Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022
-
Marplen täti
- Susikoski
Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022
Ylilaudalla on joitain samoja postaajia kuin täällä. Kun uhrin nimi tuli tietoon, niin monia varteen otettavia vihjeitäkin on tullut. Hyvinkin voi tämä järkyttävä teko liittyä peliharrastukseen, joillekin pelaajille saattaa kyseinen harrastus muuttua liiankin intohimoiseksi. Kaikilla vihan hallinta ei ole ns.hanskassa.
Tekopaikka on todennäköisesti ollut myös tekijälle jollain tasolla tuttu, pako on niin hyvin onnistunut. Satunnainen sekopää olisi ehkä löydetty lähistöltä...
Tekopaikka on todennäköisesti ollut myös tekijälle jollain tasolla tuttu, pako on niin hyvin onnistunut. Satunnainen sekopää olisi ehkä löydetty lähistöltä...
Jos peliharrastaminen on totta, itse mietin spekulaatio pohjalta vaihtoehtoa jossa uhri "tutustunut" tekijään "pelimaailmassa", ansainnut luottamuksen ja kertonut omasta työstään ja mahdollisesti missä ja milloin sitä tekee. Tekijä mahdollisesti käyttänyt uhrin luonnetta hyväksi ja kaivanut tiedot esille. Tämä siis täysin spekulaatiota.
Näin ollen olisi voinut päästä uhrin perään seuraamalla tätä jonkin matkaa ja suorittaneen tekonsa. Paikalla missä teko tapahtui voisi olla suurikin merkitys siihen, että tekijä tosiaan asuu lähistöllä.
Kaikki tämä spekua, en jaksanut kaikkia sivuja viime kerrasta lukea, jos tämä toistoa niin pahoittelut.
Näin ollen olisi voinut päästä uhrin perään seuraamalla tätä jonkin matkaa ja suorittaneen tekonsa. Paikalla missä teko tapahtui voisi olla suurikin merkitys siihen, että tekijä tosiaan asuu lähistöllä.
Kaikki tämä spekua, en jaksanut kaikkia sivuja viime kerrasta lukea, jos tämä toistoa niin pahoittelut.
Bodom känni, juuri kun on selviämässä niin ei selviäkkään.
Voisitteko vähän tarkentaa mistä tämä tieto peliharrastuksesta ja sen liittymisestä tähän murhaan tulee? Varmasti on pelaillut jotain peliä joskus(kuten 99% alle 25 vuotiaista), mutta minä en ole mitään tietoa pelaamisesta tai pelaamattomuudesta nähnyt. Se että vajaa kymmenen vuotta sitten on ryhmätyönä maalannut kuvan joka on laitettu koulun seinälle ei kai tee ketään intohimoiseksi peliharrastajaksi. Minäkin piirsin 8 vuotta sitten kuunsirpin paperille mutta enpä minä vieläkään astronautti ole...Marplen täti kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 6:40 pm Hyvinkin voi tämä järkyttävä teko liittyä peliharrastukseen, joillekin pelaajille saattaa kyseinen harrastus muuttua liiankin intohimoiseksi. Kaikilla vihan hallinta ei ole ns.hanskassa.
Olisko uhri synttärijuhlien jälkisessä pienessä hiprakassa voinut tehdä treffit jonkun kanssa? Ehkä nettituttavan? Parin lasillisen jälkeen varovaisuus ehkä unohtuu, ja sekin että hän ei käyttänyt työvaatteita voisi viitata siihen että hänen piti ensin - tai keikan aikana - tavata joku?
Huutoakaan ei ilmisesti kuulunut. Se voisi puhua sen puolesta että hyökkääjä oli jollain lailla tuttu ja isku tuli yllätten?
Huutoakaan ei ilmisesti kuulunut. Se voisi puhua sen puolesta että hyökkääjä oli jollain lailla tuttu ja isku tuli yllätten?
En tiedä mistä tuo tuli mutta olin lukevinani että hän oli jonkun alustan mode. Moderaattorina saattaa hyvinkin saada ihmisten vihat niskoilleen, jos esim kokevat että olet laittanut heidät turhan tiheään pelikieltoon tms. Ainakin uskoisin näin.Voisitteko vähän tarkentaa mistä tämä tieto peliharrastuksesta ja sen liittymisestä tähän murhaan tulee? Varmasti on pelaillut jotain peliä joskus(kuten 99% alle 25 vuotiaista), mutta minä en ole mitään tietoa pelaamisesta tai pelaamattomuudesta nähnyt. Se että vajaa kymmenen vuotta sitten on ryhmätyönä maalannut kuvan joka on laitettu koulun seinälle ei kai tee ketään intohimoiseksi peliharrastajaksi. Minäkin piirsin 8 vuotta sitten kuunsirpin paperille mutta enpä minä vieläkään astronautti ole...
