Wille Rydman: Lähentely- ja ahdistelusyytöksiä, kohu kirjoituksistaan - ei syytettä

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
JasseHames
Perry Mason

Re: Kokoomuksen Wille Rydman - lähentely- ja ahdistelusyytökset

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

JayKay kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:46 am ICD-10 F65-4 tautiluokituksesta puhun jos nyt tarkkoja kriteereitä kaipaat :D

[- -]
Laitoin tänne jokin aika sitten ICD-11:n diagnostiset kriteerit pedofiilille, kun jengi ilmeisesti ei jaksanut käydä katsomassa sitäkin ennen laittamaani linkkiä kyseisestä diagnoosista. Mielestäni määritelmä ei täyty Rydmanin kohdalla. Tuosta voi myös lueskella suojaikärajoista, joten se 14-vuotias ei ainakaan kansainvälisesti ole erityisen paha juttu: https://fi.wikipedia.org/wiki/Suojaik%C3%A4raja

Sivuhuomautuksena totean, että tässä keskustelussa on mielestäni liikaa ns. maalitolppien siirtelyä. Sinänsä ei väliä, että johtuuko se trollaamisesta tai jostain erikoisemmasta.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
palokirves
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja palokirves »

*poistettu pohdintaa toisista kirjoittajista. Sellaisen paikka on Lautamiehissä, ei täällä*tm
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 9:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
riihitonttu
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

*poistettu pohdintaa toisista kirjoittajista. Sellaisen paikka on Lautamiehissä, ei täällä*tm
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
t3pponen
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja t3pponen »

JasseHames kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 4:25 pm Sivuhuomautuksena totean, että tässä keskustelussa on mielestäni liikaa ns. maalitolppien siirtelyä. Sinänsä ei väliä, että johtuuko se trollaamisesta tai jostain erikoisemmasta.
Kyllä. Tekee mistään asiallisesta keskustelusta täysin mahdotonta. Aivan sama miten monesti asiat kerrataan, palataan hetken päästä siihen miten 36v 168cm pikku-wille ja nambla panee 14-vuotiasta kynttiläillallisen yhteydessä jne... hoh helvetin hoijaa. Olisi kiva jos edes jollain tapaa keskustelu liippaisi tuota otsikon aihetta, eikä perustuisi kuvitelmiin ja omiin märkiin haaveisiin.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

canis lupus kirjoitti: Ti Heinä 12, 2022 9:13 pm Yritin kaivella mitä oikeasti Willen on edes VÄITETTY tehneen. Jollekin 17-vuotiaalle oli tarjottu viiniä, okei. Wille taisi olla 24-vuotias silloin... Paikka oli julkinen.

Kahdenkeskisistä tapaamisista löytyi maininta 20-vuotiaan kanssa, silloinkaan en ole nähnyt mainintaa esimerkiksi kynttilöistä. Ja kummankaan tapahtumahetkellä Wille ei ollut kansanedustaja.

Olisiko linkkiä tämän "kahdenkeskisten kynttiläillallisten viinin kera --- lasten kanssa" tapahtuman todentamiseksi kuin mielikuvituksesi?
Kaivele paremmin!
" Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.

Näin Milja kuvasi tapahtumia Rydmanin kotona.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.

Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.

Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan.

Milja jatkoi: En kuitenkaan joutunut työntämään Willeä, eikä hän mitenkään pakottanut. Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan.

Lopulta tyttö pääsi lähtemään asunnolta."
JasseHames
Perry Mason

Likeavirgin kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:19 pm
canis lupus kirjoitti: Ti Heinä 12, 2022 9:13 pm Yritin kaivella mitä oikeasti Willen on edes VÄITETTY tehneen. Jollekin 17-vuotiaalle oli tarjottu viiniä, okei. Wille taisi olla 24-vuotias silloin... Paikka oli julkinen.

