Kappas, sinäkin olet outo! (kerro oudot tapasi)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Irvistelen/ilmeilen aina hissin peilille :D
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

No en nyt tiedä onko nämä sillä tapaa outoja, kovin monella näyttää olevan jotain edes saman suuntaista:

Jokapäiväinen (ja useasti päivässä) sormien ja varpaiden naksuttelu.
Kun otan lääkkeeni, yleensä pyrin ottamaan ne koko järjestyksessä.
Monesti kun olen koneella, pitää tv:n olla "taustahälynä". Välistä sitten taas koitan tavoitella aivan täydellistä hiljaisuutta, esim. runoja kirjoittaessani. Riippuu.
Autoa ei voi ajaa ilman musiikkia!
Ennen kotoa poistumista pitää tosiaan käydä vessassa (vain kerran, juuri ennen ovesta uloslähtöä :D)
Niin ja ennen nukkumaan menoa vessassa käynti kanssa! Ja jos herää yöllä, niin silloinkin pitää käydä.
Tyynyjeni pitää olla tietyssä järjestyksessä, kun nukun (siis kahden tyynyni ja yhden hamstraamani sohvatyynyn)
Tiettyjen papereiden pitää olla siinä tietyssä laatikossa juuri tietyssä kohdassa! (Tässä olen ehdoton)

... Nyt en keksi kyllä muuta o.O
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Tämä on ehkä hieman ällöttävää ja oksettavaakin, mutta paljastanpa kuitenkin. Eli nahkojen repiminen jalkapohjista... tai enää en kyllä niin usein harrasta, mutta sellaisten valkoisten nahkapalojen repiminen on kyllä suurta herkkua...
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

villivadelma kirjoitti:Ostan aina eri merkkistä hammastahnaa kuin edellinen käyttämäni...outo?!
Tuohan on fiksua!
Hammaspeikothan voivat tulla immuuniksi, jos käyttää aina samaa merkkiä.
Myös naamarasvan merkkiä pitäisi muuttaa aina välillä.
Vaikutus heikkenee, jos käyttää aina samaa.
Näin oon jostain lukenut. Ei ollut mikään Cosmo kuitenkaan. :D
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mun kotona kaikki täytyy olla tiptop aamusta iltaan, nukkumaan ei voi mennä jos kahvikuppi on jäänyt tiskipöydälle. Pesen lattiat joka toinen päivä ja imuroin lähes joka päivä. Petivaatteet puristellaan päivittäin partsilla. Lakanoissa ei saa olla ryppyjä. Meidän ainoat "koriste-esineet" on iso pajukori hedelmille, pari massiivista hopeoitua kynttilänjalkaa, aaltomaljakko -ja vati sekä valokuvat kehyksissä...

Silitän kaikki sukista ja miesten boxereista lähtein (omat hepeneet ei siedä silitysrautaa mutta ne ei mene ryppyynkään) Mulla on vaan yksi sukkapari, nekin on luomuvillaa, muuten kuljen kesät/talvet paljain jaloin...eli kengät vaan jalkaan (noi villasukat on just siksi että kun pitää mennä kyläpaikkaan niin ei siellä voi varpaisillaan tassutella...)

en siivoa, silitä,pyykkää koskaan silloin kun mies on kotona, hän ei ole koskaan nähnyt mun tekevän muita kotitöitä kuin kokkaavan :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Huomasin muuten itsessäni uuden oudon tavan! Juomani pitää olla välistä tietyn lämpöistä. Siis, tarkoitan... Esim. jos otan vettä, sen täytyy olla KYLMÄÄ. Ei haaleaa, eikä varsinkaan lämmintä, vaan ehdottomasti kylmää. Mitä kylmempi, sen parempi. Sama juttu maidon kanssa, jos ei ole tarpeeksi kylmää niin ei kyllä tee mieli juodakaan sitä.
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Meikäläisen outouksia:

Revin minäkin kantapäistä nahkasuikaleita ja tavoitteena on saada mahdollisimman iso suikale irti. Sitä on sitten mukava rullailla tai pyöritellä sormissa. Vääntelen myös nenäliinoista "joutsenia", joskus ihan huomaamattani.

Kissan silmistä ja nenästä on aivan pakko ottaa rähmät pois. Heti kun havaitsen rähmää, otan sen pois. Siis omalta kissaltani, joka ei toimenpiteestä ole moksiskaan.

