Mika Moring (ent. Olander) - 8 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Murheli
Axel Foley

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Ullis kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:00 pm Mietin kyllä tosiaan että jos täällä kirjottelevat puhuu totta että ovat olleet uhreja niin kertokaa miten te ootte edes uponnu 50v pauloihin?tai mikä tässä ukossa on vedonnu teihin? Tuskin täällä kirjoittelijoista ykskään on kuitenkaan yli 30v?
Ja mietin myös kun täällä puhutte että ootte uhreja niin miksi vasta nyt kerrotte näistä keisseistä kun niistä olisi voinnut jo vihjata kun käyneet?👀
Ja myös miettinyt kun nyt poliisi on pyytänyt keissejä julki niin miten poliisi tulee todistaa mitkä on oikeasti käynnyt & mitkä ovat vain jonkun huomion hakua eli täysin puppua jota käyty kertoilee👀😴
Meinaatko siis, että Murhiksen käyttäjät on kaikki alle 30-vuotta? Aika erikoinen ajatus, ja itse sanoisin, että täällä on paljon muitakin huomattavasti yli kolmekymppistä kirjoittelemassa kuin minä.

Sitten tuohon toiseen asiaan, eli etkö lainkaan ole ymmärtänyt, mitä täällä ketjussa on puhuttu niistä syistä, miksi naiset eivät ole tästä äijästä ilmoitelleet? Kuvastaa lähinnä omaa elämänkokemuksen puutetta, jos näin on. Ja ihanko vakavasti uskot, että naisilta puuttuu suuremmissakin määrin itsesuojeluvaisto, ja ottavat riskin joutua todistamaan oikeuteen Mikaa vastaan, jonka jälkeen tämä saa heidän henkilötietonsa? Muutenkin raiskaukset taitavat olla yksi niistä rikoksista, joita ei ilmoiteta poliisille, johtuen monista eri syistä
Voi voi, kun päättyi elämän koi
MissMaapl
Neuvoja-Jack

Re: Mika Moring - vangittu epäiltynä mm. Saara Arvan ja Katja Miinalaisen taposta

Viesti Kirjoittaja MissMaapl »

Jaa, olisin veikannut, että minfon kirjoittajien keski-ikä on 40 vuotta, ihan vaan jutuista päätellen. Tämähän ei mikään teinipalsta ole, vaan meitä vanhoja viiskymppisiä kääkkiä on tätä pitkään seurannut ja kirjoitellutkin. Riippunee ketjusta, minkä ikäisiä kirjoittajia se kerää.

Moring aka Olander on siten hyvinkin samaa ikäluokkaa kuin tänne kirjoittelevat naiset, vain vähän vanhempi, joten on ihan loogista, että mahdolliset uhrit googlatessaan löytävät tänne vertaiskokemuksia lukemaan. Eikä kaikki Moringia tavanneet välttämättä olekaan uhreja, vaan ne heikoimmilla olleet ovat kokeneet pahimmat kohtalot.
"En osallistu keskusteluun, sanonpahan vain."
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ullis »

Oon näyttävämmin erehtynyt ikähaarukoista, en ole toisaalta uhreihin perehtynyt, on vain puhuttu että narkkareita pääsääntöisesti etsinyt.
Ehkä olen tottunut että puhujat ovat ikähaarukkaa -+20v.
Pahoittelut tästä!
lukutoukka
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Ullis kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 10:35 pm Oon näyttävämmin erehtynyt ikähaarukoista, en ole toisaalta uhreihin perehtynyt, on vain puhuttu että narkkareita pääsääntöisesti etsinyt.
Pahoittelut tästä!
Aikaisemmat tuomiot kertovat, että on ottanut uhrien autoja ja muuta käyttöönsä, joten ilmeisesti ei ole aina etsinyt pelkkiä narkkareita. Ehkä on joutunut myöhemmällä iällä tyytymään heikommassa asemassa oleviin naisiin, kun ulkonäkö ei ole ollut itselläkään enää niin vetävä, jos muukaan habitus. :(
qsym
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja qsym »

lukutoukka kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:00 pm
Ullis kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 10:35 pm Oon näyttävämmin erehtynyt ikähaarukoista, en ole toisaalta uhreihin perehtynyt, on vain puhuttu että narkkareita pääsääntöisesti etsinyt.
Pahoittelut tästä!
Aikaisemmat tuomiot kertovat, että on ottanut uhrien autoja ja muuta käyttöönsä, joten ilmeisesti ei ole aina etsinyt pelkkiä narkkareita. Ehkä on joutunut myöhemmällä iällä tyytymään heikommassa asemassa oleviin naisiin, kun ulkonäkö ei ole ollut itselläkään enää niin vetävä, jos muukaan habitus. :(
Missä on kerrottu ottaneen käyttöönsä uhrien autoja tai muuta omaisuutta? Mulla on menny ohi tämmönen kokonaan.
qsym
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja qsym »

