Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Tässä tilastoja Pohjois-Amerikasta vakavista loukkaantumisista/kuolemista vuosilta 1982-2006

http://dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201 ... lifton.pdf

Kultainen noutaja:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset, 6kpl
uhreista lapsia: 6 kpl
kuolemaan johtaneita 1 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 4 kpl

Pit bull terrier:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset: 1110 kpl
uhreista lapsia: 495 kpl
kuolemaan johtaneita: 104 kpl
raajarikkoon johtaneet (maimings): 608
Waaau... Pitääpä itsekkin alkaa selata noita tilastoja tarkemmin...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

pitbull on jenkkien yleisin koira ja jollen kauheen väärin muista ni kansalliskoiraki viä jopa. kannattaa muistaa se samalla ku noita tilastoja ihmettelee.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

albaanisissi kirjoitti:pitbull on jenkkien yleisin koira ja jollen kauheen väärin muista ni kansalliskoiraki viä jopa. kannattaa muistaa se samalla ku noita tilastoja ihmettelee.
Kröhöm...

http://www.enchantedlearning.com/subjec ... ular.shtml

Onpa tilanne muuttunut paljon sitten viime vuoden... ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

albaanisissi kirjoitti:pitbull on jenkkien yleisin koira ja jollen kauheen väärin muista ni kansalliskoiraki viä jopa. kannattaa muistaa se samalla ku noita tilastoja ihmettelee.
Yhdysvaltojen kansalliskoira on bostonterrieri.
Viimeksi muokannut Arlene, Su Heinä 20, 2008 7:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
supernova
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja supernova »

Mulla on ollut semmoinen käsitys että suomessa noita puremia ja yllättävää käytöstä saa aikaan mäyräkoira. (enkä nyt tarkoita 12 packiä)

Yllättävän harva ihminen muistaa ja tiedostaa mikä mäyräkoira on. Sitä pidetään vaan tuollaisena söpönä maastonakkina.

Tosiasiassa se on koira jonka tehtävä on mennä sisään mäyrän pesään ja ajaa sieltä itseään isompi eläin pois, ja pesäänsä käsittääkseni kaikki elikot pyrkii puolustamaan siinä missä ihminenkin.

Voi olla että oon väärässä mutta nimen omaan yhdistelmä vieras lapsi ja mäyräkoira on aika paha. Lapsi ei ainakaan osaa ajatella jotain söpöä mäyristä vaarallisena.

pittbullissa on mielestäni hiukan samaa ominaisuutta kun järeissä käsiaseissa, isoissa moottoripyörissä, nopeissa autoissa ja jykevissä maastureissa. Liian moni valitsee tuon rodun jotta saisi siitä itselleen jotain itsetehostusta.

Koirien kanssa olen kyllä ollut tekemisissä paljonkin, mutta loppukaneetiksi täytyy tunnustaa etten sen enempää ole ollut tekemisissä sen enempää mäyräkoirien kuin pittbullien kanssa. Suursnautserista eniten kokemusta. Semmoinen minua purassutkin on telmiessämme (omat koirat puri) mutta minä purin takaisin ja annoin selkäsaunan. Tiesihän sen jälkeen paikkansa.

Oli muuten äärettömän luotettava ja helppo koira kun se vaan pääsi suunnilleen kahden vuoden ikään ja alkoi loppumaan pentumainen hössötys ja "murrosiän" uhma. Kyllä - koirillakin on murrosikä ja ne voi olla olla silloin aika arvaamattomia.

Samasta pentueesta eräs suursnautseri oli saanut liian lepsun+epäjpohdonmukaisen kasvatuksen ja siitä tuli tyranni. Oli meinaan niin että jos koira päätti ettei perhe mene jääkaapille, niin perhe lähti ulos syömään.

Valitettava tapaus mutta tyyppiesimerkki siitä että kaikki rodut eivät sovi kaikille.

Koira siirtyi kuulemani mukaan sen jälkeen miehelle joka jo hakiessaan koiraa oli varustautunut paksuin ja pitkävartisin nahkahanskoin. Koirasta oli tullut muutamassa kuukaudessa kelpo koira joka ihan pärjäsi esim. jäljestyksessä. Eikä ollut edes millään tavalla arka.

Mutta oma mielipiteeni on se, että lujaluontoinen koira pyrkii aina lauman johtajaksi, mutta on kaikkein onnellisin kun ei sitä johtajan paikkaa saavuta.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Marsalkka kirjoitti:
Kröhöm...

Tuo listaus on vain American Kennel Clubin roduista. Amerikassahan on useampi taho joka koiria rekisteröi (Suomessa virallisesti vain Kennelliitto) Korjatkaa pittbullin omistajat jos olen väärässä, mutta mulla on se käsitys, että pittbulleja ei rekisteröidä American Kennel Clubissa vaan United Kennel Clubissa. Rotua ei ainakaan löytynyt American Kennel Clubin sivuilta.
Samarina
Martin Beck

supernova kirjoitti:Mulla on ollut semmoinen käsitys että suomessa noita puremia ja yllättävää käytöstä saa aikaan mäyräkoira. (enkä nyt tarkoita 12 packiä)

Yllättävän harva ihminen muistaa ja tiedostaa mikä mäyräkoira on. Sitä pidetään vaan tuollaisena söpönä maastonakkina.

