https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b25 ... 668d37a227Jo 700 mielenosoittajaa pidätetty
klo 21:14: Pidätettyjen mielenosoittajien määrä Venäjällä on noussut jo yli 700:aan, kertoo riippumaton venälismedia OVD-info.
Pidätyksiä on tehty kymmenissä Venäjän kaupungeissa. Myös Moskovassa ja Pietarissa on pidätetty satoja ihmisiä.
Sadat ihmiset ovat keskiviikkona osoittaneet mieltään Venäjällä Vladimir Putinin määräämää liikekannallepanoa vastaan. AOP
Pidätyksiä on uutistoimisto Reutersin mukaan tapahtunut noin 20 kaupungissa.
Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
-
Haarahaukka
- Javier Pena
Pienestä se useimmiten alkaa ja kasvaa. Varmaa on vain, että Putin meni nyt rajan yli ja otteet kovenee. Suurissa kaupungeissa tilanne alkaa kehittyä ja nähdään ylittyykö ns. Kriittinen massa, jossa Putini turvallisuuskoneisto ( FSB ja Kansalliskaarti) ei enää riitä. Välit armeijaan ovat huonot.leatherman73 kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 8:42 pm Aika vaisua toimintaa.. Laittasivat nyt kunnon mellakat pystyyn kaikissa isoissa kaupungeissa.
Buy the ticket, take the ride!
Saapa nähdä, sylkäisevätkö venäläiset Putinin suustaan kuin kärpäsen. En pidättäisi kyllä hengitystä, mutta hyvä Papankin tajuta, että kaikki eivät jaa hänen sotakiimaansa.
Hyvin suunniteltu on edelleenkin tekemättä.
- leatherman73
- Andy Sipowich NYPD
Toivotaan että niin käy. Siinä oli miliisillä työmaata jos esmi 100 000 Moskovalaista lähtis kadulle melkkakoimaan. tuommoset 1000 - 10 000 henkiön mielenostukset on noin isossa paikassa sama kuin hyttysen paska itämeressä.Haarahaukka kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:29 pmPienestä se useimmiten alkaa ja kasvaa. Varmaa on vain, että Putin meni nyt rajan yli ja otteet kovenee. Suurissa kaupungeissa tilanne alkaa kehittyä ja nähdään ylittyykö ns. Kriittinen massa, jossa Putini turvallisuuskoneisto ( FSB ja Kansalliskaarti) ei enää riitä. Välit armeijaan ovat huonot.leatherman73 kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 8:42 pm Aika vaisua toimintaa.. Laittasivat nyt kunnon mellakat pystyyn kaikissa isoissa kaupungeissa.
Mitä eroa on ryssällä ja kellolla? Kello menee eteenpäin ja sanoo tictac. Ryssä menee taaksepäin ja sanoo tactic.
-
hutkivajournalisti
- Adrian Monk
Kuten asiantuntijat sanovat, maalaispoikia sinne rintamalle laitetaan tykinruuaksi. Suurten kaupunkien poikia sinne ei laiteta. Sen vuoksi ei myöskään niitä suuria mielenilmaisuja nähdä.jhou kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:36 pm Saapa nähdä, sylkäisevätkö venäläiset Putinin suustaan kuin kärpäsen. En pidättäisi kyllä hengitystä, mutta hyvä Papankin tajuta, että kaikki eivät jaa hänen sotakiimaansa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
- Tarkastaja Levisi
- James Bond (David Niven)
Dugin eli 'Putinin aivot' julistaa pyhää sotaa länttä vastaan.
Pyhä sota johtaisi hänen mukaansa koko 'länsimaisen sivilisaation loppuun'.
Voi toki olla että tämä tuore Rasputin löytyy hänkin pian Nevaan 'hukkuneena'.
https://www.thesun.co.uk/news/19875782/ ... rce=pushly
END OF DAYS Putin’s war guru ‘Rasputin’ warns of ‘nuclear apocalypse’ if Russia loses Ukraine war & reveals three ways it could end
Dugin goes on to make his final and most outlandish suggestion in which be predicts a "patriotically victorious scenario" for Russia and the development of a "holy war" that leads to an end of Western civilization.
"The third scenario is the most important... In Russia, a revolution is taking place from above.
"Putin, who has already broken with the West, turns this total and irreversible rupture into an ideology, a course, a strategy and the sole guideline of existence.
