Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5341
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^Okei, kiitti vastauksesta.

Selvensi kummasti, kun en oo enää ollut selvillä liittyikö tähän ns. naisparilinjaan useampia Raisaa vanhempia naisia.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

Malmyy kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 2:38 pm On vaikea kuvitella, että Raisa pitkänä urheilijana ei olisi päässyt pakoon tuollaisesta tilanteesta. Huutanut apua tai jotain. He ovat kulkeneet keskustassa ja ihmisiä on ollut paljon. Henkilökohtaisesti en osta tätä kovin helpolla.
En minäkään ajattele, että tässä tilanteessa olisi Raisalle jotain tapahtunut. Mutta jos tätä naista päästäisiin kuulemaan, ehkä saataisiin selville oliko tämä kaksikko ylipäätään Raisa ja tämä nainen. Ja jos oli, niin ehkä suuntaa-antavaa lisävaloa johonkin teoriaan.
[/quote]

Juuri näin, kun saataisiin jotain pois suljettua...Kolme päätutkintalinjaa on paljon. Koko Armonkallion suunta kirkaisuineen kaikkineen on periaatteessa tämän naiskaksikon varassa. Tämä pitäisi olla helpoiten pois suljettavissa näistä kolmesta linjasta. Olisi ehdottoman tärkeää tavoittaa tämä nainen kuultavaksi.
Aloittelija1988
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2022 7:23 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Aloittelija1988 »

LexVeritas kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:19 am
TietoTaito kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 5:05 am Niin, vesistöt on hyvä vaihtoehto. Mutta voiko niin kadota kaupunkia ympäröivään niin vesistöön ettei mitään löydy? Itse uskon että joku tuttu ja ehkä Raisan mielestä luotettava henkilö otti hänet kyytiin. Sen jälkeen tapahtui mitä tapahtui ja Raisa täytyi piilottaa. En tiedä miks mulla tuo koris seura kummittelee mielessä, eli joku siihen kuuluva henkilö liittyy tähän juttuun. Mutta spekulaatioita riittää niin kauan kun on tarpeen.
NMKY:n tilat siinä viimeisen varman havaintopaikan vieressä. Luottamusasteikolla arvaten soittojärjestys kyydinpyyntötilanteessa voisi olla: (poika)ystävä, vanhemmat, valmentaja.
Olen penännyt silloin vaaleatukkaisen amerikanautoharrastajan etsimistä korisseurasta.
Ei taitu tutkia viimeistä vinkkiä jonka mainitsit(amerikanautoharrastajaa korisseurasta)?
Toisaalta luulisi poliisin selvittäneen tuollaisen asian itsekin, eikä tästä ole kerrottu ulkopuolisille. Toinen teoria liittyy yhteen Raisan ruumiin sijaintipaikkaan jota tässä ketjussa oli maininta ja jonka nimimerkiltä kyselin tarkkaa sijaintia.

Kyseisen kiinteistön pääsuunnittelija asuu parin kissan päässä ruumiin oletetusta hautapaikasta ja poliisi voisi selvittää onko hänellä sukul.yhteyttä yhteen nuoreen. En avaa tässä enempää. Haastattelin rakennusinsinööriä juna matkalla ja hän sanoi että "sinne" voidaan piilottaa ruumis, mutta keltanokka sitä ei tee huomaamatta.

Teorioita on paljon ja ennen ruumiin löytymistä on vaikea sanoa kuka teki mitä/tapahtui.Itse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikani »

Aloittelija1988 kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:35 pmItse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein.
"Varmasti" soittaa poliisille? Miksei ole jo soittanut?

Itse uskon, että...
  • ...Räisäsen jäänteet löytyvät? En pidä tätä kovin todennäköisenä, mutta mahdollisesti.
  • ...kuolinsyy selviää? Vaikka pääkallo olisi lyöty halki, en usko, että voidaan osoittaa sen olevan kuolinsyy, vaan vamma on voinut tulla esimerkiksi kuoliaaksi kuristamisen jälkeen.
  • ...syyllinen selviää? Vain oman tunnustuksen kautta, tai jos silminnäkijällä on toimittaa suurin piirtein videokuvaa henkirikoksesta. En jaksa uskoa tällaiseen.
Itsehän olen pitänyt täällä esillä sellaista mahdollisuutta, että Räisänen on yhä hengissä tai on ainakin ollut vuosia katoamisensa jälkeen, jonkun vankina. Maailmaltahan on tullut tietoomme lukuisia tällaisia tapauksia, ja tuon kaltaisista rikoksista varmasti vain jäävuoren huippu paljastuu. Ajatukseni ei ole kuitenkaan saanut minkäänlaista vastakaikua täällä, koska nähtävästi jokainen itseäni lukuunottamatta pitää Suomea sellaisena lintukotona, jossa moista ei ikimaailmassa voisi tapahtua. Silti on ehdoteltu kaikenlaisia kansainvälisiä salaliittoja sun muuta korkealentoista...
????? ?? ??????.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5341
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

"Teorioita on paljon ja ennen ruumiin löytymistä on vaikea sanoa kuka teki mitä/tapahtui.Itse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein."

