850 000 euron testamenttihuijaus

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
K9Wifey
Adrian Monk

850 000 euron testamenttihuijaus

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Pitihän se tämäkin vielä nähdä...
Tapasin kauppareissula sukulaisnaisen (50 vee, eli ei mikään hupakko enää) - pyysi silmät kiiltäen tulemaan pihalla vähän syrjemmälle, koska hänellä on ISOJA UUTISIA (joista ei tietysti saa hiiskua kenellekään). Oli jossain vaiheessa ystävystynyt FB:ssa jonkun mikäsenytoli Lutrizian (ei kuitenkaan VB) kanssa. Tää (oletettu) nainen oli joskus laitellut sydämiä hänen päivityksiinsä (en tosin löytänyt niitä), ja lopulta lähestynyt häntä yksityisviestillä alkaen: 'Hyvää iltaa' - haiskahtaako Google-kääntäjältä. Tai se, että kutsunut tätä ystävätärtä 'tyttäreksi'.
Nyt vaan sitten kävi niin, et tää herttainen, yli 90-vee mummeli kuoli tiistaina johonkin todella harvinaiseen syöpään (suussa tmv.). Laittoi kuvansakin, jossa istuu sairaalalassa letkuissa. Hänen isänsä (jonka täytyy olla siis 130 vee, tai ainakin muutaman kymmenen vuotta 6ft under) oli sanonut tälle 'Lutrizialle', että hänen pitäisi miettiä tarkkaan, kenelle jättää maallisen omaisuutensa, eli siis 850K. Että pitäisi olla sellainen ihminen, joka oikeasti tarvitsee rahaa ja joka on myös uskossa. No, ystävätär täytti nuo kriteerit. Ja kun rintaperillisiä ei ollut niin samahan se on mihin rahansa jakaa, kunhan vaan kaikilla on hyvä mieli.
Oli sitten ohjeistanut ystävätärtä, että laittaa omat tietonsa jollekin 'Pierre Robert' -lakimiehelle, jolla yllättäen gmail-osoite. Ja että asuu Tampereella ja osaa suomea nii ystävättären ei tarvitse huonolla englanninkielellä alkaa mitään vääntämään. Todella kätevää. Enpä sitten tiedä, että miten tämän 'kuollut' nainen on sitten ilmoittanut jossain Mesessä, että hän on kuollut. Katsoin nopeasti niitä viestejä, mutta siis onhan tuo nyt niin selvä huijaus, ettei mitään rajaa. Ja miten se omaisuuskin oli tasan 850 000...
Ystävätär ei suostu uskomaan, että tää on niin selvä huijaus vaan meinaa nyt sitten laitella tietojaan sinne Gmail-osoitteeseen. Ainiin, olihan hän toki kysynyt, että 'ei kai tämä ole mikään huijaus' - no ei tietenkään. Yritin saada hänet tajuamaan, että tuo on täyttä beeässää, mutta näköjään, kun ihminen tarpeeksi uskoo niin oma ajattelu katoaa kokonaan - se maalaisjärki. Nyt hän on jo suunnilleen autokaupoille lähdössä, vaikkei olekaan (vielä) ajokorttia.
Ja sitten kysymykseeni: mitä tuollainen nettihuijari saavuttaa sillä, että laittaa tuollaista bsää? Luin nopeasti jostain, että voi esim. pyytää lähettämään tekstareita, jotka ovatkin maksullisia (tästä en tiennytkään), tai että uhrin pitää laittaa joku summa rahaa, että hän saa lunastettua tämän 'testamentin'. Sanoin jo hänelle, että älä nyt hyvä ihminen vaan laita mitään nettipankkitunnareita tai sotuasi.
Millä minä saan tämän ihmisen tajuamaan, että kyseessä todellakin ala-arvoinen huijaus? Tai minun puolestani laitelkoon mitä lystää tälle 'pesänhoitajalle', mut en vaan haluaisi katsoa vierestä, mitä tapahtuu. Mikä on pahinta, mitä tuossa voi tapahtua?
RL11/6 kirjoitti: Ma Tammi 13, 2025 7:22 pm Poistettu mielipuolista mölinää.
-NILS-
vasikka
Vic Mackey

