Tottahan se on tuokin, ei julkisella paikalla Suomessa pitäisi olla mitään syytä ajella yli 130-140 km/h. Eikä oikein edes Saksassa, vaikka on siellä tullut juurikin noita kovia vauhteja itse ajettua. Tosin vain kun on ollut tilaa eteen ja sivuille. Pointtini oli se, että kunnossa olevalle Porschelle kehä III:n kokoinen ja kuntoinen tie ei ole 200km/h:n vauhdissa läheskään niin karmiva kokemus kuin sama jollain perusperhefarmarilla edes 150km/h. Mutta en todellakaan tarkoittanut, että sitä kannattaisi kokeilla. Ei se Porschekaan siitä vauhdista tarpeeksi nopeasti pysähdy, jos jotain tulee eteen. Lähinnä siis teoreettista vääntöä.Chinaski kirjoitti: ↑Ti Touko 17, 2022 7:44 pmAsennevamma riittää, ei siinä alkoholia tarvita. Puutteita itsetunnossa ja pippelissä, niin tekee Porschea mieli niin että olisi vähän mies. Tapana on sanoa että aina kun kaahari ajaa itsensä kuoliaaksi, se aina kotiinpäin. Eipä tappanut kenenkään lasta. Jos haluat liittyä joukkoon, niin siitä vaan.Sestoelemento kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 10:24 pm
Se on sitten ihan eri asia, jos (kaato)kännissä ajeltu, tai jos kyseessä ollut huoltamaton persaukisten kiertopalkinto. Jälkimmäisessä tapauksessa voisi selvin päinkin käydä hassusti, ensimmäisessä kai se ja sama löytyykö huoltokirjaa yms. Ja järkeväähän nuo vauhdit ei ole missään tapauksessa, hitaamminkin ehtii perille muita (ja itseään) riskeeraamatta.
Eiköhän ne mahdolliset promillet muutaman viikon sisään viimeistään julkaista.
Tuo itsetunto/pippeli/kallis auto -asia on muuten siinä mielessä hauska, että kovin usein niiden yhteyksistä kuulee henkilöiltä, joilla ei perse kestä ostaa kunnon kiesiä. Happamia sanoi se kuuluisa kettu pihlajanmarjoistakin. Toki varmaan siinä silloin tällöin perää on. Ja toisaalta ei kaikki, joilla rahkeet riittää osta kuuminta hottia automarkkinoilta.
Itse ajan kuitenkin niin paljon mielummin mukavalla, hiljaisella ja tilavalla autolla, missä tuoksuu uusi pehmeä nahka ja ajoavustimet tekee ajamisesta helppoa ja turvallista. Ei väsytä edes 8 tunnin rupeaman jälkeen, toinen mokoma menee tarvittaessa heittämällä. Yleensä niissä sitä tehoakin on ns. riittävästi, mutta se ei ole itseisarvo. Pippelini lienee ihan vain keskiverto mutta riittänyt tähän asti tarpeen tullen, joten en usko sen korreloivan tähän valintaan. Syy auton valintaan onkin ’because I can’. Luulisinkin tämän olevan se pääsyy valtaosalla hienon auton ostoon.