Ärsyttää Murha.infossa->
Ihmiset eivät ajattele, että ilman siivoojia me elettäis paskassa.
Koska eihän kukaan "normaali-työntekijä" voisi millään pestä työhuoneensa lattiaa.. nk. paskaduunien tekijät ovat Suomen selkäranka. En pidä heitä yhtään sen huonompana kuin pankkivirkailijaakaan. (en tiedä mistä tuo virkailija tuli mutta tuli kuitenkin.
) Itse olen tehnyt 9h päivää 5,50e tuntipalkalla enkä valittanut koska laskut oli maksettava.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Aivan! Ja valitetaan nyt, kun makuun pääsin
.
En mä ymmärrä sitäkään, että ei voida tehdä kun sitä työtä, johon on koulut käyty. Tottakai jokainen pyrkii alansa hommiin, ei kai kukaan turhaan opiskele jotain tiettyä alaa. Mutta ei pitäisi olla niin ylpeä, ettei "alempiarvoista vakanssia" huoli tilapäisesti, jos oman alan duunia ei juuri nyt ole tarjolla.
Itse olen tehnyt paljon niitäkin töitä, jotka ei ole lähellekään omaa koulutustani, ja kaikki olen ottanut "elämän oppikoulun" kannalta. Ei taatusti ole vähentänyt mun ammattipätevyyttäni, päinvastoin.
En mä ymmärrä sitäkään, että ei voida tehdä kun sitä työtä, johon on koulut käyty. Tottakai jokainen pyrkii alansa hommiin, ei kai kukaan turhaan opiskele jotain tiettyä alaa. Mutta ei pitäisi olla niin ylpeä, ettei "alempiarvoista vakanssia" huoli tilapäisesti, jos oman alan duunia ei juuri nyt ole tarjolla.
Itse olen tehnyt paljon niitäkin töitä, jotka ei ole lähellekään omaa koulutustani, ja kaikki olen ottanut "elämän oppikoulun" kannalta. Ei taatusti ole vähentänyt mun ammattipätevyyttäni, päinvastoin.
Ei tuo paskaduuni sanana tarkoita sitä, että halveksuttaisi toisten ammattia, vaan sitä, että eräillä aloilla, kuten esimerkiksi siivousalalla, tunnetusti työehdot ja palkkaus ovat huonoja, ja yleensä ko. alat ovat ihmisille viimeinen vaihtoehto, kun - kuten tuossa serialist mainitsikin - vuokra on maksettava.
Muistaakseni aktivisti Eetu Viren lanseerasi tämän paskaduuni -sanan aiheuttaen hirveän kohun työn arvostuksesta. Minusta hänen puheensa oli aivan oikein. Ei voi jatkuvasti vain hokea kuinka työ itsessään on arvokasta ja pitää vain olla tyytyväinen kunhan on jotain työtä, kun oikeasti ihmisistä kiskotaan noilla aloilla kaikki mehut ja he joutuvat tekemään useampaa työtä pärjätäkseen, sairauslomailevat fyysisten ja psyykkisten ongelmien vuoksi, heitä katsotaan kieroon ja työehdot ovat mitä ovat.
Paskaduunia mikä paskaduunia.
Murha.infossa ärsyttää monikin asia, mutta sama pätee tällä hetkellä koko elämääni, joten jätän erittelemättä.
Muistaakseni aktivisti Eetu Viren lanseerasi tämän paskaduuni -sanan aiheuttaen hirveän kohun työn arvostuksesta. Minusta hänen puheensa oli aivan oikein. Ei voi jatkuvasti vain hokea kuinka työ itsessään on arvokasta ja pitää vain olla tyytyväinen kunhan on jotain työtä, kun oikeasti ihmisistä kiskotaan noilla aloilla kaikki mehut ja he joutuvat tekemään useampaa työtä pärjätäkseen, sairauslomailevat fyysisten ja psyykkisten ongelmien vuoksi, heitä katsotaan kieroon ja työehdot ovat mitä ovat.
Paskaduunia mikä paskaduunia.
Murha.infossa ärsyttää monikin asia, mutta sama pätee tällä hetkellä koko elämääni, joten jätän erittelemättä.
Monet käyttävät ilmaisua "paskaduuni" halveksuvasti..ikävää, mutta totta. Itse olen pienen elämäni aikana oppinut arvostamaan kovaa työtä vaikka palkka olisikin surkea. Kotona isä teki niin valtavasti töitä kun olimme pieniä, että hyvä kun lapset tunnistivat pienenä isäänsä..mutta meidän takiahan se niitä töitä tekikin. Jokainen muodostaa käsityksensä ja mielipiteensä kaikesta oman elämänsä pohjalta..useimmiten ainakin.
