Ei hätää, jokainen ketjua lukeva kyllä varmasti huomaa nämä tapasi helposti. Perustelut olen antanut jo kymmenet kerrat.markja kirjoitti: Perustelut jäi taas puuttumaan sulta.
Kukahan tässä hatussa vetelee?? Nyt olen relativisti? Näinkö ihan oikeasti keskustelet, pistät vastapuolen johonkin keksimääsi kategoriaan ilman todisteita ja jankkaat siitä? Voi jumalauta. Jaa MINÄ en ole perustellut? Mitähän romaania olen tänne kirjoittanut? Ainiin, sinähän et tiedä, koska ignoroit kaikki perustelut ja katkot ne viesteistä.Olet siis relativisti....
SINÄ kannatat minarkiaa ja Sepon vapauttamista/tuomion lyhentämistä koska SINUN MIELESTÄSI on olemassa vain kaksi oikeutta, ihmisen fyysinen koskemattomuus ja omaisuuden suoja. SINUN MIELESTÄSI kaikki muu tulee näiden kahden jälkeen. MINUN MIELESTÄNI taas demokratia on hyväksyttävää, kuten myös Sepon tuomio, koska MINUN mielestäni lain pitää ulottua myös pitemmälle kuin fyysiseen koskemattomuuden ja omaisuuden suojaan. MINUN MIELESTÄNI näitä kahta saa rikkoa tietyissä tapauksissa (verotus, demokratia, tuomio kunnianloukkauksesta).
TAJUATKO, että nämä kaksi kantaa edustavat niin erilaisia näkemyksiä, että kaikki keskustelu on turhaa ei-juu-jauhamista niin kauan kun keskustelu PERUSTUU näihin samoihin kantoihin.
Ja jälleen kerran, luulet että mielipiteesi on totuus. Et ole perustellut juttujasi muulla kuin omalla etiikallasi, joten turha puhua mistään "paremmista mielipiteistä".
Seppo saa valittaa oloistaan, luonnollisesti. Tämäkin viesti oli kuitenkin taas sen verran dramatisoitu ettei sen sävy varmasti ainakaan auta Lehtoa saamaan asiaa perille. Lisäksi esim. tupakointiin puuttuminen vankiloissa on vaikeaa. Ei siellä pystytä huumeitakaan kitkemään, ei kukaan voi jatkuvasti vahtia ettei joku kääri jointtia.
Niin, ja tietokone takavarikoidaan yleensä kai jotta sen sisältö voidaan tarkistaa? Lehdollahan on varmasti ollut rikollista materiaalia koneellaan, esimerkiksi vanhoja blogikirjoituksia, kuvia ym. Ihan ymmärrettävää.