Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
- UkraineWarReport
- Sabrina Duncan
Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
Harkovan alueella Venäjän liput lentävät kiivasta tahtia suohon. Ukrainan liput nousevat tilalle kuten kuuluukin. Ukrainan maaperällähän sitä soditaan.
Eikö viimeisimmät sotaan lähetetyt Venäjän ajoneuvot ollut merkitty kärjellään olevalla kolmiolla. Samanlaisella kuin tässä kuvassa (ruumiskuva):
https://russoldat.info/na-fronte-ochen- ... id=1&pid=3
Tiktok tiktok.
https://russoldat.info/na-fronte-ochen- ... id=1&pid=3
Tiktok tiktok.
Tilannekatsaus ASB Militaryn mukaan.
Ukrainian Armed Forces occupied at least 1 part of Balakleya, including the local city council. Fighting continues in the city and on its outskirts, which is confirmed by the videos from the Armed Forces of Ukraine. The main forces of the Russian Armed Forces are located in the eastern part of Balakleya, since the videos from the Armed Forces of Ukraine only geolocate to the western districts of the city, where they entered from Verbovka and Bayrak.
Ukrainians have entrenched themselves in Volokhov Yar, and also continue fighting in the Shevchenkovo area.
There is a possibility of UAF advancing in the direction of Kunye and further to Oskol in order to strike the communications of the Izyum group() — according to Russian ‘Letit Kalibr’ sources.
Both sides hastily transfer additional forces and equipment to this direction.
There’s a very heavy presence of foreign mercenaries in all directions of the front line — Basically NATO troops.
Tactics have entirely changed, instead of driving large hardware across open plains, they now use small armoured vehicles at speed, fire .50cals into Russian Armed Forces positions from the back and sides and strike them with shoulder fired rocket launchers. At the same time, MLRS strikes are aimed onto Russian Armed Forces positions, as well as artillery, forcing them to constantly regroup and change positions.
Aviation is crucial at the moment, they basically have no other option but to start a massive aerial bombing campaign.
The front line has moved by at least 50KM from 3 days ago.
Without filter, this is the first time in this war that Russians are getting straight up fucked. This is due to the change of tactics. They will adjust, no doubt about that but the front line will keep moving until they do. Now to push them back, lives will be lost again, for no reason.
Funny thing is that we, and many other channels wrote about many of the things, tactics and developments that are happening now — weeks ago. How the Russians did not see this coming is beyond us.
But that is war. Failures must be accepted & remedied. Accept it as men and move forward, Doomposting doesn’t help anything.
t.me/asbmil
-Kaikki on nykyään ok-
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
https://yle.fi/uutiset/3-12314941Blinken: Ukraina edennyt selvästi taistelussaan Venäjää vastaan
Yhdysvaltain ulkoministeri Antony Blinken sanoi tänään tiedotustilaisuudessa Kiovassa, että Ukrainan asevoimat on ottanut selviä edistysaskelia taistelukentällä.
– On vielä aikaista sanoa, mutta näemme selvää ja todellista edistymistä taistelukentällä, erityisesti Hersonin alueella, mutta myös Donbasin alueella idässä, Blinken sano
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
EricBlair kirjoitti: To Syys 08, 2022 7:06 pm Suomeakin hyvin vahvasti ohjaava USA:n hallinto on täynnä näitä sekasikiöitä. Nämä ei rajan toisella puolella hillu.. Ukrainassa kylläkin.
Mun täytyy sanoa, että ihan viimeiseksi olisin kenenkään maailmanpoliittisen ideologian tai edes russofilian perustuvan niinkin pikkumaiselle syylle kuin homofobia. Mutta oikein on fanituksen kohde siinä tapauksessa valittu.
Onneksi briteissä - rauha Ellun muistolle - annettiin Alan Turingin kuitenkin tehdä työnsä rauhassa.
Kyse on lapsista, joille tungetaan näitä sairaita oppeja. En myöskään pidä näistä hallinnon tyypeistä, jotka on sitä mieltä, että eläinten kanssa paneskelu on ok, ja ajaa vielä näiden oikeuksia. Kyllä siinä on jo tarpeeksi.Whicher kirjoitti: To Syys 08, 2022 9:42 pmEricBlair kirjoitti: To Syys 08, 2022 7:06 pm Suomeakin hyvin vahvasti ohjaava USA:n hallinto on täynnä näitä sekasikiöitä. Nämä ei rajan toisella puolella hillu.. Ukrainassa kylläkin.![]()
Mun täytyy sanoa, että ihan viimeiseksi olisin kenenkään maailmanpoliittisen ideologian tai edes russofilian perustuvan niinkin pikkumaiselle syylle kuin homofobia. Mutta oikein on fanituksen kohde siinä tapauksessa valittu.