Re: 850 000 euron testamenttihuijaus

Viesti Kirjoittaja vasikka »

No jos sukulaisnainen olisi oikeasti saamassa perinnön, niin miksi ei vain tyytyisi passiivisena odottamaan sitä mahdollista perintöä. Ei sellaista tietenkään ole tulossa, kun tuo on vedätys.
Medborgare
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

K9Wifey kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 7:19 pmMillä minä saan tämän ihmisen tajuamaan, että kyseessä todellakin ala-arvoinen huijaus? Tai minun puolestani laitelkoon mitä lystää tälle 'pesänhoitajalle', mut en vaan haluaisi katsoa vierestä, mitä tapahtuu. Mikä on pahinta, mitä tuossa voi tapahtua?
Pyydä pikaisesti ulkopuolista apua, tai akalta viedään kaikki.

Jossain vaiheessa ne rahapyynnöt alkavat:
On jotain pikkukulua joka on juuri "perinnönsaajan" maksettava.
Keksiähän voi mitä vaan, "leimaveroa" tms.

Ja nämä ovat kuin puhelinmyyjät: "Luuria" ei omassa päässä lasketa, eli rahaa pumpataan niin kauan kuin sitä irtoaa.
Viedään pian kaikki.

Äkkiä yhteys johonkin sukulaiseen, poliisi- tai lakimiestuttuun, jos mummo ei sinua usko.
Soita vaikka paikkakunnan poliisilaitokselle: Kaipa ne nyt sen verran vaivautuvat, että selittävät ilmiselvän huijauksen.

"Tytär" viittaa johonkin arabian tms. käännökseen translaattorilla.
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
K9Wifey
Adrian Monk

Medborgare kirjoitti: La Joulu 24, 2022 10:23 pm
Pyydä pikaisesti ulkopuolista apua, tai akalta viedään kaikki.

Jossain vaiheessa ne rahapyynnöt alkavat:
On jotain pikkukulua joka on juuri "perinnönsaajan" maksettava.
Keksiähän voi mitä vaan, "leimaveroa" tms.
"Tytär" viittaa johonkin arabian tms. käännökseen translaattorilla.
Mietinkin, että mistä tuo 'tytär' on tullut. Tää ihminen ei onneks oo mulle mitään sukua sinänsä vaan poikaystävän sisko. Nii ja tälle veljelleen oli jo autoa ostamassa... Voi KYYNEL. Ja luonteeltaan sellainen 'minä autan', jolta on jo kusetettu paljonkin rahaa - tosin eipä hänellä paljoa oo työttömän tuella. Ja jopa tuo aviomiehensäkin kusetti, ku viikon FB-tuttavuuden jälkeen oltiin jo maistraatissa vain sen takia, et tää kusipää sai lopulta kansalaisuuden. Itään vetää, jos kansalaisuutta ajatellaan. Tulipahan mieleen sekin, et mahtaakohan tällä aviomiehellä olla jotain tekemistä tän huijauksen kanssa... Rakkausavioliittohan se ei ole ollut, ukko vaa kusettaa kaikki tuet, ei toimita tiliotteita Kelaan, ja maksattaa suunnilleen kaiken tällä puolisollaan nii miksei huijattais vähän lisää?
Oli kyl ku suoraan jostain paskasta parodiasta ku tää (siis about 50 vee, pitäis olla ihan normijärkinen) selitti mulle tätä silmät kiiluen, ja minä olin pidättelemässä naurunpyskähdyksiä.
Oon ihan varma, et jos hän ees mitään vastausta laittaa (jos olis tullu järkiinsä tässä joulun aikaan) nii sitten aletaan tosiaan pyydellä näitä kuluja, et saisi tämän 'testamentin'.
Kerroinkin tuosta veljelleen, eli BF:lle nii hän oli samaa mieltä, että jos on niin... Kauniisti sanottuna hyväuskoinen niin menköön omaan piikkiinsä sit.
Melkein miljoona täysin tuntemattomalle ihmiselle, jonka kaveriksi tullut Facessa, ja sit alkanut mesettää juuri kuoleman porteilla.
Kuin vtun tyhmä (no, nyt sanoin sen) ihmisen pitää olla (ja näitä uhrejahan on varmaan useampia, jopa satoja...), vai onko ihmiset tässä ajassa niin epätoivoisia, että vielä uskovat näihin.
No onneks ei oo mulle suoraan sukua, mut tietty aina pitää olla huolissaan, jos jotain tällaista tapahtuu lähipiirissä.
-NILS-
Medborgare
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Medborgare »