Lainausta korjattu
-NILS-
Tässä kun on nyt ollut paljon puhetta siitä, että miksi tuntuu siltä, että uhrin taustoja yritetään ikään kuin pyyhkiä pois. Opinnäytetyö poistettu jne ja ilmeisesti muitakin aikaisemmin näkyvissä olleita tietoja hävinnyt. Lisäksi ainakin tällä palstalla osa kirjoittajista spekuloi jo ennen henkilöllisyyden paljastumista sillä, että onko kyseessä jonkun ns. paremman väen lapsi, ja nyt tämä henkirikos on asia joka halutaan salata tms. Spekulaatiota ollut jopa eduskuntavaaleista.
Nyt sitten kun saadaan vielä tietoa, että uhri on ilmeisesti harrastanut kouluratsastusta niin herää kysymys, että onko tässäkään maassa oikeasti ketään, joka harrastaa kouluratsastusta ja ei ole oikeasti rikkaasta perheestä. Normaali ratsastus nyt on vielä eri asia, mutta kouluratsastuksesta kyllä tullut itsellä aina hyvin elitistinen kuva. Toki kysymys herää silloinkin, että jos on rikkaasta perheestä niin miksi tekee töitä postin yöjakelussa. Ehkä välit omaan perheeseen katkenneet?
Nyt sitten kun saadaan vielä tietoa, että uhri on ilmeisesti harrastanut kouluratsastusta niin herää kysymys, että onko tässäkään maassa oikeasti ketään, joka harrastaa kouluratsastusta ja ei ole oikeasti rikkaasta perheestä. Normaali ratsastus nyt on vielä eri asia, mutta kouluratsastuksesta kyllä tullut itsellä aina hyvin elitistinen kuva. Toki kysymys herää silloinkin, että jos on rikkaasta perheestä niin miksi tekee töitä postin yöjakelussa. Ehkä välit omaan perheeseen katkenneet?
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Saaris kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 8:23 pm Voisitteko vähän tarkentaa mistä tämä tieto peliharrastuksesta ja sen liittymisestä tähän murhaan tulee? Varmasti on pelaillut jotain peliä joskus(kuten 99% alle 25 vuotiaista), mutta minä en ole mitään tietoa pelaamisesta tai pelaamattomuudesta nähnyt. Se että vajaa kymmenen vuotta sitten on ryhmätyönä maalannut kuvan joka on laitettu koulun seinälle ei kai tee ketään intohimoiseksi peliharrastajaksi. Minäkin piirsin 8 vuotta sitten kuunsirpin paperille mutta enpä minä vieläkään astronautti ole...
https://en.wikipedia.org/wiki/Amino_(app)En tiedä mistä tuo tuli mutta olin lukevinani että hän oli jonkun alustan mode. Moderaattorina saattaa hyvinkin saada ihmisten vihat niskoilleen, jos esim kokevat että olet laittanut heidät turhan tiheään pelikieltoon tms. Ainakin uskoisin näin.
Siinä alusta.
Lainaus korjattu
-NILS-
Naantalissa paistaa aurinko sinnekin, mihin se ei muilla paista!
Mistä tiedämme että nämä tiedot on poistettu hänen kuolemansa jälkeen? Jos hän onkin poistanut itse kaikki tiedot, opinnäytetyötä myöten, jo ennen kuolemaansa, koska ei halunnut tietyn ihmisen tai muiden ihmisten onkivan tietoja hänestä netissä? Liittyikö tämä moden tehtävään vai oliko hänellä stalkkeri?Pantteri kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 8:37 pm Tässä kun on nyt ollut paljon puhetta siitä, että miksi tuntuu siltä, että uhrin taustoja yritetään ikään kuin pyyhkiä pois. Opinnäytetyö poistettu jne ja ilmeisesti muitakin aikaisemmin näkyvissä olleita tietoja hävinnyt. Lisäksi ainakin tällä palstalla osa kirjoittajista spekuloi jo ennen henkilöllisyyden paljastumista sillä, että onko kyseessä jonkun ns. paremman väen lapsi, ja nyt tämä henkirikos on asia joka halutaan salata tms. Spekulaatiota ollut jopa eduskuntavaaleista.