Kahdenkeskisistä tapaamisista löytyi maininta 20-vuotiaan kanssa, silloinkaan en ole nähnyt mainintaa esimerkiksi kynttilöistä. Ja kummankaan tapahtumahetkellä Wille ei ollut kansanedustaja.

Olisiko linkkiä tämän "kahdenkeskisten kynttiläillallisten viinin kera --- lasten kanssa" tapahtuman todentamiseksi kuin mielikuvituksesi?
Kaivele paremmin!
" Kun olin alle 16-vuotias, niin kävimme juuri lounailla ja illallisilla, mutta kun täytin 16 vuotta, Wille pyysi minua kotiinsa käymään, Milja kertoi.

Hän kertoi pitävänsä minua hyvin viehättävänä ja kertoi myös keskustelleen minusta ystäviensä kanssa aikanaan jo TET-harjoitteluni jälkeen, kun olin 14-15, että he pitivät minua Willen sanojen mukaan ”kuumana”, mikä tuntui Willestä ”kamalalta, koska olit niin nuori”, mutta hän perusteli asiaa sillä, että olin kuulemma aina vaikuttanut kypsältä ja ikäistäni vanhemmalta.

Sohvalla Rydman alkoi Miljan mukaan lähennellä. Rydman kosketteli ja kähmi takapuolta ja koetti myös suudella minua, jolloin peräännyin tilanteesta, Milja kertoi kuulustelussa.

Tällainen teko voisi mahdollisesti nykypäivänä täyttää seksuaalisen ahdistelun tunnusmerkistön. Syyteoikeus oli Miljan kertoman osalta kuitenkin jo vanhentunut, eikä poliisi ottanut sitä tutkintaan.

Milja jatkoi: En kuitenkaan joutunut työntämään Willeä, eikä hän mitenkään pakottanut. Pyysin useamman kerran häntä tilaamaan minulle taksin, mutta hän ohitti pyynnöt ja oli sitten jotenkin vaikea päästä pois sieltä hänen luotaan.

Ei se näköjään vieläkään mene jakeluun, että Suomessa tuomiot antaa oikeusistuin, ei poliisin esiselvityspöytäkirjan kuulustelupöytäkirja. Eli vain oikeusistuimilla on oikeus päättää, kumpaa asianosaista uskoo tällaisissa sana vastaan sana -tilanteissa. Muistaakseni muuan edesmennyt pianisti Richard Järnefelt sai hovioikeudessa lopulta vapauttavan ja lainvoimaisen tuomion täysin vastaavanlaisesta tapauksesta.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
palokirves
Axel Foley

JasseHames kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:44 am
Likeavirgin kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:19 pm

Kaivele paremmin!

Ei se näköjään vieläkään mene jakeluun, että Suomessa tuomiot antaa oikeusistuin, ei poliisin esiselvityspöytäkirjan kuulustelupöytäkirja. Eli vain oikeusistuimilla on oikeus päättää, kumpaa asianosaista uskoo tällaisissa sana vastaan sana -tilanteissa. Muistaakseni muuan edesmennyt pianisti Richard Järnefelt sai hovioikeudessa lopulta vapauttavan ja lainvoimaisen tuomion täysin vastaavanlaisesta tapauksesta.
Sinulle ei ole vieläkään selvinnyt 61-sivun jälkeen,että täällä ei käydä oikeutta,eikä Hesarin jutussa syytetty Rydmania rikoksista.Kyllä kansan on hyvaä tietää,jos kansanedustajana on pikkutytöistä kiinnostunut.Äänestäjät päättävät sitten jatkossa äänestävätkö sitten pikkutyttöihin mieltynyttä jatkossa.
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 9:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
palokirves
Axel Foley

JayKay kirjoitti: Ke Heinä 13, 2022 11:46 am
JasseHames kirjoitti: Ti Kesä 28, 2022 7:59 pm
JayKay kirjoitti: Ti Kesä 28, 2022 6:42 pm [- -]

pakkohan tollasessa käyttäytymisessä olla psykologisia vääntymiä.

