loneliness kirjoitti:Kaukasian paimenkoirat on kanssa melkosia aikapommeja osaamattomissa käsissä.
Noh, laumanvartijarotu. Kuten tässä on aikaisemminkin jo sanottu, niin mikä tahansa koira on aikapommi osaamattomissa käsissä. Pitäydyn kannassani: ei ole huonoja koiria, on vain huonoja omistajia. Kyllä se on kumma, kun ei tunneta omia rajoja. Itse en ottaisi laumanvartijaa, koska mulla ei ole tarvittavaa tietoa eikä taitoa niiden käsittelyyn, niin koiraihminen kuin olenkin. Eikä sen puoleen tilojakaan, mielestäni laumanvartijaa ei oteta kerrostaloon eikä rivitaloonkaan. Mitä olen Apulaa seurannut, niin tuntuu olevan jotenkin noloa myöntää, ettei vain pärjää eikä osaa. Syyt vieritetään melkein poikkeuksetta eläimen niskoille, vaikka lähes mikä tahansa ongelma saataisiin korjattua kunnollisella koulutuksella.
Mike Manner kirjoitti:
Koirat on sellainen aihe, että siitä saa erittäin helposti aikaan kuumotuksen kun paikalle sattuu edes pari koiraharrastajaa/ihmistä.
Harmittavan totta. Mulla yleensä palaa käämit, vaikka kanssakeskustelijat olisivat kaikesta samaa mieltäkin.