häirikkö kirjoitti: Ti Maalis 29, 2022 1:03 pm
Papa Legba kirjoitti: Ti Maalis 29, 2022 10:42 am
.
Syyhän olisi se, ettei Oscarit kiinnosta enää juuri ketään. Jotain isoa kohuahan tässä olisi ehkä haettu. En nyt kuitenkaan ymmärrä, miten tän vuotinen naamaan läpsiminen vaikuttaisi ensi vuoden gaalan katsojalukuihin. Ellei sitten tuolla paljon kaivatulla diversiteetillä (jokunen vuosi sittenhän oli ongelma oscareiden "valkoisuus") saada myös itse palkintojen jaosta "värikkäämpää" ja kiinnostavempaa, sillain arvaamatonta katsos... Kuka sitä jaksaa vuosi toisensa jälkeen katsoa, kun joku valkoinen ämmä itkeä vollottaa ja pitää liian pitkän puheen, jossa kiittelee kaikki ensimmäisen luokan opettajasta lähtien aina jumalaan. Onhan se nyt ihan eri asia, kun ei tiedä ketä vedetään lättyyn vai pistetäänkö painiksi, tai twerkkaako joku lehmä mustat, läskit selluliittiperseposket paljaana lavalla hyllyen ja kiitospuheessa kertoo märästä pillustaan, tai muuta korkeamman kulttuurin ilmentymää...
No mitä tulee tohon tiesikö Chris Rock rouva Pinkett Smithin sairaudesta, niin veikkaan että tiesi. Jopa mä tiedän, vaikken seuraa kyseisten näyttelijöiden, varsinkaan Pinkett Smithin edesottamuksia laisinkaan. Hollywood kuitenkin melko pieni piiri, että kyllä siellä varmasti kaikkien taudit tiedetään. Tuo neekeri-akkojen tukka on muutenkin tapetilla ollut jo pitkän aikaa. Kuulemma siellä on pakko heidän suoristaa tukkaansa ja käyttää peruukkeja, että kelpaavat yhteiskunnalle ja saavat työpaikan. Tosin käsittääkseni 1970 -luvulla suurin osa kulki ihan tavallisissa töissä ja eli elämäänsä yhteiskunnan jäsenenä afrotukkansa kanssa, eikä valkoisia kiinnostanut sitten niin pätkän vertaa. Missä vaiheessa lienevät alkaneet sitten pelleillä peruukkien yms. kanssa, kun jo aikaa sitten oli ihan ok olla afrotukka. Nuo peruukit ommellaan omaan päähän. Siis oma tukka letitetään ihan helvetin kireille leteille ja siihen ommellaan peruukki. Se repii hiustupet pilalle ja ajan kanssa hiustupet kuolee. Se lie syynä rouva Pinkett Smithin tukan lähtöönkin. On arka asia naisille ja hassuintahan on, että Chris Rock on itse tehnyt dokumentin Good Hair liittyen tohon neekerinaisten hius-ongelmaan. Eli hänellä luulisi olevan tiedossa kaikki nyanssit tukka-issuen taustalla. Siinä mielessä erikoista, että päätti vitsailla juuri tuosta asiasta. En gaalaa katsonut, mutta kiinnostaisi tietää, vitsailiko hän kenenkään muun ulkonäköön liittyvistä asioista, kuin vain tän yhden muijan.
Ehkä Smithien ja Chris Rockin välillä on jotain vihamielisyyttä ollut jo pidempään, mistäpä ton tietää... Will Smithiä olen pitänyt ihan ok tyyppinä ja asiallisena, mutta vaikuttaa menneen jotenkin huonoon suuntaan asiat hänellä viime vuosina. Chris Rock on aika hauska ja fiksu koomikko. Ei toki Dave Chappellen tasoinen.