Huomaan. Tätä sivustoa ei ole helppo käyttää. Harmikseni tai onnekseni olen yrittänyt jo noin 2 viikkoa.
Paljon olen lukenut ketjua lävitse että sitten… vihdoin kun kirjoitan jotain, en kirjoittaisi taas samoja.
Nyt voi kuitenkin käydä niin, anteeksi etukäteen. Olen lukenut ketjusta vain noin130-209 sivut. Noin.
Roope oli tuttu mies. Kovin kovin rakas. Fiksu ja hauska ja VILLI!!!
Nyt puhun siitä ajasta kun hän oli juuri valmistunut lääkiksestä. Miä opiskelin muuta yliopistossa.
Hyvin hyvin hauskoja päiviä ja iltoja ja öitä
vietettiin. Paljon. Olimme nautiskelijoita. Ruoka, viini, seksi. Laulu.
Minä hieman nuorempi (tänä päivänä ei voi sanoa että paljoa nuorempi) mutta silloin sain tytöttelyä hieman kuulla. Sitä vähän ihmettelin, en ehkä pitänyt siitä.
Vaan….Olin silloin sen ajan maailman onnellisin.
Lukiessani joulukuun lopulla ja sitten lopulta Ymmärtäessäni tämän uutista koskevan asian….ihmiset.. olin niin järkyttynyt että siihen ei löydy mitään sanoja. Turha edes yrittää.
Ensimmäiseksi luulin(kesti hetken saada tämä järki):”ai niin, joku saman niminen, tietenkin joku saman niminen”…..”niin onhan heitä, ja saman ikäisiänin….
olinpa typerä, kaikkea sitä kuvitteleekin”.
No ei mennyt niin.
Roope oli just Roope.
Kun luin : Roope Bob Tikkanen niin jähmetyin kuin kivipatsas :EI EI VOI OLLA TOTTA (ja tämä moneen potenssiin.) En viitsi käyttää tässä taivasteluun enempää aikaa.
Mietin hetken että oliko se muka noin päin..:: että Roope Bob… vai oliko se kuitenkin opiskellessa Bob Roope (aina käytti Roopea, mutta muistan että jotenkin vähintään naureskeltiin sille että Bob Roope sointuu paremmin mutta on hassu kun sitä ei käytetä…). Nimestä puhuttiin paljon oli se sitten alunperin miten päin vain.
Joku kysyi minulta tästä tapahtuneesta. Sanoin. En tiedä. Vaikea uskoa, mutta joo, sama R siltä tietyltä opiskeluajalta on, ei unohdu kyllä minulta eikä ystäviltä.
Sitten yllätyin. Ai lapsia?
Yllätyin koska puhuttiin aika paljon ja se oli hänelle aika kaukainen ajatus. Minulle se oli kokonaan poissuljettu ajatus, joten oli helppo näistä
höpistä.
Me naurettiin, tanssittiin, laulettiin, retkeiltiin, juteltiin ja joo… harrastettiin seksiä ihan missä keksittiin. Olin 20+ ja hän oli 30- eli ei meillä suurta ikä eroa ollut. Oli todella hauskaa yhdessä.
Puhuttiin isästään. Kuva isästä oli aivan muu kuin se kuva mikä on nyt julkisuuteen tullut . Uskon että voi hyvinkin olla hänen isä tämä TD. On samaa näköä ja viel enemmän samat eleet. Tätä en voi kyllä vahvistaa(emme tavanneet) mutta samaa on paljon.
Tiesin että hänen (iskän) kantis paikka oli silloin Mannerheiminkadulla. Viisi penniä. Missään ei ole mainittu että olisi siel asunut joten ehkä kyse ei ole samasta ihmisestä. Poikansa kuvailut isää kohtaan menee kyllä yksiin 60/40. Olen vain kuvitellut ulkonäön aivan toisenlaiseksi ja olemuksen (jo silloin) vanhemmaksi.
Aavistin kuitenkin ajan siinä kuluessa ja yhdessä ”riekkumaan” sen että minua hän ei ”valitse”.
Yritin yli kaiken (en enää toimisi niin) ja vaaransin kaiken sen hetkisessä elämässä(ja menetin) mutta minä aavistin….
Hän oli boheemi. Kyllä. Kuten minäkin. Me osaisimme samoja ikivanhoja biisejä. Rakastimme ruokaa ja viinejä (yksi viini oli ylitse muiden…no siitä pidin vain koska hän piti eli saatoin vähän mielistellä, kyse oli Retzinasta(ehkä väärin kirjoitettu). Emme ostaneet sitä pulloa eikä
Kahta retkelle vaan 4. Piti olla varapullo jos joku hajoaa(kuten hajosi) tai…. Jos tarjotaan lasillinen jollekin tuntemattomalle

