peltirumpu kirjoitti:.... Kukaan väitetyistä paikalla olleista ei ole ilmoittanut tunteneensa Nisseä , paitsi Marjatta. .....
Mielestäni Espoon käräjäoikeuden tuomiossa on vakuuttavasti osoitettu, että MS:n kertomus ei ole totuudenmukainen. Siellä on lueteltu pitkä rivi seikkoja, jotka viittaavat tähän. En edes usko, että MS ainoastaan muistaa väärin, vaan minä saan sen vaikutelman, että kertomus on sepitetty.
Uskon kyllä, että MS on voinut jonkintasoisesti tuntea NG:n silloin nuorena, ainakin ulkonäöltä. Mutta
moni seikka viittaa, että hän ei ole ollut Bodomilla kyseisenä yönä. On mm. mahdotonta olla leiriytyneenä siinä paikassa, missa hän on kertonut heidän olleen. Heidät olisi varmasti havaittu. Kukaan ei ole havainnut vilaustakaan heistä, vaikka on kerrottu, että on kuulusteltu 4500 ihmistä. Kyllä käräjäoikeus on perustellutkin oikein hyvin, miksi MS:n kertomusta "ei voida ottaa huomioon" asiaa arvioitaessa. Käykääpä lukemassa ajatuksella kyseinen kohta Espoon käräjäoikeuden tuomiosta. Ainakin minä tulin vakuuttuneeksi, että MS ei ole ollut kyseisenä yönä Bodomilla. On kyllä voinut olla joskus muulloin.
====================================
KÄRÄJÄOIKEUDEN TUOMIOSTA (s. 15):
..... Sahakankaan kertomuksessa on huomattavia epätarkkuuksia ja ristiriitaisuuksia. Sahakangas ei ole muistanut telttaseurueen jäsenistä nimeltä kuin yhden, joka henkilö on kuollut..... ..... ..... "
..... Sen vuoksi kertomukselle ei asiaa arvioitaessa ole annettava merkitystä ..... "
Olen täsmälleen samaa mieltä. Hyvin ja tarkasti on perusteltu!