SKINIT
aina skini mut nyt jo liki nelikymppinen.perheellinen,töissä ja salilla käydään,ei kait me mitään maailmaa mullistavaa aikasex saatu
mut uskottiin asiaamme ja ainakin yritettiin ja kait sitä yrittää vieläkin ja se usko ei ole myöskään kadonnut
ei kai tää paska nyt voi näinkään jatkua loputtomiin...jokaisella on haaveita ja unelmia 
mua ei kiinnosta...
-
combat18
- Martin Beck
mitäs pahaa siinä olisi.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

Enhän minä missään vaiheessa sanonut, että se olisi paha asia. Kysyin vain uteliaisuudesta.combat18 kirjoitti:mitäs pahaa siinä olisi.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Tärkeintä onkin, että lapset muodostavat mielipiteensä sitten itse eikä niitä johdateta vanhempien uskomiin asioihin. Siis tämä on oma mielipiteeni kasvatuksesta ja sama pätee esimerkiksi kirkkoon kuulumisessa. Rippikoulun jälkeen lapset saavat päättää kuuluvatko kirkkoon vai eivät jne.mad sin kirjoitti:tyttöni täyttää just 18 ja on koulussa hyvin menestyvä ja sosiaallinen,sekä kykenevä muodostamaan omat mielipiteensä.tietää mun mielipiteeni asioista.on muuten muuttanut mun luokse erottuani avovaimosta.katson onnistuneeni kasvatuksessani.eli se siitä
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Kyllä mun mielestä lapsi saisi jo rippikouluikäisenä päättää tän tyyppisistä asioista jos perusteet on ns pätevät. Ainakin sen että meneekö koko leirille.serialist kirjoitti:Tärkeintä onkin, että lapset muodostavat mielipiteensä sitten itse eikä niitä johdateta vanhempien uskomiin asioihin. Siis tämä on oma mielipiteeni kasvatuksesta ja sama pätee esimerkiksi kirkkoon kuulumisessa. Rippikoulun jälkeen lapset saavat päättää kuuluvatko kirkkoon vai eivät jne.mad sin kirjoitti:tyttöni täyttää just 18 ja on koulussa hyvin menestyvä ja sosiaallinen,sekä kykenevä muodostamaan omat mielipiteensä.tietää mun mielipiteeni asioista.on muuten muuttanut mun luokse erottuani avovaimosta.katson onnistuneeni kasvatuksessani.eli se siitä
Se on sen ajan murhe sitten.raippa kirjoitti:Kyllä mun mielestä lapsi saisi jo rippikouluikäisenä päättää tän tyyppisistä asioista jos perusteet on ns pätevät. Ainakin sen että meneekö koko leirille.serialist kirjoitti:Tärkeintä onkin, että lapset muodostavat mielipiteensä sitten itse eikä niitä johdateta vanhempien uskomiin asioihin. Siis tämä on oma mielipiteeni kasvatuksesta ja sama pätee esimerkiksi kirkkoon kuulumisessa. Rippikoulun jälkeen lapset saavat päättää kuuluvatko kirkkoon vai eivät jne.mad sin kirjoitti:tyttöni täyttää just 18 ja on koulussa hyvin menestyvä ja sosiaallinen,sekä kykenevä muodostamaan omat mielipiteensä.tietää mun mielipiteeni asioista.on muuten muuttanut mun luokse erottuani avovaimosta.katson onnistuneeni kasvatuksessani.eli se siitä
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Onko sinulla lapsi? Miksi kastaisit hänet? Siis, että voi olla kummi (opettaa kristillisiä arvoja lapselle), mennä kirkossa naimisiin (jumalan edessä)? Siis mitä ihmettä? Eikö olisi reilua, että hän saisi päättää omasta kuulumisestaa/kuulumattomuudestaan, sitten kun täyttää 18? Näin meillä. Sitä ennen oma lapseni ei kuulu mihinkään organisaatioon.
Kun itse tulin kummiksi, erosin kirkosta sen sileän tien. Jälkeen vasta sitten, että pääsen virallisesti kummiksi. Me pidämme kummiutta luottamuksesta osoittavana tekona ja tukena olemisena. Ei minuakaan minun kummini raahannut kirkkoon tai hääsännyt jeesuksesta (onneksi). Kummius on myös kaikkea muuta kuin Jumalasta saarnaamista. Näin minä kummiuteni otan.
Tottakai keskustelen mahdollisen lapseni kanssa tästä asiasta kun se on ajankohtainen. Mikäli teen lapsia nykyisen miehen kanssa, voipi olla että joistakin asioista tulee erimielisyyksiä. Hän kuuluu vieläkin kirkkoon (vaikkei mihinkään uskokaan) mutta minä en. Lasten vanhempina meidän tulee tehdä kompromisseja. Minä pidän ylärajana rippikoulua, jonka jälkeen lapsi saa tehdä mitä haluaa ellei sitten saa järkevää syytä erota aikaisemmin. Ja noh, kirkkohäät..itse en sellaisia halua koskaan. Mutta eihän sitä tiedä jos lapseni haluaisi.
Toisaalta..miksi puhun tällaisia. En edes halua lapsia.
