Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

kukkuu kirjoitti: .... Eikö tuo uhrikuva ole otettu n. 13.00 aikoihin, jolloin paikka oli jo eristetty. Siv ei ole siten voinut olla näkemässä Boismania ulkona teltasta, ellei telttakuva ole täydellinen lavastus.
Uhrikuvan varjojen perusteella kello on ollut neljäntoista ja viidentoista välillä. Puolenpäivän aikaan aurinko on paistanut poliisien jalkojen suunnasta ja iltakuudelta oikealta em. suuntaa vastaan kohtisuoraan. Teltanpystytyskuvissa valolla on jälkimmäinen suunta, ja kuvien perusteella KRP on paikalla. Uhrikuvan ja teltanpystytyskuvan välillä on kulunut nelisen tuntia plus mahdollisesti täysluku vuorokausia. Motskari ja kassi ovat kuitenkin paikalla, joten kuva saattaa olla samalta päivältä. Eristys päätettiin seuraavana päivänä, joten sekin lienee mahdollinen aika lavastuskuvalle. Oletetaan, että kuva on samalta päivältä.

KRP:n saapuessa ei paikalla enää ollut uhreja eikä telttaa, vaan teltta on tuotu takaisin. Ehkä se oli poliisiautossa tai jossain sivummalla jos pystytys tehtiin jo sunnuntaina. Samoin oli Heikki Salosen ja Kalevi Haapalaisen käydessä niemessä uudestaan. Heidät oli päästetty vartion ohi, koska olivat olleet paikalla jo aamulla. Heidän käyntinsä lienee ollut ennen teltan pystytystä ja kello kuutta. Olisiko uhrikuva otettu juuri ennen uhrien siirtoa pois paikalta? Siten lintupoikien käynti ajoittuisi iltapäivän kolmen ja kuuden väliin.

Sivistä tulee mieleen, olisiko hänen käynyt samoin kuin lintupoikien? Jostain syystä olisi tullut mentäväksi paikalle uudestaan, ja poliisit olisivat päästäneet silminnäkijän ketjun läpi. Ehkä äitinsä käski menemään ja ilmoittautumaan. Joka tapauksessa on pidetty selvänä, että hän oli ollut paikalla. Ikään kuin asiasta olisi jonkin muun henkilön todistus. Hänen käyntinsä olisi ollut pian uhrikuvan ottamisen jälkeen, ehkä kolmen-neljän maissa.

Siv olisi sattunut paikalle teltanpurkuaikaan, ja nähnyt asioita, joista muut todistajat eivät ole voineet kertoa, koska muita ulkopuolisia ei olisi ollut niemessä siinä vaiheessa. Hän muistaakseni kertoi nähneensä mm. poliiseja ja muita ihmisiä sekä tyttöuhrin käden. Em. selitys hänen kertomukselleen on kuitenkin vain arvausta, mm. koska ajasta ei varsinaisesti ole tietoa. Hänen kertomuksestaan voi ehkä johtaa muunkin ajankohdan.

Minulla ei ole tässä hänen kuulustelutietojaan. Olisi hyödyllistä saada lainaus niistä esim. ETP-ketjuun, jotta oltaisiin faktapohjalla.

Takaisin alkuun: Olisiko IV-3 osion viilto tehty sen tarkastamiseksi, mitä teltan siinä nurkkauksessa oli sisällä, mahdollisesti poliisin ja ambulanssimiesten tultua paikalle?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^^

Silminnäkijöiden (enemmistön) mukaan ensin saapui ambulanssi ja sitten poliisi. Välittömästi poliisin tulon jälkeen paikka eristettiin. Lainaukset Sivin kuulustelusta ovat kotikoneellani, joten laitan ne illemmalla.

Sikäli merkittävä tieto, mikäli olisi totta, niin Boisman olisi käännetty selälleen vasta hyvin myöhäisessä vaiheessa.