"All compromises are abolished, Russia is openly becoming a people's empire with a marked religious and social (anti-capitalist) ethos. Liberalism and Westernism are banned."
He adds: "The state and the people regroup and the SMO (special military operation) is transformed into a popular holy war. To be or not to be.
"That moment has arrived".
Pyhä sota johtaisi hänen mukaansa koko 'länsimaisen sivilisaation loppuun'.
Voi toki olla että tämä tuore Rasputin löytyy hänkin pian Nevaan 'hukkuneena'.
https://www.thesun.co.uk/news/19875782/ ... rce=pushly
END OF DAYS Putin’s war guru ‘Rasputin’ warns of ‘nuclear apocalypse’ if Russia loses Ukraine war & reveals three ways it could end
Dugin goes on to make his final and most outlandish suggestion in which be predicts a "patriotically victorious scenario" for Russia and the development of a "holy war" that leads to an end of Western civilization.
"The third scenario is the most important... In Russia, a revolution is taking place from above.
"Putin, who has already broken with the West, turns this total and irreversible rupture into an ideology, a course, a strategy and the sole guideline of existence.
"All compromises are abolished, Russia is openly becoming a people's empire with a marked religious and social (anti-capitalist) ethos. Liberalism and Westernism are banned."
He adds: "The state and the people regroup and the SMO (special military operation) is transformed into a popular holy war. To be or not to be.
"That moment has arrived".
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
-
Haarahaukka
- Javier Pena
Ei kiinnosta sotilaselämä Ukrainassa edes Kremlin kellokkaiden jälkikasvua.b]Dmitri Peskovin poikaa huijattiin suorassa lähetyksessä – kieltäytyi ilmoittautumasta kutsuntoihin: ”Ratkaisen tämän toisella tasolla”[/b]
Kremlin lehdistösihteeri Dmitri Peskov myönsi, että hänen Nikolai-pojalleen oli soitettu. Hän kuitenkin väitti, että Aleksei Navalnyin tukijat olivat editoineet osan keskustelusta pois suorasta lähetyksestä.
– Jos te tiedätte, että minä olen herra Peskov, niin te varmaan tiedätte myös, miksi ei ole oikein, että minun pitäisi olla siellä. Minä ratkaisen sen toisella tasolla, Nikolai Peskov sanoi puhelimessa olettamilleen sotilaskomissariaatin edustajille.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009086112.html
Venäjän paskasakin mielestä sotiminen on jees, kunhan ei koske itseä. Voi vittu mitä aivokuolleita lampaita.Haarahaukka kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:53 pmEi kiinnosta sotilaselämä Ukrainassa edes Kremlin kellokkaiden jälkikasvua.Dmitri Peskovin poikaa huijattiin suorassa lähetyksessä – kieltäytyi ilmoittautumasta kutsuntoihin: ”Ratkaisen tämän toisella tasolla”
Kremlin lehdistösihteeri Dmitri Peskov myönsi, että hänen Nikolai-pojalleen oli soitettu. Hän kuitenkin väitti, että Aleksei Navalnyin tukijat olivat editoineet osan keskustelusta pois suorasta lähetyksestä.
– Jos te tiedätte, että minä olen herra Peskov, niin te varmaan tiedätte myös, miksi ei ole oikein, että minun pitäisi olla siellä. Minä ratkaisen sen toisella tasolla, Nikolai Peskov sanoi puhelimessa olettamilleen sotilaskomissariaatin edustajille.
Sikis:
Faktahan on kuten NATO:kin tunnustaa ettei jonkin Ukrainan haltuunottoon mene puoltatuntia kauempaa. Näin ei kuitenkaan ole näillä näkymin tapahtumassa vaikkakin länsipropagandakoneisto nyt yrittää muuta surkuhupaisasti esittää.
Faktahan on kuten NATO:kin tunnustaa ettei jonkin Ukrainan haltuunottoon mene puoltatuntia kauempaa. Näin ei kuitenkaan ole näillä näkymin tapahtumassa vaikkakin länsipropagandakoneisto nyt yrittää muuta surkuhupaisasti esittää.
