Helsinkiläinen Riina Mäkinen, 19 v. katosi 10.5.2017 Loviisan Gammelbyssä
Re: 19-vuotias Riina Mäkinen - kadonnut Loviisan Gammelbyssä 5/2017
Ihan heittona...kun silminnäkijä näki Riinan ja miehen riitelevän auton luona. Onko mitenkään mahdollista, että tämä naispuolinen riitelijä ei olisi ollutkaan Riina vaan se toinen tyttöystävä. Jos Riina olisikin pistetty pois päiviltä jo aiemmin ja autoa ja Riinan omaisuutta oltiin polttamassa. Siitä olisi syntynyt eripuraa pariskunnan välillä panikoidessa. Se selittäisi myös, miksi autoa oli yritetty ajaa niin outoon maastoon - ehkä ihan eri paikkaan kuin missä ruumis olikaan, ja juurikin kätkeäkseen tappamisen jäljet...Dynamiitti olisi ollut potentiaalinen jälkien hävittäjä. Ehkä kännyä (vai mitä löytyikään paljon jäljiltä) oli yritetty kadottaa tarkoituksellisesti, mutta osia näkyi tuhkan seasta silti. Riina olisi saattanut olla jo esim vrk aikaisemmin siinä piilopaikassa ja silloin tavaroita olisi jäänyt sinne ja pistetty pois päiviltä ennen autoepisodia
...
Tätä mä oon kanssa miettinyt ja ollutkin tätä mieltä. Poliisit vaan ovat erimieltä kun eivät nää syytä epäillä Jarvan sanomisia.
Muistan kun ensi kerran kuulin tästä katoamisesta ja kuulin nämä taustat, silloin toukokuussa 2017 niin pidin täysin selvänä että Jarva on tehnyt Riinalle jotain, Riinan katoaminen ja auton polttaminen heti perään, kuulostaisi niin selvältä peliltä. Silti syytä epäillä ei ole...
Muistan kun ensi kerran kuulin tästä katoamisesta ja kuulin nämä taustat, silloin toukokuussa 2017 niin pidin täysin selvänä että Jarva on tehnyt Riinalle jotain, Riinan katoaminen ja auton polttaminen heti perään, kuulostaisi niin selvältä peliltä. Silti syytä epäillä ei ole...
Heititpä tuoreen ajatuksen, eihän tuota teoriaa olekaan esitetty pariin päivään sen jälkeen kun jälleen kerran tuotiin esille että sen jarvan toisen tyttöystävän oli tutkimuksissa selvitetty olleen muualla tuohon aikaan
Yleisesti kun ketjussa toistuvasti pohditaan sitä että miksi poliisi niin epäilemättä uskoo Jarvan puheisiin ja syyttömyyteen, niin ei siihen jarvan syyttömyyteen ilman tutkimuksia ole ilmeisesti uskottu...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tas ... #gs.vvluwcAikanaan Helsingin poliisi ehdotti Itä-Uudenmaan poliisille murhatutkinnan aloittamista, mutta Itä-Uudellamaalla ei lämmetty ajatukselle, Wahe kertoo kirjassaan. Tutkinnan johto olisi silloin siirtynyt Itä-Uudellemaalle.
– Totta kai poliisilla oli koko ensimmäisen kesän päätutkintalinjana se, että tällä miehellä oli osaa Riinan katoamiseen ja mahdollisesti hän olisi Riinan surmannut. Mutta tässä on pystytty erinäisten faktojen kautta sulkemaan pois tai ainakin pitämään hyvin vähäisenä mahdollisuutena, että hän olisi tässä henkirikokseen syyllistynyt.
Tuossa selviää myöskin se miksi ei haluttu aloittaa virallisesti murhatutkimusta, eli ilmeisesti siksi koska se olisi siirtänyt tutkinnan johdon Itä-Uudellemaalle jossa ei välttämättä olisi ollut käytettävissä yhtä hyviä resursseja kuin Helsingin poliisilla.