Nykyään arvostetaan korkeastikoulutettuja liikaakin. Tunnen ihmisiä, jotka eivät ole käyneet kuin peruskoulun ja heillä menee monia koulutettujakin ihmisiä jopa paremmin. Ainakin arvot ja työmoraali ovat usein erilaisempia kuin koulututetuilla..He arvostavat eri tavalla töitään. Monesti on kuultu kuinka korkeastikoulutettu moittii ja halveksuu vain peruskoulun käynyttä. Jokainen tekee omat valintansa eikä koulutus aina välttämättä takaa parempaa elämää ja elämänasennetta ja niihin kuuluvia arvoja.
Nykyään arvostetaan korkeastikoulutettuja liikaakin. Tunnen ihmisiä, jotka eivät ole käyneet kuin peruskoulun ja heillä menee monia koulutettujakin ihmisiä jopa paremmin. Ainakin arvot ja työmoraali ovat usein erilaisempia kuin koulututetuilla..He arvostavat eri tavalla töitään. Monesti on kuultu kuinka korkeastikoulutettu moittii ja halveksuu vain peruskoulun käynyttä. Jokainen tekee omat valintansa eikä koulutus aina välttämättä takaa parempaa elämää ja elämänasennetta ja niihin kuuluvia arvoja.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Minäkin arvostan siivoojia ja muita paskaduunien tekijöitä. Mutta itse työtä sinänsä en arvosta pätkääkään. Tietysti on tärkeää että on puhdasta, mutta ei se ole sen arvokkaampaa itsessään kuin mikään muukaan työ. Kukaan ei hoe, että vaikkapa ATK-ammattilaiset ovat yhteiskunnan selkäranka ja tekevät tärkeää työtä, vaikka se totta onkin. Miksi? Luultavasti siksi, että heillä käsittääkseni on työolosuhteet ja palkkaus kunnossa, eivätkä he tarvitse tuollaista itsetunnon kohotusta puheella. Yleensäkin siivoojista puhuminen johtaa aina jonkinlaiseen hyssyttelyyn, varmaan sama pätee muillakin paska-aloilla, siivouksesta vain olen puhunut enemmän, koska olen sitä tehnyt. Miksi siivoojan pitäisi elää pyhällä hengellä ja hyvällä mielellä siitä, että "oikeasti" on yhteiskunnan selkäranka. Tällaista kannustusmetodia työnantajatkin käyttävät, kun oikea metodi olisi sellainen palkka, jolla oikeasti pärjää, ja työolot, joissa kykenee työskentelemään ilman että pää hajoaa.
Minusta tuo nöyristelykulttuuri on yksi syy siihen, miksi ala oikeasti on paskaduunia. Ihmisiä on opetettu, että työtä tulee arvostaa vaikka se olisi millaista. Tämähän sopii ahneille työnantajille. Onkohan tuokaan serialistin mainitsema 5,5 euroa edes lainmukainen? Eikös minimipalkankin pitäisi olla jo kuudessa eurossa vähintään.
Tuo mitä sanoit, serialist, koulutuksesta on kyllä ihan totta.
Minusta tuo nöyristelykulttuuri on yksi syy siihen, miksi ala oikeasti on paskaduunia. Ihmisiä on opetettu, että työtä tulee arvostaa vaikka se olisi millaista. Tämähän sopii ahneille työnantajille. Onkohan tuokaan serialistin mainitsema 5,5 euroa edes lainmukainen? Eikös minimipalkankin pitäisi olla jo kuudessa eurossa vähintään.
Tuo mitä sanoit, serialist, koulutuksesta on kyllä ihan totta.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Pam tuli viime kesänä sinne sanomaankin tuosta palkasta ja tänä kesänä se on noussut edes hieman inhimillisempään. Kyse oli siis eräästä huvipuistosta.
Että eihän se ollut ihan laillista, mutta saivat kuitenkin nyt niskaansa ja palkat nostettiin.
Mutta muita ihmisiä vähemmän ärsyttääksemme, palatkaamme itse aiheeseen.
Minuakaan ei juuri nyt ärsytä murha.infossa mikään. Hieno päivä siis!
Että eihän se ollut ihan laillista, mutta saivat kuitenkin nyt niskaansa ja palkat nostettiin.
Mutta muita ihmisiä vähemmän ärsyttääksemme, palatkaamme itse aiheeseen.
Minuakaan ei juuri nyt ärsytä murha.infossa mikään. Hieno päivä siis!
- Jack Handy -
- Jack Handy -
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Doctor Lecter kirjoitti:Ja miten paskaduuni, sen arvostus ja pieni palkka liittyy murha.infoon ja tähän keskusteluun. Poistukaa vapaan keskustelun alueelle te työtä tekevät ja raskautetut.
Eikös tässä keskustelussa saanut juuri sanoa, mikä murha.infossa ärsyttää?