Mutta vaikuttaa siltä, ettei mikään haittaa, ja kaikki on nykyään ok.
-Kaikki on nykyään ok-
Jaa eikö se Euroopan keskuspankin tarjoama arvio siis nyt kelpaakkaan. Jos nuo arviot ovat sinun mielestäsi kylähullujen arvioita niin kuulisin mielelläni mikä on mielestäsi sellainen uskottava arvio .hutkivajournalisti kirjoitti: To Syys 08, 2022 8:38 pmOlisiko sinulla jotain uskottavaa lähdettä,jossa todettaisiin jotain muunlaista ennustetta?Mikään kylähullujen youtube-video tai peruskoulupudokkaan oma mutu ei ole uskottavalähde.sikakoira kirjoitti: To Syys 08, 2022 6:26 pmNo nytpäs on löytynyt positiivisia lukuja taas kommentoijallahutkivajournalisti kirjoitti: To Syys 08, 2022 6:14 pm Ero Venäjän talounäkymiin on aika iso. Lievä taantuma, jollaisia taloudessa nähdään väistämättä, koska talous on syklinen.
https://yle.fi/uutiset/3-12614771![]()
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eur ... in/8508356Taustalla on sitkeästi korkealla pysynyt inflaatio, joka elokuussa kiihtyi euroalueella 9,1 prosenttiin
Minkähänlaista edistymistä siellä Hersonin alueella nyt nähdäänHutkiva kirjoitti:
– On vielä aikaista sanoa, mutta näemme selvää ja todellista edistymistä taistelukentällä, erityisesti Hersonin alueella, mutta myös Donbasin alueella idässä, Blinken sano
Tuosta tilannekatsaus
Viimeksi muokannut sikakoira, To Syys 08, 2022 10:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Totta kai kelpaa. Siksi minä sen laitoinkin. Olemmeko nyt yhtä mieltä että aivan validi ennuste?sikakoira kirjoitti: To Syys 08, 2022 10:04 pm Jaa eikö se Euroopan keskuspankin tarjoama arvio siis nyt kelpaakkaan. Jos nuo arviot ovat sinun mielestäsi kylähullujen arvioita niin kuulisin mielelläni mikä on mielestäsi sellainen uskottava arvio .![]()
https://yle.fi/uutiset/3-12614771Keskuspankki joutui jälleen nostamaan inflaatioarviotaan. Tänä vuonna inflaatio olisi pankin ennusteen mukaan 8,1 prosenttia, ensi vuonna 5,5 prosenttia ja vuonna 2024 2,3 prosenttia. EKP: n tavoite pitää inflaatio kahdessa prosentissa keskipitkällä aikavälillä.
EKP alensi kasvuennustettaan. Talouskasvu hyytyy loppuvuodesta ja ensi vuoden tammi–maaliskuussa talous ei kasva lainkaan, pankki arvioi. Euroalueen talous kasvaa tänä vuonna 3,1 prosenttia ja 0,9 prosenttia ensi vuonna sekä 1,9 prosenttia vuonna 2024, EKP arvioi.
Onhan tuossa hurja ero Venäjään.
https://www.svkk.fi/uutishuone/ukraina-seuranta-2022/Uutistoimisto Bloombergin käsiinsä saama Venäjän hallituksen sisäiseen levitykseen tarkoitettu raportti varoittaa pitkästä ja syvenevästä taloudellisesta taantumasta Ukrainan sodan ja lännen pakotteiden takia. Raportin keskeisenä viestinä on, että monet Venäjän talouden keskeiset sektorit ovat vaarassa heiketä. Raportin antama kuva Venäjän talouden tilasta on huomattavasti ankeampi kuin mitä Venäjän johdon virallisista lausunnoista voi päätellä
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Kuten nähdään niin ennusteet ja todellisuus eivät ole sama asia kuten olen koittanut aikaisemminkin selittäähutkivajournalisti kirjoitti:
Totta kai kelpaa. Siksi minä sen laitoinkin. Olemmeko nyt yhtä mieltä että aivan validi ennuste?