Tutkimuksissa on sitten todettu Jarvan kertomusten pitävän pääosin paikkansa, ja vasta viimeisimmät uutisethan ovat avanneet tarkemmin sitä Jarvan kertomusta joka siis poikkeaa melko paljon siitä mitä julkisuudessa aiemmin kerrottiin, ja tämä viimeisin julkisuuteen tuotu versio onkin huomattavasti helpompi uskoa.
-
Touhupuntti
- Rico Tubbs
Heitän kans heittona että entä jos oikea tyttöystävä, jolle tiedetään Jarvan soittaneen, olikin oikeasti töissä(?) (onkohan tämä oikeasti totta, koska puhutaan narkomaanipiireistä), niin kyydissä olisikin ollut joku aivan ulkopuolinen nainen, vastaavaa ulkonäköä. Monesti me aikanaan jätettiin puhelin X paikkaan vaikka toiselle paikkakunnalle just lavastaakseen alibin. Tai junaan tai työharkkapaikan kaappiin.Jepari kirjoitti: Ti Huhti 05, 2022 11:39 pm Ihan heittona...kun silminnäkijä näki Riinan ja miehen riitelevän auton luona. Onko mitenkään mahdollista, että tämä naispuolinen riitelijä ei olisi ollutkaan Riina vaan se toinen tyttöystävä. Jos Riina olisikin pistetty pois päiviltä jo aiemmin ja autoa ja Riinan omaisuutta oltiin polttamassa. Siitä olisi syntynyt eripuraa pariskunnan välillä panikoidessa. Se selittäisi myös, miksi autoa oli yritetty ajaa niin outoon maastoon - ehkä ihan eri paikkaan kuin missä ruumis olikaan, ja juurikin kätkeäkseen tappamisen jäljet...Dynamiitti olisi ollut potentiaalinen jälkien hävittäjä. Ehkä kännyä (vai mitä löytyikään paljon jäljiltä) oli yritetty kadottaa tarkoituksellisesti, mutta osia näkyi tuhkan seasta silti. Riina olisi saattanut olla jo esim vrk aikaisemmin siinä piilopaikassa ja silloin tavaroita olisi jäänyt sinne ja pistetty pois päiviltä ennen autoepisodia...
Kuinka moni on lukenut Vahen kirjan ?
Mieluummin uskon sen tekstiä, kuin täällä olevien nikkien kirjoituksia. Kysymyksessä kumminkin 22 v poliisin kokemus, mikähän näiden "uskovien" rikos kokemus lienee?
Esim. Juha Laitisen löydyttyä 90 prosenttia kirjoittajista edelleen uskoi henkirikoksen, vaikka taas se Sokea Reettakin näki tapahtumien kulun.
Mieluummin uskon sen tekstiä, kuin täällä olevien nikkien kirjoituksia. Kysymyksessä kumminkin 22 v poliisin kokemus, mikähän näiden "uskovien" rikos kokemus lienee?
Esim. Juha Laitisen löydyttyä 90 prosenttia kirjoittajista edelleen uskoi henkirikoksen, vaikka taas se Sokea Reettakin näki tapahtumien kulun.
Viimeksi muokannut Hurjimus, Ke Huhti 06, 2022 8:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Touhupuntti
- Rico Tubbs
Mulle on aivan sama mihin muut tai 22v kokemuksella työskentelevä poliisi, joka ei siltikään tapausta ole saanut saatettua päätökseen Riinan löytymisen osalta (oli katoamisen syy sitten mikä tahansa) uskovat tilastollisesti. Jos yksikin "nilkki" Riinan löytymistä spekulaatioiden myötä edesauttaa niin hatun nosto tälle. Kaikille on helpotus kun hän löytyy ja kuolinsyy saadaan tutkittua. Jos kyse on vahingossa metsään jäämisestä, on varmasti tälle kunnon venevarasnilkille myös helpotus päästä tästä henkirikosepäilystä, ja ehkä helpottaa hänenkin elämäänsä päästä jaloilleen tosta katuojasta jossa MTV3 jutun mukaan vieläkin katoamisen jälkeen rypee jatkaessaan pikkurikoslinjaansa. Jos kyse paljastuu rikokseksi, on velvollisuus vaatia tekijä vastuuseen.Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 8:06 am Kuinka moni on lukenut Vahen kirjan ?
