Alkoholin Kieltolaki

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Kannatatko kieltolakia?

Kyllä
7
22%
En
25
78%

Ääniä yhteensä: 32

Zodiac
Olivia Benson

Alkoholin Kieltolaki

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Juominen ja yleinen kännäily alkaa mennä liian pitkälle täällä kotimaassamme. Jonkinlainen kieltolaki pitäisi saada voimaan ehdottomasti! kenties kovat sakot yleisellä paikalla juopottelusta hillitsisivät menoa.

Itse näin viikonloppuna kun raskaana olevan nainen virtsasi kännissä keskellä katua ja rypi omassa kusessaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun moista eläimellistä käyttäytymistä huomasin...

Kännissä tehdyistä tapoista ja raiskauksista pitäisi tuomita rangaistusleireille missä on kova kuri ja siellä myös annettaisiin sivistyskasvatusta juopoille. Juopot ja muut kännääjät voitaisiin opettaa nauttimaan muista asioista kuin alkoholista.

Suomen alkoholin kieltolaki
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_alk ... kieltolaki

Itse olen absolutisti ja ateisti joten uskovaiseksi ei minua kannata haukkua. Kunhan olen huolissani tämän kansakunnan moraalista.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Kovat rangaistukset vääristävät tapoja.

Suomen juopottelutilannetta ei ratkaista millään lakimuutoksella tai muulla tempulla nopeasti. Sensijaan asennekasvatus ala-asteesta asti päihteiden suhteen tuo tulevat sukupolvet pois pimeältä keskiajalta sivistyneemmän käyttäytymisen pariin. Ja tätä voi harrastaa jokainen lähipiirissään.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Kieltolaki ei ratkaise mitään ja on vain tavallisten ihmisten (alkoholin kohtuukäyttäjien) kiusaamista.
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

ShipWreck kirjoitti:Kieltolaki ei ratkaise mitään ja on vain tavallisten ihmisten (alkoholin kohtuukäyttäjien) kiusaamista.
Jeps. Sen lisäksi se aiheuttaa valtavasti ongelmia päihdeongelmaisille.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kieltolakia on kokeiltu ja huonoksi havaittu. Kyllä juopot sen ponunsa jostain hankkivat.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kieltolain ajan eläneet kertovat, että sen aikana näkyi paljon enemmän humalassa horjuvia kujilla ja kaduilla. Kun Alkot avasivat ovensa, meno rauhoittui huomattavasti. Olen vasta haastatellut v.-20 syntynyttä setääni, joka oli tästä samaa mieltä, ja sanoi että pirtu sen epäjärjestyksen sai aikaan. Huom. hänkään ei ole absolutisti, mutta erittäin kohtuullisesti käyttävä.
Ei kannata kieltolakia.
Nothing is quite what it seems
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mäkin olen käsittänyt että kieltolaki on aikoinaan jo osoittanut toimimattomuutensa. ei ihmisiä ole ennenkään kielloilla onnistuttu kaidalla tiellä pitämään. pulit hakis pullonsa sit pimeiltä markkinoilta ja liikkeellä ois ties mitä myrkkyjä.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Ymmärrän silti niitä, jotka ovat niin turhautuneita ja kyllästyneitä alkoholin aiheuttamiin ongelmiin, että eivät näe muutakaan keinoa puuttua asiaan kuin kieltolain.
Itse näen vain ajan kulumisen ja ajattelutavan hitaan muutoksen avaimena alkoholiongelmien vähentämiseen. Niihinkään en kovin vahvasti usko.
Nothing is quite what it seems
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Kieltolaki toimii hyvin, ainakin trokaajien kannalta. Kannatan pikemminkin kaikkien kieltolakien lopettamista kuin uusien kieltolakien lisäämistä. Ja pirtu tosiaan pistää kuupan sekaisin, odottelen pelolla että viinan hinta kun taas nousee niin sekin aine tekee comebackin.
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

Ei mitään kieltolakeja, pitäähän sitä välillä vähän rentoutua ;)
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
antwerpen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Kieltolain aikana Utsjokelaiset poroisännät tiesivät varmasti minuutin tarkkuudella, milloin viinalasti saapuu Hangon satamaan. :lol:

On muuten aika mielenkiintoista, miten alkoholi hallitsee suomalaista keskustelua. Päihtynyt ihminen on automaattisesti häirikkö kun taas selvin päin oleva ihminen ei voi teoriassakaan olla häirikkö.
Kaikkein pahinta on, ettei kohtuukäyttäjällä (absolutistista puhumattakaan) voi mitenkään olla minkäänlaisia mielenterveysongelmia. Koska nehän aiheutuvat vain ja ainoastaan alkoholista ja huumeista.

Tarkoitan vain, että suomalaisen keskustelun kautta syntytyy helposti tällainen mielikuva.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Tietysty vastasin että ei. Silloin olisin lähtenyt Suomesta lopullisesti.
jsamu84
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Suomalaisethan juo ei siihen mitkään kiellot auta.Kumpi lie pahempi keskari,viini ja kossu vai se että mentäs siihen että joutuis tuolle pirtu/pontikka linjalle...
esmes-
Javier Pena

Re: Alkoholin Kieltolaki

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Zodiac kirjoitti:Itse olen absolutisti ja ateisti joten uskovaiseksi ei minua kannata haukkua. Kunhan olen huolissani tämän kansakunnan moraalista.
minunkin pitäisi varmaan vaatia lihansyönnille kaiken kansan kattavaa kieltolakia, koska ITSE en syö lihaa. samaten kaikki autot voitaisiin kieltää, koska MINÄ en koe autoa ITSELLENI tarpeelliseksi. ja aivan yhtä huolissani olen muiden ihmisten moraalista, miksei kaikki vaan yksinkertaisesti voi ajatella kuten minä?? :roll:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

Viinan hinta ylös ja saaduilla varoilla voidaankin sitten paikata humalaisten aiheuttamia vahinkoja. Näin on jo toimittu useassa maassa tupakin kanssa, toimii!
Vastaa Viestiin