Raisassa ei tänä päivänä enää oo paljon löydettävää! Ellei joku oo balsamoinut häntä. :o

Tunnustajia on ollut useita, kaikista vesiperä.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Aloittelija1988
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2022 7:23 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Aloittelija1988 »

ruusumaa kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 7:51 pm "Teorioita on paljon ja ennen ruumiin löytymistä on vaikea sanoa kuka teki mitä/tapahtui.Itse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein."

Raisassa ei tänä päivänä enää oo paljon löydettävää! Ellei joku oo balsamoinut häntä. :o

Tunnustajia on ollut useita, kaikista vesiperä.
Tuskin balsamoinut :shock: Jos haudattu kuivaan hiekkaan betonin alle.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5341
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^ No toi balsamointi nyt oli läppä!!

Onhan Walt Disneykin jäädytetty ja oli tarkoitus herättää hänet henkiin.

Ei vaan kerrottu koska :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Aloittelija1988
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2022 7:23 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Aloittelija1988 »

poikani kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:51 pm
Aloittelija1988 kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:35 pmItse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein.
"Varmasti" soittaa poliisille? Miksei ole jo soittanut?

Itse uskon, että...
  • ...Räisäsen jäänteet löytyvät? En pidä tätä kovin todennäköisenä, mutta mahdollisesti.
  • ...kuolinsyy selviää? Vaikka pääkallo olisi lyöty halki, en usko, että voidaan osoittaa sen olevan kuolinsyy, vaan vamma on voinut tulla esimerkiksi kuoliaaksi kuristamisen jälkeen.
  • ...syyllinen selviää? Vain oman tunnustuksen kautta, tai jos silminnäkijällä on toimittaa suurin piirtein videokuvaa henkirikoksesta. En jaksa uskoa tällaiseen.
Itsehän olen pitänyt täällä esillä sellaista mahdollisuutta, että Räisänen on yhä hengissä tai on ainakin ollut vuosia katoamisensa jälkeen, jonkun vankina. Maailmaltahan on tullut tietoomme lukuisia tällaisia tapauksia, ja tuon kaltaisista rikoksista varmasti vain jäävuoren huippu paljastuu. Ajatukseni ei ole kuitenkaan saanut minkäänlaista vastakaikua täällä, koska nähtävästi jokainen itseäni lukuunottamatta pitää Suomea sellaisena lintukotona, jossa moista ei ikimaailmassa voisi tapahtua. Silti on ehdoteltu kaikenlaisia kansainvälisiä salaliittoja sun muuta korkealentoista...
Sanoinkin että jos löytyy...
Vankina pitäminen mahdollista mutta epätodennäköistä. Olihan Suomi24 sivustolla Räisäsen keskustelussa yksi ketjun aloittaja nähnyt Raisan näköisen naisen 2004 Helsingissä baarissa olivat jutelleet ,ja vaihtaneet numeroita joista tämän Raisan kaksoisolennon numero ei ollut käytössä :shock: Kirjoittaja oli nähnyt kaksoisolennon tai sitten jotain ihan outoa.... Tuossa linkki
https://keskustelu.suomi24.fi/t/6786999 ... a-raisasen
Aloittelija1988
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2022 7:23 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Aloittelija1988 »

ruusumaa kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 8:12 pm ^ No toi balsamointi nyt oli läppä!!

Onhan Walt Disneykin jäädytetty ja oli tarkoitus herättää hänet henkiin.

Ei vaan kerrottu koska :mrgreen: :mrgreen:
Joo meni jo vähän yli balsamointi mulla mutta silti vastasin :D
dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

