Neljä vangittu alaikäisen raiskauksesta Kiteellä

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Piksutus
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Piksutus »

IDDI kirjoitti:Mutta se ei myöskään poista sitä, että tyttö on toiminut myös väärin juodessaan tarjotun alkoholin!
Painostuksen alaisena voi varmasti juoda olusen jos toisenkin..Eiköhän näillä "kavereilla" ole ollut selvät suunnitelmat tämän lapsen varalle. Tuskin lapsi niin vain uskaltaa sanoa ei, aikuisille miehille..
Kylläpä tosin muistan kippaneeni kuppia minäkin 15v, mutta ihan ikäisteni seurassa.
- Paha saa palkkansa-
HuHu

Viesti Kirjoittaja HuHu »

*poistettu asiaton viesti*tm
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

IDDI kirjoitti:
Tarkoitin kirjoituksessani, että 15 vuotiaan pitäisi jo tietää, että alkoholin ikäraja on 18v ja ettei niitä ikärajoja turhaan ole laadittu. Tämä ei tietenkään poista sitä tosi asiaa, että tekijät ovat syyllistyneet rikolliseen menettelyyn, tarjotessaan alaikäiselle alkoholia! Mutta se ei myöskään poista sitä, että tyttö on toiminut myös väärin juodessaan tarjotun alkoholin![/quote]

Onko tuo nyt sitten joku lieventävä tekijä mielestäsi? Aika normi-ikä juomiselle ja juomiskokeiluille tuo 15 vuotta...
Paavo Arhinmäki on äijä!
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

IDDI kirjoitti:Mutta minulla ei riitä ymmärrys siihen, miksi tämä tyttö joi tarjotun alkoholin?
Miksi kukaan yleensä juo alkoholia? Minä olisin ihmeissäni, jos ei olisi juonut. Itse 15 vuotiaana ryystin kyllä kaiken ilmaisen mitä irti sain, koska itsellä ei ollut rahaa saati ikää niitä iloliemiä ostella. Lisäksi tyttö luotti "juottajiin", koska he toimivat samassa urheiluseurassa missä hänkin.

Jotenkin outo kysymys, jonka takana ei ole mitään muuta kuin rikoksen järkeistäminen: Olet järkyttynyt törkeästä rikoksesta, joka kenties voisi tapahtua sinulle/tyttärellesi. Nyt yrität hakea tytön toiminnasta edes jotain, joka kenties johti tapahtumiin, ja jonka välttämisellä itse voit säästyä samalta kohtalolta.
Simppeliä psykologiaa :wink:
HuHu

HuHu kirjoitti:*poistettu asiaton viesti*tm
poistuupas nopeasti. :evil:

Itseasiassa ois mukava tietää mitä olin kirjottanut? T:nimimerkki 3:n promilen nousuhumala :shock:
HuHu

*poistettu ketjuun kuulumaton viesti*tm
HuHu

*poistettu asiaton viesti*tm
HuHu

*poistettu lautamieskeskustelua*

*nimimerkki Huhu tuomioistuimen käsittelyyn*tm
IDDI
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja IDDI »

En yritä hakea mitään lieventäviä asianhaaroja tekijöille!
en myöskään syytä tyttöä siitä, mitä hänelle on tapahtunut, koska se on tekijöiden vika, ei tytön!

Halusin ilmaista huoleni siitä, että näitä tapahtuu niin usein.

Tämä on viimeinen viestini tähän viestiketjuun, sillä muuten tästä tulee täysin turha ja ylipitkä "juupas eipäs keskustelu" kun päätarkoituksena on kuitenkin keskustella itse tapauksesta!
Kyttä vai konna, äijä vai donna? (sen tietää supo)
keittoherne
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja keittoherne »

PaulaDrew kirjoitti:Minua kiinnostaa se, että yleisesti ajatellaan tyttöjen henkisen kehityksen olevan nopeampaa kuin pojilla. Miten tähän tulokseen on tultu? Usein 15-vuotiaatkin näyttävät aika aikuisilta, mutta kyllä siellä pään sisällä on vielä melko lapsellinen maailma, ihan kuin pojillakin.
Mutta toisaalta sitten kun on näitä tapauksia, joissa naisopettaja on harrastanut seksiä esim. 15-vuotiaan oppilaan kanssa, niin joidenkin mielestä poika voitti lotossa, kun taas jos on ollut miesopettaja ja nuori tyttö, niin opettaja onkin lapsen hyväksikäyttäjä...