K9Wifey kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:51 pmKuin vtun tyhmä (no, nyt sanoin sen) ihmisen pitää olla (ja näitä uhrejahan on varmaan useampia, jopa satoja...), vai onko ihmiset tässä ajassa niin epätoivoisia, että vielä uskovat näihin.
No onneks ei oo mulle suoraan sukua, mut tietty aina pitää olla huolissaan, jos jotain tällaista tapahtuu lähipiirissä.
Aina kusetettavia löytyy.
Varsinkin monet itseään kovin hyvänä ja suvaitsevaisena ihmisenä itseään pitävät saattavat olla aivan uskomattoman sinisilmäisiä.
Maan tavan mukaan asialla ovat nimettömät sankarit, jotka ovat erityisen aktiivisia murha.info -sivustolla ja Iltalehden keskustelusivuilla, jotka ovat suomenkielisen netin surkeimmat likaviemärit.

http://www.mikkoniskasaari.fi/node/181
mävaanmä
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja mävaanmä »

K9Wifey kirjoitti: Pe Joulu 23, 2022 7:19 pm
Millä minä saan tämän ihmisen tajuamaan, että kyseessä todellakin ala-arvoinen huijaus? Tai minun puolestani laitelkoon mitä lystää tälle 'pesänhoitajalle', mut en vaan haluaisi katsoa vierestä, mitä tapahtuu. Mikä on pahinta, mitä tuossa voi tapahtua?
Koita ihan rauhallisesti jutella kaveris kanssa ja ehdotat että googletatte hieman infoa *pesänhoitajasta/pankkiirista* ja myös perinnönjättäjästä.
Kaikki mitä lähettävän tahon sähköposteista löytyy niin googleen vaan, sit suora yhteys niihin kontakteihin ilman että kerrotte alkuperäselle lähtelijälle mitään, pelatkaa vaikka aikaa ja antakaa niille keksittyjä tietoja..
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

K9Wifey, et kai vaan yritä kusettaa muita minfolaisia? Itse kyllä epäilen juttuasi.
K9Wifey
Adrian Monk

aumari kirjoitti: Su Tammi 08, 2023 2:50 am K9Wifey, et kai vaan yritä kusettaa muita minfolaisia? Itse kyllä epäilen juttuasi.
Miks yrittäisin? Tiedän, et tuo kuulostaa teistä yhtä uskomattomalta kuin itsestänikin, mut ikävä kyllä kaikki on 100 % totta. Tosin eipä vielä tämä tuttuni ole kuitannut mitään 'perintörahoja', enkä viitsi kysellä ettei tuntisi itseänsä tyhmäksi :) Eilen näin Kontista ostetussa talvitakissa, ei ollut päällä Dioria tai 'luivuttonia' :D
Ihan samankaltaisia huijauksyrityksiä näkyy tulevan noihin FB:n keskusteluketjuihin, kaava on sama. Tosin tässä vietiin vielä niin pitkälle, että oikein viikkoja chattailtiin 'uhrin' kanssa.
-NILS-
Vastaa Viestiin