MissHolmes kirjoitti:
Mielenkiintoista on, että Miss Holmesin yöunet eivät mene ajatuksesta, että äiti tappoi lapsensa, vaan hän pikemminkin ruokkii sitä sisällään - kuten hän tuntemuksistaan edellä kertoi, vaikka hän sanookin nyt myös ko. asian vähän häiritsevän häntä.
Niin.
Yöuniani ei paranna tuo toinenkaan tosiasia lasten läheisten osuudesta rikoksiin.
Minä toivoisin, että jokaisella lapsella olisi lapsen tarvitsema lapsuus turvallisten ihmisten ympäröimänä. Tavallinen turvallinen lapsuus ei välttämättä vaadi edes erityistä vaurautta, vaan vain rakkautta ja suojaa aikuisilta ihmisiltä ympärillä.
Turvallisen ja paremman lapsuuden ja elämän lapsille luo ja tuo kutenkin se oma ympäristö, omat vanhemmat ja heidän huolenpito.
(ei koulu, naapurit, tarha, televisio)
Jos ihmiset välittäisivät ja huolehtisivat omista lapsistaan paremmin, olisi maailma jo ihan vain silläkin paljon parempi paikka.
Kiireisessä, materiaan ja saavuttamiseen keskittyneessä maailmassa, on jo vuosikymmeniä lapset jääneet jalkoihin ja vaille kunnon kasvatusta ja rakkautta. Ja sen tuloksia tässä nyt aletaan nauttia...
Maailma oli varmasti turvallisempi 100 vuotta sitten.
Kongreettisesti en todellakaan tiedä miten voisin puuttua terrorismiin tai kansainväliseen lapsikauppaan muuta kuin opettamalla nykyajan välinpitämättömiä ihmisiä pitämään parempaa huolta edes kaikkein läheisimmistään: lapsistaan.
Se, että olen vakuuttunut Katen syyllisyydestä, ei tarkoita sitä, että etten kauhistelisi asiaa. Eikä se, että uskon niin tarkoita, että ''ruokkisin'' asiaa.
Minä luotan vaistooni ja tunteeseen. Jos olen väärässä ,se on hienoa.
Tässä tapauksessa kauhistelen kuitenkin eniten sitä, että näyttää siltä ettei syylistä koskaan löydy eikä juttu selviä.
Pahimmillaan syyllinen on äiti, joka ''pääsee kuin koira veräjästä'' ja saa vielä kunniaa ja mainetta ja nimensä kirjoihin, jos AmbertAllert toteutetaan eu-ssa.
Toki hän on jo nyt kärsinyt oli syyllinen tai ei, mutta ei minun mitta puussa tarpeeksi, jos oikeasti on syyllinen.
ps. jos katsotte tuota sirpalta lainaamaani sinistä ja alleviivattua boldattua lausettani, johon hän tuolla vääristetyllä ns. lainauksellaan viittaa, huomaatte varmasti muutkin sävyeron.