Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

suhmuri kirjoitti:
joey kirjoitti:Lähtökohtaisesti aggressiivista koirarotua ei ole olemassakaan ja mielenviatkin ovat luultua harvinaisempia. Vika löytyy lähes poikkeuksetta remmin ei-pannallisesta päästä.
Eräitä koirarotuja jalostettaessa on suosittu hyvän tappelijan ominaisuuksia. Suuren koon, ketteryyden ja voiman lisäksi koiratappelussa tarvitaan aggressiivisuutta. Pitbullit ovat hyviä tappelijoita, myös ihmistä vastaan. Vastaavasti rotwailerit ovat tehokkaita vartijoita. Toisinaan taisteluvietit ovat niin voimakkaita, ettei isännän tai emännän käsky kantaudu korvien väliin. Silloin juostaan ja lujaa. Kokemusta on.
Sori, et saanut vakuuttumaan siitä että:
- aggressiivisia koirarotuja olisi olemassa
- mielenvikaisuus olisi yleistä
- vika ei poikkeuksetta olisi remmin ei-pannallisessa päässä.
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Bleddyn kirjoitti: Noh, laumanvartijarotu.
Nehän ovat luotuja vahtaamaan maatiloja ja märehtijäeläinlaumoja petoeläinten varalta. Ne eivät mahdu tilaviinkaan kerrostaloasuntoihin.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

joey kirjoitti:Sori, et saanut vakuuttumaan siitä että:
- aggressiivisia koirarotuja olisi olemassa...
Kyllä minä ainakin näen asian niin, että toiset rodut on agressiivisempia kuin toiset... Varsinkin toisia koiria kohtaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

kyl moniin koiriin on ihan jalostettu agressiivisuus muita eläimiä kohtaan. ja mike onko se susta jalostusta jos sotketaan puhtaaseen rotuun bullmastiffia ja englannin buldoggia ym? amstaffi on erotettu pitbullista vajaa 80vuotta sitte omaks rodukseen ja sitä on jalostettu koko ajan massiivisemmaiks ja isopäisemmäks ja tona aikana siihen on saatu kymmenkunta kiloo lisää painoo ja karvan isompi pää (käytännös ei erota kukaan jos laitetaan pitti ja amstaffi vierekkäin) toi mitä oli tossa linkis jonka laitoin tuli ihan paris vuodes tollasiks matalajalkasiks yli 40 kilosiks ja pää on niin iso et hyvä et jaksaa sitä ite kannatella.

tossa on yks parhaista piteistä mitä oon ikinä nähny http://www.youtube.com/watch?v=fEUtEP6MIKA
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Mike Manner
Jessica Fletcher

albaanisissi kirjoitti:tossa on yks parhaista piteistä mitä oon ikinä nähny http://www.youtube.com/watch?v=fEUtEP6MIKA
Ihan hienon näköinen otus ja varsin jäntevä tapaus, mutta ei mikään yliluonnollinen koiraeläin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
suhmuri
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja suhmuri »

Olen kai hiukan tilastouskovainen. Ajattelen näin: Koirarotu A aiheuttaa yli 30 % ihmisen kuolemaan johtaneista koiraonnettomuuksista vaikka niitä on alle 1% koirista -> Rotuun liittyy vaarallisia ominaisuuksia, joten sen hallussapitoa täytyy rajoittaa.
Toiset ajattelevat: Vika on talutushihnan toisessa päässä, joten mitään rotuja ei saa syrjiä.

Kysymys kuuluu: Miten siihen hihnan toiseen päähän voidaan vaikuttaa? Pitäisikö suurten koirien hallussapitoon olla poliisin lupa ja sen edellytyksenä todistettavasti päihteetön elämäntapa ja riittävästi koiran hallintaan tarvittavaa voimaa, kärsivällisyyttä ja empaattisuutta?
joey
Angus MacGyver

Mike Manner kirjoitti:
joey kirjoitti:Sori, et saanut vakuuttumaan siitä että:
- aggressiivisia koirarotuja olisi olemassa...
Kyllä minä ainakin näen asian niin, että toiset rodut on agressiivisempia kuin toiset... Varsinkin toisia koiria kohtaan.
Tietysti rotujen välillä on eroja käyttäytymisessä, mutta tarkoitin aggressiivisuudella tässä nyt sitä, miten yleensäkin näiden tapausten yhteydessä puhe kääntyy aina "aggressiivisiin koirarotuihin". Aivan kuin olisi olemassa jonkinnäköisiä läpeensä pahoja koirarotuja, joilta ei voi muuta odottaakaan kuin perheenjäsenten raatelemista.

Edelleen pidän kiinni siitä ajatuksestani, että vika on siellä toisessa päässä.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Mike Manner kirjoitti: Kyse ei ole koiran oudosta taipumuksesta osoittaa mitä ihmeellisimpiä toimintatapoja, vaan sen koirakon toisen osapuolen kyvyttömyys lukea sitä mitä on tapahtumassa.
Noinhan se varmaan on. Eläin kun on... eläin. Pääosin tyhmä kuin saapas ja toimii enimmäkseen vaistojensa varassa.

Portugeeseilla oli muutenkin mielenkiintoiset opastukset pitbullin varalle. Neuvoivat mm että jos koira pääsee puremaan jotain eikä irroita, kannattaa polttaa sytkärillä sen (koiran) palleja niin leuat aukeaa. Kuulostaa vähemmän eläinystävälliseltä neuvolta.
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

Kaikista saa väkivaltaisen ja aggressiivisen koiran jos niin haluaa. Toisista saa ehkä helpommin kuin toisista.

Syy on aina omistajassa. Se on vastuussa koirastaan ja sen kasvattamisesta. Kuten joku tuolla aikaisemmin vertasikin tätä aseen käyttöön (kyse on ampujasta, ei aseesta) yhdyn täysin.

Ja muistakaamme.. Eläimet ovat aina elämiä, joilla on eläimen vaistot. Esim. puremalla ne puolustavat itseään jos niitä provosoidaan/ärsytetään tarpeeksi kauan ja pahasti. Ei vika välttämättä ole aina purevassa koirassa jos se ihmisen päälle hyökkää, joskus ihmisessäkin on se syy jos se on kokeillut rajojaan.

Ja nyt saan kuulla siitä kuinka koirien pitäisi osata olla purematta, joojoo. Tiedetään, mutta ei niidenkään hermo aina kaiken maailman idiootteja kestä.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
joey
Angus MacGyver

Porin kirjoitti:Pääosin tyhmä kuin saapas ja toimii enimmäkseen vaistojensa varassa.
Uskoisin että tämä harhaluulo (siis se, että koira olisi aina tyhmä kuin saapas) johtaa usein siihen tilanteeseen, että omistaja ei ymmärrä koiraansa lainkaan. Usein nimittäin on niin, että koira onkin viekas kuin kettu (pätee etenkin työkoirissa), mutta tuo toimiminen vaistojen varassa antaa meille - vaistomme täysin unohtaneille - hieman toisenlaisen kuvan älykkyydestä.
serialist kirjoitti: Ja muistakaamme.. Eläimet ovat aina elämiä, joilla on eläimen vaistot. Esim. puremalla ne puolustavat itseään jos niitä provosoidaan/ärsytetään tarpeeksi kauan ja pahasti. Ei vika välttämättä ole aina purevassa koirassa jos se ihmisen päälle hyökkää, joskus ihmisessäkin on se syy jos se on kokeillut rajojaan.

Ja nyt saan kuulla siitä kuinka koirien pitäisi osata olla purematta, joojoo. Tiedetään, mutta ei niidenkään hermo aina kaiken maailman idiootteja kestä.
Tässäkin on hyviä huomioita. Mikäli meille sanotaan, että valitsemassamme matkakohteessa maahan sylkeminen on äärimmäisen halveksuva ele, tajuamme todennäköisesti olla sylkemättä maahan. Kun sitten taas sanoo vieraalle, että ole hyvä, äläkä taputa meidän koiraa päähän, se on jostain syystä aina aivan jumalattoman vaikea ymmärtää.

Muutenkin kiinnostaisi tietää, mistä ylipäätään johtuu se että jok'ikinen koiraton kuvittelee koiran nimenomaan kaipaavan mahdollisimman suurieleistä taputusta päälaelle. En ole törmännyt vielä yhteenkään koiraan, joka siitä pitäisi, useimmat eivät kestä sitä ollenkaan.
serialist
Olivia Benson

joey kirjoitti: Muutenkin kiinnostaisi tietää, mistä ylipäätään johtuu se että jok'ikinen koiraton kuvittelee koiran nimenomaan kaipaavan mahdollisimman suurieleistä taputusta päälaelle. En ole törmännyt vielä yhteenkään koiraan, joka siitä pitäisi, useimmat eivät kestä sitä ollenkaan.
Nimenomaan. Varsinkin vielä tuntematonta koiraa tullaan taputtelemaan.

Olen useasti miettinyt kun ihmiset vain tulevat ja taputtelevat, että entäs jos koiraa on pahoinpidelty aikaisemmin ja vieras tulee käsi ojossa taputtelemaan ja koira luulee sen lyövän ja näin ollen hyökkää kimppuun? Ehkä kaukaa haettua, mutta täysin mahdollista. Joko koira alistuu tai sitten päättää puolustautua. Sitten itketään kun koira puri kädestä.