Mieluummin uskon sen tekstiä, kuin täällä olevien nikkien kirjoituksia. Kysymyksessä kumminkin 22 v poliisin kokemus, mikähän näiden "uskovien rikos kokemus lienee?
Kurkkasin muuten sen lapasjalan vanhoja FB tilejä niiltä vuosilta julkaisuissa niin löytyi yhteisiä tuttuja jotka kans tyyliltään samaa mustat hiukset kategoriaa. Sain psykoosit tulille ja aion tutkia tätä kehittämääni linjaa plus myös katsoa häviääkö tän tekstin jälkeen joku näistä tän pirikikkelin kavereista
Täällä on ihan turha yrittää kääntää näiden epäuskoisten päitä kun ovat vuosikausia vääntäneet mitä uskomattomampia teorioita miten Jarva on mahdollisesti surmannut Riinan. Ja säännöllisesti aina joku uusi nikki rekkautuu palstalle kun on keksinyt mukamas uuden kuningasidean ettei palaneen auton luona ollutkaan Riina vaan Nuorala. Ikäänkuin poliisille ei olisi tämäkään tullut mieleen.Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 8:06 am Kuinka moni on lukenut Vahen kirjan ?
Mieluummin uskon sen tekstiä, kuin täällä olevien nikkien kirjoituksia. Kysymyksessä kumminkin 22 v poliisin kokemus, mikähän näiden "uskovien rikos kokemus lienee?
Samaten, vaikka poliisi kertoo että valvontakameran kuvassa on satavarmasti Riina, siitäkin pitää sivutolkulla vääntää että näyttää enemmän Nuoralalta. Ja viis siitä vaikka murharyhmän poliisi kertoo että ovat voineet riittävällä varmuudella poissulkea sen mahdollisuuden että Jarva olisi surmannut Riinan, sillä ei näytä olevan mitään merkitystä joillekin nimimerkeille. Jarvan on kerta kaikkiaan oltava syyllinen. Tätähän tämä ketju on ollut kohta 5v ja sama meno näyttää vaan jatkuvan.
Tilastoista sen verran että on äärimmäisen harvinaista että poliisi ilmoittaa ettei epäile jotakuta henkirikoksesta, ja myöhemmin tämä samainen henkilö osoittautuukin syylliseksi. Sensijaan poliisi vangitsee vuosittain satoja syyttömiä ihmisiä. Jos olisi pienikin epäilys että Jarva olisi surmannut Riinan, olisi mies vangittu aikapäivää sitten henkirikoksesta epäiltynä. Kuten aiemmin jo todettu, kadonneen etsinnästä -->henkirikokseen ei paljoa vaadi (Kesti) tai vaikkapa Lea leikari, jonka katoamista alettiin tutkimaan henkirikoksena vain koska tämä lähti kotoaan, eikä palannut sinne takaisin. Tässä Riinan tapauksessa ei edes sen vertaa ole katsottu tapahtuneen, jotta henkirikoksena alettaisiin tutkimaan.
Mutta jatkakaa ihmeessä. Mutta muistakaa olla paikalla kun Riinan jäännökset aikanaan löytyy jostain puun juurelta, tai vesistöstä, ja poliisi ilmoittelee että tapaus on loppuunkäsitelty. Varmaan vielä senkin jälkeen osa sinnikoista uskoo Jarvan olevan syyllinen. Näinhän nämä aina menevät. (Nela nostettiin puuhun).
Tämä case näköjään herättää varsin voimakkaita tunteita.
Valitettavasti vain on niin, että spekulaatiot elää niin kauan kunnes kadonnut löytyy, minkä jälkeen voidaan saada vastauksia avoimiin kysymyksiin.
Itse toivon vain, että Riina löytyy. Jossain hänen jäänteensä ovat. Luut eivät maadu edes muutamassa vuosikymmenessä.
Valitettavasti vain on niin, että spekulaatiot elää niin kauan kunnes kadonnut löytyy, minkä jälkeen voidaan saada vastauksia avoimiin kysymyksiin.
Itse toivon vain, että Riina löytyy. Jossain hänen jäänteensä ovat. Luut eivät maadu edes muutamassa vuosikymmenessä.
