Minä olen muuttanut Suomessa kolme kertaa lääniä, joiden sisällä myös paikkakuntia. Kahdesti olen siis aloittanut aivan alusta, ja aina on löytynyt uusia kavereita ja ystäviä. Peheenkin perustin kaukana sieltä, missä aikanaan synnyin. Riippuu pitkälti omasta asenteesta, haluaako jutella esim. naapurin, työkaverin tai kaupan kassan kanssa vai ottaako tyylin "pitäkää juntit tunkkinne".markja kirjoitti:Muuttaa muualle. Suomalaiset ovat niin juroja ja sosiaalisesti kypsymättömiä juntteja, että lienee turha toivoa järkevää seuraa löytävänsä, helpolla ainakaan. Toista se on monissa muissa maissa, joissa jengi tulee ihan vapaaehtoisesti juttelemaan kiinnostuneena esim. uuden naapurinsa tai työkaverinsa tms. kanssa. Nm. kaverin muutettua itänaapurissamme uuteen kämppäänsä, alakerran tyttöset pistivät pippalot pystyyn ja siinäpä tulikin sitten koko talon väki suunnilleen esiteltyä jne.
Jos saisin/saan houkuttelevan työtarjouksen, olisin edelleen valmis jättämään entisen kotipaikkakunnan. Rohkeutta peliin vaan. Varsinkin opiskelijapiireissä lähes jokainen on jostain muualta muuttanut.