IV-3 viillot ovat mielestäni myöskin ambulanssimiesten tekemiä. Ehkä joitain muitakin viiltoja.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

teemu kirjoitti:
konsta kirjoitti: ...Awan esittämä mahdollisuus, että kolmospäädyn harjanaru olisi ollut puussa kiinni, on toki mahdollinen, mutta ei kovin uskottava, koska matkaa lähimppään puuhun oli kuitenkin aika paljon.
Lähimpään isoon puuhun (koivu) oli matkaa 5,5 m III-salosta. Niin pitkää narua ei ollut, ellei käytetty "pyykkinarua", joka ei sisältynyt todistuaineistoon.
Awa taisi olla oikeilla jäljillä, osittain.
Tuolla Samulin sivuilla on kuvia poliisin 2004 tekemästä lavastuksesta. Kuten tiedetään, he koittivat lavastaa kaiken mahdollisimman alkuperäistä tilannetta vastaavaksi, siis teltan väri, tapahtumien kuvaus aikaisin aamulla, telttakeppien tekeminen paikan päällä etc...

Mielenkiintoisin kuva oli listan viimeinen, jossa teltta oli vielä kokonaan pystyssä. Siitä selviää teltan I-sivun harjanarun olleen kiinnitetty puuhun.

Samallahan selviää pyykkinarun mysteeri. Pyykit ovat olleet siinä vaakatasoon kiinnitetyssä harjanarussa, josta ne sitten ovat (miksi) siirretty narun katkaisun vuoksi viereiseen puuhun. Tätä tukee Wendelinin lausunto, jossa hän kertoo teltan olleen osittain luhistunut. Sama tilanne on ollut bongareiden käynnin aikaan. Teltan I-sivu on ollut vielä silloin pystyssä, mutta moottoripyörä on estänyt näkemästä sitä.
uusi78
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Minulla olisi tämmöinen teoria, joka juolahti mieleen. Eli tämä teoria lähtee siitä, että tekijöitä olisi ollut kaksi; NG + joku muu.

Eli lähden tässä teoriassa siitä, että telttaseurueelle olisi tullut riitaa ja NG olisi jätetty kylmästi ulos teltasta. NG olisi mennyt jonnekkin suutuspäissään (ja ehkä päissään) norkoilemaan ja tavannut siellä jonkun, ehkä kioskinpitäjän. NG olisi kertonut tapahtuneesta ja tämä ulkopuolinen henkilö olisi ehdottanut jotain tyyliin: "no tehtäisiinkö asialle jotain?", johon NG olisi katkerana ulosjäännistä ja riidasta sanonut, että: "no tehdään vaan". He olisivat sitten suunnitelleet tämän murheellisen episodin ja ehkä kahdestaan surmanneet teltassa olleet nuoret. Lopuksi tämä "kolmas osapuoli" olisi hieman kumauttanut myös NG:tä, jotta hänkin näyttäisi uhrilta. Tämä kolmas osapuoli olisi sitten vienyt ja piilottanut tavaroita, että episodi saataisiin näyttämään ryöstömurhalta tai jotain sinne päin. Hän olisi myös hankkiutunut eroon puukosta.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei ollenkaan paha tuo uusi 78 teoria, mutta siinä on se yksi paha mutta.

Kioskimiehen alibi, jossa hän köllii mammansa lämpöisessä kainalossa, humalassa tai selvinpäin.

Olisikohan Nissegussella ollut kanttia mennä kioskinpitäjän kanssa juttelemaan, vaikka viina antaakin viden voimat, niin häijy kioskimies on kuitenkin häijy kioskimies.

Nythän voisi kuitenkin ajatella sitä, että miksi Nissegusse ei käynyt kiskalla kertaakaan, vaan jatkoi suoraan rantaan, kun sepi kävi ostamassa jäätelöt koko porukalle ja sittemmin Tuulikki ja Sepi kävivät hakemass kiskalta limua.

Nissegusse oli kuitenkin kierrellyt kaikki kulmat motukallaan jo aikaa sitten ja saattoi tuntea kiposkinpitäjän jo entuudestaan ja ei olisi mikään suuri ihme, jos hän olisi saanut omilla "huulillaan" ja "jutusteluillaan" kioskinpitäjän vihat niskaansa.

