Saako lapsia kurittaa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Pennuille piiskaa?

Kyllä
35
52%
Ei
32
48%

Ääniä yhteensä: 67

Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Millä oikeudella päätitte että ihminen voi päätää milloin eläin kuolee? Ihminen ei ole niin arvokas, ja kun olisitte nähnyt joku ihanat kissat,m esim sivulla: www.winnercoons.com
Kissoja ovat kyllä paljon ihanempia kun pikkulapset. Totta, mä en tykä pikkulapsista, ja niiden ääni kun itekevät ona yksi kauheimmista äänistä.
Katsokaa ne sivut, ja saokaa, kuka on söpömpi, ihana vaikka 5kk pentu maine coon, kun 5vuotias aina huutava lapsi. En haluan olla missään tekemisissä alle 10vuotiaiden lasten kanssa. en yksinkertaisesti tykä niistä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Näkis vaan sen päivän, kun kissat veroja maksaa ja tulevaisuuden turvaa...
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tirskis kirjoitti:Millä oikeudella päätitte että ihminen voi päätää milloin eläin kuolee? Ihminen ei ole niin arvokas, ja kun olisitte nähnyt joku ihanat kissat,m esim sivulla: www.winnercoons.com
Kissoja ovat kyllä paljon ihanempia kun pikkulapset. Totta, mä en tykä pikkulapsista, ja niiden ääni kun itekevät ona yksi kauheimmista äänistä.
Katsokaa ne sivut, ja saokaa, kuka on söpömpi, ihana vaikka 5kk pentu maine coon, kun 5vuotias aina huutava lapsi. En haluan olla missään tekemisissä alle 10vuotiaiden lasten kanssa. en yksinkertaisesti tykä niistä.
Sillä oikeudella, että ihmisellä on aivot joilla toimia loogisesti ja seuraamuksia ajatellen. Kissa on eläin, ja on suorastaan hassua että koet ajatuksen siten, että sinun Tirskis kissasi olisi arvokkaampi kuin lapsi. Ei lapsista tarvitse jokaisen tykätä, mutta ei helvetissä kissoistakaan. Se että mulla on lapsi eikä kissa, ei tee tästä asiasta mielipidekysymystä vaan järkeä käyttävä ihminen ei missään tapauksessa rinnasta ihmisen arvoa eläimen arvoon.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Selvä homma, Tirskis, sinulla on kissoja, ei lapsia, joten pidät hanakammin kissojen puolia. Jotenkin sitä kuvittelisi kuitenkin että tietty ihmisyys sinussa saisi ymmärtämään, minkä takia äidit suojelevat mieluummin jälkikasvuaan kuin kissoja. Minulla itselläni ei ole lapsia eikä kissoja, mutta silti en lähtisi lapsen elämää vertaamaan kissan lopettamiseen. Tuo "kissat on söpömpiä" -argumentti on puolestaan aikuiselta ihmiseltä aivan käsittämätön.

Samoin en usko että yksikään tervejärkisten vanhempien vesa on päässyt pälkähästä helpolla, mikäli on jäänyt kiinni eläimen tahallisesta satuttamisesta, saati sitten kiduttamisesta.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Anteeksi, tiedän että olen tosi kissa-hullu, rakastan kissoja yli kaiken aivan kun kissa olisi mun lapsi. Käyn näytteleissä, vaikka se on satoja km matkoja, ja odotan kun saan toistakin kissa. Kissani nukkuu kanssani, syö hyvää ruokaa, saa myös herkkuja, kuten poronkäristysta, possunsydäntä, kalaa kerran viikossa. Anteeksi, olen todella hullu kissoihin, ja en voi käsitä kuka tekis heille pahaa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tirskis kirjoitti:Anteeksi, tiedän että olen tosi kissa-hullu, rakastan kissoja yli kaiken aivan kun kissa olisi mun lapsi. Käyn näytteleissä, vaikka se on satoja km matkoja, ja odotan kun saan toistakin kissa. Kissani nukkuu kanssani, syö hyvää ruokaa, saa myös herkkuja, kuten poronkäristysta, possunsydäntä, kalaa kerran viikossa. Anteeksi, olen todella hullu kissoihin, ja en voi käsitä kuka tekis heille pahaa.
Haha, tämä on ehkä vuosisadan off topic-viesti :D

Joo ja itse aiheeseen, ei saa kurittaa. Luunapin ja muun semmoisen pienen kyl ymmärrän.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Itse olen saanut monta kertaa kunnolla piiskaa, kun olin jo pienenä kovapäinen. Mielestäni nyt ajatellen ansaitsin sen. Osasin olla tosi pirullinen. Ei ole jättänyt traumoja eikä vihantunteita.
Itse annan tukkapöllyä jos kerta kaikkiaan ei muu auta. Erittäin harvoin, ehkä kerran per lapsi, on siihen jouduttu.