Pahoittelut tästä!
Joo, yleensäkkään ei kannata olettaa mistään mitään ilman tietoja mistään. Ja onhan niitä vähä vanhempiakin päihdeongelmaisia, ei ne kaikki kuole tai edes alota nuorena.
lukutoukka
Javier Pena

qsym kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:03 pm
Missä on kerrottu ottaneen käyttöönsä uhrien autoja tai muuta omaisuutta? Mulla on menny ohi tämmönen kokonaan.
Ilta-Sanomat 17.12.2022
"Muutama vuosi myöhemmin Sanna joutui hakemaan miehelle lähestymiskieltoa. Moring oli suuttunut, kun ulosottomies oli lopulta hakenut tältä pois Sannan auton, jota Moring ei suostunut palauttamaan mutta ei myöskään lyhentämään autoon liittyvää velkaa. Moring oli alkanut uhkailla Sannaa ja tämän perhettä. Moringille määrättiin perusmuotoinen lähestymiskielto. Tämän jälkeen Sanna ei ole miehestä kuullut."

Samassa lehtijutussa oli myös 'Liisan' kertomus kokemuksestaan epäillyn kanssa.
pate22

Viesti Kirjoittaja pate22 »

Pahoittelut tästä!
Nettifoorumeille kirjoittavat lähinnä 40+ ihmiset. Alle 30v käyttää aivan muita alustoja.
VastarannanKiiski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Joosua kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 10:48 pm
L'amourha kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 8:06 pm
VastarannanKiiski kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 7:25 pm

Ruumis tynnyriin, sekaan lyijypainot, päälle betonia ja hitsillä kansi kiinni. Miksei se aikansa uppeluksissa pysyisi ja pikkuhiljaa hautautuisi pohjamutaan?
Kiva kun tuskanhuutoihin ja kiroiluun havahtuneet sivulliset soittavat piipaa-auton sille urholle jonka välilevyt räjähtivät tuon tynnyrin kanssa temutessa.
Jos työhön kuuluu joku tynnyreiden käsittely niin silloin voisi ajatella että tynnyriin piilottaminen ja sen siirtely menisi huomiota herättämättä, mutta muuten aika hankalalta vaikuttava järjestely. Ensin tynnyrin hankinta, ruumis pyttyyn, lyijypainojen ja betonin hankinta ja sekoittaminen ja valu. Tuloksena helposti yli 200 kiloa painava puntti. Hyvin vaativa käsitellä, pakettiauto tarvitaan ja isompi vene. Mielellään joku työalus. Tämmöisiä ei ihan jokaisella ole. Verrattuna vaikka siihen että roudaa vainajan autolla johonkin syrjäisen metsäautotien varteen ja raahaa siitä muutama sata metriä sivuun johonkin ryteikköön jossa ihmisiä liikkuu harvemmin ja maa on pehmeämpää ja hautaa sinne. Ei tarvita kuin auto ja lapio ja kumisaappaat. Hyvin mahdollista ettei koskaan löydetä.
Olette oikeassa; tynnyrihomma on hankala toteuttaa, ellei tosiaan työn puolesta niitä pyörittelisi muutenkin. Maastoon hautaamisessa jonkinlianen ongelma ovat ketut, supikoirat ja miksei ulkoilijoiden/metsästäjien koiratkin. Hyvän hajuaistinsa ohjaamana ne löytävät ruumiin ja penkaavat sen esiin ja kuljettelevat luita ym myöhemminkin. Hautaaminen on silti helpoiten toteutettavissa ja valikoituu ruumiinhävitystavaksi siksikin niin usein.
lukutoukka
Javier Pena

Entä jos ...?

Entä jos uhrit ovat vielä elossa? Kai poliisi on yrittänyt ruumiskoirien avulla paikantaa näitä nuoria naisia, vaan ovatko saaneet mitään merkkejä ruumiista?

