Mies surmattiin teräaseella Helsingin Malmilla 24.10.2022 - 10 vuoden tuomio taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Tunnoton
Susikoski

Re: Henkirikos Helsingin Malmilla 24.10.2022 - kaksi henkilöä otettu kiinni

Viesti Kirjoittaja Tunnoton »

Malmi ryhmässä joku huru-ukko kommentoi vähän kaikkea ja aina on kätkettyjä merkityksiä ym omassa päässä keittynyttä soopaa mukana.

Taimenpurosta löytyi pieni määrä dieseliä = salaliitto.
Tähän tulee muutama kuvankaappaus, josta osa on ”onko olemassa perinteistä kännitappoa?” -spekulaatiosta, joka on perus vänkäystä kunnes tää huru-ukko tulee kyselemään paloittelusta. Sitä ei mainita missään muualla.

0D49E1F5-2BA5-495C-B1A1-E79871C43299.jpeg
0D49E1F5-2BA5-495C-B1A1-E79871C43299.jpeg (53.09 KiB) Katsottu 1526 kertaa
AF4FC416-D18E-4DA9-BC30-EE5D16735D27.jpeg
AF4FC416-D18E-4DA9-BC30-EE5D16735D27.jpeg (86.81 KiB) Katsottu 1526 kertaa
Kuvien kokoa kohtuullistettu
-NILS-
sikajoakim
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sikajoakim »

Wickeddy kirjoitti: To Loka 27, 2022 7:40 pm
sikajoakim kirjoitti: To Loka 27, 2022 6:14 pm
Wickeddy kirjoitti: Ti Loka 25, 2022 4:26 pm Faktatietoa ei ole mutta huhujen mukaan ei ole ns.kantasuomalaista väestöä.
Ja tämä on huhu!
Lisätietoja odotellessa joka olisi toivottavasti faktaa.
miksi toivot, että tekijät olisivat mamuja? kaikki viittaa siihen etteivät ole.
Miksi itse toivot että minä toivon niiden olevan mamuja?
Minä puhun huhuista en faktoista ja näissä on aika iso ero.
Miten et ymmärtänyt kirjoitustani huhu painotuksesta huolimatta.
Luetun ymmärtäminen on tasoa joku?
Mainitset tuossa, että odottelet lisätietoa ja esität toivomuksesi, että jo kuulemasi huhut olisivat faktaa. Luetun ymmärtämiseni on tasoa hyvä. Miten oman suvaitsevaisuutesi kanssa? Alle keskitasoa? Mikään ei viittaa tässä ulkomaalaisiin tekijöihin. Ei mikään.
Kurdian lives matters.
Wickeddy
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

sikajoakim kirjoitti: Pe Loka 28, 2022 3:07 pm
sikajoakim kirjoitti: To Loka 27, 2022 6:14 pm

miksi toivot, että tekijät olisivat mamuja? kaikki viittaa siihen etteivät ole.
Mainitset tuossa, että odottelet lisätietoa ja esität toivomuksesi, että jo kuulemasi huhut olisivat faktaa. Luetun ymmärtämiseni on tasoa hyvä. Miten oman suvaitsevaisuutesi kanssa? Alle keskitasoa? Mikään ei viittaa tässä ulkomaalaisiin tekijöihin. Ei mikään.
No ihan mielenkiintoisesti tulkittu ja nähtävästi tekstin pystyy tulkita myös noin ,vaikka en missään vaiheessa maininnut toivovani että nämä huhut todettaisiin faktana.
Pointtini oli kuulla faktaa eikä näitä jatkuvia huhuja.
Täällä kysyttiin onko tapauksesta kukaan kuullut mitään joten kerroin vain nämä huhut mitä minä kuulin.
Minä toivoin lisätietojen olevan faktaa enkä näitä huhuja.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
sikajoakim
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sikajoakim »

Wickeddy kirjoitti: Pe Loka 28, 2022 3:46 pm

No ihan mielenkiintoisesti tulkittu ja nähtävästi tekstin pystyy tulkita myös noin ,vaikka en missään vaiheessa maininnut toivovani että nämä huhut todettaisiin faktana.
Täällä kysyttiin onko tapauksesta kukaan kuullut mitään joten kerroin vain nämä huhut mitä minä kuulin.
Mikä pointti oli alunperinkään sinulta tuoda tänne huhu ulkomaalaisista, jos kerran faktaa haluaisit kuulla etkä huhuja? Varsinkin, kun huhullesi ei ollut yhtään mitään sitä tukevaa uutisessakaan?

No kyllähän me molemmat tiedämme miksi toit huhun tänne. Halusit, että huhulle kasvaa siivet ja se jatkaa olemassaoloaan ja samalla peittelee oikeiden tekijöiden alkuperää..
Kurdian lives matters.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Malmin henkirikoksen taustalla epäillään kolmiodraamaa – teosta vangittu nainen on vapautettu, mies edelleen kiinni
1970-luvulla syntyneet mies ja nainen vangittiin Helsingin käräjäoikeuden päätöksellä lokakuun lopussa.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Tommi Lehtonen kertoo, että nainen on sittemmin vapautettu. Häntä ei enää epäillä henkirikoksesta, vaan hänen asemansa on muutettu todistajaksi. Henkirikoksesta epäillään enää vain 1970-luvulla syntynyttä miestä.

