Päiväkodin lapsia syötettiin väkisin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

minusta paras tapa kasvattaa lapsia syömään on oma esimerkki. jos vanhemmat yli kaiken inhoavat jotakin ruokaa ja tuovat sen julki, niin tuskin sen lapsenkaan tekee mieli maistaa. taas jos vanhemmat pitävät jotakin ruokaa herkkuna, se helpommin periytyy lapsillekin.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Näin kävi tällä kertaa:
Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008071 ... 3_uu.shtml

Päiväkodin pakkosyöttäjille ei tuomiota
11.7.2008 10:19

Käräjäoikeus hylkäsi kaikki syytteet.

Hämeenlinnan käräjäoikeus on päättänyt hylätä kaikki syytteet hattulalaisen päiväkodin pakkosyöttötapauksessa. Syytettyinä oli kaksi naispuolista päiväkodin työntekijää.

Syyttäjä vaati kummallekin naiselle sakkotuomiota viidestä yhdessä ja erikseen tehdystä pahoinpitelystä. Syytetyt kiistivät rikollisen menettelyn. Syytteen mukaan työntekijät muun muassa syöttivät lapsille väkisin ruokaa pitämällä näitä käsistä tai niskasta kiinni.

Epäilyt heräsivät viime tammikuussa, kun yksi päiväkodin työntekijöistä kertoi näkemästään päiväkodin johtajalle.

Molemmat tuomitut ovat olleet tammikuusta asti pidätettyinä virastaan.

TUUKKA MATILAINEN
[email protected]
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

^Käsittämätöntä.
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

Ärsyttääkö äpärät? Tuntuuko joskus siltä että haluaisit tunkea pentujen suut täyteen muussia tai heittää juniorit pimeään loukkoon miettimään tekosiaan? Jos vastasit kysymyksiin myöntävästi, suosittelemme harkitsemaan lastentarhaohjaajan paikkaa. Soita meille ja kerromme lisää.
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Outoa ettei sakkoja tullut, koska ensinnäkin muut hoitajat panivat merkille törkeän kohtelun, todistajia oli runsaasti, sekä lasten vanhemmat huomasivat lapsissaan psyykkisiä oireita!
Mitähän ne akat on maksanu tuomarille..
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Hämeenlinnan käräjäoikeudella oli tuomiossaan pari mielenkiintoista kohtaa:

Kohta 1: Käräjäoikeus katsoi, että naiset olivat kohdelleet lapsia päiväkodin arvojen vastaisesti, mutta se ei pitänyt tekoja pahoinpitelyinä.
Kohta 2: Oikeus ei kieltänyt sitä, etteikö jonkinlaista pakkosyöttöä olisi tapahtunut. Sen mukaan hoitotyö kuitenkin edellyttää, että lapsi saa tarvitsemansa ravinnon hoidon aikana.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008071 ... 8_uu.shtml

Jotenkin hieman ristiriitaisen oloinen päätös. Onneksi juttu menee hovioikeuteen.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Nirsot kakarathan on ärsyttävintä mitä maa päällään kantaa. Vielä kun vanhemmat ovat mukana juonessa: "Meidän Eelis ei sitten syö lihaa. Se on ollut lakto-ovo-vegetaristi ihan pienestä asti..."

Sairaalamaailmassa pakosyöttöä vältetään ja usein syömättömälle potilaalle asennetaan nenä-mahaletku jota pitkin sitten ravinto valutetaan. Tai jos kyseessä on terminaalivaiheen potilas keskitytään suun kostuttamiseen ja hyvään kivunhoitoon. Siis suositeltavaa olisi pidättäytyä suonensisäisestä nesteytyksestä mutta valitettavan usein lääkärit tämän aloittavat ja seurauksena on muutama viikko lisää kipujen hallitsemaa elämää. :evil:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

SVC kirjoitti:Ärsyttääkö äpärät? Tuntuuko joskus siltä että haluaisit tunkea pentujen suut täyteen muussia tai heittää juniorit pimeään loukkoon miettimään tekosiaan? Jos vastasit kysymyksiin myöntävästi, suosittelemme harkitsemaan lastentarhaohjaajan paikkaa. Soita meille ja kerromme lisää.
Jokainen vanhempi varmasti ajattelee joskus noin. Itse ainakin, ja jos se ajatuksen tasolle jää, se on täysin normaalia.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Loka kirjoitti:
SVC kirjoitti:Ärsyttääkö äpärät?
Jokainen vanhempi varmasti ajattelee joskus noin. Itse ainakin, ja jos se ajatuksen tasolle jää, se on täysin normaalia.
No jaa, harvan (?) lapset niitä äpäriä sentään ovat... :) :) :)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Miranda
Alokas

Viesti Kirjoittaja Miranda »