[- -]
Siis tarkemmin ottaen minkä mielenhäiriön tai mielisairauden kriteerien epäilet täyttyvän?

En todellakaan puolustele pedofiileja. En myöskään hyväksy asiatonta tai sopimatonta käytöstä keneltäkään. Toistan varmuuden vuoksi jälleen, että kannatan ankarampia rangaistuksia/ pidempää pakkohoitoa lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista tuomituille.

Kaveriporukassasi on ilmeisesti tarkat ehdot, minkä ikäisiä naispuoleisia henkilöitä saa deittailla, ja minkä ikäisten kanssa saa kommunikoida. Mielenkiinnosta kysyn, onko teillä muitakin normeja, jotka poikkeavat lainsäädännöstä? Ja jos joku on homo, niin s****** ei sellanen käy päinsä, kun olihan homous aikoinaan rikos ja mielisairaus!
ICD-10 F65-4 tautiluokituksesta puhun jos nyt tarkkoja kriteereitä kaipaat :D tai vähintään efebofiliaa joka ei välttämättä ole laitonta mutta joka tapauksessa omasta mielestä sairasta, mielipiteeni ei välttämättä yhdy lakikirjoihin, Ja 10-vuotiaan tytön isänä tosin olen puolueellinen mitä tulee lapsii/nuoriin liittyvistä asioista. mielestäni, 30v mies jos puhuu seksuaalis sävytteisesti 14-vuotiaalle tai pyytää 16-vuotiasta illallisille(tiedän suojaikä on täyttynyt) niin se ei ole mielestäni NORMAALIN, MIELELTÄÄN TERVEEN miehen käytöstä.
omassa kaveripiirissä ei ykskään aikuinen ihminen ei käyttäydy niin wille rydman on käyttäytynyt, Homojakin minulla on kaveri piirissäni, minusta homouden vertaaminen pedofiliian on kuin perunaa ja appelsinia vertaisi. Muitakin "normeja"? Ehkä ne ovat kaveripiirissäsi normeja harrastaa seksiä 16-vuotiaiden kanssa ja pyytää 14-vuotiaita kahville ja illallisille mutta omassani ei ole.
jos luet kaikkien naisien lausunnot ja mitä KRP on julkaissut niin huomaat että kyseessä on useita tapauksia mikä viittaa kierteeseen käytöksessä.
mm. 16v tytölle jolle rydman kertoi että piti häntä seksikkäänä jo kun he tapasivat(tyttö tuolloin 14v) ja 14v jonka kanssa oli kahvilla jolle Rydman oli kertonut "seksikkäästä naisesta" ja 14v tyttö oli joutunut Rydmanille sanomaan että ei ole sopivaa kertoa 14 vuotiaille tuollaisia asioita. mielestäni Rydmanilla ei ole puhtaat jauhot pussissa ja luulen että kierrettä on vaikea katkaista, mutta toivottavasti tämä julkisuus kadottaa Rydmanin halut eikä ainakaan käytös muutu vakavampaan suuntaan.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi

palokirves kirjoitti: To Heinä 14, 2022 2:29 am
JasseHames kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:44 am Ei se näköjään vieläkään mene jakeluun, että Suomessa tuomiot antaa oikeusistuin, ei poliisin esiselvityspöytäkirjan kuulustelupöytäkirja. Eli vain oikeusistuimilla on oikeus päättää, kumpaa asianosaista uskoo tällaisissa sana vastaan sana -tilanteissa. Muistaakseni muuan edesmennyt pianisti Richard Järnefelt sai hovioikeudessa lopulta vapauttavan ja lainvoimaisen tuomion täysin vastaavanlaisesta tapauksesta.
Sinulle ei ole vieläkään selvinnyt 61-sivun jälkeen,että täällä ei käydä oikeutta,eikä Hesarin jutussa syytetty Rydmania rikoksista.Kyllä kansan on hyvaä tietää,jos kansanedustajana on pikkutytöistä kiinnostunut.Äänestäjät päättävät sitten jatkossa äänestävätkö sitten pikkutyttöihin mieltynyttä jatkossa.
Nyt on kyse nuortenohjaajalle sopimattomasta käytöksestä, ei rikoksesta. Edelleenkin. Valkopesu on niin voimakasta, että kohta ei ole pelkkää savua vaan alkava tulipalo jo :wink:
Claymor
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Claymor »

