Ärsyttää Murha.infossa->
Suon savuttomuuden virastoissa ja paikoissa joissa ihmisten on pakko käydä, myös liikennevälineissä, mutta ravintolaan ei ole kenenkään pakko mennä. Jos ravintoloitsija voisi itse päättää, saisivat ihmiset itse valita joko savuttoman tai savullisen ravintolan. Ärsyttää diktatuuri. 
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Heinä 20, 2008 6:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
Jos on ravintolassa työssä, sinne taitaa olla pakko mennä.Sirpa kirjoitti:Suon savuttomuuden virastoissa ja paikoissa joissa ihmisten on pakko käydä, myös liikennevälineissä, mutta ravintolaan ei ole kenenkään pakko mennä. Jos ravintoloitsija voisi itse päättää, saisivat ihmiset itse valita joko savuttoman tai savullisen ravintolan.
No, valitsee sitten työpaikakseen sen savuttoman ravintolan, vai kuinka? Tuskin hajuille allerginen henkilökään haluaa töihin kemikaliokauppaan, tai tällä perusteella poistettaisiin koko kaupat, vai kuinka? (Anteeksi, mutta onko tuollaista sanaa vielä olemassa kuin "kemikaaliokauppa", vai onko sen tilalla jokin uusi sana?)
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Heinä 20, 2008 6:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
No, niinpä. Olen kuulut, että elämä olisi varmin kuolemaan johtava sairaus myös. Tietysti kaikkea kannattaa maksimoida, elämän pituuttakin, on sitten paremmat mahdollisuudet päästä kitumaan pidemmäksi aikaa siihen paljon puhuttuun suomalaiseen laitoshoitoon.
Viimeksi muokannut Sirpa, Su Heinä 20, 2008 6:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Kuten sanottu, passiivinen tupakointi on vaarallista myös tupakoijille, itseasiassa tupakoiva, savuisessa ravintolassa työskentelevä henkilö on kaikkein suurimmassa riskissä tupakointisairauksien suhteen. Niin, ja tietenkin pitää miettiä myös niitä ravintolatyöntekijöitä, jotka odottavat lasta, joka ei voi valita äitinsä työpaikkaa. Tai niitä työntekijöitä, jotka haluaisivat lopettaa.Sirpa kirjoitti:No, valitsee sitten työpaikakseen sen savuttoman ravintolan, vai kuinka?
Voi myös miettiä, millä tavoin savuinen työympäristö kannustaa tupakoimaan - mm. psykiatristen sairaaloiden historiaan kuuluu se, että sekä työntekijät että potilaat polttivat runsaasti, koska se kuului "kulttuuriin". Savuttomat sairaalat ovat kaikkien etu, ja niin ovat loppukädessä savuttomat ravintolat. Ja niistä puheen ollen - aika monessa taitaa kuitenkin olla tupakointikopit.
Asia on oikeastaan niin, että Suomessa välitetään siitä, minkälainen imago meistä tallentuu ulospäin ja miltä asiat NÄYTTÄVÄT ulospäin. Minulla ei ole sellaista tunnetta, että täällä todella välitettäisiin ihmisistä, mutta Sirpa taisit kirjoittaa viestisi kieli poskessa vai mitä...Kiva kuulla, että Suomessa todella välitetään ihmisistä, se lämmittää mieltäni.
Nothing is quite what it seems
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Laitokseen kuolemaan nälkään kun mamu-hoitajat eivät ehdi syöttää?Sirpa kirjoitti:No, niinpä. Olen kuulut, että elämä olisi varmin kuolemaan johtava sairaus myös. Tietysti kaikkea kannattaa maksimoida, elämän pituuttakin, on sitten paremmat mahdollisuudet päästä kitumaan pidemmäksi aikaa siihen paljon puhuttuun suomalaiseen laitoshoitoon.
Ei kiitos, avaan oluen ja sytytän savukkeen...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"