loneliness kirjoitti:
Eli veikkaat uhrin pelänneen, koska tekijä ei näyttänyt Backstreet Boysin jäseneltä? Jotkut vanhemmat myös kasvattavat hyväksymään erilaisuutta. Jokaisessa suvussa on varmasti joku ihminen, joka ei vastaa nykyajan kauneuskäsityksiä. Mikäli miehen jutut ovat olleet suhteellisen normaaleja ja esimerkiksi kysynyt jotain, niin miksei esim. tyttö olisi voinut puhua hänelle ihan asiallisesti...
On varmasti voinut puhua asiallisesti ja kohdellakin asiallisesti, minun pointtini on se, että on kuitenkin pelännyt. Osaan minäkin pelätä/suhtautua epäluuloisesti ilman että haistattelen pelon/epäluulon aiheuttajalle päin naamaa (nimim. Asiakaspalvelutyössä

). Enkä puhu nyt siitä, että poika ei "vastaa nykyajan kauneuskäsityksiä", vaan siitä, että pojan olemus on mielestäni nimenomaan pelottava, tai vähintään epäluuloa herättävä. Tämän lisäksi ihmiset ovat yleensä äärettömän herkkiä aistimaan väkivallan uhan ja uskoisin nuorten naisten olevan vieläpä erityisen herkkiä. Enkä usko pojankaan kyenneen tuossa tilanteessa mitenkään kovin asialliseen keskusteluun, kun vuosien ahdistus ja kuukauden/kuukauksien suunnitelmat olivat kulminoitumassa veritekoon seuraavan parin minuutin sisällä.
Yritän siis kaikella tällä sanoa seuraavaa: minusta on kummallista, että tyttö ei paennut, kun taatusti osasi kuitenkin haistaa palaneen käryä, niin sanotusti. Median antamista tiedoista saa sen kuvan, että tekijä ja tyttö ovat rupatelleet tai muutoin olleet tekemisissä kymmenisen minuuttia. Siihen minä en usko. Siinä ajassa tyttö olisi jo poistunut paikalta, sanon minä.
...Tai sitten veriteko käynnistyi juuri siksi, että tyttö yritti poistua paikalta.
...Tai sitten lausunnon (siitä kymmenestä minuutista) antaneella on hämärtynyt ajantaju.