Pitbull tappoi naisen Sardiniassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Eiköhän jokainen järkevä ihminen osaa vetää oikeat johtopäätökset tuollaisista tilastoista.
Osaa.
On "hiukan" hölmistynyt olo kun oon selaillut noita tilastoja ja yrittänyt katsella netistä noita lisääkin...
Eli ei asiasta olisi kenellekään tappiota.
Ottamatta kantaa siihen olisiko joidenkin rotujen kieltäminen hyvä vai huono juttu, totean, että kyllä siitä olisi mieliharmia jollekulle.
Mieliharmi häviää nopeasti.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Mieliharmi häviää nopeasti.
Se on totta.
Ja niin kuin olen tuumaillut: Eihän aseen hallussapito lupiakaan myönnetä kaikille jotka niitä haluaisivat. Sama juttu noiden vahvaluonteisten ja suhteellisen kimuranttien koirien kanssa - Ois kivaa (kaikkien osalta), jos niitä ei olis sellaisilla ohjaajilla jotka eivät ymmärrä asian päälle tarpeeksi (en kirjoittanut tarkoituksella "mitään", koska sitten olisi alkanut vinkuminen "-Kyllä mä nää hommat tiedän...").
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Arlene
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Samarina kirjoitti: Henkilökohtaisesti mulla ei ole mitään hirveää tarvetta keksiä syitä noihin tilastoihin.
Ei minullakaan. Nirri pois vaan. Tilastojen laatijat jäävät työttömiksi, mutta kouluttautukoot uudelleen. :evil:
Hc
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Hc »

Mä en kyllä lähtis mitään rotuja hävittämään... Selkeesti vaan nollatoleranssi puremien suhteen... Koira puree, se lopetetaan. "Hyvissä" käsissä koulutettuja Rotikoita olen nähny parikin ja ovat kyllä niin lappoisia kavereita ettei toisia oo. PITeistä ei oikein kokemuksia, mutta olen lukenu että englannissa ja jenkeissä varsinkin "jengiläiset" hommaa näitä itselleen... Noh samoissa käsissä aseidenkin tulokset tiedetään.

Jos koko koirarotu kielletään, sitten siitä aletaan "tehtailla" (sisäsiitokset yms, yms) salaa ja voitte kuvitella kuin "terveitä" yksilöitä koiraharrastajilla sitten on...
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Arlene kirjoitti:
Samarina kirjoitti: Henkilökohtaisesti mulla ei ole mitään hirveää tarvetta keksiä syitä noihin tilastoihin.
Ei minullakaan. Nirri pois vaan. Tilastojen laatijat jäävät työttömiksi, mutta kouluttautukoot uudelleen. :evil:
Noouu.. mä kun olen kiinnostunut tilastotieteistä. Tuo rotujen kieltäminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Johan se on nähty, että nykyisinkin pittejä löytyy maista, joissa ne on kiellettyjä. Kuten tuossa koiratappelucasessakin kävi ilmi, ne vaan merkataan sekarotuisiksi esim. labbisbokseriksi ja koira saa jatkaa lain mukaan eloaan. Pittien määrästä Euroopassa näyttää olevan jo nyt vaikea saada tarkkaa lukua, koska se ei ole FCI:n hyväksymä rotu, eli sitä ei Eurooppalaiset kennelliitot rekisteröi. Eli ovat jo nyt käytännössä "sekarotuisia". Onko sitten parempi, että rotu kielletään ja otetan riski, että suurella todennäköisyydellä sen kasvatus siirtyy "maan alle", mene ja tiedä. Jotenkin tuntuu että se olisi vaan ongelman hautaamista pois silmistä..
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

tietääkö kukaan tilastoja siitä, että miten on vaikuttanut se, että joissain maissa, olikohan Espanja (toivottavasti huti ei kovin pahasti mene...) on määritelty ns. vaaralliset rodut, joiden edustajan on pidettävä julkisissa paikoissa kuonokoppaa.. ? eli onko tällainen kuonokoppa-pakko tuonut mitään "parannusta" purutilastoihin tms..?
hertsikka
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Mieliharmi häviää nopeasti.
Se on totta.
Ja niin kuin olen tuumaillut: Eihän aseen hallussapito lupiakaan myönnetä kaikille jotka niitä haluaisivat. Sama juttu noiden vahvaluonteisten ja suhteellisen kimuranttien koirien kanssa - Ois kivaa (kaikkien osalta), jos niitä ei olis sellaisilla ohjaajilla jotka eivät ymmärrä asian päälle tarpeeksi (en kirjoittanut tarkoituksella "mitään", koska sitten olisi alkanut vinkuminen "-Kyllä mä nää hommat tiedän...").
-hanki oma pitbull niin ei tarvii olla tietävinään vaan tietää jostain jotain...
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti: Onko sitten parempi, että rotu kielletään ja otetan riski, että suurella todennäköisyydellä sen kasvatus siirtyy "maan alle", mene ja tiedä. Jotenkin tuntuu että se olisi vaan ongelman hautaamista pois silmistä..
Kieltäminen mahdollistaisi kuitenkin esimerkiksi tuntuvat rangaistukset tällaisille "salakasvattajille."
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Samarina
Martin Beck

