Neljä löydetty kuolleena omakotitalosta Kirkkonummella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Metsälän isäntä
Vähänniinkuharrastaja

Re: Neljä löydetty kuolleena omakotitalosta Kirkkonummella

Viesti Kirjoittaja Metsälän isäntä »

Mc Mafia kirjoitti: La Joulu 24, 2022 7:16 pm
Metsälän isäntä kirjoitti: La Joulu 24, 2022 1:59 am
Mc Mafia kirjoitti: Kahdesta venttiilistä tulee talliin korvausilmaa noin 30l/s ja ovi vuotaa yhden verran eli 15l/s. Jos talli on ollut täysin tiivis, ei painovoimaista pakokaasun siirtymistä ole voinut tapahtua. Asuinhuoneistossa on niin paljon kuutioita ettei yhden auton päästöillä neljää tapeta, sillä korvausilmaa viheltää kaikkialta sisään enemmän kuin pakokaasu pystyy myrkyttämään. Voin olla väärässä, mutta epäilen olevani oikeassa.
Metsälän isäntä kirjoitti:Jos autotallissa on auto tyhjäkäynnillä, se tuottaa lämpöä noin 10 kW teholla. Siis melkoinen saunan kiuas. Tiiviin autotallin lämpötila nousee. Jos ovi autotallista portaisiin ja yläkerrokseen on raollaan, autotallin lämmin ilma nousee portaikon yläreunassa ylöspäin ja asuintilan viileämpi ilma valuu alas autotalliin portaikon lattialla. Paljon tietysti riippuu talon ilmanvaihdosta, luultavasti painovoimainen kun on vanha talo. Ja onko korvausilmaventtiilit tukittu ja ikkunat teipattu vedon ja energiahukan pelossa.
Ei tiiviitä taloja tai talleja ole olemassakaan. Jos talossa täytyy teipata ikkunoita ja ovia, silloin puuttuu seinistäkin eristeet, joten ei näillä toimilla ole toivottua tulosta. En ole tiennytkään että lämpöä syntyy tuollaisella teholla. Vastaa uimahallin kiuasta. Talotekniikasta tiedän jonkin verran.
Minun kerrostalon autotallissani on yksi iso oviaukko, jonka ovien reunoissa ei ole merkittäviä rakoja. Pariovissa on kaksi korvausilmaventtiiliä, sellaisia pyöritettäviä. Jos päättäisin sulkea venttiilit, niin minä ainakin kutsuisin sitä tiiviiksi. Koska ei siellä silloin enää ilma vaihtuisi, vaikka poistohormi yrittääkin imeä. En kyllä tiedä talotekniikasta, mutta fysiikkaa on tullut opiskeltua muutama päivä ja yö ennen tenttiä.
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

Metsälän isäntä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:46 pm Jos päättäisin sulkea venttiilit, niin minä ainakin kutsuisin sitä tiiviiksi. Koska ei siellä silloin enää ilma vaihtuisi, vaikka poistohormi yrittääkin imeä. En kyllä tiedä talotekniikasta, mutta fysiikkaa on tullut opiskeltua muutama päivä ja yö ennen tenttiä.
No ilman muuta suosittelen lukemaan enemmän fysiikkaa.
it's my car !
Kummisetä
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

CharlesBronson kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 3:40 pm
Kummisetä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 11:39 am Käytännössä kaikki hitsauskaasut haisee. Asetyleeni pahimmalle.
Käytännössä suurin osa hitsauksessa käytettävistä kaasuista on hajuttomia.
Poikkeuksena asetyleeni, hajustettu happi ja formier.
+ Hiilidioksidi, co2 joka haisee myös. Siinähän ne yleisimmin käytetyt hitsauskaasut sitten onkin.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Kaunakukkanen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kaunakukkanen »

Tämän keissin takia tänne liittynyt, kuten joku epäilee aina meitä uusia väärän tiedot levittämisestä :(

Kuten aiemmin ketjussa mainittu, myös minä tulen varmistamaan asian faktana että nämä kaksi nuorta tosiaan touhunneet käynnissä olevan auton kanssa ovet suljettuna autotallissa ja heidät sieltä ensimmäisenä löydetty mehetyneinä. Myöhemmin toisen uhrin isovanhemmat sängyistään kuolleena asunnosta. Tästä varmasti tulossa myös infoa iltalehtiin, jahka tutkinta etenee. Todella surullinen tapahtuma :(

Postinjakatarinasta ei ole tietoa.
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

CharlesBronson kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 7:30 pm
Metsälän isäntä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:46 pm Jos päättäisin sulkea venttiilit, niin minä ainakin kutsuisin sitä tiiviiksi. Koska ei siellä silloin enää ilma vaihtuisi, vaikka poistohormi yrittääkin imeä. En kyllä tiedä talotekniikasta, mutta fysiikkaa on tullut opiskeltua muutama päivä ja yö ennen tenttiä.
Fysiikka on vaativa laji josta itse aikoinaan hain näytöt kovista opistoista :wink:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
CharlesBronson
Jessica Fletcher

sikakoira kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 1:58 pm
Fysiikka on vaativa laji josta itse aikoinaan hain näytöt kovista opistoista :wink:
Sama juttu.
Itse tosin jo 80-luvulla, mutta fysiikan säännöt eivät vanhene.
it's my car !
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Kummisetä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 10:43 pm
Kummisetä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 11:39 am Käytännössä kaikki hitsauskaasut haisee. Asetyleeni pahimmalle.
+ Hiilidioksidi, co2 joka haisee myös. Siinähän ne yleisimmin käytetyt hitsauskaasut sitten onkin.
Hiilidioksidi on hajuton, eikä sitä hajusteta.
it's my car !
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

