Tupakoiti ravintoloissa äänestys
Tupakoiti ravintoloissa äänestys
Minä kannatan että olisi savuttomat ja savulliset ravintolat. Riippuisi omastajasta. Sitten olisi vapaus, että asiakas myös saa päätää, meneekö savuttomaan tai savulliseen ravintolaan.
Kesällä toki voi aina mennä polttamaan ulos, mutta talvella se on erittäin epämukava kun ulkona saata olla -30pakkasta, ja ei jokisessa ravintollassa on tila sisälle tupakoitsijoille.
Mä äänestin kyllä, kun itse polttan ja aika paljon. Ja minulla on vaikeuksia olla polttamatta.
Kaipaan baarit, joissa sai tupakoida, silloin olisin valmis josksu maksamaan siitä oluesta ne 4 euroa, mutta ei kun olut maksaa 4-5 euro, ja polttamaan joutuu ulos, vaikka olisi ulkona - 40 astetta pakksta.
Kesällä toki voi aina mennä polttamaan ulos, mutta talvella se on erittäin epämukava kun ulkona saata olla -30pakkasta, ja ei jokisessa ravintollassa on tila sisälle tupakoitsijoille.
Mä äänestin kyllä, kun itse polttan ja aika paljon. Ja minulla on vaikeuksia olla polttamatta.
Kaipaan baarit, joissa sai tupakoida, silloin olisin valmis josksu maksamaan siitä oluesta ne 4 euroa, mutta ei kun olut maksaa 4-5 euro, ja polttamaan joutuu ulos, vaikka olisi ulkona - 40 astetta pakksta.
Itseltäni loppui melkein täysin baareissa käynti, kun toi laki tuli. Ja myöskin neljä lähistön kuppilaa jotka ovat aina olleet 9-?? auki ovat nyt muuttaneet aukioloaikoja ja yksi on tainnu lopettaa kokonaan. Joku osa baaritunnemasta mielestäni kuoli siinä samalla kun ei saanut enää polttaa röökiä. No, säästyypähän rahat.
Minä olin kerran protestista polttanut Rukan baarissa pikku sikaraa. Lähdin sitten koko paikasta. Nyt en käy enää baareissa, kävin viimeiseksi Vuorelassa ja Kuopiossa mutta olin ulkona terasilla, missä sai polttaa. Talvelle en mene ravintoloihin olenkaan. Kun pitää maksaa kalliita juomia, ja vielä joutuu polttamaan ulkona vaikka olisi kuinka paljon pakkasta.
Boikotoin ravintolat hintojen ja savuttomuuden takia.
Tämä laki on kun Hitlerin aikana. Hitler uhkaili että kun Saksa voittaisi sodan, kieltää tupakointia, nyt on yli 60v sodan jälkeen ja tilalle tuli Hitler hameessa , eli Liisa Hyssälä, joka on riippuvainen sokerista ja hampurialaisista ja se näkee kuinka lihava hän on.
Boikotoin ravintolat hintojen ja savuttomuuden takia.
Tämä laki on kun Hitlerin aikana. Hitler uhkaili että kun Saksa voittaisi sodan, kieltää tupakointia, nyt on yli 60v sodan jälkeen ja tilalle tuli Hitler hameessa , eli Liisa Hyssälä, joka on riippuvainen sokerista ja hampurialaisista ja se näkee kuinka lihava hän on.
Mielestäni ravintoloiden ilmanlaatu on parantunut (yllätys), nyt kun saatiin röökin polttajat savustettua ulos.

No, mutta toisaalta, ei tupakansavu minulle ehkä niin hirveää ole. Jatkuvasti tupakansavuun keskellä työskenteleville työntekijöille voi hyvin ollakin.
No, mutta toisaalta, ei tupakansavu minulle ehkä niin hirveää ole. Jatkuvasti tupakansavuun keskellä työskenteleville työntekijöille voi hyvin ollakin.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Su Heinä 20, 2008 6:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suurin osa asiakkaista ravintoloissa ovat kait olleet tupakoivia? Nyt ravintoloiden asiakkaat ovat vähentyneet, ravintoloita joudutaan lopettamaan, jos asiakkaita ei käy. Tästä seuraa myös työpaikkojen väheneminen, ja kun alunperin ajateltiin turvata työntekijän terveys tupakoimattomuudella, niin nyt hänellä ei ole työpaikkaa ollenkaan. Vai miten asia on kehittynyt kiellon jälkeen?