Ja kissojen ja lasten rinnastaminen on ihan sairasta. Joku tolkku pitää olla.
Terveisin nimimerkki kolme kissaa ja viisi lasta, joilla kaikilla on koti ja kaikilla menee hyvin
Nothing is quite what it seems
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Ei saa. Perustelut yllä.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Maybrick kirjoitti:Itse olen saanut monta kertaa kunnolla piiskaa, kun olin jo pienenä kovapäinen. Mielestäni nyt ajatellen ansaitsin sen. Osasin olla tosi pirullinen. Ei ole jättänyt traumoja eikä vihantunteita.
Juuri sen takia ei varmaan olekaan jättänyt traumoja, että olet kokenut ansainneesi sen, ts. olet oikeasti ollut v-mäinen :D

Kuitenkin on mielestäni turhan suuri riski sen varjolla (en siis nyt tarkoita että kukaan toimisi sen varjolla, kunhan höpisen) kurittaa lasta, että "kyllä sen sitten myöhemmin tajuaa". Rohkenisin jopa epäillä, että suurin osa ei koskaan tajua.
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Tirskis kirjoitti:Millä oikeudella päätitte että ihminen voi päätää milloin eläin kuolee? Ihminen ei ole niin arvokas, ja kun olisitte nähnyt joku ihanat kissat,m esim sivulla: www.winnercoons.com
Olen samaa mieltä sinun kanssasi siitä että alle 10vuotiaat lapset on perkeleitä, mutta en kyllä kissoistakaan tykkää erityisemmin ne raapii,puree,sihisee. Itse olen koira ihmisiä mutta kyllä kissan pennut on hienoja. Ihminen on silti ylimmäisenä arvojärjestyksessä minulla vaikka ihminen onkin tyhmin eläin, ja ei minunkaan mielestäni ihmisillä ole oikeutta päättää eläimen elämää tosta vaan. Ihminen on vastuussa eläimistään mitä pitää ja niistä pitäisi vastata omalla hengellään ei eläimen. Eläin ei ole paha syntyessään mutta ihminen on... Spider ilmaisee paremmin:Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Lydia07
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Älä lyö lasta edes aika ei paranna haavoja.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

combat18 kirjoitti:Ihminen on silti ylimmäisenä arvojärjestyksessä minulla vaikka ihminen onkin tyhmin eläin
Miksi? Lojaalisuudesta lajiasi kohtaan vai? Vai pidätkö erityisesti tyhmyydestä? Entä kumman (ihmisen vai kissan) henkeä pitäisit arvokkaampana, jos olisit kissa?

P.S. Itse olen sitä mieltä, ettei ihminen ole tyhmin eläinlaji, vaan viisain ja älykkäin.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Joey wrote:
Juuri sen takia ei varmaan olekaan jättänyt traumoja, että olet kokenut ansainneesi sen, ts. olet oikeasti ollut v-mäinen Very Happy
Näin se varmaan menee. En silloin lapsena kyllä hyväksynyt niitä kurituksia, mutta nyt aikuisena tajuan olleeni tahallaan v-mäinen. Joskus olen sanonut miehelleni, että mulle olis pitänyt antaa vähän enemmän piiskaa. Mies ei tosin anna. :wink:

Se on kans paha juttu, kun rankaistaan, esim. sanallisesti, jostain mitä ei ole tehnyt. Sellaista tapahtuu paljon ja se katkeroittaa.
Nothing is quite what it seems
Tirskis
Neuvoja-Jack

combat18 kirjoitti:
Olen samaa mieltä sinun kanssasi siitä että alle 10vuotiaat lapset on perkeleitä, mutta en kyllä kissoistakaan tykkää erityisemmin ne raapii,puree,sihisee. Itse olen koira ihmisiä mutta kyllä kissan pennut on hienoja. Ihminen on silti ylimmäisenä arvojärjestyksessä minulla vaikka ihminen onkin tyhmin eläin, ja ei minunkaan mielestäni ihmisillä ole oikeutta päättää eläimen elämää tosta vaan. Ihminen on vastuussa eläimistään mitä pitää ja niistä pitäisi vastata omalla hengellään ei eläimen. Eläin ei ole paha syntyessään mutta ihminen on... Spider ilmaisee paremmin:Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Ja tämä on totta. ihminen ja vain ihminen tekee toisille pahaa. Eläin ei kidutaa, tappaa vain kun on nälkä- ei että nautii siitä tappaamisesta. Eläin ei ole syntyesään paha, eläin ei ole perverssi.
Entäs kun vaikka 12 vuotias raiskaa oman siskon? Tekisikö eläin noin ? Ei koskaan. Ihmislapsi voi tehdä, ja tekevätkin noin.
Monesti ihmislapsi kidutaa, kiusaa vaikkappa koulussa heikkompia. Eläin ei teke noin.
Onko eläimiä pedofiilejä, nekrofiilejä ja muita inhottaviä pervoja?- Ei, eläin parittelee vain kun sillä on kiima, ja vain tarkoituksen takia.
Ihmiset, ja myös lapset joksus käyttäytyvät paljon pahempaa kun eläimiä.
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Olet asian ytimessä^
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Vastaa Viestiin