Omat ruvet on pakko ottaa pois. Ensin mietin, että nyt kyllä pitää antaa tuon parantua, mutta kuitenkin kohta nypin ruven pois.

Työpäivän aluksi on aina pakko surffata jonkin aikaa netissä, vaikka olisi kuinka kiire.
"I think it was sick and weird."
PinkCatz
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

kahvitar, Samarina, villivadelma, Spider, Patricia C. Itämaa, Kalessin minulla on ihan samoja *oireita* mutta minulla onkin OCD... Aiheuttaako tarkistuksen/toison tekemättä jättäminen niin suurta ahdistusta että se on vain pakko toistaa/tarkistaa uudelleen? :shock:
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Minä otan karkkeja, lääkkeitä ja kaikki muita aina pareittain (2,4,6,8 jne.), eikä parittomina.
Pidän kotiavaimia ja lompakkoa aina ketjuissa, koska pelkään niiden katoavan huolimattomuuden tai taskuvarkauden seurauksena. Autonavaimet kuitenkin lojuvat vapaina taskunpohjissa, mielellään eri taskuissa kuin kotiavaimet, muuten ne sotkeutuvat keskenään.
Vessapaperirullan on oltava oikeinpäin kohti pönttöä, eikä väärinpäin kohti seinää, koska se on käytännöllistä ja käyttäjän on helpompaa reväistä tarvittavia paperipalasia.
Jos vähäisinkin pissahätä tuntuu yöllä, ei kun kipin kopin vessaan, muuten unesta ei tule mitään loppuyönä.

Lapsena minäkin käytin ns.mörköpusseja lakanojen molemmissa päissä, koska pelkäsin mörköjen purevan päätä, korvia ja varpaita. Minä arkastelin sähkörasioita ja lämpöpatterien säätöhanoja, koska kuvittelin mörköjen asustelevan niissä. Sittemmin minä olen kasvanut ulos mörkökammosta.
:lol:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

En suostu tiskaamaan astioita käsin, ellei kuivauskaappi ole tyhjä. Tyhjennyksen jälkeen pesen astiat tietyssä järjestyksessä aloittaen laseista ja kahvikupeista, jotka asettelen kuivumaan siten, että samanlaiset ovat peräkkäin. Kattilat, padat ja pannut pesen viimeisenä.

Tosin nykyään tarvitsee tiskata käsin hyvin harvoin.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Illalla kun talo on hiljentynyt, pyyhin keittiön pöydän (se on tooosi pitkä) niin tarkasti, että sille ei jää yhtään murua mitään. Tarkistan sen valoa vasten. Aamulla haluan tulla putipuhtaan pöydän ääreen. En voi nukkua jos pöytä on epäsiisti. :oops:
Nothing is quite what it seems
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

- Juon vähintään litran täysomenamehua päivässä. Useimmiten lähemmäs kaksi litraa, mutta tuo litra on siis ehdoton pakko. Meillä perus-ostoslistaan sisältyy siis kuutisen litraa omppumehua.

- Olen hysteerinen siivooja. Oikeastaan kaikista neuroottisin tästä johtuva tapa on se, että jos on epäilyskin, että tulen sulkemaan silmäni, asunnon pitää olla täydellisen siisti. En siis koskaan esimerkiksi asetu katsomaan telkkaria järjestämättä koko huushollia ensiksi. Samoin siivoan lattiasta kattoon lähtiessäni kotoa. Ja imuroin kerran päivässä.

- En koskaan mene nukkumaan vaatteissa, jotka eivät sovi keskenään yhteen. Tämä tietysti on hirveän ärsyttävää silloin, kun on menossa rättiväsyneenä nukkumaan ja kaiken muun hyvän lisäksi pitää vielä alkaa valitsemaan vaatetustakin yötä varten. En tiedä mistä tapa johtuu, mutta se on ollut minulla aina.

- Uskon edelleen vakaasti, että pehmolelut ovat tietoisia olentoja. Olen säilyttänyt muutaman lempinalleni lapsuusajaltani: ne istuvat siististi vastakkain vaatekaapissa, että voivat keskustella keskenään. Ei tulisi kysmykseenkään runnoa niitä painavien laatikoiden alle.

- Suhtaudun jokseenkin maanisesti kaikkeen, mikä tuoksuu minusta hyvältä. Myös ihmisiin, jotka tuoksuvat minusta hyvältä. En ole kuukausiin tavannut erästä entistä parasta kaveriani siksi, että hän alkoi pienen elämäntapamuutoksen johdosta haisemaan käsittämättömän pahalle.