Niinkuin Trebmis kirjoitti, ei Riinan löytyminenkään ainakaan maastosta tai lammesta muuta osan nikkien käsitystä tapahtuneesta, se on monta kertaa nähty täällä.Hermione kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 10:22 am Tämä case näköjään herättää varsin voimakkaita tunteita.
Maailmaan mahtuu paljon ääntä, joskus kannattaa suodattaa pois ne joita ei halua huomioida.Hurjimus kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 11:01 amNiinkuin Trebmis kirjoitti, ei Riinan löytyminenkään ainakaan maastosta tai lammesta muuta osan nikkien käsitystä tapahtuneesta, se on monta kertaa nähty täällä.Hermione kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 10:22 am Tämä case näköjään herättää varsin voimakkaita tunteita.
Oli syy Riinan katoamiseen mikä hyvänsä, toivottavasti jotain vastauksia saadaan joskus.
Ikävää että jotkut ottavat aivan tavallisten tallaajien mielipiteet ja spekulaatiot niin henkilökohtaisina että täytyy täällä alkaa kinaamaan. Jokainenhan saa tehdä täysin omat mielipiteensä tästäkin asiasta. Sitä vartenhan tämä keskustelupalsta täällä on. Jos poliisi sanoo jotain niin voi täysin uskoa poliisia jos niin haluaa tai sitten voi olla uskomatta. Itse sen verran tiedän poliisien resurssipulasta ja rahan vähyydestä että tiedän että voin kyseenalaistaa halutessani myös poliisien sanomisia. Mutta jokainen saa päättää itse mitä uskoo. Ei siitä tarvitse suuttua tai alkaa haukkumaan.
Eniten toivon, niinku uskon että kaikki toivovat että Riina löytyy ja jos löytyy kuolleena niin aivan varmasti vähiten toivon että olisi joutunut henkirikoksen uhriksi. Ihan Riinan itsensä takia.
Eniten toivon, niinku uskon että kaikki toivovat että Riina löytyy ja jos löytyy kuolleena niin aivan varmasti vähiten toivon että olisi joutunut henkirikoksen uhriksi. Ihan Riinan itsensä takia.
Riinan löytyminen tietysti on tärkeintä, jotta omaiset voisivat asiassa saada edes jonkinlaisen rauhan itselleen.
Mutta minua ärsyttää suunnattomasti se, että eräät nimimerkit ovat ottaneet asiakseen päättää, mistä täällä saa spekuloida/keskustella. Tämä foorumi on kuitenkin juuri siihen tarkoitukseen, eikä mikään virallinen asiakirjasto.
Ja itse olen vähän sitä mieltä, että Jarvalla on tässä tapauksessa joka tapauksessa jonkinlainen moraalinen vastuu/osuus tapahtumista, vaikka viime kädessä tietysti aikuinen ihminen tekee päätökset itse, niin vähän pitäisi katsoa myös toisten perään...
Mutta minua ärsyttää suunnattomasti se, että eräät nimimerkit ovat ottaneet asiakseen päättää, mistä täällä saa spekuloida/keskustella. Tämä foorumi on kuitenkin juuri siihen tarkoitukseen, eikä mikään virallinen asiakirjasto.
Ja itse olen vähän sitä mieltä, että Jarvalla on tässä tapauksessa joka tapauksessa jonkinlainen moraalinen vastuu/osuus tapahtumista, vaikka viime kädessä tietysti aikuinen ihminen tekee päätökset itse, niin vähän pitäisi katsoa myös toisten perään...
Voi voi, kun päättyi elämän koi
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Onhan tästä tarinasta moneksi, kunnes Riina löytyy ja ehkä saadaan lisää faktoja.
Oliko tämä narkomaanien surullinen kujanjuoksu, jossa lopulta kunto ja tuuri loppuivat ja sattuma astui peliin onnettomuuden merkeissä?
Minuakin on mietityttänyt Jarvan omituinen aseen piilotus. Tietysti hän on ollut huonossa jamassa, eikä siinä lapanen toisessa ja kenkä toisessa jalassa ole oikein uskottava näkykään, että kunnialliseksi asiakkaaksi olisi kukaan uskonut. Mutta olisiko hänellä ollut aseesta (tai vaikka huumeista) vielä lasku maksamatta?