Keskusrikospoliisi hylkäsi kokoomuksen pyynnön arvioida uudelleen Wille Rydmania koskevaa asiaa

Kokoomus teki pyynnön KRP:lle sen jälkeen kun Helsingin Sanomat julkaisi kesäkuussa artikkelin, jossa useat naiset kertovat Rydmanin ahdistavasta käytöksestä.

Keskusrikospoliisi (KRP) on hylännyt kokoomuksen pyynnön arvioida uudelleen kansanedustaja Wille Rydmania koskevia epäilyjä. Kokoomus teki pyynnön sen jälkeen kun Helsingin Sanomat julkaisi kesäkuussa artikkelin, jossa useat naiset kertovat Rydmanin ahdistavasta käytöksestä.

KRP teki vuonna 2020 esiselvityksen Rydmanin toiminnasta, mutta muutaman päivän jälkeen selvitys lopetettiin. Poliisin mukaan mikään ilmi tullut teko ei ylittänyt tutkintakynnystä. Uudessa päätöksessään KRP sanoo, ettei sen tietoon ole tullut mitään sellaista, jonka perusteella päätöstä pitäisi arvioida uudelleen.

KRP:n päätös on tehty kesäkuun lopulla.

Yle
jokusen koira ressu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja jokusen koira ressu »

Tänään voi olla kokoomuksella kahvitauolla pientä pohdintaa ja nenän kaivamista.
Puhelinkortti
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Claymor kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:02 pm Keskusrikospoliisi hylkäsi kokoomuksen pyynnön arvioida uudelleen Wille Rydmania koskevaa asiaa

Kokoomus teki pyynnön KRP:lle sen jälkeen kun Helsingin Sanomat julkaisi kesäkuussa artikkelin, jossa useat naiset kertovat Rydmanin ahdistavasta käytöksestä.

Keskusrikospoliisi (KRP) on hylännyt kokoomuksen pyynnön arvioida uudelleen kansanedustaja Wille Rydmania koskevia epäilyjä. Kokoomus teki pyynnön sen jälkeen kun Helsingin Sanomat julkaisi kesäkuussa artikkelin, jossa useat naiset kertovat Rydmanin ahdistavasta käytöksestä.

KRP teki vuonna 2020 esiselvityksen Rydmanin toiminnasta, mutta muutaman päivän jälkeen selvitys lopetettiin. Poliisin mukaan mikään ilmi tullut teko ei ylittänyt tutkintakynnystä. Uudessa päätöksessään KRP sanoo, ettei sen tietoon ole tullut mitään sellaista, jonka perusteella päätöstä pitäisi arvioida uudelleen.

Yle
Hyvä sentään, ettei KRP hyppinytkään kokkareitten pillin mukaan. Kokkarit näyttää kyllä hyppivän hesarin pillin tahtiin, kun eivät halua uskoa ettei rikosta ole tapahtunut.
JasseHames
Perry Mason