Moring on aivan ilmeisesti pyrkinyt kaikin tavoin hyödyntämään myös taloudellisesti hyväksikäyttämiään naisia. Vaaleaihoisia nuoria naisia löytyy vielä tänäkin päivänä idän markkinoilta vangittuina ja hyväksikäytettyinä julmilla tavoilla. Toisinaan rahaa ovat saaneet jopa perheenjäsenet, kun naisia on lähetetty muka siivoustöihin idän loputtomille markkinoille.
Allie
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Allie »

lukutoukka kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:29 pm
qsym kirjoitti: Ma Joulu 26, 2022 11:03 pm
Ilta-Sanomat 17.12.2022
"Muutama vuosi myöhemmin Sanna joutui hakemaan miehelle lähestymiskieltoa. Moring oli suuttunut, kun ulosottomies oli lopulta hakenut tältä pois Sannan auton, jota Moring ei suostunut palauttamaan mutta ei myöskään lyhentämään autoon liittyvää velkaa. Moring oli alkanut uhkailla Sannaa ja tämän perhettä. Moringille määrättiin perusmuotoinen lähestymiskielto. Tämän jälkeen Sanna ei ole miehestä kuullut."

Samassa lehtijutussa oli myös 'Liisan' kertomus kokemuksestaan epäillyn kanssa.
Ymmärsin, että ukolla ei ole ollut luottotietoja, siksi autot on ostettu "Sannan" nimiin. Ja Mika on lyhentänyt rahoitusyhtiön velkaa naiselle, vaikka ei käynyt töissä. Jossain kohtaa "Sannan" pakenemisen jälkeen ukko ei enää maksellut autosta ja se haettiin pois. Tämä oli tietenkin "Sannan" vika.
lukutoukka
Javier Pena

Ei hänellä varmaankaan ollut luottotietojakaan. Arveletteko, että hänelle olisi tuottanut vaikeuksia käyttää näitä tyttöystäviään taloudellisesti hyväksi? :|
Allie
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Allie »

lukutoukka kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 12:53 pm Ei hänellä varmaankaan ollut luottotietojakaan. Arveletteko, että hänelle olisi tuottanut vaikeuksia käyttää näitä tyttöystäviään taloudellisesti hyväksi? :|
No kyllähän varmaan Mika oletti, että nainen vaan kiltisti lyhentää velkaa rahoitusyhtiölle, vaikka Mika ei enää maksakaan näitä rahoja naiselle. Ja Mika vaan tyytyväisenä pitää auton :roll: Koska nainen on ollut luotonottajana ja lopetti maksamisen, niin ulosottoviranomaisen mukaantulo on vienyt myös "Sannan" luottotiedot kuralle.
JohanPomppas
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

qsym kirjoitti: La Joulu 24, 2022 10:45 pm
JohanPomppas kirjoitti: La Joulu 24, 2022 10:16 pm Aika villejä veikkauksia nyt. Eiköhän tuo oo vaan saanu selkäänsä niin hyvin joltain, että jääny jotain vammoja muistoksi.
Näyttikö muiden mielestä tuolla videolla niinku koko ukko tärisis, vai olisko se niin hermostunu ja hädissään muuten. Jotenki tosi epävarman näköstä liikkumista kaikenkaikkiaan. Ja tosi laiha, niinku ois sairas tai narkannu ittensä luurangoksi.
Eipä mun turinat ole läheskään niin villejä, mitä tähän ketjuun on moni muu kirjoitellut ja porukka ottaa tosissaan... :roll:

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että paskiainen on telonut itsensä vaikka sitten voileipää iltapalaksi laittaessaan. Ainahan se olisi kiva jos oikeasti joku olisi pannut hanttiin ja rusikoinut tuon kusipään, mutta näitä skenaarioita tapahtuu yleensä vain Hollywood -elokuvissa, ei todellisessa elämässä. Joko "työtapaturma" tai sitten kompuroinut kännissä jne.

Ja juu - kyllä se tärisee. Surkeilla raukoilla on tapana täristä.

Lainauksia tiivistetty
-NILS-
Doris Watson
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Doris Watson »

En ihan jaksanut 80 sivua selata kommentteja joten en tiedä onko aiemmin ollut esillä tämä seikka että onko poliisi käynyt läpi autiotaloja, mökkejä noilta alueilta missä Moring liikkunut katoamisajankohtina? Kiinteistöjen omistajat voisivat tarkistaa myös tiluksiaan että löytyykö mitään epäilyttävää. Tyyppihän tiettävästi tykkäsi mökkeillä...
Vastaa Viestiin