teho77 kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 1:54 pm
Toto Riina kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 1:37 pm Mitä tulee vesistöön tippumiseen, Tampereen keskustan alueella on monta kohtaa jossa niin voi käydä, ja on käynykin. Nuori mies tippui muutama vuosi sitten Mustalahden satama-altaaseen yöpimeällä, ulkomaalainen mies tippui Laukontorilta suvantoon jne. Tammerkosken yläjuoksulla oli varsinkin tuolloin monta syrjäistä nurkkaa josta voi joutua veteen kenenkään huomaamatta. Ruumis ei Tammerkoskeen välttämättä jää vaan valuu kaupungin läpi ja virtauksien edesautttamana Pyhäjärveen.
Olen pitänyt Laukontoria todennäköisimpänä jos vesistöön putoamisella spekuloi. Mustalahti on toiseksi vahvin vaihtoehto. Siihen aikaan oltiin ja kokoonnuttiin autoilla "Särkän parkeille". Olen miettinyt, olisiko Raisa muistanut parkit ja lähtenyt sinne päin kyytiä hankkimaan.
Tuntuu todella epätodenäköiseltä, että Raisa olisi lähtenyt kävellen Särkän parkeille asti, kun Keskustorin parkeilla oli tuohon aikaan paljon meininkiä. Sieltä ei ollut koskaan vaikea saada kyytiä ja tämä oli varmasti Raisan tiedossa. Pikkupaikkakunniltakin tultiin tuolloin Tampereen keskustaan ajelemaan huvikseen ympyrää ja ehkä myös seuranhaku mielessä, ainakin joillain. Havaintoja kyytiä etsivästä Raisasta ei kuitenkaan ole.

En pysty kuvittelemaan Raisan tehneen mitään tuhottoman pitkiä kävelylenkkejä pelkän kyydin toivossa keskustasta poispäin, ja Särkän parkit / Mustalahden satama ovat "sillä rajalla". Melkein tuolta Keskustorilta olisi tullut pyydettyä kyytiä Särkän parkeille, jos olisin ollut teininä sellaisessa tilanteessa. :oops: Kartalla lyhyt matka, mutta harvemmin sinne kukaan käveli, jos koskaan?

Sen sijaan jos Raisa on päätynyt keskustassa autoon, autoon menon on täytynyt tapahtua nopeasti jossain kadunkulmassa ja tästä voisi päätellä, että kuski on voinut olla Raisalle ennestään tuttu. Raisa olisi ollut helppo bongata sattumalta kävelemästä kadulla (pituus, tyyli, jne) ja Raisalla ei myöskään olisi ollut mitään autoon menoa vastaan, vaan päinvastoin, koska oli kylmä. Olen sitä mieltä, että näin on voinut käydä, koska Raisa on kadonnut niin nopeasti keskustasta. Se on vesistöön joutumisen kanssa nopeimpia tapoja kadota kartalta yhtäkkiä. En myöskään usko mihinkään isoon autoporukkaan, siinä on liikaa muuttujia.
dscullyalien
Harjunpää
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Heinä 21, 2020 4:45 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dscullyalien »

poikani kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:51 pm
Aloittelija1988 kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 6:35 pmItse uskon että Raisan löytyminen suuntaa tutkinnan uuteen linjaan, tai joku varmasti soittaa poliisille ja kertoo mä sen tein.
"Varmasti" soittaa poliisille? Miksei ole jo soittanut?

Itse uskon, että...
  • ...Räisäsen jäänteet löytyvät? En pidä tätä kovin todennäköisenä, mutta mahdollisesti.
  • ...kuolinsyy selviää? Vaikka pääkallo olisi lyöty halki, en usko, että voidaan osoittaa sen olevan kuolinsyy, vaan vamma on voinut tulla esimerkiksi kuoliaaksi kuristamisen jälkeen.
  • ...syyllinen selviää? Vain oman tunnustuksen kautta, tai jos silminnäkijällä on toimittaa suurin piirtein videokuvaa henkirikoksesta. En jaksa uskoa tällaiseen.
Itsehän olen pitänyt täällä esillä sellaista mahdollisuutta, että Räisänen on yhä hengissä tai on ainakin ollut vuosia katoamisensa jälkeen, jonkun vankina. Maailmaltahan on tullut tietoomme lukuisia tällaisia tapauksia, ja tuon kaltaisista rikoksista varmasti vain jäävuoren huippu paljastuu. Ajatukseni ei ole kuitenkaan saanut minkäänlaista vastakaikua täällä, koska nähtävästi jokainen itseäni lukuunottamatta pitää Suomea sellaisena lintukotona, jossa moista ei ikimaailmassa voisi tapahtua. Silti on ehdoteltu kaikenlaisia kansainvälisiä salaliittoja sun muuta korkealentoista...
Eihän mikään poissulje sitä, etteikö Raisa olisi voinut olla jonkun hyypiön kellarissa joitain aikoja, kuten maailmalla on tapahtunut. Mutta melko satavarmaa on, ettei kenenkään kellarista tulla löytämään hengissä olevaa nelikymppistä Raisaa.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikani »

dscullyalien kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 9:04 pmEihän mikään poissulje sitä, etteikö Raisa olisi voinut olla jonkun hyypiön kellarissa joitain aikoja, kuten maailmalla on tapahtunut. Mutta melko satavarmaa on, ettei kenenkään kellarista tulla löytämään hengissä olevaa nelikymppistä Raisaa.
Luultavasti Räisänen ei olisikaan hengissä, vaan olisi kuollut esimerkiksi synnytykseen. Hän olisi nyt 39-vuotias (s. 1983). Josef Fritzl piti tytärtään vankina kellarissa 24 vuoden ajan. 1966 syntynyt Elisabeth vapautui 2008, täytettyään juuri 42 vuotta.