Tuo on pitänyt hyvin paikkansa tähän asti. Tässä liikekannallepanossa ei kuitenkaan taida tuollaista rajoitusta olla. Rahalla tietysti selviää, mutta se on epävarma diili. Sinä päivänä kun keskushallinto päättää ottaa jonkun kaupungin alueen silmätikuksi ja esimerkiksi mallikkaasta liikekannallepanon toteutuksesta, raha ei enää autakaan.hutkivajournalisti kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:49 pmKuten asiantuntijat sanovat, maalaispoikia sinne rintamalle laitetaan tykinruuaksi. Suurten kaupunkien poikia sinne ei laiteta. Sen vuoksi ei myöskään niitä suuria mielenilmaisuja nähdä.jhou kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:36 pm Saapa nähdä, sylkäisevätkö venäläiset Putinin suustaan kuin kärpäsen. En pidättäisi kyllä hengitystä, mutta hyvä Papankin tajuta, että kaikki eivät jaa hänen sotakiimaansa.
Johan tuolla aiemmin kurmootettiin malliksi muutamaa hokinpelaajaa, jotka olivat erilaisilla veivauksilla vältelleet armeijaa. Samoja välttelymuuveja tekevät varmasti kaikki KHL-joukkueet, joten olisiko kohteeksi valitun joukkueen oligarkki sitten joutunut epäsuosioon Kremlissä, vai miksi juuri heidän pelaajansa ratsattiin.
- UkraineWarReport
- Sabrina Duncan
Videota Moskovasta:
-
Haarahaukka
- Javier Pena
Tässä onkin toinen syy, miksi Putinin valta voi hajota. Korruptio on se liima, joka sitä on pitänyt kasassa ja kun sen loppuessa alkaa helposti rakoilu. Keskusvallan tiukentaessa otetta, alemmat portaat menettävät valtaansa ja etujaan, joten pienoista "moraalikatoa" keskushallintoa kohtaan alkaa esiintyä.jhou kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 10:01 pmTuo on pitänyt hyvin paikkansa tähän asti. Tässä liikekannallepanossa ei kuitenkaan taida tuollaista rajoitusta olla. Rahalla tietysti selviää, mutta se on epävarma diili. Sinä päivänä kun keskushallinto päättää ottaa jonkun kaupungin alueen silmätikuksi ja esimerkiksi mallikkaasta liikekannallepanon toteutuksesta, raha ei enää autakaan.hutkivajournalisti kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:49 pmKuten asiantuntijat sanovat, maalaispoikia sinne rintamalle laitetaan tykinruuaksi. Suurten kaupunkien poikia sinne ei laiteta. Sen vuoksi ei myöskään niitä suuria mielenilmaisuja nähdä.jhou kirjoitti: Ke Syys 21, 2022 9:36 pm Saapa nähdä, sylkäisevätkö venäläiset Putinin suustaan kuin kärpäsen. En pidättäisi kyllä hengitystä, mutta hyvä Papankin tajuta, että kaikki eivät jaa hänen sotakiimaansa.
Johan tuolla aiemmin kurmootettiin malliksi muutamaa hokinpelaajaa, jotka olivat erilaisilla veivauksilla vältelleet armeijaa. Samoja välttelymuuveja tekevät varmasti kaikki KHL-joukkueet, joten olisiko kohteeksi valitun joukkueen oligarkki sitten joutunut epäsuosioon Kremlissä, vai miksi juuri heidän pelaajansa ratsattiin.
- Tarkastaja Levisi
Dmitri Peskovin poikaa huijattiin suorassa lähetyksessä – kieltäytyi ilmoittautumasta kutsuntoihin: ”Ratkaisen tämän toisella tasolla”
Populjarnaja politika -ohjelman juontaja kertoi soittavansa sotilaskomissariaatista ja väitti, että Nikolai Peskovin pitäisi tulla jo torstaiaamuna ilmoittautumaan osittaista liikekannallepanoa varten.
NIKOLAI Peskov vastasi, että hän ei aio tulla.
Poika-Peskov sanoi myös, että hänen pitää ensin ymmärtää, mitä on tapahtumassa ja mitkä ovat hänen oikeutensa.
– Jos minut otettaisiin huomenna, niin se ei ole sen paremmin teille kuin minullekaan tarpeen, Peskovin poika jatkoi.
– Synnyinmaan puolustaminen ei ole minulle mikään ongelma, mutta minun pitää ymmärtää minun ilmoittautumiseni tarkoituksenmukaisuus, puhun teille nyt tietyistä poliittisista nyansseista, hän selitti.