Viimeksi muokannut Saaris, Pe Joulu 09, 2022 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Yleisellä tasolla; jos henkilö saanut johtaja tai asiantuntijatason koulutuksen, mutta ei sitten pystykkään tosielämässä tähän rooliin, voi henkilö joutua tekemään "alempiarvoisia töitä". Tällöin tämä voi olla esimerkiksi vanhemmille kova pala, jos on odotettu "johtajaa". Saattaa olla myös, että henkilö ei ole menestynyt kilpailussa työpaikoista, ei ole ollut tarpeeksi "vittumainen", joka on nykyelämässä hyve. Vanhempien odotukset versus henkilön oma luonne.Pantteri kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 8:37 pm Tässä kun on nyt ollut paljon puhetta siitä, että miksi tuntuu siltä, että uhrin taustoja yritetään ikään kuin pyyhkiä pois. Opinnäytetyö poistettu jne ja ilmeisesti muitakin aikaisemmin näkyvissä olleita tietoja hävinnyt. Lisäksi ainakin tällä palstalla osa kirjoittajista spekuloi jo ennen henkilöllisyyden paljastumista sillä, että onko kyseessä jonkun ns. paremman väen lapsi, ja nyt tämä henkirikos on asia joka halutaan salata tms. Spekulaatiota ollut jopa eduskuntavaaleista.
Emme varmaan tiedäkkään, mutta toisaalta "Vuodesta 2014 saakka korkeakoulujen opinnäytetyöt on pitänyt arkistoida pysyvästi, kun aikaisemmin säilytysaika oli 10 vuotta." Ilmeisesti tästäkin huolimatta opinnäytetyön saa poistettua, jos on hyvät perustelut, mutta vaivaa se vaatii ainakin. Esimerkki hyvästä perustelusta voisi varmaankin olla vaikka, kuolema?Saaris kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 8:44 pmMistä tiedämme että nämä tiedot on poistettu hänen kuolemansa jälkeen? Jos hän onkin poistanut itse kaikki tiedot, opinnäytetyötä myöten, jo ennen kuolemaansa, koska ei halunnut tietyn ihmisen tai muiden ihmisten onkivan tietoja hänestä netissä? Liittyikö tämä moden tehtävään vai oliko hänellä stalkkeri?Pantteri kirjoitti: Pe Joulu 09, 2022 8:37 pm Tässä kun on nyt ollut paljon puhetta siitä, että miksi tuntuu siltä, että uhrin taustoja yritetään ikään kuin pyyhkiä pois. Opinnäytetyö poistettu jne ja ilmeisesti muitakin aikaisemmin näkyvissä olleita tietoja hävinnyt. Lisäksi ainakin tällä palstalla osa kirjoittajista spekuloi jo ennen henkilöllisyyden paljastumista sillä, että onko kyseessä jonkun ns. paremman väen lapsi, ja nyt tämä henkirikos on asia joka halutaan salata tms. Spekulaatiota ollut jopa eduskuntavaaleista.
-
jolkuttelija
- Remington Steele
Toi Amino taitaa olla joku vähemmistökansan suosima some? Mitä nyt Amino Suomi -ryhmän jäseniä siellä selasin, suurin osa taisi olla LGBTQ+ ihmisiä.
Voihan tässä suku suojella itseään "häpeältä" ja pyytää tietojen poistoa netistä. Ainakin Posiolla löytyvää sukunimeä löytyy ortodoksipiireistä.
Ehkä uhrilla oli jotain vähemmistöön viittaavaa vaatetta päällä ja murha olikin viharikos.
Voihan tässä suku suojella itseään "häpeältä" ja pyytää tietojen poistoa netistä. Ainakin Posiolla löytyvää sukunimeä löytyy ortodoksipiireistä.
Ehkä uhrilla oli jotain vähemmistöön viittaavaa vaatetta päällä ja murha olikin viharikos.
Ylilaudalla joku oli löytänyt tuon opinnäytetyön googlen cachesta ja siterasi sitä:
>Päädyttyäni lopputulokseen siitä, mitä haluan oppaan sisältävän, itse kirjoittaminen oli helppoa ja eteni sujuvasti. Amino on itselleni erittäin tuttu kanava ja pystyin nojaamaan vahvasti omiin havaintoihini ja kokemuksiini niin alustan käyttäjänä kuin osana moderaattoritiimiä. Vuosien varrella keräämäni kokemuksen perusteella tein muistiinpanoja huomioistani, joita käytin hyödykseni kirjoittaessani opasta. Olen kuitenkin vuosien amino-kokemuksieni jälkeen huomannut, millainen sisältö usein saa eniten huomiota kanavassa ja mistä ihmiset pitävät.