Ja mua kun just sattui ärsyttämään kirjoituksissa käytetty paskaduuni-ilmaus ja rutina niiden tuputtamisesta
Nöyrin anteeksipyyntöni äskeisestä offtopicista
Se ilo siitä kuitenkin oli, että pieni kimmastuminen ja kas, enää ei ärsytä mikään. Ei edes se, että huomasin tuossa jossain ketjussa tekstiäni muokatun lainattaessa, mutta koska ko. lainauksesta tuli ihan kohtuuhauska, annan anteeksi.
t. lauhtunut raivopää
Se ilo siitä kuitenkin oli, että pieni kimmastuminen ja kas, enää ei ärsytä mikään. Ei edes se, että huomasin tuossa jossain ketjussa tekstiäni muokatun lainattaessa, mutta koska ko. lainauksesta tuli ihan kohtuuhauska, annan anteeksi.
t. lauhtunut raivopää
Kun porukat avaa uuden ketjun ja laittaa otsikoksi esim. pelkän nimen.
Henkirikos puolella olisi oikein kiva jos otsikossa lukisi nimi, paikkakunta ja tapahtumavuosi.
Kadonneissa olisi myös kiva jos otsikossa olisi nimi ja paikkakunta sekä vanhemmissa kadonneissa vuosi.
Pikkujuttuja jotka harmittavat.
Henkirikos puolella olisi oikein kiva jos otsikossa lukisi nimi, paikkakunta ja tapahtumavuosi.
Kadonneissa olisi myös kiva jos otsikossa olisi nimi ja paikkakunta sekä vanhemmissa kadonneissa vuosi.
Pikkujuttuja jotka harmittavat.
Ärsyttää välillä, etten pysty pistämään omaa korttani kekoon Bodom-keskustelussa. Se elää tällä hetkellä niin omaa elämäänsä ettei sinne mahdu joukkoon. No, osallistutaan gallupeihin sitten.
Asun niin kaukana Bodomilta, etten vielä ikinä ole päässyt paikalle tunnelmia aistimaan, ja jotkut taas tuntuvat viettävän siellä vapaa-aikansa. Tasan ei käy onnen lahjat. Suomi on pitkä maa, ainakin pohjoisesta etelään.
Asun niin kaukana Bodomilta, etten vielä ikinä ole päässyt paikalle tunnelmia aistimaan, ja jotkut taas tuntuvat viettävän siellä vapaa-aikansa. Tasan ei käy onnen lahjat. Suomi on pitkä maa, ainakin pohjoisesta etelään.
Nothing is quite what it seems
Paskaduunilla siis tarkoitetaan huonoja työehtoja, ei itse alaa. Akateemiset paskaduunit ovat myös tämän päivän tosiasia.serialist kirjoitti:Monet käyttävät ilmaisua "paskaduuni" halveksuvasti..ikävää, mutta totta. Itse olen pienen elämäni aikana oppinut arvostamaan kovaa työtä vaikka palkka olisikin surkea. Kotona isä teki niin valtavasti töitä kun olimme pieniä, että hyvä kun lapset tunnistivat pienenä isäänsä..mutta meidän takiahan se niitä töitä tekikin. Jokainen muodostaa käsityksensä ja mielipiteensä kaikesta oman elämänsä pohjalta..useimmiten ainakin.
Every ship must sail a world.
^no juu, totta tuokin..mutta jotkut käyttävät sitä ilmaisuna työstä "jota itse eivät tekisi koska se on kamalaa ihan työnä." jos ymmärrät mitä koitan sanoa.. Suomessa (ja aivan varmasti kaikkialla muuallakin) arvostetaan niin työehdoilla kuin muillakin liikaa korkeastikoulutettuja aloja.. Kyllä ns.huono-osaisimmillekin täytyy antaa tukea ja turvaa. Itse kuulun ainakin 3 ammattiliittoon (osittain puolivahingossa) joten tuskin tulee ongelmia, tai jos tulee, saan tukea toivottavasti.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
serialist kirjoitti mm.:
Tällä en tarkoita loukata sinua enkä isääsi, mutta nykyäänkään monet lapset tuskin laskevat isäänsä perheväkeen kuuluvaksi, koska on vapaaehtoisesti niin paljon pois kotoa.
Tiedätkö että nykyäänkin monet korkealle koulutetut ja myös vähemmän koulutetut isät tekevät valtavasti töitä, mutta ei niinkään lastensa eteen, vaan saadakseen olla mahdollisimman paljon pois kotoa. Kukaan mies ei oikeasti viihdy kotona lasten ja vaimon luona jos vain on mahdollisuus valita.Kotona isä teki niin valtavasti töitä kun olimme pieniä, että hyvä kun lapset tunnistivat pienenä isäänsä..
Tällä en tarkoita loukata sinua enkä isääsi, mutta nykyäänkään monet lapset tuskin laskevat isäänsä perheväkeen kuuluvaksi, koska on vapaaehtoisesti niin paljon pois kotoa.
Nothing is quite what it seems