EI KESTÄNYT kauan, kun Telegram-kanava Podjom sai isä-Peskovilta vahvistuksen sille että puhelimessa oli todellakin ollut hänen poikansa.
Peskov kuitenkin väitti, että hänen poikansa sanomisista oli leikattu pois olennainen osa – vaikka lähetys oli suora, kuten Navalnyin tukija Kira Jarmysh painotti Twitterissä.
Dmitri Peskovin poikaa huijattiin suorassa lähetyksessä – kieltäytyi ilmoittautumasta kutsuntoihin: ”Ratkaisen tämän toisella tasolla”
Populjarnaja politika -ohjelman juontaja kertoi soittavansa sotilaskomissariaatista ja väitti, että Nikolai Peskovin pitäisi tulla jo torstaiaamuna ilmoittautumaan osittaista liikekannallepanoa varten.
NIKOLAI Peskov vastasi, että hän ei aio tulla.
Poika-Peskov sanoi myös, että hänen pitää ensin ymmärtää, mitä on tapahtumassa ja mitkä ovat hänen oikeutensa.
– Jos minut otettaisiin huomenna, niin se ei ole sen paremmin teille kuin minullekaan tarpeen, Peskovin poika jatkoi.
– Synnyinmaan puolustaminen ei ole minulle mikään ongelma, mutta minun pitää ymmärtää minun ilmoittautumiseni tarkoituksenmukaisuus, puhun teille nyt tietyistä poliittisista nyansseista, hän selitti.
EI KESTÄNYT kauan, kun Telegram-kanava Podjom sai isä-Peskovilta vahvistuksen sille että puhelimessa oli todellakin ollut hänen poikansa.
Peskov kuitenkin väitti, että hänen poikansa sanomisista oli leikattu pois olennainen osa – vaikka lähetys oli suora, kuten Navalnyin tukija Kira Jarmysh painotti Twitterissä.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
- UkraineWarReport
- Sabrina Duncan
Tää on kyllä hyvä. Venäläinen tyyppi uhoaa lähtevänsä sotaan Ukrainaan. Hetken päästä poliisi pidättää tämän jostain syystä. Tällaista yhteiskuntaa kaveri lähtee sitten puolustamaan into piukassa?
↑
Tyyppi unohti, että "sota" on kielletty sana Pohjois Korea 2.0:ssa. Häkki heilahti.
Tyyppi unohti, että "sota" on kielletty sana Pohjois Korea 2.0:ssa. Häkki heilahti.
- Tarkastaja Levisi
Turkilta hyvää signaalia.
https://yle.fi/uutiset/3-12314941/64-3-109380
Turkki tuomitsee Venäjän suunnitelmat ”laittomista” kansanäänestyksistä
Turkki tuomitsee Venäjän suunnitelmat järjestää kansanäänestyksiä Venäjän Ukrainassa haltuunsa ottamien alueiden liittämisestä Venäjään.
Äänestykset on tarkoitus pitää viikonloppuna Luhanskin ja Donetskin niin kutsutuissa kansantasavalloissa.
Turkin ulkoministeriö kutsuu kansanäänestyksiä laittomiksi ja huomauttaa, ettei kansainvälinen yhteisö tule tunnistamaan äänestystuloksia.
Myös Hersonin miehitetyllä alueella Etelä-Ukrainassa sekä Zaporizhzhjan alueella aiotaan järjestää kansanäänestys Venäjään liittymisestä viikonlopun ja alkuviikon aikana.
https://yle.fi/uutiset/3-12314941/64-3-109380
Turkki tuomitsee Venäjän suunnitelmat ”laittomista” kansanäänestyksistä
Turkki tuomitsee Venäjän suunnitelmat järjestää kansanäänestyksiä Venäjän Ukrainassa haltuunsa ottamien alueiden liittämisestä Venäjään.
Äänestykset on tarkoitus pitää viikonloppuna Luhanskin ja Donetskin niin kutsutuissa kansantasavalloissa.
Turkin ulkoministeriö kutsuu kansanäänestyksiä laittomiksi ja huomauttaa, ettei kansainvälinen yhteisö tule tunnistamaan äänestystuloksia.
Myös Hersonin miehitetyllä alueella Etelä-Ukrainassa sekä Zaporizhzhjan alueella aiotaan järjestää kansanäänestys Venäjään liittymisestä viikonlopun ja alkuviikon aikana.