> Olen itse jo pidemmän aikaa ollut Aminon aktiivikäyttäjä ja osa henkilökuntaa muutamassa yhteisössä moderaattorina. Olen huomannut alustan tarjoamat mahdollisuudet ja miettinyt, mikseivät yritykset ole sinne vielä löytäneet. Tästä kysymyksestä lähti mielenkiintoni toteuttaa opas yrityksille ja näyttää, miten Aminoa voi hyödyntää markkinoinnissa"
sekä
"> Aminossa on mielenkiintoinen moderointisysteemi verrattuna muihin sosiaalisen mediankanaviin. Yhteisöissä on kaikissa omat moderaattorinsa ja lisäksi yksi tai useampi “johtaja”.Useimmiten yksi johtajista on henkilö, joka on luonut yhteisön. Muut johtajat ja moderaattorit on valittu yhteisön jäsenten joukosta. Näiden moderaattorien tehtävä on moderoida yhteisön sisältöä ja poistaa sääntöjä rikkovia postauksia ja postauksia, jotka eivät kuulu yhteisön aihepiiriin."
>Päädyttyäni lopputulokseen siitä, mitä haluan oppaan sisältävän, itse kirjoittaminen oli helppoa ja eteni sujuvasti. Amino on itselleni erittäin tuttu kanava ja pystyin nojaamaan vahvasti omiin havaintoihini ja kokemuksiini niin alustan käyttäjänä kuin osana moderaattoritiimiä. Vuosien varrella keräämäni kokemuksen perusteella tein muistiinpanoja huomioistani, joita käytin hyödykseni kirjoittaessani opasta. Olen kuitenkin vuosien amino-kokemuksieni jälkeen huomannut, millainen sisältö usein saa eniten huomiota kanavassa ja mistä ihmiset pitävät.
> Olen itse jo pidemmän aikaa ollut Aminon aktiivikäyttäjä ja osa henkilökuntaa muutamassa yhteisössä moderaattorina. Olen huomannut alustan tarjoamat mahdollisuudet ja miettinyt, mikseivät yritykset ole sinne vielä löytäneet. Tästä kysymyksestä lähti mielenkiintoni toteuttaa opas yrityksille ja näyttää, miten Aminoa voi hyödyntää markkinoinnissa"
sekä
"> Aminossa on mielenkiintoinen moderointisysteemi verrattuna muihin sosiaalisen mediankanaviin. Yhteisöissä on kaikissa omat moderaattorinsa ja lisäksi yksi tai useampi “johtaja”.Useimmiten yksi johtajista on henkilö, joka on luonut yhteisön. Muut johtajat ja moderaattorit on valittu yhteisön jäsenten joukosta. Näiden moderaattorien tehtävä on moderoida yhteisön sisältöä ja poistaa sääntöjä rikkovia postauksia ja postauksia, jotka eivät kuulu yhteisön aihepiiriin."
Tuon perusteella kuulostaa fiksulta ja asialliselta tytöltä. Miksi hän valitsi postinjakajan työn? Oliko hänellä joku tarve piiloutua mikä sai hänet poistamaan kaikki tiedot netistä ja menemään sellaiseen työpaikkaan missä ei olla ihmisten ilmoilla ja josta ei jää jälkiä nettiin?
-
Nice shirt
- Jessica Fletcher
Kaikki työ on arvokasta. Ongelman ainoastaan aiheuttaa ihmisten niille tekemä arvoasteikko.
Kyllä sinäkin keksit sen, mikä voi olla syy, että on itselle toisenlaisessa töissä. Mieti, mitä on voinut tapahtua. Ei piiloutuminen, vaan...
Kyllä sinäkin keksit sen, mikä voi olla syy, että on itselle toisenlaisessa töissä. Mieti, mitä on voinut tapahtua. Ei piiloutuminen, vaan...
Uhri harrasti ratsastusta ratsastuskoulussa, selvisi kisatuloksista, jotka vielä ainakin löytyivät netistä. Ei siis mikään varakas kouluratsastaja. Veikkaan että oli ihan tavallisesta perheestä, toki varma en voi olla.