Likeavirgin kirjoitti: To Heinä 14, 2022 11:08 am
JasseHames kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:44 am Ei se näköjään vieläkään mene jakeluun, että Suomessa tuomiot antaa oikeusistuin, ei poliisin esiselvityspöytäkirjan kuulustelupöytäkirja. Eli vain oikeusistuimilla on oikeus päättää, kumpaa asianosaista uskoo tällaisissa sana vastaan sana -tilanteissa. Muistaakseni muuan edesmennyt pianisti Richard Järnefelt sai hovioikeudessa lopulta vapauttavan ja lainvoimaisen tuomion täysin vastaavanlaisesta tapauksesta.
Nyt on kyse nuortenohjaajalle sopimattomasta käytöksestä, ei rikoksesta. Edelleenkin. Valkopesu on niin voimakasta, että kohta ei ole pelkkää savua vaan alkava tulipalo jo :wink:
Sehän onkin kätevää, että kun ei mennä oikeuteen, niin tältä foorumilta sitten löytyy jotain psyykikoita, jotka tietävät muita paljon paremmin, mitä todella on tapahtunut. Ehkä tällekin ilmiölle löytyy ICD:stä jokin määritelmä. Ja minä kun kuvittelin, että ollaan oikeusvaltiossa.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Puhelinkortti kirjoitti: To Heinä 14, 2022 1:14 pm
Claymor kirjoitti: To Heinä 14, 2022 12:02 pm .
.

Yle
Hyvä sentään, ettei KRP hyppinytkään kokkareitten pillin mukaan. Kokkarit näyttää kyllä hyppivän hesarin pillin tahtiin, kun eivät halua uskoa ettei rikosta ole tapahtunut.
Hämmentävää tässä on, että luulisi kokoomuksella olevan sen verran lakiosaamista, että heidän olisi pitänyt ymmärtää ettei casessa ole villoja nostaa juttua tutkintaan, kun mitään uutta näyttöä ei ollut tarjolla. Kuitenkin kymmenkunta naista oli kuulusteltu esiselvityksessä. Kokoomuksella luulisi olevan ymmärrystä myös siihen, että sana sanaa vastaan luetaan aina epäillyn hyväksi, ja tämä on yksi oikeusvaltion tukipilari sekin. Jos kokoomuksessa oltaisiin luettu esiselvitys ennen hätiköityjä päätöksiä käskeä jäsen eroamaan poliittisista ryhmistään ja luottamastehtävistään, niin oltaisiin varmaan myös ehkä huomattu, että hesarin toimittaja kirjoitti palturia väittäessään, että kymmenen kuulusteltua baista kertoivat ahdisteluista yhdenmukaisesti. Näinhän ei todellakaan ollut, mm. kokoomusnuorten entinen puheenjohtaja kertoi hänen ja Rydmanin suhteen olleen täysn asiallinen ja ammattimainen. Eräs toinen taisi kertoa hänen ja Rydmanin olevan edelleen ystäviä, jne.

Koska kokoomus on päätynyt lähteä oikeusvaltion raiteilta pois, niin onkohan niin ettei oikeusvaltioperiaatteiden noudattamista tarvitse tältä puolueelta odottaa jatkossakaan.

Ilmeisesti kokoomus on nyt vähentämässä raiteta joita pitkin on tähän mennessä kulkenut. Kenen laariin se sitten sataa, jää nähtäväksi.
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi

JasseHames kirjoitti: To Heinä 14, 2022 3:00 pm
Likeavirgin kirjoitti: To Heinä 14, 2022 11:08 am

Sehän onkin kätevää, että kun ei mennä oikeuteen, niin tältä foorumilta sitten löytyy jotain psyykikoita, jotka tietävät muita paljon paremmin, mitä todella on tapahtunut. Ehkä tällekin ilmiölle löytyy ICD:stä jokin määritelmä. Ja minä kun kuvittelin, että ollaan oikeusvaltiossa.
Mitä todella on tapahtunut selviää poliisin pöytäkirjoista. Politiikassa toimiva pervosetä on pyrkinyt seksuaaliseen kanssakäymiseen ohjaamiensa lasten kanssa. Kyseessä ei ole rikos, mutta toiminnan laatu ja pitkäkestoisuus huomioiden voidaan nähdä, ettei Rydmanin kaltaisella pervolla ole mahdollisuutta jatkaa enää luottamustehtävissä, tai politiikassa.

Sulka hattuun ja uusia tuulia kohti vaan :mrgreen:
Vastaa Viestiin