Sinänsä IDDI on oikeassa, että jos nuoret tytöt eivät joisi niin paljoa, niin näitä juttuja ei ehkä tapahtuisi niin paljoa. Tuli itsekin teininä oltua välillä sellaisessa kunnossa, etten olisi pystynyt itseäni puolustamaan, onneksi ei mitään koskaan tapahtunut. En missään nimessä syyllistä ketään uhria, eikä se tietenkään edes mitenkään ikään liity, tässä tapauksessa se vain tekee teosta vieläkin pahemman.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

IDDI kirjoitti:
Tarkoitin kirjoituksessani, että 15 vuotiaan pitäisi jo tietää, että alkoholin ikäraja on 18v ja ettei niitä ikärajoja turhaan ole laadittu. Tämä ei tietenkään poista sitä tosi asiaa, että tekijät ovat syyllistyneet rikolliseen menettelyyn, tarjotessaan alaikäiselle alkoholia! Mutta se ei myöskään poista sitä, että tyttö on toiminut myös väärin juodessaan tarjotun alkoholin!
Juu. Näistä alkoholin juomis- ja tarjoamisasioista pitäisi nyt ehdottomasti tehdä vielä erillinen oikeuskäsittely. Sen luokan rikoksia ovat ja raiskauskin lähes kalpenee niiden rinnalla.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Turri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turri »

loneliness kirjoitti:
loneliness kirjoitti:Kaikilla miehillä varmaan on tiedossa se suojaikäraja, joka on 16-vuotta. Lieventäviä tekijöitä voi olla, mutta yksinkertaisesti alle 16-vuotiaan kanssa ei voi, eikä saa harrastaa seksiä aikuisena. Se on laitonta ja sairasta.

Jos ei löydy oman ikäistä seuraa (tai laillisen ikäistä seuraa) täytyy sitten vaan olla ilman
Turri kirjoitti:
Ei aina voida vedota siihen, että nuoret naiset ovat niin kypsiä henkisesti. Usein ei-halutut raskaudet ovat juuri nuorilla naisilla, joten se siitä 100 % henkisestä kypsyydestä, kyllä nuori nainenkin voi sitä kumia vaatia, jos ei mies innoissaan halua laittaa. Mihin itse vetäisit rajan? Olisiko hyvä sallia 19 ja 15, 20 ja 14 22, 23 ja 13 vuotiaiden seksisuhteet kun nuoret naiset ovat niin kypsiä.
Hyvähän se on, että raja johonkin vedetään, mutta kuitenkin henkinen ikä on hyvä ottaa huomioon. Ei kylläkään tässä kyseisessä tapauksessa.
Tämä henkinenikä-juttu oli osaltani osaksi ihan mutu. Itse en ainakaan löytänyt 16-vuotiaana ikäistäni kypsää poikaa, jonka juttuja olisi jaksanut kuunnella tuntia pidempään. Kyllä nuoretkin osaavat käyttää ehkäisyä. Toiset ovat vaan "kevytkenkäisempiä" kuin toiset. Jotkut tytöt hakevat hyväksyntää ja ovat näennäisesti valmiita mihin vaan. Näin ei kuitenkaan kaikilla ole. Tapauskohtaisesti voi minusta sallia 15 ja 18 vuotiaiden seurustelun, miksi ei?