Alethes doksa meta logu
Ihmettelen, kuka äänesti sen Hyssälän- aivan kamala akka. Hän saarnaa terveydesta, vaikka hänen kunto ei ole parhaimilaan, ja riippuvuus makeasta on vaarallinen kun tupakasta, ja hänellä on tosi kova ylipaino.
Kyllä, pitää olla sekä savottomat että savulliset ravintolat ja asiakkaat saa päätää, mihin menevät.
Inhottavampi kun savu on, kun joku juo liikaa ja oksentaa pöydän alle. Sekin olin nähnyt, ja piti olla tosi nopea väistämään, ettei oksu osuisi kenkiin.
Se oli Kuusamolaisessa yökerhossa. Ja silloin sai vielä polttaa.
Kyllä, pitää olla sekä savottomat että savulliset ravintolat ja asiakkaat saa päätää, mihin menevät.
Inhottavampi kun savu on, kun joku juo liikaa ja oksentaa pöydän alle. Sekin olin nähnyt, ja piti olla tosi nopea väistämään, ettei oksu osuisi kenkiin.
Se oli Kuusamolaisessa yökerhossa. Ja silloin sai vielä polttaa.
Hmm...tämä ajatus tietysti tyrmätään heti, mutta röökin polttajille voisi olla jonkinlainen "haittavero" eli heti kun illan ensimmäinen rööki palaa, käytäisiin maksamassa tupakointimaksu (joka kattaisi koko illan röökit).
Toinen vaihtoehto olisi nykyinen tupakointi ulkona. Kolmas vaihtoehto olisi tupakoimattomuus. Järjestysmiehet vaihtisivat tuimalla katseellaan röökinpolttaja sen suhteen, että onko maksu maksettu. 
Joo, ja saattaa olla hyvinkin totta, että röökinhaju peitti alleen noita em. hajuja jonkin verran.Bombay kirjoitti:Paitsi että ainakin yökerhoissa haisee välillä paska ja hiki runsaasti
Mä tupakoin, ja kun tätä lakia alettiin puuhata, olin tietysti vastaan. Kun laki sitten tuli voimaan, ei se tuottanutkaan niin pahaa pettymystä, kun olin odottanut. Meillä ei kotona polteta sisällä eikä edes autossa, joten olen tottunut siihen, että tupakkapaikalle pitää aina erikseen hakeutua.
Ravintoloiden muuttumista savuttomiksi pidän nykyään jopa hyvänä asiana, kunhan tupakkapaikka on järjestetty. Ja siellähän mm. tapaa paljon uusia "tuttavuuksia", joiden kanssa helpostikin alkaa juttu luistaa
.
Ravintoloiden muuttumista savuttomiksi pidän nykyään jopa hyvänä asiana, kunhan tupakkapaikka on järjestetty. Ja siellähän mm. tapaa paljon uusia "tuttavuuksia", joiden kanssa helpostikin alkaa juttu luistaa
Yllättävän nopeasti minäkin, piintynyt tupakoitsija, olen tottunut savuttomuuteen, tosin talvella ottaa välillä päähän. Eniten minua kuitenkin vituttaa käytännössä se, että lasi pitää jättää pöytään vartioimatta mennäkseen itse tupakalle. Sitten joko kiireiset tarjoilijat vievät sen, joku asiakas varastaa tai paha setä tunkee sinne huimausaineita.
Tuo mä myös en ymmärrä, että miksi ei voi otta omaa juomaa mukaan, kun joutuu maksamaan niin hirveästi siitä paukusta tai kaljasta, ja kun menee tupakalle, vielä pitää jättää juoma pöydällä, että joku varastaa sen, tai voi laitaa siihen huumausaineet, tai vaikka mitä.
Se on väärin. Itse käsällä polttan ulkona, mutta talvella sisällä ikkunan vieressä. Omassa autossa polttan, varsinkin kun matka on pitkä.
Humalaiset ja heidän örvelys on baarissa paljon ärsyttävämpi kun tupakka.
Se on väärin. Itse käsällä polttan ulkona, mutta talvella sisällä ikkunan vieressä. Omassa autossa polttan, varsinkin kun matka on pitkä.
Humalaiset ja heidän örvelys on baarissa paljon ärsyttävämpi kun tupakka.