Jessus, kyllä noiden noitien pitäisi ainakin sakkoja saada :evil: Itse kokenut aikoinani pakkosyöttöä päiväkodissa ja joka ikinen ruokailu siellä oli tuskaa sen jälkeen. :x
Arska
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arska »

Bambinos kirjoitti:Minustakaan ei.
Syy on se, että nirsoilu on normaalia itsesuojeluvaistoa, joka hälvenee iän myötä. Tästä on tehty tutkimus, mutten löytänyt sitä netistä.. luin muistaakseni tieteen kuvalehdestä tms.
No, kyllä se toimii vanhemmitenkin. Tässä neljä vuotta sitten iski mahaflunssa, ruoka lensi kaaressa molemmista päistä. Juuri ennen flunssaa vedin hyvällä ruokahalulla kalkkunan rintaa oikein urakalla, söin vaimon ja lasten annoksenkin, heihin kun se flunssa oli iskenyt jo edellisenä päivänä. Sen jälkeen en ole pystynyt kalkkunaa syömään, heti kun haju osuu nenään niin liskonaivot kertovat ettei tämä ole ihmisen ruokaa ja oksettaa.

Tämä on tällainen evoluution useampi sata miljoona vuotta sitten tuottama sopeutuma. Kelvotonta paskaa syödään tasan tarkkaan vain yhden kerran.

Päiväkotielämässä se on kuitenkin ongelma. Liskonaivot luokittelevat syömäkelvottomaksi pöperöitä joka kerta kun sattuu saamaan jonkun sopivan virustartunnan. Päiväkotilapsen tapauksessa niin käy harva se viikko. Ihme että suostuvat syömään yhtään mitään.
Insneaker
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Insneaker »

Meikäläistä on pakkosyötetty nappulana hoidossa jatkuvasti. Oksensin ruuan sitten lopulta ulos, koska se ei sisälläni pysynyt ja koskaan en ehtinyt vessaan saakka, vaan puklautukset alkoivat ruokapöydässä jo, koska "ruoka on syötävä ja ennen ei nousta pöydästä pois". Siispä mua istutettiin tuntitolkulla kun muut leikkivät ja lopulta kun sain lusikallisen tai pari suuhun niin koko mahalaukun sisältö nousi samantien ja silloin kun äkkiä passitettiin vessaa kohti niin ennen sitä pitkää käytävää oli koko mahan sisältö lattialla.

Sitten pyykättiin vaatetta, siivottiin mattoa ja kirottiin miten insneakerilla ei pysy ruoka sisällä.... ja seuraavana päivänä sama juttu.
Myöskään minua ei koskaan nukuttanut, mutta päiväunet olivat pakko ottaa. Pelkäsin myös pimeätä, mutta valojen kanssa en saanut olla, vaan minut laitettiin yksin pimeään huoneeseen "nukkumaan"... "Jos ei nukuta niin ole siellä edes muutama tunti rauhoittumassa".

Normaalia lastenhoitoa 80 luvulta. :D
Pimeätä en pelkää, mutta julkisilla paikoilla en ole koskaan syönyt. Ala-asteen pakkosyötöt olivat tuskaa, koska en vain halunnut syödä muiden nähden. Olen siis ala-asteellakin monet ruokavälitunnit istunut lautasen äärellä ja toruttu kun en syö... Parit kerrat on sielläkin oksennukset lentäneet. Yläasteella oli autuus, kun ruokailu ei ollut enää pakko. Ja vieläkään en syö muiden ihmisten nähden... se on nautinto, mutta muiden seurassa en osaa syödä tai nauttia ruuasta.... ja onneksi normaalisti ei tarvitsekaan syödä muiden seurassa, koska se olisi yhtä helvettiä.

Jos näen miten pientä lasta pakkosyötetään tai edes sanotaan, että "maista edes, vaikka et syö niin on pakko maistaa" niin se on aivan kuin punaista vaatetta heilutettaisiin... Ruokailun pitäisi olla iloinen ja hyvä hetki päivästä ja siitä ei saa tehdä kellekään painajaista.

Tästähän voitaisiin perustaa sellainen vihainen pakkosyötettyjen väkijoukko, jotka soihtujen kanssa käy lastentarhaopettajia hirttämässä? Kuka tulee mukaan? :idea: Tuokaa omat soihdut ja pätkä köyttä. :lol:
Se on aika totuus, että pakkosyöttöä on aina tapahtunut ja tulee tapahtumaan... Ei sen keneltäkään pitäisi olla pois jos syö vaikkapa vain muusin, mutta jättää ne keitetyt porkkanat välistä?
Miranda
Alokas

Viesti Kirjoittaja Miranda »

Insneaker kirjoitti: "ruoka on syötävä ja ennen ei nousta pöydästä pois". Siispä mua istutettiin tuntitolkulla kun muut leikkivät.