Vanhemmat voivat tutustua seurustelukumppaniin ja halutessaan kieltää suhteen. Kyllä vanhemmat sen näkee missä mennään ja jos nuorella on avoin suhde omiin vanhempiinsa, ei hyväksikäyttöä välttämättä pääse tapahtumaan, kun poikaystävä tuodaan kotiin näytille. Kaikki suhteet eivät välttämättä sisällä seksiä heti!
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

IDDI kirjoitti:En yritä hakea mitään lieventäviä asianhaaroja tekijöille!
en myöskään syytä tyttöä siitä, mitä hänelle on tapahtunut, koska se on tekijöiden vika, ei tytön!
En sitä tarkoittanutkaan. Tarkoitin, että alitajuisesti haet jotain keinoa, millä välttää tämäntyyppiset tapaukset. Ja tässä tapauksessahan totta on, että selvinpäin ollessaan tyttö ei olisi edes lähtenyt miesten mukaan.
Mutta silti on turhaa kysyä, miksi hän käytti 15 vuotiaana alkoholia, koska sen ikäinen sitä kyllä ottaa jos tarjotaan, ellei ole absolutisti. Ei siinä tilanteessa ajattele, että "hitsi tämä on kielletty mun ikäisiltä, taidan lähteä kotiin nukkumaan."

Ja älä nyt hiilly, "juupas-eipäs väittelyä voi kutsua myös keskusteluksi, joka lienee tämän palstan idea :wink:
Olisi aika tylsää jos kukaan ei väittäisi vastaan, koska siitähän se keskustelu vasta syntyy.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Turri kirjoitti: Tapauskohtaisesti voi minusta sallia 15 ja 18 vuotiaiden seurustelun, miksi ei?

Vanhemmat voivat tutustua seurustelukumppaniin ja halutessaan kieltää suhteen. Kyllä vanhemmat sen näkee missä mennään ja jos nuorella on avoin suhde omiin vanhempiinsa, ei hyväksikäyttöä välttämättä pääse tapahtumaan, kun poikaystävä tuodaan kotiin näytille. Kaikki suhteet eivät välttämättä sisällä seksiä heti!
Valitettavasti, jos lähdetään tuolle sallimislinjalle, tai jopa lakia muutettaisiin, niin aina mennään vuosi alaspäin ja hetken päästä ollaan tilanteessa, jossa 13-vuotiaat seurustelevat parikymppisten kanssa. Jos suojaikärajaa laskettaisiin, niin kävisi niin, että ajatelllaan että ei se niin paha ole, jos on vuoden suojaikärajan alle. Joku pitävä raja olisi oltava. Ei ole vääryys kieltää omaa lasta seurustelmasta 15-vuotiaana 20-vuotiaan kanssa esim. mielestäni!

Tuo 16-vuoden suojaikäraja on mielestäni melko kohdallaan, eikä sitä laskea pitäisi. Tosin et lakimuutosta tainnut ehdottaakaan..
Paavo Arhinmäki on äijä!
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Olen kuullut tapauksesta, jossa alaikäinen tyttö juotettiin humalaan ja sitten raiskattiin. Tyttö otettiin huostaan alaikäisenä juomisesta, en sitten tiedä mitenkä raiskaajien kävi, taisivat olla alaikäisiä hekin. Enivei, kyllähän ne puuttuvat noihin alaikäisenä ryyppääviinkin tällaisissa tilanteissa, niistä ei vaan välttämättä uutisoida, koska se ei ole pääuutinen.

Erään vuoden Puustockissa kolme mustalaista raiskasivat omaan telttaansa sammuneen tytön. Olin ko. festareilla sillon ja tapaus kyllä pisti miettimään.. Entäs jos he olisivat tunkeutuneet minun telttaani, tai jos olin nähnyt kyseisen teltan mutten tajunnut mitään yms. Onneksi en sammunut vaan kävin nukkumaan ja kaveri nukkui vieressäni, siis mikäli nukuimme ollenkaan vaan bailattiin aamuun asti.:D Siitä uutisoitiin niin, että se oli punainen teltta ja siellä ei kovin montaa sellaista ollut. Festari on muutenkin sen verran pieni, että leirintäalueen kiertää ympäri kaksi kertaa parissa kymmenessä minuutissa ellei nopeammin.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Vastaa Viestiin