Viimeksi muokannut sikakoira, To Syys 08, 2022 10:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Suomalaisella teollisuudella pyyhkii hyvin.
https://www.svkk.fi/uutishuone/ukraina-seuranta-2022/Muiden markkinoiden hyvä veto paikkaa Ponssen menetyksiä Venäjällä. Kauppalehden haastattelussa Ponssen toimitusjohtaja Juho Nummela mainitsee Pohjois-Amerikan ja Eteläisen Amerikan alueina, jotka voivat korvata Venäjän markkinan osuutta. Ponssella on myös uutuustuotteita tulossa.
”Digitaalisiin palveluihin tulee satelliittitiedonsiirtoa ja kehitteillä on täysin sähköinen alusta ja ajokone”, Nummela kertoo Kauppalehdelle.
Nummelan mukaan yhtiön haasteena on tällä hetkellä nousevat valmistuskustannukset. Mutta jo tehdyt hinnankorotukset voivat parantaa kannattavuutta jo lähikuukausina.
”Positiivinen puoli tässä kaikessa on se, että asiakkaamme ovat hyvin työllistettyjä. Tilausvirta jatkuvilla markkinoilla on ollut edelleen vahva ja huoltopalvelut ovat ilman Venäjääkin vetäneet nätisti”
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Kelpaako se EKP:n ennuste,vai ei?sikakoira kirjoitti: To Syys 08, 2022 10:11 pm ^
Kuten nähdään niin ennusteet ja todellisuus eivät ole sama asia kuten olen koittanut aikaisemminkin selittää![]()
Millä kompetenssilla arvioit, että sinä osaat päätellä, että EKP:n ennuste on huono?
Jotenkin tuntuu naurettavalta tämä pakotteiden asettaminen - sitten taas itse osteellaan kiireellä ja maksetaan jälleen tuplahintaa. En todellakaan tiedä mitä järkeä tässä on? Meille kerrotaan aivan eri tarinaa päivästä toiseen. ^ koko Euroopan teollisuudella menee tosi hyvin.
Europe Is Buying All The Russian Oil It Can Before Banning It
By Irina Slav - Sep 07, 2022, 6:00 PM CDT
Europe Is Buying All The Russian Oil It Can Before Banning It
By Irina Slav - Sep 07, 2022, 6:00 PM CDT
https://oilprice.com/Energy/Energy-Gene ... ng-It.htmlEurope is currently importing over one million barrels per day of Russian oil, attempting to fill up before the EU-wide embargo on Russian crude imports comes into effect.
Oil prices have fallen as demand concerns grow and China struggles with Covid lockdowns, and Europe is attempting to take advantage of those lower prices to stock up on oil.
Alternative sources of crude oil are abundant for Europe, but the price will be set by the seller and the EU may soon find itself paying more for this critical energy source.
-Kaikki on nykyään ok-
- UkraineWarReport
- Sabrina Duncan
Balakliyan siviiliväestön reaktioita Ukrainan vapauttaessa aluettaan Venäjän sorron ja valloituksen alta.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Hienoa nähdä. Koko maailma vihaa ryssiä. Onneksi koko puoli-ihmisrotu ollaan nyt hävittämässä maapallolta.UkraineWarReport kirjoitti: To Syys 08, 2022 10:16 pm Balakliyan siviiliväestön reaktioita Ukrainan vapauttaessa aluettaan Venäjän sorron ja valloituksen alta.
https://twitter.com/max__svb/status/1567952347577438208
????? ?? ??????.
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Vielä tulee köyden päivä, jolloin ryssät ja ryssänmieliset suomalaiset tullaan Suomessa nostamaan lähimpään lyhtypylvääseen.poikani kirjoitti: To Syys 08, 2022 10:20 pmHienoa nähdä. Koko maailma vihaa ryssiä. Onneksi koko puoli-ihmisrotu ollaan nyt hävittämässä maapallolta.UkraineWarReport kirjoitti: To Syys 08, 2022 10:16 pm Balakliyan siviiliväestön reaktioita Ukrainan vapauttaessa aluettaan Venäjän sorron ja valloituksen alta.
https://twitter.com/max__svb/status/1567952347577438208