Kenties silloin ei ole ollut sopivaa kummallekaan osapuolelle "ottaa niitä Nissegussen lanseeraamia eriä".

Nyt sitten olisi ollut helluntain kunniaksi tullut erän paikka.

Olisiko tämä suuri urho, saanutkin kenties turpiinsa kioskinpitäjältä ja Sepikin nakannut ohimennen muutaman "pystymailan" ?

Siinä olisi Sariolalle se trauma no. 1 , jossa Nissegusse olisi menettänyt muistinsa ja vajonnut muistiaukkoon.
uusi78
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

^No jos se "kaveri" olisi sitten ollut vaikka mies nimeltä Hans Assman...
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

uusi78 kirjoitti:^No jos se "kaveri" olisi sitten ollut vaikka mies nimeltä Hans Assman...
:roll:
---------
Allekirjoitus.
alpo
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja alpo »

En usko, että kukaan olisi auttanut Nisseä tekemään murhia. Sitä vaihtoehtoa olen miettinyt, että jospa joku muukin on käynyt teltalla ja vienyt jotain. esim. mustapartainen polkupyörämies. Nisse olisi ainoastaan hävittänyt puukon. Tämäkin teoria kyllä ontuu.
Uskottavinta on, että Nisse teki teon yksin lavastuksia myöten tai joku ulkopuolinen tai ulkopuoliset. Ei mielestäni ole mitenkään poissuljettua , että teon on tehnyt ulkopuolinen.
Ai joo, nyttehä mä sen vasta hokasin.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

uusi78 kirjoitti:Minulla olisi tämmöinen teoria, joka juolahti mieleen. Eli tämä teoria lähtee siitä, että tekijöitä olisi ollut kaksi; NG + joku muu.
Tässä taannoin esitetty ns Jäppisteoria tukeutui juuri tuohon näkemykseen. Sitä spämmäsi kaikkiin mahdollisiin foorumeihin aikanaan Hessu nimimerkkiä käyttänyt henkilö. No, mikäpä siinä, ihan teoria siinä missä muutkin. Tuolla aihetta on käsitelty enemmänkin muiden lärpätysten ohessa. Murhainfon Hessu on kiistänyt jyrkästi osallisuutensa Jäppisteorian kehittelyyn, sikäli kun tällä knoppitiedolla mitään merkitystä on.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Älä viiva sinäkään aloita tuota parjaamistasi minua kohtaan, sillä en ole ikinä mitään Jäppisteoriaa levitellyt täällä, enkä muuallakaan.

Luulotautiset konsta ja Urho alkoivat haukkua minua Jäppisteoriasta, kun aloin kyselemään Gussen rekisteriotteen perään.

Lähinnä minulla oli halu tietää pyörän viimeinen omistaja ja olisiko vehje kenties kunnostettavista.

Urho ja konsta väittivät, ettei rekisteritietopja ole enää saatavana ja kun rohkenin olla asiasta eri mieltä, niin he väittivät minua valehteliijoiksi.

Sittemmin olen monta kertaa kertonut, mistä ko. papereita voi kysellä, eli AKE:sta, josta tiedot löytyvät mikrofilmattuina ja ne voi tilata joko saäköpostitse tai puhelimella, eli käymällä itse AKE: n toimistolla, oliko se nyt Flemarilla, no kuitenkin n. 30 € korvausta vastaan/tieto.

No Jäppisteoriahan heitti heti varjonsa jutun päälle ja minulla tuntosarvet nousivat pystyyn, kun kaksi kovaa Gussen kannattajaa alkavat oitis nimitellä minua ja luulottelemaan minun keksineen jonkin perkeleen Jäppisteorian.

Tuollainen metelöinti osoittaa sen, että asiassa saattaa olla jotain tulenarkaa, joten ei muuta kuin lisää bensaa liekkeihin.

No se asia ei sittemmin johtanut muuhun, kuin siihen, että konsta ja Urho tekivät vakaasti ja harkiten minusta valehtelijan, vaikka kaikille hiemankin loogisesti ajatelleelle oli päivän selvää, että minä en ole jonkun saakelin Jäppisteorian keksijä.