- Rakastan kirjojen pinoamisesta aiheutuvaa vienoa tömähdysääntä. Tämä tietysti aiheuttaa spontaania kirjojenpinoamista esimerkiksi kaupassa.

- Olen palellut koko ikäni ja käytän villasukkia myös kesäisin. Tälläkin hetkellä. Sen takia vetäisen saappaat jalkaan heti kun ilmat sen sallivat (=heti kun se ei näytä typerältä); villasukat saa kätevästi piilotettua niiden sisään.

- Kaiken ympärilläni on sovittava visuaalisesti yhteen keskenään (välttämättömien siivousvälineiden valinnan kanssa on toisinaan ollut hieman ongelmia...). En tiedä mistä tämäkään johtuu, mutta tämä on oikeastaan tuon siivous-jutun lisäksi ainoa asia, johon suhtaudun todella neuroottisesti. Se myös on niin alitajuntaista että usein vasta ovesta ulos päästyäni huomaan, että olen sävyttänyt omat vaatteeni yhteensopiviksi seuralaiseni kanssa. Koiramme on musta-ruskea-harmaa-valkoinen, joten lenkkivaatteeni ovat tietysti samaa värimaailmaa, samoin huonekalumme ja muu sisustus niissä tiloissa, joissa koira eniten oleilee. Enkä siis ole ajanut tilannetta tähän pisteeseen tippaakaan tietoisesti, puolisoni vain sattui huomauttamaan aiheesta taannoin, tyyliin: "Ootko muuten huomannut että..."

- Pesen käteni aina sisään tullessani, ulos lähtiessäni, ruokailun alottaessani, sen lopettaessani, siivoamisen aloittaessani, sen lopettaessani, sekä tietysti aina ennen vaatteiden viikkaamista tai hiusten harjaamista.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Huh, siinähän sitä tulikin. Klups. Ööh, mulla on kans aina kotona villasukat, mikään muu ei tunnu hyvältä. Töissä pitää sinnitellä ilman, mutta kotona taas - ah!
Nothing is quite what it seems
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Hahah, pakko lisätä eräs asia:

Olen lapsesta saakka inhonnut naputtelua. Kaikkea mahdollista tömisyttelyä, taputtelua, koputtelua, naputusta, rummutusta ja muuta mölinää. Hysteerisesti. Alan kiljumaan hillitsemättömästi mikäli joku naputtaa, naksuttelee tai muutoin aiheutta jonkinnäköistä rytmistä ääntä ilman sen kummempaa syytä.

Eikä tuo nyt vielä tietenkään ole outoa. Mutta kun avopuolisoni (jonka kanssa olen seurustellut 16-vuotiaasta) on rumpali.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Suhtaudun voimakkain tuntein jugurttin syömiseen. Jääkaapissani on aina litran ämpäri turkkilaista jugurttia, jossa on partaisen äijän kuva. Jugurttia pitää ottaa lusikalla tietyllä tyylillä niin, että siihen jää selkeät lohkeavat lusikan jäljet. Eteenkin uutta purkkia aloittaessa on tärkeää, että rikkoo jugurtin pinnan kauniisti. Ahdistun, jos joku muu menee jugurttiämpärilleni, vain siitä syystä että pelkään ettei hän osaa ottaa sitä oikein. Kamalinta oli kun eräs vieras alkoi hämmentämään jugurttiani lusikalla sekaisin. Heitin lähes täyden ämpärin hänen lähdettyään menemään, koska sitä ei ollut enää kivaa syödä.

Tavaroiden ja asioiden järjestelyssä ja arkistoinnissa minulla on oma logiikkani jota haluan noudattaa, vaikka muiden mielestä se olisi holtiton. En kamalasti tykkää ryhmätyöskentelystä koska ahdistun, jos tunnen etteivät kokonaisuudet ole hallinnassani.

Kotona siivoamisesta en juuri välitä, mutta joskus muinoin opiskeluaikana kun siivosin julkisia tiloja työkseni, oli se jäänyt niin selkärankaan että esim. baarin vessassa saatoin kännissä jäädä kiillottamaan peilejä ja kantapaikassani tarkistelin pölyjä esim. käsipaperitelineen päältä ja pyyhin sen, jos pölyä oli. :roll: Tästä tuli joskus kummastuneita katseita kun joku muu yllättäen törmäsikin vessaan yhtä aikaa.
Vastaa Viestiin