Marsalkka kirjoitti:
Samarina kirjoitti: Onko sitten parempi, että rotu kielletään ja otetan riski, että suurella todennäköisyydellä sen kasvatus siirtyy "maan alle", mene ja tiedä. Jotenkin tuntuu että se olisi vaan ongelman hautaamista pois silmistä..
Kieltäminen mahdollistaisi kuitenkin esimerkiksi tuntuvat rangaistukset tällaisille "salakasvattajille."
Periaatteessa mahdollistaisi, mutta kun ei eläinrääkkäjille ja lapsenraiskaajillekaan saada kunnon tuomioita, niin miten mahtaa olla laittomien rotujen kasvattamisesta langetettavan tuomion laita..Sakot ja eläintenpitokielto, jota kukaan ei Suomessa käytännössä valvo? Lisäksi jotenkin pitäisi myös todistaa, että koirat todella ovat pittejä, eikä sekarotuisia tai muuten pittejä muistuttavia koiria (amstaffi, staffi, dogo argentino jne.). Se voi olla melko mahdotonta, jos koirilta ei papereita löydy. Sekarotuisten pentueiden "kasvattaminen" kun ei rikos ole eikä sekarotuisia koiria yleensäkään rekisteröidä mihinkään. Tuosta kuonokoppapakosta sen verran, että tilastojen mukaan suurin osa purutapauksista tapahtuu kotona tai kyläpaikassa ja koira on uhrille tuttu, joten epäilen vähän kuonokoppapakon tehoa julkisissa paikoissa. Mutta tilastoja en ole nähnyt ja liekö vielä tehtykään joten tämä on ihan mutu-tuntumaa.
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Periaatteessa mahdollistaisi,
Kyllä! Ja se voisi vähentää tällaisten koirien määrää. Jos asiaan todella haluttaisiin puuttua kunnolla.
Samarina
Martin Beck

Jos ja jos..Mä olen vaan sen verran vanha ja kyyninen, että en oikein usko tuon toteutumiseen ja sitä myötä koko maailman pelastumiseen. Kieltäminen on helppoa, mutta todennäköisesti valvontaan ei sitten riitäkkään enää kenelläkään resursseja ja mielenkiintoa. Todennäköisesti tulisi toimimaan samalla periaatteella kuin eläintenpitokiellon valvonta, eli jos naapuri ei käräytä niin ei huolen häivää. Mutta hienoa jos joku jaksaa uskoa suomalaiseen yhteiskuntaan.
Marsalkka
Horatio Caine

Samarina kirjoitti:JTodennäköisesti tulisi toimimaan samalla periaatteella kuin eläintenpitokiellon valvonta, eli jos naapuri ei käräytä niin ei huolen häivää.
Todennäköisesti ja todennäköisesti... Asia on tahdosta kiinni.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Samarina kirjoitti:Kieltäminen on helppoa, mutta todennäköisesti valvontaan ei sitten riitäkkään enää kenelläkään resursseja ja mielenkiintoa.
Kyllä se nyt on aivan varma että moni joka nyt hankkisi tällaisen koiran jättäisi sen hankkimatta jos omistaminen olisi kiellettyä. Osa porukasta ei tietysti piittaa siitä olisiko kiellettyä vai ei.
serialist
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja serialist »

ruoska kirjoitti:
Samarina kirjoitti:Kieltäminen on helppoa, mutta todennäköisesti valvontaan ei sitten riitäkkään enää kenelläkään resursseja ja mielenkiintoa.
Kyllä se nyt on aivan varma että moni joka nyt hankkisi tällaisen koiran jättäisi sen hankkimatta jos omistaminen olisi kiellettyä. Osa porukasta ei tietysti piittaa siitä olisiko kiellettyä vai ei.
Käyttäähän jengi huumeitakin vaikka se on kiellettyä. Tappaahan porukka toisiaankin vaikka se on kiellettyä. Miksei siis pitäisi jossakin syrjäisellä maatilalla myös kiellettyjä koirarotuja?
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
horrorpop
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja horrorpop »

Ei se koirarotujen kieltäminen auta yhtään mitään. Vika on koiranomistajissa, ei koirissa. Tottakai koirissakin on niitä mielenvikaisia, ihan niinkuin ihmisissäkin. Koiranomistajien pitäisi vaan huomata merkit siitä ajoissa. Ongelmia tulee, kun koiria tuntemattomat ihmiset ottaa näitä "tappajakoiria" eikä osaa kouluttaa niitä. Ei tulisi mieleenkään jotain dobermannia tai rotikkaa ensikoiraksi suositella kellekkään, mutta kun sellanen koira on niin hienoa omistaa... Niillä koirilla on niin vahva luonne, että kaikista ei ole niitä kouluttamaan. Mutta jos sellaisen koiran osaa kouluttaa, niin loistava turva siitä omistajalleen tulee.
Ihan oma juttunsa on tietysti nämä tappelukoiriksi kasvatetut ja koulutetut yksilöt. Ei varmasti kovin ihmisrakas koirasta tule, jos pennusta asti joutuu tappelemaan henkensä puolesta ja ihmiset väkisin vie siihen tilanteeseen. Mutta tässäkin syy on ihmisen...
Ja onhan niissä pikkukoirissakin niitä arvaamattomia tapauksia. Se vaan ihmisten mielestä on niin söpöä kun joku chihuahua näyttää hampaita ja ärisee ja näykkii...mutta ootappas kun joku shäferi tekee saman... :roll:
Eli ainut keino olisi kontrolloida millaisille ihmisille mitäkin koiria luovutetaan. Eli toisinsanoen mahdoton tehtävä...
Vastaa Viestiin