Vieläkään kumpikaan noista "sankareista" ei ole pyytänyt minulta anteeksi sitä, että he leimasivat minut syyttä valehtelijaksi, joten nyt voitte kaikki todeta minkälaisista "sankareista" heidän kohdallaan on kyse.

Sama pätee Sariolaan.

Jäppisteorian ovat alunalkaen panneet alulle konsta ja Urho, tuo maan mainio kaksikko.
_____
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja _____ »

Hessu52 kirjoitti:Älä viiva sinäkään aloita tuota parjaamistasi minua kohtaan, sillä en ole ikinä mitään Jäppisteoriaa levitellyt täällä, enkä muuallakaan.
Mikähän kohtaus tuo nyt oli? Kerroin taustaa, että netissä on jo aiemmin esitetty teoria kyseisestä tapahtumienkulusta ns jäppisteorian muodossa ja että sen toi julki joku Hessu. Eikö se ole vain kohteliasta tarkentaa, että kyseessä on joku muu kuin sinä, koska olet osattomuuttasi tuohon niin näkyvästi muistanut aina korostaa? Luepa uudestaan tuo edellinen viestini, pyyhi kuolat suupielistäsi, anna sykkeesi laskea ja ota rennosti.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Minähän sen jäppisteorian nostin uudelleen esille, koska pidän sitä harvinaisen järkevänä teoriana useimpiin muihin verrattuna.

Ei siitä kenenkään kannta hernettä nenään vetää - paitsi ehkä Jäppisen, jos vielä eläisi.
Pasilan mies.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Nostetaan tämä lempiaiheeni taas esille.
Teoriassani teltan muoto on ollut heti törmäyksen jälkeen suunnilleen tällainen. Törmäyksen johdosta aiheutuneita reikiä en ole tähän tehnyt, eikä liioin teltan sisällä ole ihmisiä eikä mallinukkeja.

Kuva

Boismanin keho on siirtynyt alkuperäiseltä nukkumapaikalta n. 1 metrin sivuun teltan sivun päälle. Tässä vaiheessa ovat syntyneet mm. nämä kaksi reikää.

"Alaosassa, takapäädyn lähellä, teltan liepeen yläpuolella on n. 3 cm pituinen, siistireunainen pisto-/viiltojälki (kuva 30). Lisäksi samalla alueella, teltan liepeen alla, on n. 1,8 cm pituinen, palkeenkielimäinen pisto-/viiltojälki (kuva 31). Jäljet ovat teräaseen jättämiä. "

Teltan pohjakeppi ja sivunarukeppi ovat lävistäneet kankaan.

Teltan I-sivu on Boismanin jännittäessä telttakangasta kääntynyt voimakkaasti III-sivua kohti. Täten on mahdollista, että Mäen pisaroita tarttuu II-sivun lisäksi I-sivulle.

"II-sivun veriroiskeiden keskittymäalueella on lisäksi kapeahkot, hieman kiilamaiset alueet, joissa ei näyttäisi juurikaan olevan veriroiskeita (kuva 23). Tämän tyyppiset veriroiskeiden lähtöpistealueella olevat lähes verettömät alueet voivat johtua lyöntivälineen tyypistä/muodosta tai lyöntivälineen asennosta/suunnasta kohteeseen nähden. "

Näkemättä kuvaa nro 23, voisin ennustaa kiilamaisten alueiden olevan juuri kuvassa näkyvien laskosten suuntaisia.
Viimeksi muokannut kukkuu, Ma Syys 29, 2008 8:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Teltan I-sivulla olevan alhaalta ylöspäin valuneen verijäljen on todennäköisesti aiheuttanut esim. teltan sisällä ollut kassi.

Kuva
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Teltan IV-sivulla on verettömiä alueita jotka ovat syntyneet kankaan laskostuessa.

Kuva

Laskokset syntyvät Boismanin kenon vaikutuksesta, kun telttaa vedetään takaisin II-sivun suuntaan.

Kuva
Vastaa Viestiin