Joo niin tuttua. Tosin mua pakkosyötettiin tasan kerran, pidettiin nenästä kiinni ja kun oli pakko hengittää niin heti mätettiin ruokaa suuhun kun suu aukesi.
Kerroin tästä tietysti kotona, uudestaan ei näin tapahtunut mutta tuota väkisin istuttamista ruokalautasen äärellä kyllä :(

Ah, se 80- luku..
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Jack the Ripper kirjoitti:
SVC kirjoitti:Ärsyttääkö äpärät?
No jaa, harvan (?) lapset niitä äpäriä sentään ovat... :) :) :)
Nyt OT, mutta kun aiheesta keskutelette... Miksi äpärä on niin negatiivinen juttu, ainakaan enää nykyään, kun avoliitot ja muut on enemmän normaaleja? Niin ja miksi helvetissä sitä pitää käyttää haukkumasanana myös niille, jotka eivät ole syntyneet avioliiton ulkopuolella? Vai onko se niin, että vieläkin pitää kategorioida toisia noin? :evil:
Insneaker
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Insneaker »

Miranda kirjoitti:
Insneaker kirjoitti: "ruoka on syötävä ja ennen ei nousta pöydästä pois". Siispä mua istutettiin tuntitolkulla kun muut leikkivät.

Joo niin tuttua. Tosin mua pakkosyötettiin tasan kerran, pidettiin nenästä kiinni ja kun oli pakko hengittää niin heti mätettiin ruokaa suuhun kun suu aukesi.
Kerroin tästä tietysti kotona, uudestaan ei näin tapahtunut mutta tuota väkisin istuttamista ruokalautasen äärellä kyllä :(

Ah, se 80- luku..
Meikäläinen muistelee, että mulle on lusikkaa tungettu suuhun väkisin ja hoitotäti sulkenut käsillään pakoreitin ettei tuolista voi kivuta alas... Silloin sitä vain on yrittänyt taistella vastaan ja ei ole tiennyt ettei niin saa tehdä... Kotona vain ihmeteltiin, että mitenkäs se poika taas tänään on oksentanut ruokansa ulos. :?
Muistelen joskus jotakin, kun vanhemmat sitten epäilivät hoitajaa syylliseksi, että olen kertonut miten vasenkätisenä mulle on tungettu se tussi oikeaan käteen ja sanottu, että sillä kädellä piirretään, että se vasen käsi on väärä ja jotakin saatoin sanoa syömisestäkin, että kun ruokaa vain ei pysty syömään ja sitä syötetään...

Tästä vanhemmat sitten tälle perhepäivähoitajalle sanoivatkin ja se tuli samantien noottinkina itselleni hoidossa, kun täti veti syrjään ja sanoi ettei tällaisista asioista saa valehdella... Väitti ettei hän ole minua oikeakätiseksi yrittänyt pakottaa ja muuta... miten hänelle tulee paha mieli kun minä valehtelen ja annan hänestä väärän kuvan.
Se jäi siihen sitten.

Olihan tuossa muutakin "pientä" ja varmasti mitä enemmän muistelen niin sitä enemmän hokasen vääryyksiä ja vaaratilanteita, joita paikassa tapahtui. Laiminlyöntiä vahtimisen osalta erittäinkin paljon, koska meidät pistettiin pihapiiriin leikkimään ovesta ulos "ja jos jotakin tapahtuu niin soitatte heti ovikelloa." :lol:
Meitä vanhempia oli paikassa hoidossa 4kpl (4-6v) ja nuorempia tutista vieroitettavia (mitäs tällaisella vähäsanaisella herralla nyt ikää olisikaan? Itse käveli, mutta perse siltä pyyhittiin) oli yksi, joka oli meidän vanhempien vastuussa vahdinnassa pihalla.

Muistelen kovasti, että kesäisin päiväunia ei nukuttu niin paljon, mutta meidät syrtättiin keskenämme pihalle leikkimään, kun täti vähän lepuutti itseään työpäivän lomassa ja talvella, kun pihalle ei voitu pistää niin tuli sitten lasten erottelu eri huoneisiin päiväunia varten...
Aika virityksetön paikka kaiken kaikkiaan, mutta kenellekään ei koskaan sattunut mitään fyysisiä haavereita minun aikanani siellä ja se oli suositeltu paikka meidän kylällä, että hoito on hyvää ja osaavaa. :D

Niin ne ajat muuttuvat eikä tuolainenkaan peli enää vetelisi, mutta... Siltikin tuo pakkosyöttäminen edelleen taitanee olla arkipäivää hoitopaikoissa ja ainakin ala-asteilla? :cry:
Vastaa Viestiin