).
Oli hauskaa aikaa. Yli vuoden, toista vuotta pitkälle.
Päättyi kuin seinään kun minun kumppanini laittoi kovia sanoja (todella kaunis ja lievä ilmaisu tähän asiaan) Roopelle.
R ei ikinä enää halunnut nähdä sen jälkeen minua. Ymmärrän hyvin. Olin kuin maani myynnyt, kaikkeni menettänyt, toisaalta, tiesin alitajuisesti että en minä olisi kelvannut.
Mun hillotolpat eivät olleet mitenkään lupaavat siihen mitä hän halusi.

.
Kerran häpesin omaa ”brutaaliuttani” kun esittelin yhden siihen aikaan suositun viihdekirjan josta pidin.
Se oli ensimmäinen ja ainoa kerta kun Roopelle loukkannuin.
Sain kuulla että :”en kyllä käyttäisi aikaani mihinkään noin typerään kirjallisuuteen…ei tuota voi kutsua kirjallisuudeksi”. Hävetti. Koska minun tarkoitus oli vain hassutella sen kirjan kanssa——miten kukaan sitä nyt niin vakavasti otti——. Ja se kirja oli hauska, on muuten yhä, ja ihan muutakin olen lukenut

!! Juu…..
Ei se ollut meidän opintokirjallisuutta vaan hauska ja vastapainoa. Minun piti hurmata. Minä mokasin.
Hän oli/esitti aika hienoa. Joskin kultturellia, suvaitsevaista ja maailmankansalaista( ainakin halusi näitä).
Nyt taas toistan mutta tällaista täällä ei viel ole tullut.
Meillä siis oli hyvin paljon puhuttavaa ja hauskoja hetkiä. Laulettiin kovaa!!! Tanssittiin kiihkeästi ja harrastettiin seksiä IHAN missä vain ja milloin vain(julkisesti, se oli tietenkin silloin jännittävää).
Ei me taidettu niistä paljoa puhua. Noh…. Minä
puhuin muutamille ystäville, yksinkertaiseksi vain siksi koska olin MAAILMAN rakastunein. Posket ja koko olemukseni loisti.
Tämä
Oli raskas kirjoittaa.
Tiedän että pari ihmistä
tunnistaa. Ei haittaa. Kaikki on totta.
Vielä yksi asia (ainakin) jäi.
Olin aavistuksen mustasukkainen Roopelle. Mahdollisesti Magnus nimisestä ystävästä. Mutta tässä nimessä voi olla vahva muistiharha. Nimi voi olla vaikka Thomas. Mutta muistan miten hän venytti aina sitä ”Maagnuksen kanssa uimaan”. Harmitti kun en osannut ruotsia niin paljoa. Hän antoi kyllä ymmärtää olevansa kaksikielinen. Ja todella todella toi sen esille. No kun olet ihmiseen rakastunut niin sekin on seksikästä vaikka miehen käsi vähän naismaisesti viuhtoisi ja välillä falsetissa laulaisi(siitä en tykännyt yhtään!!!!

).
Magnuksesta (jos edes oli Magnus)
Olin niin rakastunut että olin höpö-höpöstä mustasukkainen. Minä luulin että:”perhana varmaan on bi-seksuaali muttei kehtaa kertoa. Kestäisin jos kertoisi”.
Tässä siis ajatuksia niiltä opiskelu ajoilta . Mustasukkaisuus saattaa olla ihan aiheetonta rakastuneen ihmisen tunnetta.
Ajatus Roopen aika vahvasta biseksuaalisuudesta saattaa olla vain sitä että hän nyt puhui sellaisella hempeällä ja liudentuvalla mussu äänellä ja käsi elehti tietyllä tavalla. Kaikki voi olla minun kuvitelmaa/liioittelua (mutta ei valhetta).
Mutta. Olenpa huomannut täällä olleen villinpääkin kuvitelmaa.
Tästä on ainakin totta yhteiset RAJUT illanvietot, homomaisuus (ei homo vaan bi mutta homon elkeitä/eleitä) voi olla vaan silloin tullut ajatus. Vaikka hän olisi sanonut olevansa kaikkea näitä
Ja kaikkea näiden väliltä niin hän olisi minulle kelvannut, niin rakastunut olin.
Olkoon tämä nyt avauksena. Kauan mietin mitä kirjoitan etten paljoa laittaisi samaa kuin muut/edelliset.
Vähän toistoa tuli. Kännykän kanssa helkkarin hankalaa.