Eiköhän Räisänen kuitenkin ole kuollut heti katoamisen yhteydessä. Arvelen, ettemme koskaan saa tietää vastausta.
????? ?? ??????.
teho77
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 6:27 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja teho77 »

dscullyalien kirjoitti: Ke Syys 14, 2022 9:00 pm
teho77 kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 1:54 pm
Toto Riina kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 1:37 pm
Tuntuu todella epätodenäköiseltä, että Raisa olisi lähtenyt kävellen Särkän parkeille asti, kun Keskustorin parkeilla oli tuohon aikaan paljon meininkiä. Sieltä ei ollut koskaan vaikea saada kyytiä ja tämä oli varmasti Raisan tiedossa. Pikkupaikkakunniltakin tultiin tuolloin Tampereen keskustaan ajelemaan huvikseen ympyrää ja ehkä myös seuranhaku mielessä, ainakin joillain. Havaintoja kyytiä etsivästä Raisasta ei kuitenkaan ole.

En pysty kuvittelemaan Raisan tehneen mitään tuhottoman pitkiä kävelylenkkejä pelkän kyydin toivossa keskustasta poispäin, ja Särkän parkit / Mustalahden satama ovat "sillä rajalla". Melkein tuolta Keskustorilta olisi tullut pyydettyä kyytiä Särkän parkeille, jos olisin ollut teininä sellaisessa tilanteessa. :oops: Kartalla lyhyt matka, mutta harvemmin sinne kukaan käveli, jos koskaan?

Sen sijaan jos Raisa on päätynyt keskustassa autoon, autoon menon on täytynyt tapahtua nopeasti jossain kadunkulmassa ja tästä voisi päätellä, että kuski on voinut olla Raisalle ennestään tuttu. Raisa olisi ollut helppo bongata sattumalta kävelemästä kadulla (pituus, tyyli, jne) ja Raisalla ei myöskään olisi ollut mitään autoon menoa vastaan, vaan päinvastoin, koska oli kylmä. Olen sitä mieltä, että näin on voinut käydä, koska Raisa on kadonnut niin nopeasti keskustasta. Se on vesistöön joutumisen kanssa nopeimpia tapoja kadota kartalta yhtäkkiä. En myöskään usko mihinkään isoon autoporukkaan, siinä on liikaa muuttujia.
Olet kyllä oikeassa - ei Särkän parkeille kävelty. Jotain poikkeuksellista tuona yönä Raisalle kuitenkin tapahtui. Kun tapahtuu jotain poikkeuksellista, siihen voi olla syynä se, että on ryhdytty tekemään jotain epätavallista. Kävely epätavallista reittiä onnettomin seurauksin.

Oma ykkösteoria on silti edelleen autokyyti keskustasta. Niinkuin sanot, kun istuu autoon, katoaa kartalta ja auto voi ajaa minne tahansa.
Solar
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 03, 2011 5:54 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Solar »

Keskustorin (Frenckellin parkeilla) pyörin tuolloin itse arkena. Viikonloppuna sen sijaan aina Särkän parkeilla, koska väkeä oli paljon enemmän liikenteessä ja kaikki tututkin pyöri Särkässä naapurikuntia myöten. Ja tosiaan, Seurahuoneelta ei loppu viimeksi Särkkään tule pitkää matkaa, jos on rahat loppu ja kyytiä vailla ja aavistelisit sieltä saavasi (tutun) kyydin.

Spekua toki, mutta mun mielestä aivan varteen otettava idea siinä missä jokin muukin.
Whicher
Jane Marple
Viestit: 1049
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Whicher »

MikaK kirjoitti: Ti Syys 13, 2022 1:58 pm
vasikka kirjoitti: Ma Syys 12, 2022 10:11 pm Nokia 2110i, ei se mikään ihan sen ajan kallein malli ainakaan ollut.
Kyllä se 2110i taisi maksaa 2000mk joka varmasti oli teinille iso raha ja miksei muillekin silloin.
1999? Ei varmasti maksanut. Kaverilla oli ensimmäisiä venttikymppejä, joka 1995 maksoi melkein kahdeksan tonnia, mutta 1999 ei ikinä kahta.
Oman banaanini (8110) ostin 1997 hintaan 3700 mk Mäkitorpasta. Se oli siihen aikaan kärkimalleja. 1999 sekin jo auttamattoman vanhanaikainen ja korkeintaan satasien hintainen.
Viimeksi muokannut Whicher, Ke Syys 14, 2022 10:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin