Viro:Adoptiovanhemmat pahoinpitelivat pikkupojan kuoliaaksi

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Huru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Huru »

Upsis, jos edellinen vaikutti sekavalta, niin lisään vain sen, että olen pari vuosikymmentä ihan läheltä seurannut "tilannetta" etelänaapurissa, enkä todellakaan tee sitä vaaleanpunaisin linssein=)
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Hyvin pitkälle tuollaisen kuvan olen saanut naapurimme asioista, enkä edes kovin läheltä seurannut, muutama tuttu opiskellut siellä. Kansanluonteesta on tässä tapauksessa aihetta puhua, mikä se sitten lieneekin.

Onhan sentään kuitenkin Georg Ots!
Nothing is quite what it seems
Walrus
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Walrus »

Kyllä Eestin tilanne näyttä parantuvan...Joskin TODELLA hitaasti. Ja välillä tulee notkahduksia taaksepäin.
:shock: :shock: :shock:
Huru
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Huru »

Palju aitäh sulle, Maybrick! Sellised on asjat!
Virosta=Eestistä ei oikeasti uskalleta Suomessa puhua, tosin ei paljon muustakaan...
Siellä "veljeskansassa" on aikas paljon juttuja, jotka ei pidä yhtä julkisen kuvan kanssa, tai muutenkaan :roll:
murhavaari
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Huru kirjoitti:Virosta=Eestistä ei oikeasti uskalleta Suomessa puhua, tosin ei paljon muustakaan...
Mitä mahdat tällä tarkoittaa? En itse kauheasti keksi "tabuja" jotka liittyvät Viroon, joista ei Suomessa uskallettaisi puhua
vanha ja väsynyt
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Minulla on virolaisista myönteinen kuva, paljon myönteisempi kuin venäläisistä. Tallinnassakin tylyimmät tyypit oli venäläisiä. En ole oikein ikinä tajunnut virolaisten ryssittelyä tai parjaamista. Lienevätkö liian samanlaisia suomalaisten kanssa, niinhän se menee että toisissa inhoaa samoja huonoja piirteitä kuin itsessä on..
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Myös virolaiset haukkuvat Suomalaisia.. Ja kohtelevat entisen miehittäjän edustajia nyt huonosti. Ovat äärimmäisen ryssävihaisia, mutta siihen lienee syynsä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Myös virolaiset haukkuvat Suomalaisia..
Outoa, kun ottaa huomioon Suomalaisten itsestään 90-luvun puolessa välissä Tallinan katukuvassa antaman kuvan...
Ja kohtelevat entisen miehittäjän edustajia nyt huonosti.
...Täysin oikeutetusti. Tietenkään ei pidä yleistää, mutta olen antanut itseni käsittää, että Venäläiset luuleevat oleskelevansa Eestissä edelleen jollain erityisellä mandaatilla jne, ts. niin kuin omistaisivat ko. paikan jollain henkisellä tasolla...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

olen antanut itseni käsittää, että Venäläiset luuleevat oleskelevansa Eestissä edelleen jollain erityisellä mandaatilla jne, ts. niin kuin omistaisivat ko. paikan jollain henkisellä tasolla...
Da, näin kuulen olevan niiltä, jotka asuvat nyt väliaikaisesti Eestissä. Suomalaisetkin vanhat ihmiset ovat epäluuloisia venäläisiä kohtaan. Kun tuntemani suomal.mies seurustelee venakon kanssa, yksi vanha lotta (sukulainen) sanoi:"Ryssä on ryssä vaikka voissa paistais. Pidä aina puukko varalta tyynyn alla!" Tämä sanoja on ihan täysjärkinen, aika raisua tekstiä.

Mutta kyllä tuon asenteen ymmärtää heidän kokemuksiaan vasten. Niitä kokemuksia ei heiltä voi kukaan ottaa pois eikä mikään kaunokieli niihin vaikuta.
Nothing is quite what it seems
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Suomessa asuvat Virolaiset tuntuvat kovasti inhoavan Venäläisiä. Pitävät selvästi alempiarvoisina.
Suomalaisistakaan ei kovin mairittelevasti puhuta.
No, eipä minullakaan ole Virolaisista tai Venäläisistä kovin korkeaa käsitystä.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Tämä keskustelu on mennyt vähän OT puolelle. Tietysti ei ole oikein yleistää. Virosta löytyy myös mukavia ihmisiä, varsinkin maaseudulta, mutta mielestäni varsinkin tallinnalaiset ovat todella ylimielisiä ja töykeitä.

Ihmetyttää kun Viron mediassa puhutaan Suomesta usein negatiivisen sävyyn, vaikka suomalaiset ovat investoineet paljon rahaa Viroon ja luoneet runsaasti uusia työpaikkoja. Ja siitäkin sanovat että ovat kiinnostuneita vaan halvasta työvoimasta vaikka Romanista, Kiinasta jne saisi paljon halvemmalla :P

Esim vaikka tälläinen uutinen viime viikolta, josta kertoivat melkein kaikki tärkeimmät virolaismediat.

Aborttien määrä kasvanut Suomessa.

http://uudised.err.ee/index.php?06127266

http://www.ap3.ee/Default2.aspx?Article ... 07654771e6

http://www.tarbija24.ee/060708/esileht/ ... 339490.php

No voi, voi.

Ei sitten samalla kerrota että Virossa tehdään abortteja yhtä paljon kuin Afrikan maissa.
Suurinpiirtein puolet sikiöistä abortoidaan. Esim viime vuonna syntyi ca 16 000 lasta ja abortteja tehtiin noin 11 000.

Suomessa tämä suhde on noin 60 000: 11 000 eli ca kuusi kertaa vähemmän. Ehkä yritetään tälläisellä negatiivisellä uutisoinnilla hillitä virolaisten elintasopakolaisten muuttoaaltoa Suomeen tms
Bambinos
Agentti Scully

Tampereen Tyttö kirjoitti:Suomessa asuvat Virolaiset tuntuvat kovasti inhoavan Venäläisiä. Pitävät selvästi alempiarvoisina.
En ihmettele, koska ellen väärin muista, Venäjä ei edelleenkään ole myöntänyt miehittäneensä Viroa koskaan. Heidän mielestään Viro suostui neuvostovallan alle vapaaehtoisesti ja tätä virheellistä "faktaa" opetetaan Venäjän kouluissa. Ja ota nyt sekin huomioon, että Viro julistautui itsenäiseksi irti Venäjästä 1991. Siis 17 vuotta sitten. Neuvostovalta rampautti maan aika pahasti, puhumattakaan kaikista kymmenistä tuhansista Siperiaan karkotetuista virolaisista. Joten 17v. on todella lyhyt aika antaa anteeksi tuollaisia asioita, jos kerran Suomestakin löytyy ryssittelijöitä 60 vuotta sodan jälkeen.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Ymmärrän että entistä miehittäjää inhotaan, ylemmyydentuntoon ei liene syytä. :wink:
Bambinos
Agentti Scully

Tampereen Tyttö kirjoitti:..ylemmyydentuntoon ei liene syytä. :wink:
No jaa, tuosta voikin olla sitten montaa mieltä.. 8)
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Itse en ole ollenkaan enää varma että tätä 'miehittäjää' inhotaan niin paljon Virossa.

Itse olin äsken yhteydessä erään pimeän rikosasian tiimoilta Viron johtavan valtiosyyttäjän Alar Kirsin kanssa, joka näytti olevan sitä mieltä että Neuvostoliitto oli jopa jossain määrin oikeusvaltio :shock: :shock:

Hän nimittäin selitti minulle että Viron oikeuslaitos kunniottaa ja noudattaa edelleen Neuvostoliiton lakeja. Eli se siitä 'laittomasta' miehityksestä.
Vastaa Viestiin