Oliko epätoivoinen ja huonossa hapessa oleva Jarva ajatellut yrittää kuitata jotain pois tuolla aseella ja piilottanut sen jonkun muun kuin myyjien löydettäväksi. Verensokerit oli matalalla ja karamellejä oli pakko varastaa, että ei taju lähde. Ei ollut voimia etsiä parempaa piilopaikkaa aseelle.
Huumeet hukassa, vene hukassa ja auto palanut. Ei jäänyt kuin velkaa.
Oliko tämä narkomaanien surullinen kujanjuoksu, jossa lopulta kunto ja tuuri loppuivat ja sattuma astui peliin onnettomuuden merkeissä?
Minuakin on mietityttänyt Jarvan omituinen aseen piilotus. Tietysti hän on ollut huonossa jamassa, eikä siinä lapanen toisessa ja kenkä toisessa jalassa ole oikein uskottava näkykään, että kunnialliseksi asiakkaaksi olisi kukaan uskonut. Mutta olisiko hänellä ollut aseesta (tai vaikka huumeista) vielä lasku maksamatta?
Oliko epätoivoinen ja huonossa hapessa oleva Jarva ajatellut yrittää kuitata jotain pois tuolla aseella ja piilottanut sen jonkun muun kuin myyjien löydettäväksi. Verensokerit oli matalalla ja karamellejä oli pakko varastaa, että ei taju lähde. Ei ollut voimia etsiä parempaa piilopaikkaa aseelle.
Huumeet hukassa, vene hukassa ja auto palanut. Ei jäänyt kuin velkaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Olen huomannut saman, jos joku kertoo uskovansa poliisin hyvin perusteltua tapahtumien kulkua, vähintään puolenkymmentä nikkiä ilmaantuu nopeasti torppaamaan kirjoituksen.Murheli kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 1:07 pm Riinan löytyminen tietysti on tärkeintä, jotta omaiset voisivat asiassa saada edes jonkinlaisen rauhan itselleen.
Mutta minua ärsyttää suunnattomasti se, että eräät nimimerkit ovat ottaneet asiakseen päättää, mistä. täällä saa spekuloida/keskustella. Tämä foorumi on kuitenkin juuri siihen tarkoitukseen, eikä mikään virallinen asiakirjasto.
Foorumin tarkoitus on todella keskustella tapauksesta usealta kantilta. Sen sijaan harhaisen kuvitelman"tappaja omaisen" kulmilla kyylääminen ei liene tämän foorumin tarkoitus.
-
Touhupuntti
- Rico Tubbs
Ja kun miettii et olipa muutenkin raukkamainen mies kertoessaan, mikäli nämä sanat pystyy toteen näyttämään aiemmilla sivuilla, ampuneensa varoituslaukauksia Riinan jalkoihin ja väittäneensä epäilleen Riinan varastaneen huumeet. Pussy. Kunnon "alfa". Joka tapauksessa en häntä arvosta yhtään varkaana, rottana, elämän koulun lapasena, normaalitilanteessakaan - ja se on mun mielipide. Ja pysyy vaikka Riina olisi vahingossa menehtynyt onnettomuuden vuoksi luontoon. Ja tämä ei ole "nilkkien" propagandaa löytää väkisin syyllinen. Ei. Vaan yksinkertaisesti ilmaista inhoa tällaista nuoren naisen mukaansa houkutellutta raatoa kohtaan. Aito nilkki löytyy sieltä kivenkolosta kahvipannunsa kanssa.Murheli kirjoitti: Ke Huhti 06, 2022 1:07 pm Riinan löytyminen tietysti on tärkeintä, jotta omaiset voisivat asiassa saada edes jonkinlaisen rauhan itselleen.
Riina saa oikeutta mikä hälle kuuluu ja mun panos asiaan on pitää keskustelu avoimena ja auki ja nostaa ajatuksia - vaikkakin voi olla aivan utopistisia- mutta ainakin toisia ajatuksia nostattavia jos ei muuta. Ja edelleen ennen kaikkea tämän spekuloinnin takana on tarkoitus löytää kadonnut.