Tässä ketjussa kukaan ei ole omaisista tekijää leiponut. En laske tuota venevaras kallua jonka seurassa ollut omaisensa, jos sitä tarkoitit. Eikös sillä ollut tyttöystävä ihan muualla. Sillä nimikkeellä ainakin tätä kelle soitti saadakseen apua kutsui.
Hurjimus
Perry Mason

:roll: :wink:
Touhupuntti kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 10:25 am
Hurjimus kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 7:49 am Omaisista, joista täällä leivotaan hyvin usein rikollisia, ei kylläkään ole hauska lukea ☹️
Tekopyhänä täällä omaisista puhut kun pari sivua taaempana lisäsit uhrin äidin FB tänne itse suoralla linkillä. Tosin hän on asian kanssa ollut jo julkisuudessa itsekin ja monet hänet tuntee nimeltä.
Tässä ketjussa kukaan ei ole omaisista tekijää leiponut. En laske tuota venevaras kallua jonka seurassa ollut omaisensa, jos sitä tarkoitit. Eikös sillä ollut tyttöystävä ihan muualla. Sillä nimikkeellä ainakin tätä kelle soitti saadakseen apua kutsui.
Hän on aktiivisesti tuonut Riinan asiaa julkisuuteen, joten eipä tuo fb.n linkkaus mitenkään väärin ole.
Lisäksi hän oli juuri laittanut linkkejä asian tiimoilta, joten voisi kuvitella, että hän haluaa asiaa pitää esillä.
Minä toivoin myös, että ihmiset kävisivät täältä toivottamassa jaksamista ikävään.

Kun vilkaisee Ristikankareen ketjua, panee miettimään kirjoittajien äo määrää. Nyt otettu toinenkin suku esiin hyvin negatiivisella tavalla.
Murheli
Axel Foley

Jos tarkoitat Riinan sukulaisia, niin sinulla on kyllä kummallinen näkökanta asiaan. En nyt jaksa ketjua uudelleen tämän vuoksi lukea, mutta minun mieleeni ei kyllä tule, että Riinan sukulaisia olisi tässä syytetty, tuleeko muille?

Jos taas tarkoitat tällä Riinan huumeiden käyttöä, niin sehän on fakta, millä on ainakin sen verran merkitystä katoamiseen, että tuskin olisi Jarvan seurassa ollut auton palopaikalla ilman aineiden käyttöä
Hurjimus
Perry Mason

Kannattaa miettiä lukemaansa.
Kirjoitin Ristikankareen ketjusta😯
Touhupuntti
Rico Tubbs

Hurjimus kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 10:53 am :roll: :wink:
Touhupuntti kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 10:25 am
Hän on aktiivisesti tuonut Riinan asiaa julkisuuteen, joten eipä tuo fb.n linkkaus mitenkään väärin ole.
Lisäksi hän oli juuri laittanut linkkejä asian tiimoilta, joten voisi kuvitella, että hän haluaa asiaa pitää esillä.
Minä toivoin myös, että ihmiset kävisivät täältä toivottamassa jaksamista ikävään.

Kun vilkaisee Ristikankareen ketjua, panee miettimään kirjoittajien äo määrää. Nyt otettu toinenkin suku esiin hyvin negatiivisella tavalla.
Oon samaa mieltä ristikankareen katoamiseen liittyen. Eilen viimeksi vilkaisin ketjua ja siellä aihe oli mielestäni mennyt aivan väärään suuntaan.

Riinan tapaukseen liittyen voisi ns älyvapaita ideoita tapahtumakulusta olla enemmänkin tässä esille tuotavana, jotta ajatukset ei kulje aina samaa kehää. Parin päivän Google Maps seikkailujen perusteella olen kehittänyt idean että riina on kulkenut palopaikalta isolle tielle, mennen hirviportista, jättäen mahdollisesti takin ja pyrkien kohti Helsinkiä kartassa vasempaan.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

^
Yksi minun teorioistani on myöskin ollut ja on edelleen se että Riina on voinut kävellä sinne Tammion levähdyspaikalle, ja saanut sieltä kyydin jonnekin.
Tuo tieto siitä että se huumepussukka huumeineen oli löytynyt sieltä palopaikan lähistöllä olleesta luolasta vahvistaa oletustani siitä että Riina olisikin poistunut alueelta vasta seuraavana päivänä, eli palannut sinne luolalle ja odotellut Jarvaa jonkin aikaa, jättänyt huumepussukan sinne Jarvan löydettäväksi olettaen että Jarva vielä palaisi luolalle eikä ole halunnut kuljeskella huumeet mukanaan, ja sen jälkeen lähtenyt kävelemään moottoritien suuntaan, ja suunnannut siitä sinne Tammion p-paikalle kun ei ole uskaltanut kiinni jäämisen pelossa suunnata abc:lle kyytiä etsimään.
Murheli
Axel Foley

Hurjimus kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 12:38 pm Kannattaa miettiä lukemaansa.
Kirjoitin Ristikankareen ketjusta😯
Ok. Täytyy myöntää, että en ymmärtänyt mitä tarkoitit, koska en ollut tuolla toisessa ketjussa lukemassa. Mutta käynnin jälkeen ymmärrän kyllä tavallaan, edelleenkään en ymmärrä miksi sen tähän ketjuun kirjoitit?
Touhupuntti
Rico Tubbs

damfin kirjoitti: Ke Maalis 23, 2022 2:01 pm ^
Yksi minun teorioistani on myöskin ollut ja on edelleen se että Riina on voinut kävellä sinne Tammion levähdyspaikalle, ja saanut sieltä kyydin jonnekin.
Tuo tieto siitä että se huumepussukka huumeineen oli löytynyt sieltä palopaikan lähistöllä olleesta luolasta vahvistaa oletustani siitä että Riina olisikin poistunut alueelta vasta seuraavana päivänä, eli palannut sinne luolalle ja odotellut Jarvaa jonkin aikaa, jättänyt huumepussukan sinne Jarvan löydettäväksi olettaen että Jarva vielä palaisi luolalle eikä ole halunnut kuljeskella huumeet mukanaan, ja sen jälkeen lähtenyt kävelemään moottoritien suuntaan, ja suunnannut siitä sinne Tammion p-paikalle kun ei ole uskaltanut kiinni jäämisen pelossa suunnata abc:lle kyytiä etsimään.

Onko tammion p-paikka jompikumpi noista joissa Google maps oli noin mustat hahmot ja tien toisella puolella olevasta näki selkeesti et ns. sen sakin vakiopaikkoja joissa esim. Siivottiin auto heittämällä roskat luontoon ulos autosta p-paikoilla.

Muoks. On juurikin tuo sama josta on 2017 kuvaa ja sopisi teoriaani. Sieltä on yksi vilaus josta kuva pari sivua takana päin kolmesta autosta. Näkyy tosin vaan tarkalleen yhdestä kohtaa. Tässä perusnäkymä jossa näkyy kaksi rekkaa tms siinä parkissa. Nuo mun kuvat pusikossa olevasta Google Maps on siitä vielä Helsinkiin päin seuraava

IMG_20220323_152648.jpg
IMG_20220323_152648.jpg (162.01 KiB) Katsottu 734 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
Vastaa Viestiin