Olen huomattavasti paljon vanhempi, mutta kuvaa hyvin myös omaa aikakauttani.
Siksi juuri mua on koko ajan vituttanut tää jenkkiautolöpinä, joka jatkuu loputtomiin!!
Tuo, että teini-ikäinen kirjoittaa päiväkirjassaan, että hänestä on tullut oikea kauhukakara, ei tarkoita oikeasti yhtään mitään eikä siitä voi tehdä mitään päätelmiä katoamisen suhteen. Katsokaas kun ysärillä teinille olisi ollut kaikkein pahin loukkaus, jos häntä olisi pidetty nössönä hikarina. Nössö Raisa ei ollut, koska oli kova urheilija ja muutenkin menevä tyyppi, mutta joka tapauksessa nössöhiken leimasta kannatti yrittää sanoutua irti aina kun mahdollista, jopa omassa päiväkirjassa. Teinin maailma on muutenkin aikuisen mielenmaisemaa mustavalkoisempi ja siksi arviot esim omasta itsestä voivat olla hyvin liioiteltuja.Criminal Minds kirjoitti: To Syys 29, 2022 2:16 pm se päiväkirjamerkintä, minusta on tullut oikea kauhukakara kertoo ajattelemattomasta ja lapsellisesta toiminnasta.
Hyvä kannanotto. Oon ajatellut koko ajan, että Raisa ei tasan olis halunnut kenenkään Namikasta tietävän, että on kännissä keskiyöllä kaupungilla.Ylikom.Rautakallio kirjoitti: La Loka 15, 2022 7:15 pm Pakko sen verran kommentoida tätä, kun on pohdiskeltu vaihtoehtoa, että Raisa olisi käynyt Seurahuoneen vieressä Namikalta etsimässä kyytiä tms. Olen tuon ikäisenä itsekin ollut urheilussa mukana ja voin sanoa, ettei tulisi mieleenkään esittäytyä alaikäisenä humalapäissään paikoissa, jossa on oman seuran väkeä. Erityisesti vielä siksi, että oli jätetty vanhemman ikäluokan maajoukkue harjoitukset väliin biletyksen takia.
Tässä tapauksessa voi myös olla niin, että joku tietää, mutta ei uskalla puhua niin kauan, kun tekijä on elossa. Tai tekijä/tekijät ovat kuolleet ja vieneet salaisuuden mukanaan.
Toisaalta siinä voisi olla jollekulle aihe menettää kontrolli myös itsensä suhteen.ruusumaa kirjoitti: La Loka 15, 2022 7:26 pmHyvä kannanotto. Oon ajatellut koko ajan, että Raisa ei tasan olis halunnut kenenkään Namikasta tietävän, että on kännissä keskiyöllä kaupungilla.Ylikom.Rautakallio kirjoitti: La Loka 15, 2022 7:15 pm Pakko sen verran kommentoida tätä, kun on pohdiskeltu vaihtoehtoa, että Raisa olisi käynyt Seurahuoneen vieressä Namikalta etsimässä kyytiä tms. Olen tuon ikäisenä itsekin ollut urheilussa mukana ja voin sanoa, ettei tulisi mieleenkään esittäytyä alaikäisenä humalapäissään paikoissa, jossa on oman seuran väkeä. Erityisesti vielä siksi, että oli jätetty vanhemman ikäluokan maajoukkue harjoitukset väliin biletyksen takia.
Tässä tapauksessa voi myös olla niin, että joku tietää, mutta ei uskalla puhua niin kauan, kun tekijä on elossa. Tai tekijä/tekijät ovat kuolleet ja vieneet salaisuuden mukanaan.
Olen samaa mieltä, joku käytti tilaisuuden hyväkseen, kun näki tutun nuoren tytön kävelevän kadulla. Tarjonnut kyytiä, kyytiin noustu ja sen jälkeen tapahtunu mitä tapahtunu. Tekijä tietää, mutta arvelen myös, että ei tämä juttu koskaan selviä..Valitettavasti tekijä/t on niin vellihousuja pelkureita, etteivät uskalla ottaa teoistaan vastuuta. Vankilassahan tämän tapaiset rikolliset, eivät ole hierarkiassa siellä ihan ylimmällä tasolla. Samoin kuin Piia Ristikankareen tapauksessa, oletettavasti tekijää/tekilöitä yhdistää, heikomman ihmisen alistaminen, raiskaaminen ja henkirikos ja siitä saatava nautinto. Sairaita ihmisiä on maailma täynnä, tai sitten, niinkuin ilmeisesti näissä tapauksissa. Ei saa naista muuten kuin väkisin ottamalla, sitten lymyillään ja salaillaan ettei vaan jäädä kiinni. Todennäköisesti tekijä/t asuu edelleen äitinsä nurkissa, kun ei ole ehtineet miehiksi kasvaa ja jää yksin asumaan, kun äiti kuolee. Että semmoosta vaan..LexVeritas kirjoitti: La Loka 15, 2022 8:10 pm ^Mielestäin tulisi pohtia, kuka pettyisi nähdessään lupaavan koripalloilijattaren humaltuneena. Raisa ei välttämättä etsinyt kyytiä NMKY:ltä, vaan hänet bongattiin sattumalta kadun toiselta puolelta. Tarkoitus oli ehkä viedä hänet kotiinsa mutta tilanne eskaloitui hallitsemattomasti.
Oma kokemus taas on, että urheiluporukoille maistuu alkoholi. Toisaalta ollaan urheilijoita, mutta rankkaa juhlimista arvostetaan yli kaiken. Kännissä rellestäminen töppäilyineen on yhteinen salaisuus. On kunnia-asia varmistaa, ettei kaveri joudu viinan tai minkään muun asian vuoksi vaikeuksiin.ruusumaa kirjoitti: La Loka 15, 2022 7:26 pmHyvä kannanotto. Oon ajatellut koko ajan, että Raisa ei tasan olis halunnut kenenkään Namikasta tietävän, että on kännissä keskiyöllä kaupungilla.Ylikom.Rautakallio kirjoitti: La Loka 15, 2022 7:15 pm Pakko sen verran kommentoida tätä, kun on pohdiskeltu vaihtoehtoa, että Raisa olisi käynyt Seurahuoneen vieressä Namikalta etsimässä kyytiä tms. Olen tuon ikäisenä itsekin ollut urheilussa mukana ja voin sanoa, ettei tulisi mieleenkään esittäytyä alaikäisenä humalapäissään paikoissa, jossa on oman seuran väkeä. Erityisesti vielä siksi, että oli jätetty vanhemman ikäluokan maajoukkue harjoitukset väliin biletyksen takia.