Tottakai keskustelen mahdollisen lapseni kanssa tästä asiasta kun se on ajankohtainen. Mikäli teen lapsia nykyisen miehen kanssa, voipi olla että joistakin asioista tulee erimielisyyksiä. Hän kuuluu vieläkin kirkkoon (vaikkei mihinkään uskokaan) mutta minä en. Lasten vanhempina meidän tulee tehdä kompromisseja. Minä pidän ylärajana rippikoulua, jonka jälkeen lapsi saa tehdä mitä haluaa ellei sitten saa järkevää syytä erota aikaisemmin. Ja noh, kirkkohäät..itse en sellaisia halua koskaan. Mutta eihän sitä tiedä jos lapseni haluaisi.
Toisaalta..miksi puhun tällaisia. En edes halua lapsia.
- Jack Handy -
- Jack Handy -
Mielestäni vakaasta uskosta rippikoulun suorittaminen on huomattavasti pätevöittävämpi toimimaan kummina, kuin pelkästä teinin rahanhimosta. Jos olisin itse kristitty, niin menisin luultavasti kristillisin menoin naimisiin ja lisääntyisin tuodakseni maan päälle lisää kristittyjä huurupäitä. Kummiksi pyytäisin tietenkin aitoja uskontovereita, jotka voisivat toimia oikeaoppisesti minun ja kihlattuni apuna lastemme kristillisessä kasvatuksessa. Kaikki tapakristityt jättäisin sen sijaan omaan arvoonsa, olivat he sukulaisia tai eivät.serialist kirjoitti:Se on sen ajan murhe sitten.raippa kirjoitti:Kyllä mun mielestä lapsi saisi jo rippikouluikäisenä päättää tän tyyppisistä asioista jos perusteet on ns pätevät. Ainakin sen että meneekö koko leirille.serialist kirjoitti: Tärkeintä onkin, että lapset muodostavat mielipiteensä sitten itse eikä niitä johdateta vanhempien uskomiin asioihin. Siis tämä on oma mielipiteeni kasvatuksesta ja sama pätee esimerkiksi kirkkoon kuulumisessa. Rippikoulun jälkeen lapset saavat päättää kuuluvatko kirkkoon vai eivät jne.Sen takia rippikouluun, että jos joskus tulee tilanne jossa pyydetään kummiksi niin ei tarvitse rippikoulua sen takia käydä myöhemmin tai jos joskus haluaa kirkkohäät niin onpahan sekin leiri käyty. Ja toki sukulaisilta heruu rahaa juhlissa.
Mutta mikäli lapsi osaa perustella sen minulle (muulla kuin saatananpalvonnalla) niin toki, jättäkööt menemättä leirille.
Näkisin myös niinkin radikaalin uskonnon kuin saatananpalvonnan olevan hyvä syy jäädä pois rippikoulusta. Siinä vaiheessa voisi myös olla aiheellista kertoa, että maailmassa on muitakin mytologioita, uskontoja sekä traditioita kuin nämä nykysuomalaisille tutut evankelisluterilaiset.
Mutta siis pakotat mahdollisen tulevan lapsesi kristinuskoon? Miksi? Tuota kummihommaa en kyllä ymmärrä, miten se kristinusko vaikuttaa luottamukseen ihmisten välillä? Tai siis parantaa sitä?serialist kirjoitti:Minä pidän ylärajana rippikoulua, jonka jälkeen lapsi saa tehdä mitä haluaa ellei sitten saa järkevää syytä erota aikaisemmin. Ja noh, kirkkohäät..itse en sellaisia halua koskaan. Mutta eihän sitä tiedä jos lapseni haluaisi.
Tottakai ja juuri niin. Tätä mä vähän ajan takaakin, että miksi lapsi, joka ei osaa päättää asioistaa sylivauvana kastetaan sellaiseen josta hän ei tiedä mitään? Tai oikestaan kyllä mä tiedän miksi. Jos nämä väkisinkastamiset lopetettaisiin ja annettaisiin ihmisten päättää kuulumisestaan kirkkoon vasta 18 vuotiaana, niin kirkon jäsenten lukumäärä romahtaisi hetkessä. Mun puolesta kukin saa uskoa mihin haluaa, ei siinä mitään, mutta tämä tapakristillisyys on äärimmäisen ärsyttävää ja tekopyhää. Ihmiset eivät eroa siitä helposti, mutta tuskin liittyisivätkäään, jos saisivat ITSE päättää.raippa kirjoitti: Mielestäni vakaasta uskosta rippikoulun suorittaminen on huomattavasti pätevöittävämpi toimimaan kummina, kuin pelkästä teinin rahanhimosta. Jos olisin itse kristitty, niin menisin luultavasti kristillisin menoin naimisiin ja lisääntyisin tuodakseni maan päälle lisää kristittyjä huurupäitä. Kummiksi pyytäisin tietenkin aitoja uskontovereita, jotka voisivat toimia oikeaoppisesti minun ja kihlattuni apuna lastemme kristillisessä kasvatuksessa. Kaikki tapakristityt jättäisin sen sijaan omaan arvoonsa, olivat he sukulaisia tai eivät.