Tähän nimiasiaan. Täällä taitaa olla 2-3 henkilöä mun lisäksi, jotka tietää tai "tietää" uhrin nimen. Se, että minä olen tuonut esiin sen, että tiedän uhrin nimeltä, ei ole mikään "näänäänää" -juttu. Olen kertonut joitain asioita, joita tiedän uhrista hänen nimensä perusteella, koska olen ajatellut, että se voisi tuoda lisää jotain pohdintoja tänne, kuten sen, että opinnäytetyö on nyt poistettu, aiemmin ei ollut.Nice shirt kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 8:08 pmMitä ne hyötyisi tämän palstan seuraamisesta? Lukea kymmeniä sivua sitä, että "minä tiedän nimen, mutta en voi kertoa nänänää jne". Ei se murhaaja täällä ole.Alfa kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 7:44 pm Ihan varmasti kytät seuraavat tätä palstaa!
Täytyy sanoa, etten ymmärrä tytön (uhrin) vanhempia, kun salaavat nimen/naaman julkisuudesta. Tärkeintä olisi saada tekijä kiinni! Ja nyt kun tilanne tuntuu olevan näin toivoton, niin pitäisi tehdä kaikki mahdollinen syyllisen löytämiseksi. Tuoda nimi ja kuva julki.
Onkohan noilla jakajilla tosiaankin jotkin hälyttimet mukana, vähän epäilen. Tai ehkä nyt tämän jälkeen on.
Paljon pidemmällä ne ovat (toivottavasti) kuin me täällä tutkimuksissa.
Olen siis Postissa töissä ja olen kertonut, että nimi on kantautunut huhuna työyhteisöömme. Minäkin kuulun tähän "tiedän uhrin nimen" -ryhmään, koska eihän mulla ole 100% varmuutta siitä, että tämä huhu on totta. Alan kuitenkin olemaan asiasta aika varma, että nimi on ihan faktaa.
Se, miksi minä en ole nimeä kertonut, on se, että mietin, voisiko nimen kertomisella olla negatiivisia vaikutuksia tutkintaan ja toiseksi se, että vaikka kirjoittelemmekin nimimerkkien takaa, voisiko työnantajani tunnistaa minut jostain ja näin ollen antaa sanktiota?
Tavallaan silti uskon, ja olen sitä mieltä, että uhrin nimi/kuva pitäisi julkaista, syynä juurikin ne, mitä täällä on listattu. Mutta eiköhän poliisi osaa hommansa
No, en oo ainakaan ikinä kuullut, että olisi mitään hälyjä. Oon kuitenkin aika kauan työskennellyt Postissa. Tosiaan on numero, johon voi soittaa, mutta tietysti aina hätätilanteissa 112.Jasonnn kirjoitti: Ke Joulu 07, 2022 7:22 pm
Mikä hälytyssystemi noilla jakajilla on ? Jos tekijä tiesi tuosta ja siksi luultavasti yllätti uhrin täysin?