Tosiasiassa se on koira jonka tehtävä on mennä sisään mäyrän pesään ja ajaa sieltä itseään isompi eläin pois, ja pesäänsä käsittääkseni kaikki elikot pyrkii puolustamaan siinä missä ihminenkin.

Voi olla että oon väärässä mutta nimen omaan yhdistelmä vieras lapsi ja mäyräkoira on aika paha. Lapsi ei ainakaan osaa ajatella jotain söpöä mäyristä vaarallisena.
Liittyy ilmeisesti tähän tutkimukseen: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807 ... 5_ul.shtml

Mäyräkoiralta vaaditaan tiettyä kovuutta ja peräänantamattomuutta, koska mäyrähän (jota tosin ei tietääkseni enää hirveästi pyydetä) puolustaa itseään ja pesäänsä raivoisasti. Monet luolakoiran omistajat eivät koiraansa edes laita hakuun alueelle, jossa tiedettävästi on mäyrän pesä. Kettu pakenee, supikoira leikkii kuollutta, mutta mäyrä käy surutta koiran päälle ja se voi olla kohtalokasta pienikokoiselle ja varsinkin kokemattomalle luolakoiralle.
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Kröhöm...

Tuo listaus on vain American Kennel Clubin roduista. Amerikassahan on useampi taho joka koiria rekisteröi (Suomessa virallisesti vain Kennelliitto) Korjatkaa pittbullin omistajat jos olen väärässä, mutta mulla on se käsitys, että pittbulleja ei rekisteröidä American Kennel Clubissa vaan United Kennel Clubissa. Rotua ei ainakaan löytynyt American Kennel Clubin sivuilta.
Näin on. Täytyypä siis etsiä tietoa, jonka mukaan kyseessä olisi Amerikan suosituin rotu. Tämä toki selittäisi tuon kohtalaisen karun tilaston... ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Onpa vaikea löytää tuollaista tietoa.

Taidankin verrata sitten vielä Rottweileria (sijalla 15) ja Labradorinnoutajaa (sijalla 1). Näiden suosituimmuusjärjestys kun on tiedossa ja sillä ei voi perustella/puolustella rodun mahdollista kiusallista asemaa tilastossa.

Labradorinnoutaja:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset: 26
uhreista lapsia: 18
kuolemaan johtaneita: 2
raajarikkoon johtaneet: 20

Rottweiler:

ruumiillista vammaa aiheuttaneet hyökkäykset: 409
uhreista lapsia: 231
kuolemaan johtaneita: 58
raajarikkoon johtaneet: 223

Jännä! Labradorinnoutaja on kuitenkin nykyään suosituimmuuslistalla ensimmäinen ja Rottweiler vasta viidestoista. Aika erikoista! Ehkä se Rottweiler on aiempina vuosina ollut aivan ääääälyttömän paljon suositumpi kuin Labradorinnoutaja...
Samarina
Martin Beck

Enpä löytänyt raivoisasta googlettelusta itsekään vertailukelpoista tietoa rotujen määristä. Liekkö sitä kukaan tietään.

Rotikan osalta tilasto osin selittyy sillä, että tuohon tilastoon on laskettu myös poliisi- ja vartiokoirien eli työkoirien työssään aiheuttamat puremat. Rotikka ja dobermanni tietääkseni ovat jenkeissä yleisiäkin vahtikoiria, labbis taas lähinnä perhekoira.
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti:
Rotikan osalta tilasto osin selittyy sillä, että tuohon tilastoon on laskettu myös poliisi- ja vartiokoirien eli työkoirien työssään aiheuttamat puremat. Rotikka ja dobermanni tietääkseni ovat jenkeissä yleisiäkin vahtikoiria, labbis taas lähinnä perhekoira.
Mitäs se excluded taas tarkoittikaan? ;) Tarvitaanko englannin intensiivikurssia? Tässä ensiapua:
http://fi.wiktionary.org/wiki/exclude
http://fi.wiktionary.org/wiki/include
Attacks by police dogs,
guard dogs, and dogs trained specifically to fight are also excluded.
Nuo kun siihen vielä laskettaisiin, niin olisipa varmaan huimat luvut! Mutta yritä ihmeessä keksiä vielä jotain, millä ikävä tosiseikka saataisiin vaikuttamaan jotenkin hieman paremmalta!
Enpä löytänyt raivoisasta googlettelusta itsekään vertailukelpoista tietoa rotujen määristä. Liekkö sitä kukaan tietään.
Albaanisissi näköjään tietää. ;)
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

en ottaisi itselleni metsästyskoiraa tai vahtikoiraa. olen jo pitkään pitänyt paimentavista koirista. kotona on ollut vanhaenglanninlammaskoiria ja lauhkeampaa rotua saa hakea. tulee toimeen lasten kanssa ja muiden eläinten kanssa, vahtii omaisuutta ja paimentaa ihmislaumaansa. mikään ei jää sieltä otsatukan alta huomaamatta :wink: ainoa miinus on turkinhoito. peseminen on päivän homma ja trimmaus ja leikkaaminen on parasta opetella itse koska trimmaaminen liikkeessä maksaa maltaita. jos/kun pääsen omakotitaloon joskus asumaan ni tämmöinen on hankittava ehdottomasti!