Itse vierasta koiraa lähestyessäni (niihin törmää usein kun käyttää omaa koiraa ulkona) kysyn lupaa saako tulla ihan vain oman koiranikin vuoksi ja kosken vierasta koiraa ensin leuan alta niin kuin pitäisikin. Jos se on asian kanssa ihan ok, sitten päälaelta.

Tuosta itse uutisesta.. Näinköhän mumski ärsytti koiraa, potki edestä pois tai jotain? Eihän koira syyttä pure. Tämäkin koira aikaisemmin selvästi vain puolusti omistajaansa kun tappelijaa puri. Ellei tämä yksilö sitten ole vain päästään vialla. Kyllähän omistajan hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo aikaisemman tapauksen sattuessa..
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
- Jack Handy -
Mike Manner
Jessica Fletcher

serialist kirjoitti:Tuosta itse uutisesta.. Näinköhän mumski ärsytti koiraa, potki edestä pois tai jotain?
Veikkaan, että lauman johtoportaan asetelmia on selvitelty koiran toimesta ja lopputulos on tuo.
serialist
Olivia Benson

Mike Manner kirjoitti:
serialist kirjoitti:Tuosta itse uutisesta.. Näinköhän mumski ärsytti koiraa, potki edestä pois tai jotain?
Veikkaan, että lauman johtoportaan asetelmia on selvitelty koiran toimesta ja lopputulos on tuo.
Voi olla... mumski koitti komentaa ja koira teki pointtinsa selväksi, ettei tämä ihminen ole sitä käskemään.

Mitenköhän tuon koiran kävi sitten loppujen lopuksi? Lopetettu varmaan viranomaisten käskystä.
- Jack Handy -
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Muutenkin kiinnostaisi tietää, mistä ylipäätään johtuu se että jok'ikinen koiraton kuvittelee koiran nimenomaan kaipaavan mahdollisimman suurieleistä taputusta päälaelle. En ole törmännyt vielä yhteenkään koiraan, joka siitä pitäisi, useimmat eivät kestä sitä ollenkaan.
Aivan. Ja miksi se on niin vaikeata kysyä saako koiraa silittää. Ja muutaman kerran olen ottanut kopiksi intopinkeänä kohti juoksevan lapsen, joka on käsi ojossa kiljuen on tulossa koiraa halimaan. Mielestäni nätisti olen heille selittänyt, että olisi hyvä kysyä saako silittää kun kaikki koirat ei tykkää silittämisestä jne jne ja valitettavasti joka kerta olen saanut tulikivenkatkuiset sättimiset kyseisen piltin vanhemmilta, kun "kyllä meidän Ernopetteri saa silittää koiraa jos haluaa". :roll: Jep jep.

Jokin aika sitten tapasin leikkikentän ohi kävellessä aivan uskomattoman hienosti koirien kanssa käyttäytyvän pikkutytön (7v). Katseli jo kaukaa kun kävelin koiran kanssa tulemaan ja kohdalla kysyi reippaasti saako koiraa rapsuttaa. Kun annoin luvan, tyttö meni oikeaoppisesti ei katsonut koiraa silmiin vaan käänsi kyljen koiralle ja ojensi käden koiran haisteltavaksi (pahin mokahan on kumartua koiran ylle, taputtaa päähän ja hymyillä). Juteltiin siinä jonkin aikaa koirista ja tyttö pyyhkäisi kuin refleksinomaisesti heinätkin koiran parrasta ja siinä jutellessa kävi ilmi, että heillä itsellään oli kaksi suursnautseria. Voi kunpa kaikki lapset olisivat yhtä hienosti käyttäytyviä..
serialist
Olivia Benson

^olen samaa mieltä!

Ihmiset luulevat, että niiden omat mussukat (=lapset) saa tehdä mitä haluaa eivätkä ne koskaan tee mitään väärin. Mutta sitten varoituksesta huolimatta, koira puraisee niin johan on koira vietävä piikille kun puree pikku lapsia. Hohhoijaa. Meille on ihan pienestä asti opetettu, että vierasta koiraa EI saa lähestyä ilman omistajan lupaa. Tällaisissa tilanteissa vieläpä vanhemmat ovat mukana tulossa kyselemättä silittämään, olisiko aika niidenkin oppia mitenkä sitä pitäs käyttäytyä.

Ja juuri sekin, että kyselemättä tullaan koiralle lässyttämään. Koita siinä nyt sitten opetella koiranpennun kanssa ohittamaan ihmisiä niin ettei jokaisen luokse tarvitse mennä kun kaikki tulee silittelemään ja lässytämään sen luokse. En ehdi edes sanoa mitään kun ne jo paijailee. Argh. Välillä pistää ihan vihaksi.
- Jack Handy -
Vastaa Viestiin