CharlesBronson kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:15 pm
Kummisetä kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 10:43 pm
Hiilidioksidi on hajuton, eikä sitä hajusteta.
Hiilidioksidi on väritön, myrkytön ja inertti kaasu, jolla on heikosti pistävä hapan tuoksu ja se on raskaampaa kuin ilma. Hiilidioksidi esiintyy kaasuna, nesteenä tai kiinteässä muodossa hiilidioksidijäänä.
https://www.woikoski.fi/teollisuus-ja-e ... ksidi.html

Toki jos oma hengitys haisee pistävän happamelle hapankaalille niin voi olla vaikea erottaa haiseeko hiilidioksidi...
CharlesBronson
Jessica Fletcher

damfin kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:31 pm Toki jos oma hengitys haisee pistävän happamelle hapankaalille niin voi olla vaikea erottaa haiseeko hiilidioksidi...
Tai jos uskoo venäläisomisteisen kaasuyhtiön propagandaa.

Lukaiseppa riippumattomasta lähteestä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiilidioksidi

Ja kyllä. Minulla on pullollinen hiilidioksidia pajalla, eikä se todellakaan haise miltään.
it's my car !
L'amourha
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

CharlesBronson kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:37 pm
damfin kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 2:31 pm Toki jos oma hengitys haisee pistävän happamelle hapankaalille niin voi olla vaikea erottaa haiseeko hiilidioksidi...

Ja kyllä. Minulla on pullollinen hiilidioksidia pajalla, eikä se todellakaan haise miltään.
Kivaahan se toki olisi jos täällä Suomessakin töötättäisiin elintarvikepakkauksiin ryssäläistä hajuhiilidioksidia, kotiryssät saisivat kieriskellä slaavilaisessa melankoliassaan suurta ja mahtavaa muistellessaan.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
damfin

L'amourha kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 5:33 pm

Kivaahan se toki olisi jos täällä Suomessakin töötättäisiin elintarvikepakkauksiin ryssäläistä hajuhiilidioksidia, kotiryssät saisivat kieriskellä slaavilaisessa melankoliassaan suurta ja mahtavaa muistellessaan.
Ryssien kaasuista en tiedä, ehkä Aga:lla on enemmän kokemusta niistä, woikoski oy:n kaasuilla ei taida olla juuri mitään tekemistä ryssien kanssa, ihan on puhtaasti suomalainen yritys, ja tekee erikseen puhtaita kaasuja sairaalakäyttöön ja hajustettuja kaasuja teolliseen käyttöön kuten hitsaukseen.

Sen voi sitten kukin itse päättää uskoako kaasuihin liittyvissä asioissa kaasun valmistajaa vai kaiken tietävää wikipediaa.
L'amourha
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

damfin kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:31 pm
L'amourha kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 5:33 pm

Ryssien kaasuista en tiedä, ehkä Aga:lla on enemmän kokemusta niistä, woikoski oy:n kaasuilla ei taida olla juuri mitään tekemistä ryssien kanssa, ihan on puhtaasti suomalainen yritys, ja tekee erikseen puhtaita kaasuja sairaalakäyttöön ja hajustettuja kaasuja teolliseen käyttöön kuten hitsaukseen.

Sen voi sitten kukin itse päättää uskoako kaasuihin liittyvissä asioissa kaasun valmistajaa vai kaiken tietävää wikipediaa.
Katsopa sitten sieltä Agalta, tai Lindehän se nykyään on.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
leatherman73
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja leatherman73 »

Oliko kyseessä kenties elämänkoulun kovat opistot? :lol:
Mitä eroa on ryssällä ja kellolla? Kello menee eteenpäin ja sanoo tictac. Ryssä menee taaksepäin ja sanoo tactic.
Skloddi
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Skloddi »

leatherman73 kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 12:54 am
Oliko kyseessä kenties elämänkoulun kovat opistot? :lol:
Laittaisin koiranluuni Moskovan teknilliselle.
damfin

L'amourha kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:57 pm Katsopa sitten sieltä Agalta, tai Lindehän se nykyään on.
No jaa, Linde sanoo että hajuton mutta maistuu pistävälle ja hapokkaalle... en tiedä kun ei ole ikinä tullut mieleen maistaa.
Happamen hajun olen kyllä nenässä tuntenut kun testaillut tuleeko sieltä migin suuttimesta varmasti kunnolla suojakaasua.

Toisaalta sillä hiilidioksidin maulla nyt ei ole mitään merkitystä tämän ketjun kannalta jos tosiaan alkaa vahvistumaan tuo tieto että autoa käytetty suljetussa autotallissa, ollut varmaan pakkasilla olevinaan fiksukin idea jotain volvoa tai bemaria venttiilin ohjurit vuotaen käyttää siellä tallissa ovet kiinni ettei tule kylmä, onhan se tietysti pitänyt jättää tyhjäkäynnille lämpiämään oluen juonnin ajaksi kun eihän niitä säätöjä nyt kylmään koneeseen voi tehdä.

Jos hälytyksen on tehnyt postinjakaja, niin onhan hän tietenkin voinut siinä pihalla haistaa pakokaasunkin, kaasuahan sekin on, ja ehkä autokin vielä ollut käynnissä siinä vaiheessa.
Vastaa Viestiin