"Ei ole tunnustusta"
Uhri oli samaa ikäluokkaa epäillyn kanssa. Lehtosen mukaan poliisi epäilee, että henkirikoksen taustalla oli jonkinlainen kolmiodraama.
Kolmikko asui yhdessä. Henkilöt ovat kaikki ulkomaalaisia, eikä heillä ole Suomen kansalaisuutta.
– Kaikki nämä kolme ihmistä asuivat tapahtuma-asunnossa. Nainen virallisesti, ja molemmat miehet enemmän tai vähemmän pysyvästi.
– Poliisin näkemyksen mukaan teko saattoi liittyä heidän välisiin suhteisiinsa. Epäilemme, että taustalla on ollut mustasukkaisuutta.
Poliisi on kuulustellut sekä miestä että naista. Kumpikaan ei ole kertonut, mitä asunnossa tarkalleen tapahtui.
– Ei ole tunnustusta, mutta meillä on kuitenkin varsin hyvä näkemys siitä, mitä siellä on tapahtunut, Lehtonen sanoo.
Lehtonen ei kommentoi tarkempaa tekotapaa tai tekovälinettä. Ampuma-asetta asunnossa ei kuitenkaan ole käytetty.

Asiassa on nostettava syyte 18. tammikuuta mennessä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mal ... #gs.idpgg5
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Mikään ei viittaa tässä ulkomaalaisiin tekijöihin. Ei mikään.
Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Tommi Lehtonen kertoo, että ---
Uhri oli samaa ikäluokkaa epäillyn kanssa. Lehtosen mukaan poliisi epäilee, että henkirikoksen taustalla oli jonkinlainen kolmiodraama.
Kolmikko asui yhdessä. Henkilöt ovat kaikki ulkomaalaisia, eikä heillä ole Suomen kansalaisuutta.
Ei sitten niin mikään.
Mens malus in corpore sano
Monster
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Monster »

sikajoakim kirjoitti: La Loka 29, 2022 2:21 pm
Wickeddy kirjoitti: Pe Loka 28, 2022 3:46 pm

Mikä pointti oli alunperinkään sinulta tuoda tänne huhu ulkomaalaisista, jos kerran faktaa haluaisit kuulla etkä huhuja? Varsinkin, kun huhullesi ei ollut yhtään mitään sitä tukevaa uutisessakaan?

No kyllähän me molemmat tiedämme miksi toit huhun tänne. Halusit, että huhulle kasvaa siivet ja se jatkaa olemassaoloaan ja samalla peittelee oikeiden tekijöiden alkuperää..
No nyt sitten on siivet kasvanut.

Henkilöt ovat kaikki ulkomaalaisia, eikä heillä ole Suomen kansalaisuutta.
McCall
Perry Mason

Re: Mies surmattiin teräaseella Helsingin Malmilla 24.10.2022 - 10 vuoden tuomio taposta

Viesti Kirjoittaja McCall »

YLE 17.2.2023 / https://yle.fi/a/74-20018608?utm_medium ... link-share

Oikeus tuomitsi 45-vuotiaan miehen teräaseella Helsingin Malmilla tehdystä taposta

Mies tuomittiin 10 vuoden vankeuteen taposta.

Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 45-vuotiaan miehen vankeuteen viime lokakuussa tapahtuneesta taposta. Tuomion mukaan mies tappoi uhrin yhdellä teräaseen iskulla kaulaan Malmin kaupunginosassa sijaitsevassa asunnossa.

Mies kiisti syytteen ja sanoi, ettei muista tapahtumia. Oikeus kuitenkin katsoi, ettei hänen syyllisyydestään jäänyt varteenotettavaa epäilyä. Mies oli esimerkiksi varhain aamulla soittanut hätäkeskukseen ja kertonut asunnosta löytyneestä miehestä, jolla oli kaulassa haava.

Lääkärinlausunnon mukaan uhrin haava oli sellainen, että se vuoti runsaasti nieluun ja että verta tuli ulos suun kautta. Oikeus katsoi, ettei mies olisi voinut tietää veren olevan peräisin kaulassa olevasta haavasta, ellei olisi tekijä. Lisäksi miehen dna:ta löytyi veitsestä.

Käräjäoikeus tuomitsi Viktor Kalapovin, 45, kymmenen vuoden vankeuteen ja maksamaan uhrin läheiselle korvauksena 8 000 euroa.
Täst`eteenpäin päivitetyn otsikon voimin
-NILS-
Likeavirgin
Ainesta Watsoniksi

Re: Mies surmattiin teräaseella Helsingin Malmilla 24.10.2022 - 10 vuoden tuomio taposta

Viesti Kirjoittaja Likeavirgin »

Vai Virolaisia taas vauhdissa.

Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Vain yksi jäi kentälle...

https://gofile.io/d/TFrD8H
Kosmonantti
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Kosmonantti »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Heinä 25, 2025 11:51 am Vain yksi jäi kentälle...

https://gofile.io/d/TFrD8H
Suurkiitokset taas tästä, näihin on aina mukava perehtyä.

Osaisiko joku kuitenkin selittää tämän:
5500R5163722.png
5500R5163722.png (20.81 KiB) Katsottu 498 kertaa
Miten tuo pidempi salausaika (3.1.2123) voi mennä sadan vuoden päähän? Tuo 24.10.2072 (~50v) vaikuttaa normaalilta salausajalta, mutta mistä on kyse, jos jotain salataan sadaksi vuodeksi?
Vastaa Viestiin