en tiedä mille sijalle tämä rotu sijoittuu puremistilastoissa, mutten usko että kovin korkealle. muistettava kuitenkin on että eläin on aina eläin, ja jos se on tiettyyn tarkoitukseen jalostettu niin se on otettava kasvatuksessa huomioon. eli ei metsästyskoiria sohvakoiriksi eikä vahtikoiria lasten käsiin tai tottumattomalle omistajalle.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Samarina
Martin Beck

Marsalkka kirjoitti:
Samarina kirjoitti: Rotikan osalta tilasto osin selittyy sillä, että tuohon tilastoon on laskettu myös poliisi- ja vartiokoirien eli työkoirien työssään aiheuttamat puremat. Rotikka ja dobermanni tietääkseni ovat jenkeissä yleisiäkin vahtikoiria, labbis taas lähinnä perhekoira.
Mitäs se excluded taas tarkoittikaan? ;) Tarvitaanko englannin intensiivikurssia? Tässä ensiapua:
Attacks by police dogs,
Nuo kun siihen vielä laskettaisiin, niin olisipa varmaan huimat luvut! Mutta yritä ihmeessä keksiä vielä jotain, millä ikävä tosiseikka saataisiin vaikuttamaan jotenkin hieman paremmalta!
Jep. Näinhän se oli. Kannattaisi varmaan lukea hieman tarkemmin :wink: Kiitos oikaisusta.

Henkilökohtaisesti mulla ei ole mitään hirveää tarvetta keksiä syitä noihin tilastoihin. Mulle on ihan sama kielletäänkö pitin (ja muiden samantaustaisten) tai rotikan pitäminen Suomessa vai ei. Ei ole minun tappioni vaan rotujen harrastajien. Kunhan pohdin ihan noita syitä ihan yleiseltä kannalta ottaen huomioon taustat ja muutkin tekijät (mm. tilastolliset) kuin sokeasti pelkästään rodun taistelukoirataustan. Itselläni on tällä hetkellä käsissä metsästyskoirarotu joka ei löydy noilta miltään listoilta. Samoin toinen, tulossa oleva rotu, ei löydy noilta listoilla. Suurimmaksi syyksi arvelisin sen, että ne on täysiverisiä käyttökoiria, joita ei kasvattajat seurakoiriksi myy eikä niillä hirveää kysyntää seurakoiriksi olekaan, koska eivät ole mitenkään erikoisen rotuisia tai näköisiä vaan ihan tavallisia metsästyskoiria.
muistettava kuitenkin on että eläin on aina eläin, ja jos se on tiettyyn tarkoitukseen jalostettu niin se on otettava kasvatuksessa huomioon. eli ei metsästyskoiria sohvakoiriksi eikä vahtikoiria lasten käsiin tai tottumattomalle omistajalle.
Peesaan esmestä.
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Samarina kirjoitti: Rotikan osalta tilasto osin selittyy sillä, että tuohon tilastoon on laskettu myös poliisi- ja vartiokoirien eli työkoirien työssään aiheuttamat puremat. Rotikka ja dobermanni tietääkseni ovat jenkeissä yleisiäkin vahtikoiria, labbis taas lähinnä perhekoira.
Attacks by police dogs,
Jep. Näinhän se oli. Kannattaisi varmaan lukea hieman tarkemmin :wink: Kiitos oikaisusta.

Henkilökohtaisesti mulla ei ole mitään hirveää tarvetta keksiä syitä noihin tilastoihin. Mulle on ihan sama kielletäänkö pitin (ja muiden samantaustaisten) tai rotikan pitäminen Suomessa vai ei. Ei ole minun tappioni vaan rotujen harrastajien.
Eiköhän jokainen järkevä ihminen osaa vetää oikeat johtopäätökset tuollaisista tilastoista. Eli ei asiasta olisi kenellekään tappiota.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Eiköhän jokainen järkevä ihminen osaa vetää oikeat johtopäätökset tuollaisista tilastoista.
Osaa.
On "hiukan" hölmistynyt olo kun oon selaillut noita tilastoja ja yrittänyt katsella netistä noita lisääkin...
Eli ei asiasta olisi kenellekään tappiota.
Ottamatta kantaa siihen olisiko joidenkin rotujen kieltäminen hyvä vai huono juttu, totean, että kyllä siitä olisi mieliharmia jollekulle.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin